Peer had vanmorgen sinds jaren een teek.
Hup medicijntrommel erbij en met tekentangetje teekje verwijderd. Helemaal compleet eruit. Ff deppen met zilverwater en klaar.
Hier dragen ze een bandje. Maar als ze toevallig toch teken hebben dan haal ik ze er met een tekentang net een halve draai eruit,
Ik doe er daarna niks op. Bultjes daarna hebben ze heel zelden. Last van het eruit halen hebben ze eigenlijk nooit gehad.
Behalve toen een van de 3 ooit een witte teek had. Dat was blijkbaar echt pijnlijk.
Meestal met een tekentang, maar als ze erg klein zijn met mijn nagels. Alleen bij Tanja is het een drama om teken te verwijderen.
Voordat wij op vakantie gingen had Tanja een heel klein teekje op haar kop, ze was er zo drama van aan het maken, dat het ons niet lukte om hem te verwijderen, ik zei nog tegen Gerard dat we maar gewoon moesten wachten tot hij groot was, maar dat kan hij dan weer niet, dus hoppa naar de dierenarts, Tanja moest met drie personen vast gehouden worden zo erg tekeer ging ze. Uiteindelijk moest de dierenarts het ook met haar nagels doen, want elke tekentang gleed er vanaf.
Het was geeneens bij onze eigen dierenarts, maar we hoefden niks te betalen, terwijl het ook nog eens in de avond was.
Met de tekentang (zo'n koevoetje).
Dit jaar is het nog niet nodig geweest: 0 teken op alle honden en katten samen, ondanks een explosie van onkruid en grassen door de DANA eind vorig jaar. Misschien zijn alle teken toen verdronken.
Tekentang, het koevoetje, achter de kop vd teek, net zo lang draaien tot hij los is en daarna de teek verzuipen in zeepsop. Lukt hier altijd inclusief kop. Volgens mij is dat de o'tom twister?
Budkes schreef: ↑22 sep 2025, 09:38
Tekentang, het koevoetje, achter de kop vd teek, net zo lang draaien tot hij los is en daarna de teek verzuipen in zeepsop. Lukt hier altijd inclusief kop. Volgens mij is dat de o'tom twister?
Ja dat is de o'tom twister
Ik draai maar een kwart slag en dan trek ik de teek er uit.
Kop zit er altijd helemaal aan
Met m’n vingers vind ik zo vies
Ik heb nog zo’n plastic geval met grijper. Op de achterkant drukken gaat ie open, om de teek zetten en loslaten. Draaien en trekken en dan wriemelt dat lijfje nog zo, dat wil ik niet met m’n handen vasthebben.