Met Pinksteren zijn we met alle 4 de honden naar een agilitywedstrijd geweest, waar mijn partner met Finny en Kiitos liep op de maandag.
Waar we hoopten dat Finny haar tempo misschien iets zou terugschroeven vanwege de warmte bleek dat niet het geval en liep ze 2 DK's.
Kiotos liep voor het eerdt in meet dan een jaar weer met Michael in de 3e hraad en liep netjes 3x een uitslag.
Het kamperen was supet, alle 4 hebben ze zich prima gedragen.
Wat gaaf allemaal. Ik vind het er wel ingewikkeld uitzien tent en extra luifel enz. Maar dat ligt aan mij. Totaal niet gewend om te gaan kamperen met tent.
Sterre schreef: 26 mei 2026, 12:16
Wat gaaf allemaal. Ik vind het er wel ingewikkeld uitzien tent en extra luifel enz. Maar dat ligt aan mij. Totaal niet gewend om te gaan kamperen met tent.
De daktent staat binnen 5 minuten, uitgeklapt en wel. De ondertent rits je er aan vast inclusief grondzeil, ook in 5 minuten tijd. De luifel achter deauto hadden we nog niet eerder gebruikt dus die duurde wat langer, kwartiertje ongeveer.
Met de caravan waren we meer tijd kwijt met op de goede plek zetten, voortent eruit en opzetten, grondzeil eruit etc.
Ja, het bevalt ons ook prima voorlopig. Eind juni gaan we ermee naar Oostenrijk (Formule 1 kijken, zonder honden, die verblijven op hun vaste oppasadres), benieuwd of het daar ook zo gaat bevallen. En begin augustus voor een lang weekend naar Duitsland voor agility.
Als we tijd en zin hebben willen we af en toe naar een mooie natuurcamping hier in Nederland. En volgend jaar is het plan in juni naar Scandinavië te gaan voor 3 weken.
Kelperuaantjes schreef: 28 mei 2026, 20:24
Ja, het bevalt ons ook prima voorlopig. Eind juni gaan we ermee naar Oostenrijk (Formule 1 kijken, zonder honden, die verblijven op hun vaste oppasadres), benieuwd of het daar ook zo gaat bevallen. En begin augustus voor een lang weekend naar Duitsland voor agility.
Als we tijd en zin hebben willen we af en toe naar een mooie natuurcamping hier in Nederland. En volgend jaar is het plan in juni naar Scandinavië te gaan voor 3 weken.
Dat is sowieso een aanrader, ook met honden. Vorig jaar zijn we tot aan Kiruna gekomen en dat was weer een mooie reis.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Dat is sowieso een aanrader, ook met honden. Vorig jaar zijn we tot aan Kiruna gekomen en dat was weer een mooie reis.
Mijn vriend is er al vaker geweest dus heeft al een aardig idee van de route voor volgend jaar. Bij mij staat Noorwegen al jaren op mijn wensenlijstje, dus ik kan eigenlijk niet wachten! Maar eerst even het budget bij elkaar zien te sparen.
Mijn vriend is er al vaker geweest dus heeft al een aardig idee van de route voor volgend jaar. Bij mij staat Noorwegen al jaren op mijn wensenlijstje, dus ik kan eigenlijk niet wachten! Maar eerst even het budget bij elkaar zien te sparen.
De overtocht is prijzig, al valt het via de bruggen wel mee. In Zweden mag je wild kamperen en dat deden wij afgelopen jaar ook een keer voor een nachtje. Boodschappen zijn in Zweden betaalbaar, in Noorwegen niet. Drank is in beide landen duur dus een biertje of wijntje kun je beter vanuit huis meenemen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ja, je ligt inderdaad met je bovenlijf op de dakdragers van het autodak, overdwars. Het bed is 240 bij 160 cm dus ruimer dan in de meeste caravans of campers. Wij hadden 2 honden in de ondertent slapen, beneden dus, en 2 in de achterbak van de auto in hun eigen kennel.