Zoekt baas-draadje
- Anneke
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Re: Zoekt baas-draadje
Qua looks zou ze perfect bij Farah passen, dus ik dacht ook dat Thom zelf misschien interesse zou hebben

Anneke en Bobbie
Ik snap het helemaal en ik weet ook waarom (Quin lijkt me aan te kijken).
Maar dat gaat hem niet worden denk ik

- alinelaila
- Posts in topic: 4
- Welke: Friese Stabij
Een kennis van mij heeft een pup die daar sprekend op lijkt en dat is inderdaad een huskydoodle. Toevallig ook zelfde geboortedatum, dus ik vroeg al of dit dan geen nestgenootje is, is wel erg toevallig..
1 + 1 = 2 he. Dat lijkt me dan dus een nestgenoot. Het is duidelijk een huskydoodle en zoveel nesten zijn er niet dat er twee nesten tegelijkertijd geboren zijn op dezelfde dag. Ik zag meteen dat het een huskydoodle is. Lijkt me een enige mix trouwens.alinelaila schreef: ↑05 jul 2025, 18:15Een kennis van mij heeft een pup die daar sprekend op lijkt en dat is inderdaad een huskydoodle. Toevallig ook zelfde geboortedatum, dus ik vroeg al of dit dan geen nestgenootje is, is wel erg toevallig..
- Teckeltoos
- Posts in topic: 5
- Welke: Teckel
Oooh mijn buren hebben twee ragdolls. Schitterend en lief. Maar een haren!!
- CatnDog
- Posts in topic: 51
- Welke: Groenendaeler
Ik kwam op Verhuisdieren ook een stel ragdolls tegen. Misschien zijn het dezelfde.
Ik ga in de toekomst niet meer voor wit/lichtharige katten. Het is in combinatie met mijn donkere kledingvoorkeur echt een ramp.
Ik ga in de toekomst niet meer voor wit/lichtharige katten. Het is in combinatie met mijn donkere kledingvoorkeur echt een ramp.
- Kells
- Posts in topic: 15
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Prachtige katten, maar zo lang ik nog honden heb komen ze er hier niet meer in. De honden hebben er geen geduld mee...Teckeltoos schreef: ↑09 jul 2025, 16:53 Geen honden maar 2 Ragdolls schoonheden.
https://www.facebook.com/share/p/1ENMCXGF93/
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
EchoMira
- Posts in topic: 111
- Honden: 2
- Welke: Whippet Lurcher Powder puff
Ik denk dat ik de meeste honden wel bij katten krijg.
Katten bij honden invoeren...geen flauw idee.
Katten bij honden invoeren...geen flauw idee.
- Kells
- Posts in topic: 15
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik had katten toen Kells en Gina kwamen en toen de pups werden geboren. De katten die er waren werden gedoogd. De katten in de buurt echt niet! Met name Aislinn liet ze met plezier de 7 dorpen route zien. Ik durf het niet meer aan want met name Clancy neemt het gedrag van Aislinn over.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Loraine
- Posts in topic: 18
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Katten zouden hier geen probleem zijn met de honden, hooguit dat Mahdutje iets te graag vriendjes wil worden en daarbij gigantische halen krijgt.
Dívka moet wel even uitgelegd worden dat de katten hier wonen, daarna is het, met in het begin een beetje toezicht houden, totaal geen probleem.
Mijn eigen allergie vormt een veel groter probleem en was de grootste reden om geen nieuwe katten meer te nemen toen de laatste 5 jaapr geleden overleed.
Ik kon gewoon niet meer in de woonkamer zitten zonder naar lucht te happen ondanks het dagelijks schoonmaken vd krabpaal.
De krabpaal naar de kattenkamer verplaatsen hielp maar beperkt en om de rest van mijn leven aan de cetrizine te gaan omdat ik perse een kat moet hebben terwijl mijn klachten bleven toenemen ging me wat te ver.
Ik merkte wel duidelijk verschil tussen 'normale' kortharen en die met zo'n zacht pluizig vachtje, de laatste kan ik een stuk beter hebben, geeft veel minder snel klachten zegmaar.
Alsnog wel teveel om zelf weer een kat te kunnen hebben helaas.
Met cetrizine, bij thuiskomst meteen omkleden, kleding in de wasmachine te gooien en zelf douchen kan ik relatief probleemloos bij mensen over de vloer komen die katten hebben.
Aaien en knuffelen gaat ook wel, zolang ik daarna mijn handen was voor ik in mijn ogen wrijf ofzo.
Mijn gezicht zo ongeveer in de vacht drukken geeft wel meer reactie/klachten, net als dat ik meer klachten had wanneer de oppaskat (ik meen een Ragdoll) in de rui was.
Maargoed, geen eigen katten meer voor mij dus.
Dívka moet wel even uitgelegd worden dat de katten hier wonen, daarna is het, met in het begin een beetje toezicht houden, totaal geen probleem.
Mijn eigen allergie vormt een veel groter probleem en was de grootste reden om geen nieuwe katten meer te nemen toen de laatste 5 jaapr geleden overleed.
Ik kon gewoon niet meer in de woonkamer zitten zonder naar lucht te happen ondanks het dagelijks schoonmaken vd krabpaal.
De krabpaal naar de kattenkamer verplaatsen hielp maar beperkt en om de rest van mijn leven aan de cetrizine te gaan omdat ik perse een kat moet hebben terwijl mijn klachten bleven toenemen ging me wat te ver.
Ik merkte wel duidelijk verschil tussen 'normale' kortharen en die met zo'n zacht pluizig vachtje, de laatste kan ik een stuk beter hebben, geeft veel minder snel klachten zegmaar.
Met cetrizine, bij thuiskomst meteen omkleden, kleding in de wasmachine te gooien en zelf douchen kan ik relatief probleemloos bij mensen over de vloer komen die katten hebben.
Aaien en knuffelen gaat ook wel, zolang ik daarna mijn handen was voor ik in mijn ogen wrijf ofzo.
Mijn gezicht zo ongeveer in de vacht drukken geeft wel meer reactie/klachten, net als dat ik meer klachten had wanneer de oppaskat (ik meen een Ragdoll) in de rui was.
- ellen en de birmanen
zolang de katten bij ons in huis wonen is er geen probleem, maar buiten moeten ze echt geen kat tegen komen want dan moet je er achteraan.
1x een herplaatspoedel gehad en die heeft een kitten van 14 weken en een volwassen kat van 3 jaar dood gebeten in huis. die hebben we herplaatst naar iemand zonder katten. er liepen namelijk nog meer katten rond in ons huis.
de 3 tollers die nu rondlopen zijn alle 3 bij ons geboren en gewend aan de katten en de 2 roemeentjes kijken er niet naar om.
mijn punt zou zijn om deze 2 volwassen herplaatsers bij mijn 3 maine coons te plaatsen.
1x een herplaatspoedel gehad en die heeft een kitten van 14 weken en een volwassen kat van 3 jaar dood gebeten in huis. die hebben we herplaatst naar iemand zonder katten. er liepen namelijk nog meer katten rond in ons huis.
de 3 tollers die nu rondlopen zijn alle 3 bij ons geboren en gewend aan de katten en de 2 roemeentjes kijken er niet naar om.
mijn punt zou zijn om deze 2 volwassen herplaatsers bij mijn 3 maine coons te plaatsen.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
- Hakkene
- Posts in topic: 16
- Contacteer:
Als je echt graag wilt, kan ik je hypnose aanraden. Ik ben helemaal van m’n allergie voor katten af. Terwijl ik ook iedere dag medicatie nodig had en echt benauwd werd!Loraine schreef:Katten zouden hier geen probleem zijn met de honden, hooguit dat Mahdutje iets te graag vriendjes wil worden en daarbij gigantische halen krijgt.
De krabpaal naar de kattenkamer verplaatsen hielp maar beperkt en om de rest van mijn leven aan de cetrizine te gaan omdat ik perse een kat moet hebben terwijl mijn klachten bleven toenemen ging me wat te ver.![]()
-
EchoMira
Jeeeeeesemig!
@Marc kijk!!
Haha. Ja ze zijn geweldig. Maar ik wil geen pup en als ik zo'n pup zou nemen moest ik eerst de tijd van export en entingen door. Anders wordt het hondje hier in beslag genomen. En een hondje van zo'n rassenmix moet je onmiddellijk ophalen en bijsturen om te voorkomen dat je straks een kanon van een ongecontroleerde waakhond hebt rondlopen.
-
EchoMira
Ja, die hebben hun eigen baas nodig.
Ik zou het ook niet doen, hoor, maar het worden wel erg leuke honden denk ik.
Ik zou het ook niet doen, hoor, maar het worden wel erg leuke honden denk ik.
Dat denk ik ook. Rustig maar aktief genoeg. Dominant. Waaks en als je ze heel erg goed begeleid ook vriendelijk. Zou daar wel een teef uit nemen. Nooit een reu. Omdat ik niet castreer en ze genetisch wel enorme hanen zijn en ook zeker agressie gaan uitlokken bij andere reuen. Waarna die op hun falie krijgen en mijn hond groeit en groeit. Want dit soort reuen is straks natuurlijk zeker niet voor de poes. Dat worden imposante joekels waar zelfs Wuilus niks bij was. Heel erg veel hond. Maar zeker een erg interessante combinatie.
- CatnDog
Denken jullie dat al die pups een plekje zullen vinden? Dat lijken me typische lang-zitters in een asiel.
-
EchoMira
Puppies gaan denk ik altijd wel snel. Zeker in de zomervakantie.
Maar als je ze niet goed matcht komen ze in februari net zo hard weer terug. Gecastreerd en alles op geprobeerd. En dan blijven ze inderdaad wel lang.
Maar als je ze niet goed matcht komen ze in februari net zo hard weer terug. Gecastreerd en alles op geprobeerd. En dan blijven ze inderdaad wel lang.
- Célie
- Posts in topic: 21
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
https://www.facebook.com/Stichtingbigbo ... vkMmc1Cefl
ALS DIT NÍET LUKT KRIJGT HIJ MORGEN EEN ENKELTJE TERUG NAAR SPANJE ZIJN TRANSPORT IS AL GEREGELD

VROUWTJE LEEST MEE

IK WIL HET PROBEREN VIA HIER

IS NÍET VAN MIJ
Met spoed op zoek naar een liefdevol thuis voor Humphrey
Met pijn in mijn hart ben ik dringend op zoek naar een nieuw en passend thuis voor Humphrey, een prachtige Spaanse Mastín van ongeveer 5 jaar oud. Hij is pas kort in Nederland, maar helaas blijkt mijn thuissituatie niet geschikt om hem de rust en ruimte te bieden die hij nodig heeft. Daarom ben ik genoodzaakt om op korte termijn een ander plekje voor hem te vinden.
Let op: de tijd dringt. Als er vóór 19 juli geen geschikte plek wordt gevonden, is de enige andere optie dat hij terug moet naar Spanje — iets wat we natuurlijk heel graag willen voorkomen.
Wat zoekt Humphrey?
Een rustige omgeving
Humphrey komt uit Spanje en is nog niet veel gewend. Hij vindt het heerlijk om mee te rijden in de auto, maar alles wat buiten rijdt (fietsen, auto's) vindt hij nog spannend.
Een thuis zonder katten
Een van de redenen van herplaatsing is dat hij achter katten aanjaagt. Daarom zoeken we een plek zonder katten.
Ruimte om te bewegen
Hij houdt ervan om zijn territorium te ‘patrouilleren’ en heeft daarom baat bij een ruime tuin of erf.
Ervaring met grote rassen
Het is belangrijk dat hij komt bij iemand met ervaring, die hem stabiliteit en een blijvend thuis kan bieden.
Over Humphrey:
Naam: Humphrey
Geslacht: Gecastreerde reu
Leeftijd: Ongeveer 5 jaar
Paspoort: Ja
Chip: Ja
Gevaccineerd/ontwormd/ontvlooid: Ja
Locatie: Momenteel in opvang in Ruurlo. Zelf woon ik in Spijkenisse en ben bereid hem met liefde te brengen naar zijn nieuwe thuis, ook richting Zuid-Holland.
Zijn karakter:
Humphrey is een grote knuffelkont met een klein hartje. Als hij je eenmaal vertrouwt, is hij jouw trouwe schaduw. Hij is aanhankelijk, beschermend en een beetje waaks — wat je van een Mastín mag verwachten. Hij kan heerlijk speels zijn, dol op zijn speeltje (of een verdwaalde schoen
), en kruipt zodra hij je vertrouwd graag tegen je aan voor eindeloze knuffels.
---
Mocht je denken dat jij of iemand die je kent hem dat warme thuis kan bieden, neem dan zo snel mogelijk contact met mij op

ALS DIT NÍET LUKT KRIJGT HIJ MORGEN EEN ENKELTJE TERUG NAAR SPANJE ZIJN TRANSPORT IS AL GEREGELD
VROUWTJE LEEST MEE
IK WIL HET PROBEREN VIA HIER
IS NÍET VAN MIJ
Met spoed op zoek naar een liefdevol thuis voor Humphrey
Met pijn in mijn hart ben ik dringend op zoek naar een nieuw en passend thuis voor Humphrey, een prachtige Spaanse Mastín van ongeveer 5 jaar oud. Hij is pas kort in Nederland, maar helaas blijkt mijn thuissituatie niet geschikt om hem de rust en ruimte te bieden die hij nodig heeft. Daarom ben ik genoodzaakt om op korte termijn een ander plekje voor hem te vinden.
Let op: de tijd dringt. Als er vóór 19 juli geen geschikte plek wordt gevonden, is de enige andere optie dat hij terug moet naar Spanje — iets wat we natuurlijk heel graag willen voorkomen.
Wat zoekt Humphrey?
Humphrey komt uit Spanje en is nog niet veel gewend. Hij vindt het heerlijk om mee te rijden in de auto, maar alles wat buiten rijdt (fietsen, auto's) vindt hij nog spannend.
Een van de redenen van herplaatsing is dat hij achter katten aanjaagt. Daarom zoeken we een plek zonder katten.
Hij houdt ervan om zijn territorium te ‘patrouilleren’ en heeft daarom baat bij een ruime tuin of erf.
Het is belangrijk dat hij komt bij iemand met ervaring, die hem stabiliteit en een blijvend thuis kan bieden.
Over Humphrey:
Naam: Humphrey
Geslacht: Gecastreerde reu
Leeftijd: Ongeveer 5 jaar
Paspoort: Ja
Chip: Ja
Gevaccineerd/ontwormd/ontvlooid: Ja
Locatie: Momenteel in opvang in Ruurlo. Zelf woon ik in Spijkenisse en ben bereid hem met liefde te brengen naar zijn nieuwe thuis, ook richting Zuid-Holland.
Zijn karakter:
Humphrey is een grote knuffelkont met een klein hartje. Als hij je eenmaal vertrouwt, is hij jouw trouwe schaduw. Hij is aanhankelijk, beschermend en een beetje waaks — wat je van een Mastín mag verwachten. Hij kan heerlijk speels zijn, dol op zijn speeltje (of een verdwaalde schoen
---
Mocht je denken dat jij of iemand die je kent hem dat warme thuis kan bieden, neem dan zo snel mogelijk contact met mij op

-
EchoMira
Oh ja, wakker anders even impulsieve beslissingen aan. Top weer zo'n stichting.
- CatnDog
Of het aanwakkeren van een soort schuldgevoel: je bent er mede verantwoordelijk voor als deze hond terug moet op transport als je hem niet nu adopteert/dit bericht met andere mensen deelt.
Ik kan hier ook slecht tegen. Dan gaat die hond terug, kost de persoon die hem heeft laten komen ook geld.
En halve info vind ik ook zo wat. O.a. moet hij weg vanwege gedrag naar katten.
Wat is dan de rest, hoe woonde hij in Spijkenisse, en waarom al verplaatst naar Ruurlo, en waarom kan hij ook daar niet blijven tot er een geschikte plek komt
Kijk iemand die echt bekend is met dit ras, zal nu misschien wel kunnen reageren en dan komt het nog goed misschien.
Maar toegeven dat hij er op de foto's echt wel ok en gedwee uit ziet.
Maar de hoeveelheid honden nu die maar ergens geplaatst worden op basis van bepaalde lieve kopjes en uiterlijkheden, om vervolgens kansloos weer terug moeten naar een stichting of in een asiel terecht komen vind ik best veel worden als je er op gaat letten.
En halve info vind ik ook zo wat. O.a. moet hij weg vanwege gedrag naar katten.
Wat is dan de rest, hoe woonde hij in Spijkenisse, en waarom al verplaatst naar Ruurlo, en waarom kan hij ook daar niet blijven tot er een geschikte plek komt
Kijk iemand die echt bekend is met dit ras, zal nu misschien wel kunnen reageren en dan komt het nog goed misschien.
Maar toegeven dat hij er op de foto's echt wel ok en gedwee uit ziet.
Maar de hoeveelheid honden nu die maar ergens geplaatst worden op basis van bepaalde lieve kopjes en uiterlijkheden, om vervolgens kansloos weer terug moeten naar een stichting of in een asiel terecht komen vind ik best veel worden als je er op gaat letten.