Vesta_Aeterna schreef: ↑25 feb 2026, 13:02
Ondanks ik alles zo zorgvuldig mogelijk heb proberen te doen, werd het uiteindelijk toch een race tegen de klok.
Toen het balletje begon te rollen, heb ik als eerste een fokker gebeld, en uitgelegd dat ik een eerste nestje wilde.
Een van de vragen op mijn vragenlijst:
Tot welke leeftijd mag ik fokken met deze hond? Antwoord: tot 8 jaar.
Dus ik dacht mooi, kan ik alles in alle rust voorbereiden. Maar later bleek dus dat je éérste nest vóór de 6 jaar moest zijn.
Foute voorlichting dus, en hier begon de race tegen de klok.
Nu moet ik zeggen dat ondanks ik verschillende sites heb zitten te graven over het hoe en wat, en ik moet zeggen dat de te vergaren info is erg gebrekkig is. (of ik heb niet op de goede plaats gezocht)
Je krijgt ineens van alles op je bord, en het is niet anders als een bedrijf opzetten. (ben ZZP-er) En de start van de zaak was niet anders als het opzetten van een hondenkennel.
Enfin na het horen dat er vóór de 6 jaar een nest geweest moest zijn heb ik onmiddellijk de RvB gebeld om te vragen hoe het nu zat.
Lang verhaal kort, Je bent te laat,
maar grensgeval, je kunt een boete krijgen (tussen €300 á €400), dat krijg je later wel te horen. (tot op heden nog niets gehoord).
De vraag of dat ik dan toch een stamboom op de pups zou krijgen werd positief beantwoord, en de pups hebben dus ook een stamboom gekregen!
Niet alles is gegaan zoals ik dat zou willen, en daarom ben ik dus blijvend opzoek naar informatie, en probeer daarmee mijn kennis te vergroten.
Nooit te oud om te leren toch?