FF voorstellen

Hier kun je jezelf even voorstellen, als je dat wilt
Célie
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: FF voorstellen

Bericht door Célie »

Vesta_Aeterna schreef: 24 feb 2026, 23:31 @Crutz, Zou het niet kunnen dat ze in eerste instantie om het niet behalen van de juiste röntgenologische resultaten herplaatst is?
Nee, dit is een aanname.
Een combi HD-C x HD-A is toegestaan, Ik heb de professionals gehoord, en als beginnend fokker mag je toch hopen dat 2x dierenarts en RvB het goedkeuren, dat je verantwoord kunt fokken.

Zoals ik in mijn intro als schreef, ik hoop wat te leren, en blijkbaar is hier discussie over mogelijk!
Hier kan en mag over alles gediscussieerd worden zelf off-topic :mrgreen:

Welkom hier.
twinkeltje
Posts in topic: 2

Bericht door twinkeltje »

Hallo welkom, ik ben opgegroeid met een Duitse herder, nog uit de tijd dat ze gewoon stevig mochten zijn en recht.
Ik heb er nog altijd een zwak voor
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 3

Bericht door Marc »

Vesta_Aeterna schreef: 25 feb 2026, 13:02 Ondanks ik alles zo zorgvuldig mogelijk heb proberen te doen, werd het uiteindelijk toch een race tegen de klok.
Toen het balletje begon te rollen, heb ik als eerste een fokker gebeld, en uitgelegd dat ik een eerste nestje wilde.

Een van de vragen op mijn vragenlijst: Tot welke leeftijd mag ik fokken met deze hond? Antwoord: tot 8 jaar.
Dus ik dacht mooi, kan ik alles in alle rust voorbereiden. Maar later bleek dus dat je éérste nest vóór de 6 jaar moest zijn.

Foute voorlichting dus, en hier begon de race tegen de klok.
Nu moet ik zeggen dat ondanks ik verschillende sites heb zitten te graven over het hoe en wat, en ik moet zeggen dat de te vergaren info is erg gebrekkig is. (of ik heb niet op de goede plaats gezocht)
Je krijgt ineens van alles op je bord, en het is niet anders als een bedrijf opzetten. (ben ZZP-er) En de start van de zaak was niet anders als het opzetten van een hondenkennel.

Enfin na het horen dat er vóór de 6 jaar een nest geweest moest zijn heb ik onmiddellijk de RvB gebeld om te vragen hoe het nu zat.
Lang verhaal kort, Je bent te laat, maar grensgeval, je kunt een boete krijgen (tussen €300 á €400), dat krijg je later wel te horen. (tot op heden nog niets gehoord).
De vraag of dat ik dan toch een stamboom op de pups zou krijgen werd positief beantwoord, en de pups hebben dus ook een stamboom gekregen!

Niet alles is gegaan zoals ik dat zou willen, en daarom ben ik dus blijvend opzoek naar informatie, en probeer daarmee mijn kennis te vergroten.
Nooit te oud om te leren toch?
Ga je niet verdedigen. Je hebt je best gedaan en een mooi nestje gekregen. Alles is goed gegaan. Leuke website. Veel liefde in gestoken. Goede combinatie gemaakt en om advies gevraagd bij fokkers, raad van beheer en de dierenarts. Je hebt het beter gedaan dan 90% van de mensen die fokken met hun honden. Zie het als leerzame informatie die je nu krijgt. Dat doe je vast ook wel en zo reageer je ook. Maar iedereen hier laat graag en fijn weten hoe alles precies zit en hoort omdat iedereen hier een heel groot hart voor honden heeft. Niemand valt je aan al kan zoveel informatie met soms een verwijt zo overkomen. Is zeker door niemand zo bedoelt.

Denk dat 9 van de 10 Duitse herders die je op straat tegen komt niet zo zorgvuldig is gefokt. De bouw etc is bagger. Kunnen ze wel HD a hebben maar met een doorgezakte rug en polsen en platvoeten is zo,'n hond echt niet beter af in het leven.

Ik heb een Duitse herder x Bouvier gehad en kwam er laat achter dat ze HD en spondylodese had. Ze heeft er prima 14 jaar mee gehaald. Een Duitse herder met een afgezakte rug en slappe poten met HD a slentert wat rond na zn 10e levensjaar.
Afbeelding
Flamme

Bericht door Flamme »

Welkom :cheer: prachtige hond heb je.

En verder wat Marc zegt!
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Flamme schreef: 25 feb 2026, 18:53 En verder wat Marc zegt!
Dat sowieso.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Vesta_Aeterna schreef: 25 feb 2026, 13:02 Lang verhaal kort, Je bent te laat, maar grensgeval, je kunt een boete krijgen (tussen €300 á €400), dat krijg je later wel te horen. (tot op heden nog niets gehoord).
De vraag of dat ik dan toch een stamboom op de pups zou krijgen werd positief beantwoord, en de pups hebben dus ook een stamboom gekregen!
Gelukkig hebben we de raad van beheer nog niet eerder op consequent uitvoeren van haar eigen regels kunnen betrappen.
Ze doen echt maar wat. En meestal de verkeerde dingen.
Vesta_Aeterna
Posts in topic: 9
Welke: Duitse Herder
Contacteer:

Bericht door Vesta_Aeterna »

EchoMira schreef: 25 feb 2026, 19:00
Gelukkig hebben we de raad van beheer nog niet eerder op consequent uitvoeren van haar eigen regels kunnen betrappen.
Ze doen echt maar wat. En meestal de verkeerde dingen.

:19: Juist, Er begint me het een en ander duidelijk te worden!
En inderdaad, ik denk dat Marc het goed samengevat heeft.

Van hieruit kan het alleen maar beter worden.
Duitse Herder kennel: Vom Vesta Aeterna
Marc
Posts in topic: 3

Bericht door Marc »

Ik vraag me af of je een bekeuring kan krijgen van de raad van beheer. Bedoel wat gaan ze doen als je niet betaald? Je zou het eigenlijk moeten aanvechten als ze een raar gedrag sturen. Dan wordt je gebanned daar. Boeien.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Welkom en je hond is prachtig 😍 heb je zelf een pup gehouden?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dan word je uiteindelijk geroyeerd.
Het is een sanctie binnen de regels waar je mee akkoord gaat inde algemene voorwaarden van de stichting.
Als je jniet aan die voorwaarden houdt vervalt je lidmaatschap/deelname.

Of dat erg is kun je je afvragen.
Als je wedstrijden en shows wil lopen is dat een probleem.
Vesta_Aeterna
Contacteer:

@Smoushond Ja, ik heb de enige teef uit het nest van 7 gehouden.

@Marc We gaan het zien, ik houd jullie op de hoogte!

Op de foto Athena (die in de camera kijkt) de teef die bij mij blijft, Attor kijkt naar mama Vesta

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zou het wel weten.
Die Raad kan de tyfus krijgen.
Ik kruiste er een VEO in. Puur om leuke mooie herders te fokken.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 25 feb 2026, 20:00 Puur om leuke mooie herders te fokken.
Dat is uiteindelijk het enige waar het om gaat.
Vesta_Aeterna
Contacteer:

@Nanna :lol1:

Enne, ook een mooie hond!
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Vesta_Aeterna schreef:[smention u=179]Smoushond[/smention] Ja, ik heb de enige teef uit het nest van 7 gehouden.

[smention u=699]Marc[/smention] We gaan het zien, ik houd jullie op de hoogte!

Op de foto Athena (die in de camera kijkt) de teef die bij mij blijft, Attor kijkt naar mama Vesta

Afbeelding
Wat een heerlijke dikke potenAfbeelding
twinkeltje

Bericht door twinkeltje »

Vesta_Aeterna schreef: 25 feb 2026, 19:57 @Smoushond Ja, ik heb de enige teef uit het nest van 7 gehouden.

@Marc We gaan het zien, ik houd jullie op de hoogte!

Afbeelding
Wat een mooie stevige poten :I:
Afbeelding
Plaats reactie