Vandaag begonnen met Chara, en nu alleen de instructrice die zelf haar spoor uitzette, eerst nog paar keer met targets en voer erop. Zij had Glory vast en die deed eigenlijk ook direct mee.
Dus konden we vrij snel over naar haar geurspoor volgen, zonder targets.
Voor mij rare gewaarwording om dat hoge speuren dus te ervaren, Chara snuift meer hoog lucht op, en bij twijfel doet ze even de neus aan de grond en vliegt ze er weer vandoor. Zonder twijfel bij een kruising juiste pad in
En ook al denk ik dat ze op bepaald moment persoon + Glory zou zien, blijft ze doorspeuren tot daar en niet plots sjezen op zicht.. heel apart.
Ze verbaasde me oprecht.
Glory trouwens ook, die liep zonder moeite met de vrouw mee weg van ons
Chara bleek daar later dus last van te hebben, die vond het maar niets zonder mij blijkbaar.
En na 2x met Glory poging gedaan te hebben zonder Chara.. wat dus op moment dat Glory bijna bij ze was resulteerde in de te zoeken persoon die omver werd getrokken door Chara.. omdat die naar mij wilde..

Besloten dat ik Chara dan zelf maar bij me zou houden met korte riem.
Dat ging prima, tot Glory ineens lucht leek op te pakken richting een achterlijk stijl stukje duin met boomstronken...
Ik kon bijna niet geloven dat Catherina zich daarboven had verstopt

maar de lichaamstaal van Glory op dat moment was vrij duidelijk dat ze haar lucht snoof..
Ik riep nog.. "je zit toch niet boven?!" maar goed... naar boven geklauterd dus.
En boven stopte de geur... dus whoppa ineens weer naar beneden met best wel een gangetje... en dat was best lastig met Chara kort en Glory aan die lange speurlijn.
Toen pakte ze wel weer lucht en even verderop stond dus de coach.
Bleek dat ze eerder die dag daar een target voor een hond had gelegd, en die hond had die niet gevonden dus is ze 2x over dat stukje gegaan om die target zelf te pakken, maar was "oud" spoor. Wel heel knap eigenlijk dat Glory dat had opgepikt.. voor mij alleen wat minder handig
Het was dus weer leuk en leerzaam. Ook nu was wel te merken dat bij Glory de concentratie op bepaald moment weg is. Zij is ook wel wat nerveus in aanleg, en daardoor best snel afgeleid bij het ontwaren van mensen al dan niet met honden. Maar dat zal denk met verloop van tijd wel gaan verbeteren, of niet, dan nog is het een hele leuke bezigheid zo in het bos met zijn drietjes
