Hildeward
- Célie
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Hildeward
https://i.postimg.cc/Bn1nJ0vW/259433635-4670027073058507-6101741887677053369-n.jpg[/img]
Fokken met een stamboom: veel meer dan een afstammingsbewijs
In De Telegraaf stond vandaag een item van Piet Hellemans over de aanschaf van honden. Hoewel een aantal zaken daarin zeker waar zijn, miste er ook actuele informatie en nuancering.
Onze voorzitter Hildeward Hoenderken wees daarop via een ingezonden mededeling.
https://www.facebook.com/raad.vanbeheer ... 106391837/
Fokken met een stamboom: veel meer dan een afstammingsbewijs
In De Telegraaf stond vandaag een item van Piet Hellemans over de aanschaf van honden. Hoewel een aantal zaken daarin zeker waar zijn, miste er ook actuele informatie en nuancering.
Onze voorzitter Hildeward Hoenderken wees daarop via een ingezonden mededeling.
https://www.facebook.com/raad.vanbeheer ... 106391837/
- Célie
- Contacteer:
Re: Hildeward
Ik kijk er dan weer van op hoeveel mensen nog echt overtuigd zijn dat ze met een stamboom een gezonde hond kopen.
Zolang je bij die pups een stamboom krijgt met als enige vereiste dat beide ouderdieren dat ook hebben veeg ik mijn lelieblanke poepgat daar mee af.
De VDH adviseert haar Duitse herderfokkers zelfs om in het koopcontract op te nemen dat je als koper weet dat je een gebrekkig produkt koopt. Om rechtszaken voor te zijn. Hahaha! Dan heb je toch wel vertrouwen in de zut die je op de wereld zet
De VDH adviseert haar Duitse herderfokkers zelfs om in het koopcontract op te nemen dat je als koper weet dat je een gebrekkig produkt koopt. Om rechtszaken voor te zijn. Hahaha! Dan heb je toch wel vertrouwen in de zut die je op de wereld zet
- Célie
- Contacteer:
Maar mensen moeten dan toch ook hun bedenkingen krijgen, net als bij een fiets waar in de gebruiksaanwijzing staat: Niet om op te fietsen.Nanna schreef: ↑24 nov 2021, 16:38 Zolang je bij die pups een stamboom krijgt met als enige vereiste dat beide ouderdieren dat ook hebben veeg ik mijn lelieblanke poepgat daar mee af.
Mensen worden verblind door mooie praatjes en een goedgevulde prijzenkast. Tel daar een fantasie-pupprijs bij op en het móet wel goed zijn.Célie schreef: ↑24 nov 2021, 17:12Maar mensen moeten dan toch ook hun bedenkingen krijgen, net als bij een fiets waar in de gebruiksaanwijzing staat: Niet om op te fietsen.Nanna schreef: ↑24 nov 2021, 16:38 Zolang je bij die pups een stamboom krijgt met als enige vereiste dat beide ouderdieren dat ook hebben veeg ik mijn lelieblanke poepgat daar mee af.
- Célie
- Contacteer:
Sowieso dat je al iets aanneemt van iemand die Hildeward heet
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ja wat een flut bericht vond ik dat. Ook pups die niet volgens het basisreglement gezondheid en welzijn worden geboren krijgen een stamboom. Dus die stamboom zegt echt alleen maar wat de afstamming is.
Er zijn een paar rassen waar je wel aan gezondheidseisen moet voldoen voordat je een stamboom krijgt. Maar die zijn op 1 hand te tellen.
Er zijn een paar rassen waar je wel aan gezondheidseisen moet voldoen voordat je een stamboom krijgt. Maar die zijn op 1 hand te tellen.
Of ie nou Piet of G-Shawn heet, het is de voorzitter van de rvb, bullenkeurmeester, dierenarts en heeft de samenwerking met fairdog opgezegd omdat er prima sociale, gezonde honden met heilig zuiver bloed te fokken vallen.
Incestueuzer wordt het niet. Nou ja, hij kan op z'n moeder kruipen.
- Célie
- Contacteer:
Ik denk dat zijn COI 84 isDagmar schreef: ↑24 nov 2021, 17:45Of ie nou Piet of G-Shawn heet, het is de voorzitter van de rvb, bullenkeurmeester, dierenarts en heeft de samenwerking met fairdog opgezegd omdat er prima sociale, gezonde honden met heilig zuiver bloed te fokken vallen.
Incestueuzer wordt het niet. Nou ja, hij kan op z'n moeder kruipen.
- Célie
- Contacteer:
Door de coronaTara schreef: ↑24 nov 2021, 17:55 Nou, het is ook echt alleen nog maar een stamboom bewijs met kinderachtige print.
Ik ben godverdomme al 9 maanden(!) bezig om de bijlage die je tegenwoordig mag downloaden geupdate te krijgen, tegen alle toezeggingen in staat er nog steeds niet op wat er op zou moeten staan. Op mijn mails wordt inmiddels niet eens meer gereageerd. Ik vind het echt schandalig, je betaalt er geld zat voor en dit is gewoon niks waard.
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Ik ben laatst door hem de ring uit gestuurd omdat m'n jonge hond teveel karakter toonde
Kortste neus won, Cato kwam op de laatste plaats.
Maar goed als je hem hoort praten weet je genoeg...Nanna heeft gelijk maar ik zeg maar zo, ik zeg maar niets meer (op een openbaar forum)
- malinois
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Als ik de stukjes van hem lees (dat is t enige waar ik hem gelukkig van "ken") dan bekruipt me het gevoel dat meneer mij niet geheel ligt zeg maar...Doyaquba schreef:Ik ben laatst door hem de ring uit gestuurd omdat m'n jonge hond teveel karakter toonde
Maar goed als je hem hoort praten weet je genoeg...Nanna heeft gelijk maar ik zeg maar zo, ik zeg maar niets meer (op een openbaar forum)
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- *Esther
- Posts in topic: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ach, hij had zelf een Eng Bull. Een dierenarts.
Ongelofelijk lief was ze. Maar heel jong overleden.
Ongelofelijk lief was ze. Maar heel jong overleden.
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ha dat boeit me niet hoor, openbaar of niet. Heb ook onder het bericht van de Raad gereageerd en kreeg ik als antwoord dat stamboom honden moeten voldoen aan Basisreglement gezondheid en welzijn. Alweer niet waar, want ook al heeft de teef een half jaar geleden al een nest gehad of is dit het 6e nest, die pups krijgen gewoon een stamboom. De fokker krijgt een boete maar dat staat niet op de stamboom.Doyaquba schreef: ↑24 nov 2021, 19:22Ik ben laatst door hem de ring uit gestuurd omdat m'n jonge hond teveel karakter toonde
Hildeward ken ik overigens niet. Zijn broer Reindert kende ik wel, helaas is hij er niet meer, een gemis.
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Nee dat zal wel zo kunnen kloppenmalinois schreef: ↑24 nov 2021, 19:34Als ik de stukjes van hem lees (dat is t enige waar ik hem gelukkig van "ken") dan bekruipt me het gevoel dat meneer mij niet geheel ligt zeg maar...Doyaquba schreef:Ik ben laatst door hem de ring uit gestuurd omdat m'n jonge hond teveel karakter toonde
Maar echt...teveel karakter, bij een werkhondenras
(Ze blafte naar een hond die stond te grommen naast de ring, stond daar veel te dicht ook bij de ring maar goed)
- *Esther
Rare actie. Hij heeft zelf Foxen gladhaar en draadhaar. Dat zijn natuurlijk ook geen Bart Smitjes.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
"Hij stelt dat een stamboom niets meer is dan een bewijs van afstamming. Dit klopt niet, naast een afstammingsbewijs is een stamboom ook een bewijs dat de pup die aangeschaft wordt gefokt is met regels rond gezondheid en welzijn van de ouderdieren."
Dit is feitelijk juist maar inhoudelijk lulkoek.
Er zijn steeds meer honden die gefokt worden op een manier die helemaal niet om regels vraagt. Omdat het gewoon een inzichtelijke situatie is.
DNA is de toekomst en geleuter over het ambacht van de fokker is het verleden.
Hoelang duurt het nog tot je gewoon een 63% herder met 10% husky en 13% greyhound kunt bestellen?
10 jaar?
Wat kan mij het dan schelen dat jij altijd de eerste week thuis blijft en een heel systeem voor puppymeeneempakketten heeft.
Goed om te weten maar daar hadden we het niet over.
Persoonlijk vind ik niet eens dat mensen zichzelf fokker moeten gaan noemen. Elke nest is zijn eigen gebeuren.
Dat gezwatel over kennelnamen..
Dit is feitelijk juist maar inhoudelijk lulkoek.
Er zijn steeds meer honden die gefokt worden op een manier die helemaal niet om regels vraagt. Omdat het gewoon een inzichtelijke situatie is.
DNA is de toekomst en geleuter over het ambacht van de fokker is het verleden.
Hoelang duurt het nog tot je gewoon een 63% herder met 10% husky en 13% greyhound kunt bestellen?
10 jaar?
Wat kan mij het dan schelen dat jij altijd de eerste week thuis blijft en een heel systeem voor puppymeeneempakketten heeft.
Goed om te weten maar daar hadden we het niet over.
Persoonlijk vind ik niet eens dat mensen zichzelf fokker moeten gaan noemen. Elke nest is zijn eigen gebeuren.
Dat gezwatel over kennelnamen..
-
Oh nee?
Oh ik vind een vlotte terrier juist wel een heel leuk huisdier.
Ze zijn niet voor niets zo geliefd hoor.
Het hoeft toch hopelijk niet alleen maar boomers te worden?
- *Esther
Ik vind die gladharen juist geweldig!!! Met die eigenwijze lange snoet en dat temperament!
Maar ik bedoelde dat zijn honden dan toch ook echt karakter hebben en hij een hond de ring uit stuurt die teveel karakter toont.
Dat komt niet overeen.
-
Nee, dat ben ik met je eens maar het kan me gewoon niet zoveel schelen wat Hildeward allemaal wel en niet in zijn ringetje toestaat.
- Célie
- Contacteer:
Ja, ik ken 'm heb weleens geshowd bij hem met Cody toen was hij nog keurmeester in wording.Doyaquba schreef: ↑24 nov 2021, 19:22Ik ben laatst door hem de ring uit gestuurd omdat m'n jonge hond teveel karakter toonde