Leeftijd gaat ook een rol spelen. Ik merk bij al mijn honden dat ze na een jaar of 3 - 4 een stuk hanteerbaarder en stuurbaarder worden. Dus soms is het ook een beetje uitzitten.Smoushond schreef: ↑02 jul 2025, 07:42Dat deed Bertus dus altijd ,trekken tot kokhalzen toe ook met tuig en ook met korte riem . Of gaan zitten en als ik dan verder wilde gewoon een sprong nemen . Mijn schuld want gewoon nooit geleerd netjes te lopen .Marc schreef: ↑02 jul 2025, 06:34Ik snap trouwens wat je bedoelt want Guus weegt 7,5 kilo en trekt. Bij een stukje aan de lijn wandelen trekt hij leuk. Dus lekker vooruit en rechtdoor met zo nu en dan een snuffel of een plas. En hij kan rechts lopen. Dus achter voor en zijwaarts alle kanten op is niet wat ik leuk vind en ook niet wat er dan speelt.
Maar als ik met hem in de bouwmarkt kom of bv naar Terschelling ga met de boot doet hij wel wat jij beschrijft. En dat is ontzettend vervelend zeker als je met een koffer loopt. Daarnaast hangt hij zich zo in de riem dat hij constant loopt te kokhalzen en hoesten. Dus voor die momenten heb ik nu een tuigje en hou ik hem kort.
Ik schreef het gisteren al kort. Je hebt trekken en trekken. Als Guus buikschuiverig over de gladde vloer van de bouwmarkt vliegt van links naar rechts met kokhals geluiden geniet ik ook zeker niet van zijn getrek aan de riem. Dat is zwaar irritant.
Gisteren bij de dierenarts ging hij ook buikschuivend over de gladde vloer en liet zelfs een plasje maar dat mag 1 keer per jaar
Ik denk dat hij het buiten heel erg spannend vind maar met een beetje honger kan hij zich beheersen
Ik heb een tuig dat geen keelband heeft. Alleen een borstband en een buikband. Super fijn.