Ik had nog wel een balancebord liggen, dus dat doet nu dienst als helling & zo lukt het wel.
Dat tongetje is super schattig

Maart schreef: 26 okt 2025, 14:38 Runar sukkelt. Niet volledig medisch, niet volledig mentaal, maar gewoon, zijn kaars geraakt opgebrand.
Ik vind het best moeilijk. In dat opzicht was Ds wel leuker, die ging van springlevend naar dood.
Nu vind ik het lastig om te bepalen. Ik wil hem geen schim laten worden van de prachthond die hij is (geweest), dus liever een maand te vroeg dan een dag te laat, maar 6 maanden te vroeg vind ik ook weer niet nodig.
Sowieso wel besloten dat als er iets van mankement bijkomt, dat de grens is. De DA weet dit ook.

Ach, wat moeilijk Maart.Maart schreef: 26 okt 2025, 14:38 Runar sukkelt. Niet volledig medisch, niet volledig mentaal, maar gewoon, zijn kaars geraakt opgebrand.
Ik vind het best moeilijk. In dat opzicht was Ds wel leuker, die ging van springlevend naar dood.
Nu vind ik het lastig om te bepalen. Ik wil hem geen schim laten worden van de prachthond die hij is (geweest), dus liever een maand te vroeg dan een dag te laat, maar 6 maanden te vroeg vind ik ook weer niet nodig.
Sowieso wel besloten dat als er iets van mankement bijkomt, dat de grens is. De DA weet dit ook.

Ja, dat zeg je mooi, 'een oud mannetje op de wijze waarop ik zelf oud zou willen worden'.Maart schreef: 26 okt 2025, 15:30 In december is het onderzoek van zijn milt, als dat iets aan het licht brengt wat niet goed is, is dat einde.
Het is altijd gemakkelijk gezegd om nuchter te blijven natuurlijk, maar eenmaal zo ver is dat toch wat anders![]()
Hij is overigens gewoon nog best goed, zijn zindelijkheid is dat niet meer, hij vindt het terras buiten prima nu , de tuin moet niet meervannacht sliep ik door een overload aan mensen in huis & een bed te kort, beneden in de zetel en dan heb ik hem 2 x buiten moeten laten.
Gisterenochtend at hij zijn eetkom niet volledig leeg maar ik denk dat het te koud was (ik maak ‘s avonds de kommen ook voor ‘s ochtends en zet die dan in de koelkast), vanmorgen even zijn kom verwarmd en toen was alles op.
Hij krijgt geen medicatie, ziet nog goed, maar hoort niet meer, het is feitelijk gewoon een oud mannetje op een wijze waarop ik zelf oud zou willen worden. Dus het is een kwestie van te weten wanneer het niet meer hoeft ondanks dat het nog wel zou kunnen.
En dat vind ik wel moeilijk. Ik kan ook geen dood plannen, dus niet beslissen van ‘volgende week zaterdag om 14u is het gedaan’.
Als het moment daar is, wil ik ook dat het direct gebeurtDat was met Ds zo, om 18u ‘s avonds ofzo kreeg ze een aanval, om 22u was de de DA er.

O nee, hoe kan dat nou zo plotseling?Maart schreef: 26 okt 2025, 18:49 Nou. Het escaleerde snel, hij wordt straks ingeslapen. De kaars is ineens op randje van uitgaan & ik blaas hem liever zelf uit

Hij liep weer weg van zijn eten & lag rochelend op zijn kussen. Dit is niet wie hij is
Ach, wat heftig zeg. Ja, niet (goed) eten zou voor mij ook echt een duidelijk teken zijn en rochelend gaan liggen natuurlijk al helemaal. En als ze zo tegen dat einde aan zitten, kan het zomaar heel snel gaan. Heel verdrietig, maar ik snap dat je dan ineens geen enkele twijfel meer hebt.Maart schreef: 26 okt 2025, 19:06Hij liep weer weg van zijn eten & lag rochelend op zijn kussen. Dit is niet wie hij is![]()
Mss is het hier neerpennen ook voor mij gewoon goed geweest

Ach nee je knappe man... maar gelukkig kun je deze keus maken voor hem... veel sterkte....Maart schreef:Hij liep weer weg van zijn eten & lag rochelend op zijn kussen. Dit is niet wie hij is![]()
Mss is het hier neerpennen ook voor mij gewoon goed geweest

Och Maart..zo vreselijk, wel een troost dat het een mooi en rustig einde is zo, maar dat is meer voor later, voor nu is het gewoon kutMaart schreef: 26 okt 2025, 21:14 Hij is vertrokken, zoals bij alles, rustig & netjes & zonder morren![]()
Na inslapen werd ook een giga bult in zijn flanken zichtbaar dus vermoedelijk was de milt toch foute boel. De DA verschoot dat het zo gegroeid was. Een schrale troost, maar de beslissing & de tekenen & het gevoel zaten dus wel goed.
Het is wel kut![]()