Trekken aan de riem

ranetje
Posts in topic: 6

Re: Trekken aan de riem

Bericht door ranetje »

Smoushond schreef: 04 feb 2025, 16:13
ranetje schreef: 04 feb 2025, 15:39
Smoushond schreef: 04 feb 2025, 08:45 Joehoe hoe gaat het met Cooper? Hier is het nog steeds afwisselend. Soms loopt hij heerlijk mee en weet precies hoelang de lijn is en trekt niet maar soms 🙃🙃🙃🙃

Trekt hij en hoort hij me niet eens als ik zeg dat hij moet stoppen,helemaal afgeleid door een geur 😂
Gisteren was ik er zo klaar mee dat ik hem even flink terug trok ( had andere riem want met flex lukt dat niet ) en na 2 keer wilde hij niet meer mee lopen

Zo hard was het nou ook weer niet maar hij liep er de rest van de wandeling bij als een geslagen hond achter me aan pfffff
Hoe gaat het vandaag?
Nog steeds als een geslagen hond?
Nee hoor gewoon weer voorop 😉 ik hoorde ook dat de teven van mijn collega loops zijn en daar liepen we langs dus zal er ook mee te maken kunnen hebben dat hij liever de andere kant op ging 😇
:mrgreen:
Hij had misschien gewoon de P in dat hij niet naar de lekkere meiden mocht :P
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 58

Bericht door Smoushond »

Sinds Heavy er niet meer is loopt mijn vriend ook wel eens met Bertus en ja hoor hij trekt dan NIET 🤨
Bij mij was het steeds wisselend wel ,niet ,een beetje en heel veel
Altijd alleen maar op de heenweg trouwens

Maarja met mijn artrose handjes is dat toch echt niet fijn
Vandaag ben ik van huis vertrokken met een stuk worst in mijn handen en ja hoor 😂😂
Meneertje kan prima netjes naast me lopen óók op de heenweg
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ik durf het bijna niet op te schrijven,bang dat het mis gaat maar hij trekt al een maand niet meer !
Langste periode aaneengesloten tot nu toe
En het belangrijkste is dat hij eindelijk écht aandacht voor mij heeft buiten

Als we de deur uitstappen draait hij zich meteen om en kijkt me aan ,als we naar de wandelplek lopen loopt hij naast me met slappe lijn ook al komen we katten ,honden of kinderen tegen

Keurig netjes eerlijk gezegd had ik het nooit meer verwacht
Hij bleef met periodes onbereikbaar en had gewoon schijt aan me
Hoe ik dit bereikt heb?

Heel simpel : minder eten gaan geven zodat hij echt hongerig werd en zijn brokken meenemen onderweg
Als hij zich gedraagt en netjes naast me loopt valt er af en toe een brokje
Beloning voor het netjes lopen dus

Ik had al eerder met brokken,snoep en worst gelopen maar dat werkte altijd maar kort
Nu hij echt honger heeft werkt het altijd elke dag en wordt het een gewoonte om netjes rustig te lopen
Hij is nu schraal
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 2

Bericht door Sterre »

Wat fijn Smoushond. Heerlijk als je hond meeloopt zonder trekken.
Marc
Posts in topic: 4

Bericht door Marc »

Ik wil juist dat mijn hond trekt. Vind dat heerlijk gemotiveerd. Nu lopen ze altijd los maar als Guus aangelijnd is trekt hij. En ik vind dat fijn. Handig ook want dan zie ik hem goed. Bij de grote honden vind ik tegen moeten houden ook echt fijn. Er wordt niet aan de riem gerukt maar voor me lopen en lekker sleuren is wel echt leuk vind ik.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 6

Bericht door ranetje »

Fijn @Smoushond :D
Voor jou in ieder geval een gewenste en mooie verbetering :ok:
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Marc schreef: 01 jul 2025, 16:34 Ik wil juist dat mijn hond trekt. Vind dat heerlijk gemotiveerd. Nu lopen ze altijd los maar als Guus aangelijnd is trekt hij. En ik vind dat fijn. Handig ook want dan zie ik hem goed. Bij de grote honden vind ik tegen moeten houden ook echt fijn. Er wordt niet aan de riem gerukt maar voor me lopen en lekker sleuren is wel echt leuk vind ik.
Nou geloof me 11 kg van links naar rechts en achter je om is echt niet leuk hoor 😉
Trekken is iets anders dan een beetje spanning op de lijn
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 01 jul 2025, 21:01
Marc schreef: 01 jul 2025, 16:34 Ik wil juist dat mijn hond trekt. Vind dat heerlijk gemotiveerd. Nu lopen ze altijd los maar als Guus aangelijnd is trekt hij. En ik vind dat fijn. Handig ook want dan zie ik hem goed. Bij de grote honden vind ik tegen moeten houden ook echt fijn. Er wordt niet aan de riem gerukt maar voor me lopen en lekker sleuren is wel echt leuk vind ik.
Nou geloof me 11 kg van links naar rechts en achter je om is echt niet leuk hoor 😉
Haha. Ik ga voor netjes trekken. Dus spanning op de lijn maar geen gezigzag en gedoe. Gewoon vooruit.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 01 jul 2025, 15:30 Hoe ik dit bereikt heb?

Heel simpel : minder eten gaan geven zodat hij echt hongerig werd en zijn brokken meenemen onderweg
Als hij zich gedraagt en netjes naast me loopt valt er af en toe een brokje
Beloning voor het netjes lopen dus

Ik had al eerder met brokken,snoep en worst gelopen maar dat werkte altijd maar kort
Nu hij echt honger heeft werkt het altijd elke dag en wordt het een gewoonte om netjes rustig te lopen
Hij is nu schraal
Halelujah.

Behoefte creeeren en daar dan in voorzien met valuta ter onderhandeling.

Werkt altijd.
Marc

Bericht door Marc »

Ik snap trouwens wat je bedoelt want Guus weegt 7,5 kilo en trekt. Bij een stukje aan de lijn wandelen trekt hij leuk. Dus lekker vooruit en rechtdoor met zo nu en dan een snuffel of een plas. En hij kan rechts lopen. Dus achter voor en zijwaarts alle kanten op is niet wat ik leuk vind en ook niet wat er dan speelt.

Maar als ik met hem in de bouwmarkt kom of bv naar Terschelling ga met de boot doet hij wel wat jij beschrijft. En dat is ontzettend vervelend zeker als je met een koffer loopt. Daarnaast hangt hij zich zo in de riem dat hij constant loopt te kokhalzen en hoesten. Dus voor die momenten heb ik nu een tuigje en hou ik hem kort.

Ik schreef het gisteren al kort. Je hebt trekken en trekken. Als Guus buikschuiverig over de gladde vloer van de bouwmarkt vliegt van links naar rechts met kokhals geluiden geniet ik ook zeker niet van zijn getrek aan de riem. Dat is zwaar irritant.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Marc schreef: 02 jul 2025, 06:34
Ik snap trouwens wat je bedoelt want Guus weegt 7,5 kilo en trekt. Bij een stukje aan de lijn wandelen trekt hij leuk. Dus lekker vooruit en rechtdoor met zo nu en dan een snuffel of een plas. En hij kan rechts lopen. Dus achter voor en zijwaarts alle kanten op is niet wat ik leuk vind en ook niet wat er dan speelt.

Maar als ik met hem in de bouwmarkt kom of bv naar Terschelling ga met de boot doet hij wel wat jij beschrijft. En dat is ontzettend vervelend zeker als je met een koffer loopt. Daarnaast hangt hij zich zo in de riem dat hij constant loopt te kokhalzen en hoesten. Dus voor die momenten heb ik nu een tuigje en hou ik hem kort.

Ik schreef het gisteren al kort. Je hebt trekken en trekken. Als Guus buikschuiverig over de gladde vloer van de bouwmarkt vliegt van links naar rechts met kokhals geluiden geniet ik ook zeker niet van zijn getrek aan de riem. Dat is zwaar irritant.
Dat deed Bertus dus altijd ,trekken tot kokhalzen toe ook met tuig en ook met korte riem . Of gaan zitten en als ik dan verder wilde gewoon een sprong nemen . Mijn schuld want gewoon nooit geleerd netjes te lopen .

Gisteren bij de dierenarts ging hij ook buikschuivend over de gladde vloer en liet zelfs een plasje maar dat mag 1 keer per jaar
Ik denk dat hij het buiten heel erg spannend vind maar met een beetje honger kan hij zich beheersen
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Smoushond schreef: 02 jul 2025, 07:42
Marc schreef: 02 jul 2025, 06:34

Dat deed Bertus dus altijd ,trekken tot kokhalzen toe ook met tuig en ook met korte riem . Of gaan zitten en als ik dan verder wilde gewoon een sprong nemen . Mijn schuld want gewoon nooit geleerd netjes te lopen .

Gisteren bij de dierenarts ging hij ook buikschuivend over de gladde vloer en liet zelfs een plasje maar dat mag 1 keer per jaar
Ik denk dat hij het buiten heel erg spannend vind maar met een beetje honger kan hij zich beheersen
Leeftijd gaat ook een rol spelen. Ik merk bij al mijn honden dat ze na een jaar of 3 - 4 een stuk hanteerbaarder en stuurbaarder worden. Dus soms is het ook een beetje uitzitten.

Ik heb een tuig dat geen keelband heeft. Alleen een borstband en een buikband. Super fijn.
Afbeelding
Cooper
Posts in topic: 27
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

:cheer: Hier ook geen trekkende hond meer maar zoals Marc het beschrijft met iets spanning op de lijn. Is prima zo.
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Dit noem ik het einde vd lijn opzoeken en dat mogen ze hier ook gewoon.
Niet sleuren/rukken etc, dat weten ze ook heel goed want dan word ik boos. :mann:
Bij anderen wil Mahdutje nog weleens gaan lopen sleuren etc, puur om uit te testen waar hij mee weg kan komen.
Wordt hij hier gelijk op gecorrigeerd dan is het ook goed en zo niet kan hij vervolgens niet loslopen want dan vertikt hij het gewoon om te luisteren. :')
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 5

Bericht door Nanna »

Nee. Die vijftig meter dat je aan de riem loopt doe je normaal. Als je dan trekt, doe je het ook als het spiegelglad is en daar bedank ik voor. Ik wil zoberzo niet voortgetrokken worden.
Dus trekken betekent hier een schup tegen je hol want je weet het donders goed. Niemand die trekt.
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 5

Bericht door Nanna »

Kijk. Mijn honden kunnen door mn kleinkind van drie uitgelaten worden.
Met Django gaat dat niet. Mind you, bij mij trekt hij niét😎
Nu wil ze Rozi mee naar huis😂

Afbeelding
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 13

Bericht door blondie »

Hier lopen ze niet altijd vrij snel los, en vaak zijn het ook aanlijnwandelingen. Dan mogen ze van mij eind van de flex opzoeken, maar inderdaad niet continue druk op die lijn, en dat weten ze prima.

Behalve als we richting strand lopen of die richting uit, want dan weten ze dat ze naar strand of duin gaan en dan moet je natuurlijk trekken om daar zo snel mogelijk te komen :Q:
Diana
Posts in topic: 11
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

blondie schreef: 12 dec 2025, 11:19 Hier lopen ze niet altijd vrij snel los, en vaak zijn het ook aanlijnwandelingen. Dan mogen ze van mij eind van de flex opzoeken, maar inderdaad niet continue druk op die lijn, en dat weten ze prima.

Behalve als we richting strand lopen of die richting uit, want dan weten ze dat ze naar strand of duin gaan en dan moet je natuurlijk trekken om daar zo snel mogelijk te komen :Q:
Ik vind het wel mooi altijd hoe subtiel honden daar zelf ook mee om kunnen gaan.
Amy loopt altijd aan het eind van de lijn met een lichte druk erop: precies zoveel dat de lijn nooit over de grond sleept, maar te weinig dat er echt aan je arm wordt getrokken. Echt trekken doet ze dus niet meer, maar ze gebruikt wel altijd de volledige lengte van de lijn. Behalve als we bergaf lopen op hobbelige bergpaadjes bijvoorbeeld: dan moet ik voorzichtig doen en daar reageert zij dan op door heel kalm te doen, geen druk op de lijn te zetten en vaak te stoppen en op mij te wachten. In Nederland deed ze dat ook als het glad was en ik daardoor voorzichtig moest lopen. Idem toen ze bij mijn zus logeerde die toen op krukken liep. Heel fijn dat ze zelf ook zo goed aanvoelt wanneer het wel kan en wanneer niet.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Nanna schreef: 11 dec 2025, 15:40 Kijk. Mijn honden kunnen door mn kleinkind van drie uitgelaten worden.
Met Django gaat dat niet. Mind you, bij mij trekt hij niét😎
Nu wil ze Rozi mee naar huis😂

Afbeelding
Zo loopt Bertus ook op de terugweg 😂
Afbeelding
Irma
Posts in topic: 3

Bericht door Irma »

Wel 100 jaar geleden, maar de honden liepen beter aan de lijn met kinderen. (trouwens ook bij mijn wankelende man).
Nooit trekken of strapatsen, altijd voorzichtig. (hadden ze mij voor ;-) )
Afbeelding
ZorroMax

Bericht door ZorroMax »

Ik zie je nog gaan met Ciro op de puppycursus! Ook heeeel lang geleden….
Irma

Bericht door Irma »

ZorroMax schreef: 13 dec 2025, 00:35 Ik zie je nog gaan met Ciro op de puppycursus! Ook heeeel lang geleden….
Jeetje, wie ben jij dan? Klopt, wat leuk. Fijne herinneringen KC Hoeksche Waard. 1989 ;-))
Denk dat ik het weet, eigenaar van Charlie toen??
ZorroMax

Bericht door ZorroMax »

Ja, klopt!!
Irma

Bericht door Irma »

Echt jaren veel pret gehad toen daar, maar goed niet de plaats hier. Leuk om van je te horen.
Plaats reactie