Vandaag weer de 'drukte' (voor Drentse begrippen dan) opgezocht en het ging echt heel erg fijn! Hij is nu ook voor het eerst zelf de auto uitgeklommen (en meteen drie keer vandaag). Als ik alleen ben ligt ie in de doos naast me en dan ligt ie eigenlijk altijd flink te pitten als we aankomen en is hij nog suf. Nu zat hij op schoot bij me en was ie wakkerder, ik deed het portier open met als doel hem op z'n eigen tempo nu toch echt zelf die auto uit te laten komen en dat wilde hij nu meteen

. Superleuk om te zien en hij wilde ook al meteen op pad, maar goed dat ie aan de riem zat :mrgeen: .
De eerste stop was bij een kinderboerderij en daar was welgeteld één kind aan het spelen, spitsuur dus. Ik ben er eerst met wat bogen omheen/naartoe gelopen en toen ging hij lekker ontdekken, snuffelen, kijken en ook af en toe contact met mij maken wat ik dan uiteraard beloonde (zóveel fijner weer dan dat gekut gister tijdens de les en op deze manier doet het ook weinig pijn bij mij). Het was hartstikke leuk om te doen en op het einde kreeg hij het zelfs nog even op z'n heupen met gekke sprongetjes en spurtjes

.
Toen gingen we weer de auto in naar het 'grote centrum' een paar honderd meter verderop

. En ja, ook daar ging hij weer zelf de auto uit en moest ik hem goed kort houden terwijl ik zelf die auto nog uit moest strompelen

. Hij deed het ook hier weer zo goed en leuk, hij maakte zelfs zoveel contact met me dat ik tegen het eind door m'n kaasjes heen was en over moest op brokjes

. Weer extra bevestiging dat ik hem gewoon ofwel maar een ministukje laat volgen met aandacht óf hem gewoon de tijd geef om zelf contact te maken terwijl ik middels de lijn zorg dat hij niet naar een plek loopt die ik niet wil.
We hebben tussen auto's, voetgangers, fietsers en rollators gelopen en dat was allemaal leuk en gezellig. Een keer een kleine schrikreactie bij een auto die tegen een drempel klapte maar daar herstelde hij prima van. Toen we bij een grasveld kwamen heb ik de lijn maar aan man gegeven want de smurf ging sjezen en dat kon ik niet bijhouden. Het moest er even uit blijkbaar, lekker ding. Daarna was de aandacht wel een stuk minder maar toen liepen we ook meer langs groen en bomen ipv in de winkelstraat. Eenmaal bij de auto ging hij er weer lekker in en thuis er weer zelluf uit. Het wordt zo al best een knappe grote jongen

.
Morgen haken we misschien zelfs nog even aan bij de forumwandeling
Random schreef: 19 nov 2021, 08:48
Leuk die filmpjes.
Wat een bescheiden pup is hij. Dat gaat met Yuna ook helemaal goedkomen. Wat een hartverwarmende foto's van zo'n moegespeelde pup.
Leuk! Ja ik vind hem ook wel echt beleefd in de begroeting, hij tast daarna natuurlijk wel de grenzen af maar ook dat gaat best genuanceerd.
Sirene schreef: 20 nov 2021, 20:54
Volg je gevoel, dan komt het echt wel goed
Oja, kleine toevoeging nog. Als ik echt zie dat ze in de les helemaal voorwaarts is naar iets (andere hond ofzo) en dat het misschien blaffen of ander opgewonden gedoe wordt dan roep ik wel hoor. Voor die tijd dus. Rustig kijken en snuffelen is prima
maar echt vol met een andere hond ofzo bezig zijn voorkom ik wel door even te roepen of een geluidje te maken.
Hoe zou jij dat dan doen op het moment dat hij achter de wegrennende honden aan wil? Zou jij dan vóórdat die andere hond geroepen wordt proberen te zorgen dat je pup daar met de rug naar toe staat door de aandacht te vangen? Nu zat hij ernaar toe gericht om er rustig naar te kijken (althans, dat was de bedoeling maar hij had ineens andere plannen

).