Dierenartsen

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Alle dierenartsen stom of zijn er ook leuke.

Alle dierenartsen zijn stom ik vreet ze op
2
5%
Sommigen zijn stom stom maar er zijn ook leuke
3
8%
Joeppiedepoepie we gaan er weer heen
9
24%
Wat moet dat moet en ik gedraag me
14
37%
Ik vertik het. Ik ga daar niet naar binnen
2
5%
Mannen moeten van me afblijven.
2
5%
Ik pis en poep de hele zooi onder
0
Geen stemmen
Die ene lieve....mag alles doen.
3
8%
Anders n.l.
3
8%

Totaal aantal stemmen: 38

ellen en de birmanen
Posts in topic: 1

Re: Dierenartsen

Bericht door ellen en de birmanen »

dierenartsen en assistentes zijn leuk volgens mijn honden. je moet je luid joelend begroeten zodra je binnen komt. staan ze op tafel moeten ze niet met hun hoofd dichtbij de hond komen want je krijgt een lik in je gezicht.
Rennendehond
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

Meeko staat te trillen zodra hij binnen is en hij wil ook echt niet aangeraakt door de dierenarts. Laat staan prikken, dat vindt hij zo vreselijk dat ze hem met twee in bedwang houden en ik zijn hoofd kus. De vierde prikt. Hij is zo sterk en echt heel lenig :Q:
Het is heel gek want er is nooit wat ergs gebeurd behalve die prikken. Het begon met de eerste titer al. Krijsen als een speenvarken.

Manu vindt het allemaal maar gedoe maar hij krijgt een koekje dus vooruit. Hij is elke maand bij de dierenarts voor zijn librela en anabolen. Ze weten inmiddels dat hij gewoon even wil schelden, dus dat mag hij gewoon. Lekker op z’n husky’s.
Marc
Posts in topic: 5

Bericht door Marc »

Rennendehond schreef: 21 jun 2025, 13:22 Meeko staat te trillen zodra hij binnen is en hij wil ook echt niet aangeraakt door de dierenarts. Laat staan prikken, dat vindt hij zo vreselijk dat ze hem met twee in bedwang houden en ik zijn hoofd kus. De vierde prikt. Hij is zo sterk en echt heel lenig :Q:
Het is heel gek want er is nooit wat ergs gebeurd behalve die prikken. Het begon met de eerste titer al. Krijsen als een speenvarken.

Manu vindt het allemaal maar gedoe maar hij krijgt een koekje dus vooruit. Hij is elke maand bij de dierenarts voor zijn librela en anabolen. Ze weten inmiddels dat hij gewoon even wil schelden, dus dat mag hij gewoon. Lekker op z’n husky’s.
Ja gek is dat he? Guus staat wel te trillen maar heeft dan ook wel al veel meegemaakt. Tot aan 4 dagen opname toe toen hij zijn abces in zijn kop had. Maar hij ondergaat alles wel gelaten en kermt vooral als het pijnlijk is.

Bas is zoals ik schreef dus ook houdgreep werk. Kan ik overigens prima alleen af natuurlijk met een hondje van 6 kilo maar ik trek dat niet. Het hele hysterische is me al snel te emotioneel en ik gun het haar zo ontzettend niet. Denk dat de enige keer die nog moet haar inslapen zal zijn en daar zie ik als een berg tegenop. Puur vanwege de stress die zij zal hebben en ik dus ook. Thuis laten komen is hier geen optie in Duitsland en denk dat dat door de geur en het prikje ook weinig verschil zal maken..
Desiree
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Izzy waarschuwt de dierenarts al als ze binnen geroepen wordt, daarna is waarschuwen niet meer nodig dus die krijgt altijd even haar muilkorf om.
Volgens Droef is het bij de DA altijd feest en klimt zelf wel op de tafel :LOL: Die laat echt alles toe maar daarna gaat hij wel opzoek naar de koekpot. Hij loopt ook altijd eerst naar de weegschaal en meld zich daarna zo ongeveer zelf aan, ongeacht welke praktijk we zijn.
Roderick laat alles gelaten toe, eigenlijk is het allemaal maar spannend en soms wat vervelend als je een prik krijgt maar tegenwerken of boos worden zit dan echt niet in hem.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 4
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Marc schreef: 21 jun 2025, 16:33
Rennendehond schreef: 21 jun 2025, 13:22 Meeko staat te trillen zodra hij binnen is en hij wil ook echt niet aangeraakt door de dierenarts. Laat staan prikken, dat vindt hij zo vreselijk dat ze hem met twee in bedwang houden en ik zijn hoofd kus. De vierde prikt. Hij is zo sterk en echt heel lenig :Q:

Ja gek is dat he? Guus staat wel te trillen maar heeft dan ook wel al veel meegemaakt. Tot aan 4 dagen opname toe toen hij zijn abces in zijn kop had. Maar hij ondergaat alles wel gelaten en kermt vooral als het pijnlijk is.

Bas is zoals ik schreef dus ook houdgreep werk. Kan ik overigens prima alleen af natuurlijk met een hondje van 6 kilo maar ik trek dat niet. Het hele hysterische is me al snel te emotioneel en ik gun het haar zo ontzettend niet. Denk dat de enige keer die nog moet haar inslapen zal zijn en daar zie ik als een berg tegenop. Puur vanwege de stress die zij zal hebben en ik dus ook. Thuis laten komen is hier geen optie in Duitsland en denk dat dat door de geur en het prikje ook weinig verschil zal maken..
Waarom niet?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Posts in topic: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 20 jun 2025, 15:30 Zodra ik met een hond de da ruimte binnenstap is er geen ruimte voor ‘dawilliknie’. Moeder wil het wel en wat moeder wil is welgedaan🤨
Precies dat.
Niet dat ik niet snap dat ze het eng vinden maar daar gaan we het nu niet over hebben want dat helpt niemand.
Het moet. En ja dat is kut maar het moet toch.

Mira had een keer haar borst over 15 centimeter opengereten. Dat moet gewoon gehecht. Klaar.
Het enige dat je hoeft mee te maken is een prik voor een roesje en dat is niet het moment om democratisch te gaan lopen doen.

Ik ben verder helemaal niet van het over grenzen heengaan maar als ik er mee naar de dierenarts moet zijn we dat station voorbij en is inbreng van een dier met een iq van 40 gewoon niet relevant. Dat hoeven ze niet te snappen en ze hoeven het er ook niet mee eens te zijn.

En ja ze nemen het me kwalijk. Dat is prima. Dat is exact de reden dat ik op dat moment geen vriendjes met ze ga zitten liggen zijn.
Ik ben daar voor 800 piek je gebroken poot aan het laten repareren. Daar ben jij het mee eens. Neem maar even van me aan. Ga maar lekker gillen. Ik gil ook als mijn arm gezet wordt. Dat betekent niet dat er nu een psycholoog bij hoeft te komen. Sommige dingen moeten.
Kells
Posts in topic: 4
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hier gaat het net zo hoor. Ze komen zelden bij de dierenarts maar wat moet, dat moet. Een muilkorf heb ik nog nooit nodig gehad dus die van ons zijn echt wel zoet.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

Sammie is kind aan huis bij de dierenarts, soms kwam hij er wel drie keer per week. Hij gaat overal languit liggen en vind alles best, ondanks dat hij daar echt heel erg ziek is geweest, geprikt, geopereerd enz!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Panda is een blij ei die vind iedereen leuk tot het punt dat ik het moet dimmen, Zillion gaat voor de koekjes en boots ik zou het niet weten en hij ook niet, die hoeft nooit heen ( even afkloppen )
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Nanna schreef: 20 jun 2025, 19:04 Mijn eerste teckel was ook zo bang. Dan zette je haar op zo’n platic klapstoeltje in de wachtkamer en dan trilde ze met stoel en al door dat hele hok heen😂
Mijn Akita lag altijd letterlijk en duidelijk hoorbaar te klappertandend achter mijn benen onder de stoel🤣
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Tux schiet al volledig in de stress als ze maar denkt dat er iets aan haar moet gebeuren. Al is het maar even een teek weghalen.
Ook bij mij.
Maar bij de dierenarts hou ik haar stevig vast zodat het snel gedaan kan worden. Het moet toch, dan maar doorpakken.
Ik denk dat ze zelfs zou bijten, maar daar krijgt ze de kans niet voor.

Cash ondergaat het keurig, want vrouwtje zegt dat het moet.
Afbeelding
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Brego komt eigenlijk nooit bij de dierenarts. Af en toe om even te wegen en een keer voor een oogontsteking. Hij vindt het reuze gezellig, want mijn moeder is er de assistente. 🤣 Dus dat is feest. :cheer:
Voor zijn foto’s kon hij ook prima zonder narcose etc. op de tafel worden gemanoeuvreerd. Dat vond hij wat spannender, maar dat was meer omdat hij op zijn rug moest. Eenmaal eraf was de spanning ook meteen weer weg. 😊
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Rosanne schreef: 26 jun 2025, 22:09 Brego komt eigenlijk nooit bij de dierenarts. Af en toe om even te wegen en een keer voor een oogontsteking. Hij vindt het reuze gezellig, want mijn moeder is er de assistente. 🤣 Dus dat is feest. :cheer:
Voor zijn foto’s kon hij ook prima zonder narcose etc. op de tafel worden gemanoeuvreerd. Dat vond hij wat spannender, maar dat was meer omdat hij op zijn rug moest. Eenmaal eraf was de spanning ook meteen weer weg. 😊
Ja, fijn is dat als dat gewoon zonder gedoe lukt.
Amy kreeg gisteren een echo van de nieren omdat 1 nierwaarde licht afwijkend was bij de laatste routinebloedtest i.v.m. haar Leishmania.
Ik had al met de dierenarts besproken dat ik het heel rustig in kleine stapjes wilde doen, omdat ik wist dat ze dat spannend zou vinden, zo op haar rug moeten liggen op die tafel. Bij Amy gaan dat soort dingen veel beter als ik haar er met voer in stapjes in kan coachen, zodat ze niet totaal overvallen wordt door wat er gebeurt, dan zou ze wel in paniek kunnen raken. We kregen ruim de tijd tot ik haar zelf rustig op haar rug kon leggen en ze vond het wel spannend, maar bleef wel kalm en goed bereikbaar, dus heeft het prima doorstaan. En daarna is het inderdaad net als bij Brego: als het eenmaal achter de rug is, is het ook meteen weer goed, ze schudt zich een keer uit en is weer haar vrolijke zelf.
Mila heeft heel veel echo's gehad omdat ze een cyste had op een eierstok die gemonitord moest worden en die draaide gewoon op commando op haar rug en bleef dan zonder hulp ontspannen zo liggen :mrgreen: Maar ja, zo is iedere hond anders. Ik ben erg blij met een dierenarts die daar alle begrip voor heeft en mij de tijd en de ruimte geeft om het aan te pakken zoals ik denk dat het voor mijn hond het beste werkt. Voor een hond als Amy (en eerder ook Amoz) maakt dat een enorm verschil.
Afbeelding
Plaats reactie