Moving puzzles

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
Be different
Posts in topic: 2
Honden: 7
Contacteer:

Moving puzzles

Bericht door Be different »

Na wat hondenschoolleed hier in de regio met zelfs een schoolverbod (Yesss i did it, had ik dit vroeger maar gehad) omdat ik zei dat ze wel erg achterhaalde methodes gebruikte en ik van de hulphondenschool daar weg moest hebben we iets gevonden wat wel leuk is.
Ik deed dus jachttraining, maar ik heb nu geen geschikte hond meer ervoor, detectie is een drama hier en ga zo maar door dus we hobbyen gewoon zelf.
Maar goed, ik zou dus met mijn FLatkoter met platpoten de weekchallenge doen (nee het klinkt competatief maar is het echt niet) en dus leren om op verschillende surfaces te gaan staan met voorpoten en achterpoten. Nu is het een doener en dan pas denker dus dan weet je het wel, picture it, surface door de tent en de hond rent rond, dat effect.
Maar het gaat super en hij pikt het goed op.
En dan Nówie, onze 3pawd doggo, rescue, springt weg als je je voet beweegt en nu een jaar hier, nog niet op de clicker gezet en die gaat me als een speer! Echt zo leuk, je ziet haar helemaal opbloeien en doen.
Er is voor haar ook een aangepast gebeuren dus we kunnen veilig van start. Onverwachte verrassingen.
Natuurlijk doe ik het heel kort en bondig, ze is 6 en doet het voor het eerst, maar zo gaaf om ze dan zo te zien
:E: :cheer:
Groetjes,
Karin en de rest
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 1

Re: Moving puzzles

Bericht door Nanna »

Ik heb geen idee waar je het over hebt😂
Afbeelding
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Ik denk dat ze leren om op verschillende ondergrond te staan en/of aan te tikken. Zoals kussens/matjes keukentrapjes / boomstronken dat soort spul?
Altijd leuk als ze truukjes doen en spelletjes zo leuk vinden!
Onze Ollie vindt dat ook super leuk.
Wordt daar ook heel voldaan moe van.
Afbeelding
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Is ook leuk voor scarlett en echo.
Be different
Posts in topic: 2
Honden: 7
Contacteer:

Bericht door Be different »

Je laat je hond tussen 2 bakjes waar je wat in stopt lopen, en dan steeds verder uitbreiden.
1 bakje links, 1 rechts en de hond gaat van het ene bakje naar de andere met steeds meer ertussen om op te staan, onderdoor te lopen en dat soort dingen. Beetje hoopers maar dan anders.
Idrisz is er eentje die gewoon full speed de kortste weg neemt bijvoorbeeld, maar met hem moet ik nu naar de garage verkassen want de keuken is te klein.
Heel goed ook voor lichaamsbewustzijn, al zie ik het mezelf nog niet doen.

Groetjes,
Karin en de rest
Afbeelding
Plaats reactie