Hoe vaak voeren jullie per dag?
- malinois
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: Één keer per dag voeren is beter voor je hond.
Oh naast 2x per dag natuurlijk ook wat te knabbelen ergens in de avond...
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Tiny
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Hier staat de hele dag voer en mag hij eten naar behoefte. Alleen vreet hij niet altijd
Dus minstens 1 keer in de ochtend versvlees en door de dag heen beloningen.
Dus minstens 1 keer in de ochtend versvlees en door de dag heen beloningen.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Hier ook 2 keer.
Ik heb ooit 1 keer geprobeerd, voor de groten maakte dat niet zo veel uit maar die chi's gaan spugen en willen dan helemaal niet meer eten.
En ik heb ontdekt dat de honden mee op wedstrijd best een half uur of uurtje na het eerste rondje nog wat snacken (zeker Pippa) als het nog een tijd duurt voor het volgende komt, namiddag is ze anders altijd een pak trager.
Misschien lukt het met grotere honden wel?
Maar aangezien het "niet eerlijk" is om de kleintjes te voeren en de groten kwijlend te laten toekijken krijgt iedereen dus 2 keer.
Ik heb ooit 1 keer geprobeerd, voor de groten maakte dat niet zo veel uit maar die chi's gaan spugen en willen dan helemaal niet meer eten.
En ik heb ontdekt dat de honden mee op wedstrijd best een half uur of uurtje na het eerste rondje nog wat snacken (zeker Pippa) als het nog een tijd duurt voor het volgende komt, namiddag is ze anders altijd een pak trager.
Misschien lukt het met grotere honden wel?
Maar aangezien het "niet eerlijk" is om de kleintjes te voeren en de groten kwijlend te laten toekijken krijgt iedereen dus 2 keer.
- _Tiny_
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Gal spugen doen mijn honden alleen als ze brok krijgen.
Op uitsluitend kvv spugen ze nooit gal.
De 3 honden van mij die 2 keer per dag eten krijgen hun ontbijt ook pas na de lange ochtend wandeling. Om 10 uur dus. Ik merk er niks van dat ze de wandeling dan minder goed vol houden. Zolang ze spelen, rennen en gek doen zal het wel goed zijn.
En dan 's avonds laat de tweede maaltijd.
Op uitsluitend kvv spugen ze nooit gal.
De 3 honden van mij die 2 keer per dag eten krijgen hun ontbijt ook pas na de lange ochtend wandeling. Om 10 uur dus. Ik merk er niks van dat ze de wandeling dan minder goed vol houden. Zolang ze spelen, rennen en gek doen zal het wel goed zijn.
En dan 's avonds laat de tweede maaltijd.
- Kruimel
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Sinds ze barf eten 1x per dag en regelmatig een vastendag. Dat is inmiddels bijna 30 jaar, dus opvolgende generaties honden.
Het duo Olie en Bol
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Ari kreeg de eerste 2-3 jaar 2 keer per dag eten, maar op een gegeven moment liet hij steeds vaker zijn maaltijd in de ochtend staan, nu krijgt hij al jaren nog maar 1 keer per dag.
Ons Portugese meisje Farah.
Hier 1 keer per dag , maar ze krijgen wel tussendoor en voor het slapen snackjes.
2x per dag. 's ochtends brokken en 's avonds kvv. En tussendoor lekkers, vaak een gevulde kong of een kluifje.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Eerder voerde ik 1 x per dag, sinds een jaar of 2 ben ik ook 's morgens wat gaan voeren ivm gal spugen.
Ze kregen 's morgens een handje brok, nu Balu alleen is en hij slecht wilde eten krijgt hij wat (goed) blikvoer, dat heb ik zo gehouden, hij wil tussendoor nog wel eens een handje brok eten. Ach als hoogbejaarde mag je ook wel verwend worden, hij vindt het niet erg.
Ze kregen 's morgens een handje brok, nu Balu alleen is en hij slecht wilde eten krijgt hij wat (goed) blikvoer, dat heb ik zo gehouden, hij wil tussendoor nog wel eens een handje brok eten. Ach als hoogbejaarde mag je ook wel verwend worden, hij vindt het niet erg.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
hakunamatata schreef: ↑02 dec 2021, 12:14 Volgens het artikel zijn er aanwijzingen dat het misschien beter is maar is er meer onderzoek nodig. De titel is misleidend. Sowieso is het begin van het artikel maar raar geschreven.
Hier krijgen ze 2x per dag voer met snacks tussendoor. Ergens in de ochtend een maaltijd en voor we naar bed gaan een maaltijd. Daartussenin verschilt per dag.
Inderdaad. En daarmee de titel van dit topic ook, misschien de titel even nuanceren @_Tiny_ ?
Echt zielig dat in dat artikel vrijwel bovenaan dit staat ''Het team waarschuwde dat er meer onderzoek nodig is om de bevindingen te bevestigen en dat het te vroeg is om te suggereren dat eigenaren de voedingsgewoonten van hun hond direct moeten veranderen. '' en zo'n zakkenwasser er dan toch zo'n aastitel van maakt.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- _Tiny_
- Posts in topic: 3
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Ik had de topic titel 1 op 1 overgenomen omdat ik benieuwd was wat de forummers van het artikel zouden vinden. Maar goed, waardeloos artikel dus. Helder!
- Soof
- Welke: Zwitserse herder
Op het wonderschone internet wel.
Hier twee keer, inderdaad ook tegen het kotsen en daarmee dus voor het behoud van mijn vloerkleed. Als ik één keer ga invoeren heb ik ruzie met de heren denk ik. Die denken al dat ze iets vreselijk tekort komen als ze een keer een uur of wat later zijn.
Laatst gewijzigd door Soof op 02 dec 2021, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Diana
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Hoe vaak voeren jullie per dag?
Hier meestal 2 x per dag, maar als ik veel train vervang ik een maaltijd door brokjes die ze kunnen verdienen en wat overblijft, mogen ze in het gras of een snuffelmat zoeken.
Als ze barf krijgen, is het één maaltijd in de middag.
Als ze barf krijgen, is het één maaltijd in de middag.
2x per dag
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Mijn vorige honden kregen altijd 1x per dag maar Ushi gaat gal braken als ze maar 1x krijgt dus die eet nu 's ochtends ook wat
- Vicky
- Welke: BC Markiesje Wocker
2x per dag. Abeltje 3x per dag omdat hij zo mager is.
Bo en de honden
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
2x per dag. Kira ging al heel gauw gal spugen en nu met Minou ook gewoon 2x aangehouden
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Hier 2x per dag in de ochtend en avond. Ook nog wat tussendoortjes over de dag heen.
Levi krijgt hier 2 keer per dag te eten.
Met lunch altijd wel een snackje
Guusje eet nog 4x per dag, maar straks ook gewoon 2 x
Met lunch altijd wel een snackje
Guusje eet nog 4x per dag, maar straks ook gewoon 2 x
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
- ellen en de birmanen
al jaren krijgen ze 2x per dag eten. in de ochtend op werkdagen vers vlees in een kong en in de avond brokken. in het weekend en op vrije dagen 2 brokmaaltijden. dan ook nog vaak iets lekkers tussendoor zoals paardenoren, piemels, konijnenoren.
-
- Welke: Duitse herder
Het artikel is trouwens gewoon vertaald of gekopieerd van het artikel van Dr. Karen Becker / The forever dog
Daar is een boek van verschenen , ook in het NL
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
NIET** Angela ** schreef: ↑03 dec 2021, 11:49 Het artikel is trouwens gewoon vertaald of gekopieerd van het artikel van Dr. Karen Becker / The forever dog
Maya 2x per dag. 1x paar brokken en 1x kvv. En tussendoor koekjes en snacks. Anders kan ik gal ruimen.
En Maya kan trouwens de hele dag door wel eten als het aan haar ligt
En Maya kan trouwens de hele dag door wel eten als het aan haar ligt
Qi krijgt twee keer per dag kvv. Heb in de tijd dat ik nog barfte gehoord dat het voor kleine honden beter is dan 1 maal per dag een grotere hoeveelheid.