Het Kempisch heideschaap met leuke herder

Subforum voor alle fototopics!
Tineke
Posts in topic: 1

Re: Het Kempisch heideschaap met leuke herder

Bericht door Tineke »

In Groenendaal stonden de Hooglanders gewoon los in het hondenbos wat dus een losloopgebied is.
Dan hebben honden er dus contact mee en ik zie daar eigenlijk geen probleem is als dat gewoon goed gaat.

Het is overigens wel fout gegaan op een gegeven ogenblik met inderdaad een hetzende hond en de koeien hadden toen kalveren lopen wat misschien minder handig is in zo'n druk bezocht gebied.
Daarna zijn ze de koeien apart gaan zetten wanneer ze kalfjes hadden , wat voor hunzelf wellicht ook wel prettig was.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Marc
Posts in topic: 7

Re: Het Kempisch heideschaap met leuke herder

Bericht door Marc »

CatnDog schreef: 10 okt 2026, 22:38 Ook al heeft de herder - en zijn hond - er in dit geval nul probleem mee. Ik ben het 100% met Marc eens: houd je hond gewoon even netjes bij je en laat de herder en zijn hond hun werk doen.
Wij zijn gewoon te principieel denk ik :engel: Mensen moeten gewoon leren dat hun honden niet hun kinderen zijn waarbij alles maar moet kunnen. Mijn tante nam altijd haar enorme Duitse herder reu overal mee naartoe. Restaurant etc etc. Hond deed ook niks. Kon.prima alleen thuis zijn. Ik vond dat ook belachelijk.
Afbeelding
Plaats reactie