Epilepsie is stom
Re: Epilepsie is stom
Ik hoop dat je een oorzaak kan vinden. Want het is drama als je hond te pas en te onpas wegzakt.
- Kells
- Posts in topic: 22
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Dat hoop ik ook, maar soms is er geen oorzaak te vinden. Mijn eerste Ier leed aan primaire epilepsie en na lang onderzoek van mijzelf kwam ik er achter dat het al in die lijnen zat. Toch fijn dat er stambomen zijn en daarbij een uitgebreide database. Dat deed mij later besluiten om zelf te gaan fokken. Een dieet deed wel iets bij Ginger, maar op lange termijn niet. Ze overleed op 8jarige leeftijd na een status epilepticus.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Hoe gaat het nu? Is ze snel hersteld? Zijn de medicijnen nog aangepast? Kan de spanning van de vakantie er nog wat mee te maken hebben?

De medicijnen zijn verhoogd dat lijkt te werken. Laatste aanval is nu bijna een week geleden.
Ze is zelf nog wel wat van slag wat resulteert in af en toe schrikken tijdens slaap en dan wegschieten, verder is ze oké.
Ze heeft neurologische achteruitgang nu ook helaas. Nog niet heel schrikbarend, maar als ze verder achteruit gaat moeten we daar wel verder naar kijken.
De fysio heeft haar in elk geval weer los gemaakt van de week, dus afgezien dat ze dik is geworden
gaat het nu weer okay.
Ze is zelf vooral weer blij dat ze weer mag rennen nu de hitte weer zakt, echt die hond heeft maar 1 doel in haar leven naast keffen

Ze is zelf nog wel wat van slag wat resulteert in af en toe schrikken tijdens slaap en dan wegschieten, verder is ze oké.
Ze heeft neurologische achteruitgang nu ook helaas. Nog niet heel schrikbarend, maar als ze verder achteruit gaat moeten we daar wel verder naar kijken.
De fysio heeft haar in elk geval weer los gemaakt van de week, dus afgezien dat ze dik is geworden

Ze is zelf vooral weer blij dat ze weer mag rennen nu de hitte weer zakt, echt die hond heeft maar 1 doel in haar leven naast keffen