Trekken aan de riem

Marc
Posts in topic: 4

Re: Trekken aan de riem

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 02 jul 2025, 07:42
Marc schreef: 02 jul 2025, 06:34
Smoushond schreef: 01 jul 2025, 21:01

Nou geloof me 11 kg van links naar rechts en achter je om is echt niet leuk hoor 😉
Trekken is iets anders dan een beetje spanning op de lijn
Ik snap trouwens wat je bedoelt want Guus weegt 7,5 kilo en trekt. Bij een stukje aan de lijn wandelen trekt hij leuk. Dus lekker vooruit en rechtdoor met zo nu en dan een snuffel of een plas. En hij kan rechts lopen. Dus achter voor en zijwaarts alle kanten op is niet wat ik leuk vind en ook niet wat er dan speelt.

Maar als ik met hem in de bouwmarkt kom of bv naar Terschelling ga met de boot doet hij wel wat jij beschrijft. En dat is ontzettend vervelend zeker als je met een koffer loopt. Daarnaast hangt hij zich zo in de riem dat hij constant loopt te kokhalzen en hoesten. Dus voor die momenten heb ik nu een tuigje en hou ik hem kort.

Ik schreef het gisteren al kort. Je hebt trekken en trekken. Als Guus buikschuiverig over de gladde vloer van de bouwmarkt vliegt van links naar rechts met kokhals geluiden geniet ik ook zeker niet van zijn getrek aan de riem. Dat is zwaar irritant.
Dat deed Bertus dus altijd ,trekken tot kokhalzen toe ook met tuig en ook met korte riem . Of gaan zitten en als ik dan verder wilde gewoon een sprong nemen . Mijn schuld want gewoon nooit geleerd netjes te lopen .

Gisteren bij de dierenarts ging hij ook buikschuivend over de gladde vloer en liet zelfs een plasje maar dat mag 1 keer per jaar
Ik denk dat hij het buiten heel erg spannend vind maar met een beetje honger kan hij zich beheersen
Leeftijd gaat ook een rol spelen. Ik merk bij al mijn honden dat ze na een jaar of 3 - 4 een stuk hanteerbaarder en stuurbaarder worden. Dus soms is het ook een beetje uitzitten.

Ik heb een tuig dat geen keelband heeft. Alleen een borstband en een buikband. Super fijn.
Cooper
Posts in topic: 27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

:cheer: Hier ook geen trekkende hond meer maar zoals Marc het beschrijft met iets spanning op de lijn. Is prima zo.
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Dit noem ik het einde vd lijn opzoeken en dat mogen ze hier ook gewoon.
Niet sleuren/rukken etc, dat weten ze ook heel goed want dan word ik boos. :mann:
Bij anderen wil Mahdutje nog weleens gaan lopen sleuren etc, puur om uit te testen waar hij mee weg kan komen.
Wordt hij hier gelijk op gecorrigeerd dan is het ook goed en zo niet kan hij vervolgens niet loslopen want dan vertikt hij het gewoon om te luisteren. :')
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Nee. Die vijftig meter dat je aan de riem loopt doe je normaal. Als je dan trekt, doe je het ook als het spiegelglad is en daar bedank ik voor. Ik wil zoberzo niet voortgetrokken worden.
Dus trekken betekent hier een schup tegen je hol want je weet het donders goed. Niemand die trekt.
Afbeelding
Plaats reactie