Hewi schreef: ↑05 jul 2025, 21:09
Je hebt helemaal gelijk en toch doe ik ook huisbezoeken voor deze stichting. Het is ook meer hameren op goed aanlijnen
Moet daar op gehamerd worden?
Overigens ben ik meer van het goed contact maken en ze je juist wel na 2 dagen al los laten lopen. Op de juiste plek natuurlijk en niet langer dan veilig is maar wel even.
Want die hond komt een keer wel uit zijn tuig of springt uit de auto en dan wil je dat hij al geleerd heeft bij je te komen.
Overigens snap ik niet wat aanlijnen met koffie zuipen op de bank te maken heeft.
Maar als je zelf een nest fokt wil je toch ook weten waar ze terecht komen? En dat het geen impuls is? Dan haal je maar een marktplaats hondje.
Ik heb geen huisbezoeken gedaan. Gewoon omdat ik veel meer te weten kom door met iemand te praten.
Maar het is ook niet dat ik omzet moet draaien dus als ik niemand vind die ik allang ken en die al honden heeft die ik ook ken dan hou ik die hondjes lekker zelf.
Toen ik Mira had laten dekken was er ook iemand* die zei " wat doen je nou als het 5 zwarte reutjes zijn en je ze niet kwijt komt?"
Dan had ik nu 5 zwarte reuen gehad. Zo simpel is het ook.
Garanties krijg je nooit. Er is ook geen garantie dat ik niet morgen aan de heroine ga en Mira en Echo gemummificeerd op de bank liggen.
Maar dat vang je met een deftig kijkend kopje koffie niet af. Maar ik weet wel zeker dat als het ooit fout gaat met "mijn" pups dat ze terug gebracht zullen worden. Behlave als de eigenaar een betere oplossing heeft natuurlijk.
Maar nooit of te never fucking nimmer komt die hond zonder plek te zitten. Dat is verantwoordelijkheid nemen. En dat is helemaal niet moeilijk.
Verder hou ik het maar kort in twink haar topic. We hoeven niet overal opnieuw te bespreken wat ik van stichtingen vind.