Stille liefdes
- Lothian
- Posts in topic: 23
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Stille liefdes
gezellig.
- pioenroos
- Posts in topic: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
De kortgeknipte schapendoezen die ik heb gezien vond ik er niet persé van opknappen, dus die lange haren zitten er wellicht met een goede reden Kan natuurlijk komen door een lelijk kapselZinodo schreef: ↑09 feb 2022, 14:07 Klopt, ik kan ook helemaal niks met een schapendoezenhoofd. Ik zou niks liever willen dan een schaar erin zetten. En een tondeuse. Mijn handen jeuken als ik er al aan denk. Iedere keer denk ik daar moet toch zo'n leuk hondje onder zitten, wat zonde dat we die nooit zien.
Maar ben wel reuze benieuwd hoe de kortharige pups van Floor er dan uitkomen te zien Hopelijk met een beschaafd baardje maar anders kan daar makkelijk de schaar in
- Johnny Jones
- Posts in topic: 34
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Leuke pups hoor! In beslag genomen ofzo?
Ik heb één Drenth reu gekend, van een tante. Was niks mis mee, gewoon een leuke, lieve hond. Het dier is wel al minstens vijftien jaar dood, misschien waren ze ooit wel socialer.
Leuk onderschrift heb je Zinodo!
Ik heb één Drenth reu gekend, van een tante. Was niks mis mee, gewoon een leuke, lieve hond. Het dier is wel al minstens vijftien jaar dood, misschien waren ze ooit wel socialer.
Leuk onderschrift heb je Zinodo!
- Fenneke
- Posts in topic: 20
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Dat zou ook nog kunnen.Johnny Jones schreef: ↑09 feb 2022, 19:24 Ik heb één Drenth reu gekend, van een tante. Was niks mis mee, gewoon een leuke, lieve hond. Het dier is wel al minstens vijftien jaar dood, misschien waren ze ooit wel socialer.
Mijn dochter is inmiddels al 40 . Dus mijn drent is ook al van heel lang geleden
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Amos en Buster
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Mijn oom had vroeger (een kleine 40 jaar geleden) ook een leuke Drent. Wel met verschrikkelijke epilepsieFenneke schreef: ↑09 feb 2022, 20:13Dat zou ook nog kunnen.Johnny Jones schreef: ↑09 feb 2022, 19:24 Ik heb één Drenth reu gekend, van een tante. Was niks mis mee, gewoon een leuke, lieve hond. Het dier is wel al minstens vijftien jaar dood, misschien waren ze ooit wel socialer.
Mijn dochter is inmiddels al 40 . Dus mijn drent is ook al van heel lang geleden
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Ja die van mij ook . Is met 4 jaar ingeslapen omdat hij ook erg hd had.
Groetjes Fenneke en Baloe
Amos en Buster
Amos en Buster
- *Esther
- Posts in topic: 14
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ja, zeker wel! En dan ook echt gezellig en vriendelijk. Nee, die angstige sneue types zie ik nooit meer. Hebben ze goed gedaan!Lothian schreef: ↑09 feb 2022, 15:41Ik geloof het direct hoor, ik zie ze heel weinig. Hopelijk is die leuke in mijn les een teken dat er ook betere lijnen zijn/komen. Bij de witte herder zie ik bijvoorbeeld angzaamaan veel minder die rare angst van 10 jaar geleden. Ben benieuwd of anderen dat ook zien eigenlijk.Nanna schreef: ↑09 feb 2022, 12:11Zo hebben we ook franse bullen die prima kunnen ademen. Dat zegt niets over de rest.
Een kennis van me heeft het ras gefokt en bestempelde de reuen ook als vaak agressief. Ze heeft nu dus een zachtaardiger ras. Ik sta dus niet alleen in mijn opinie. En persoonlijk ben ik nog nooit een leuke drentenreu tegengekomen. Altijd van die grommerige overhangers die wachten op het seintje ‘knokken’.
Ik sla over.
Over de teven trouwens geen kwaad woord. Die vind ik wel goed te hebben.
- hakunamatata
- Posts in topic: 40
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Wow, dat zijn een hoop reacties, dat zag ik even niet aankomen
Natuurlijk zou ik dan een teefje nemen, ik ben niet van de reutjes. Dus dat zou gewoon een erg leuk lollig hondje worden Wat trainbaarheid en clowneske van de poedel, wat zelfstandigheid en eigenzinnigheid van de stabij, maar beide geven toch ook wat zachtheid mee. Dat is echt wel mijn type in elk geval zonder die vacht dan.
Qua reutjes ken ik ook niet veel gezellige stabijtjes eigenlijk. De meeste die ik tegenkom of ken(de) zijn teefjes en die vind ik vaak wel leuk en sociaal. Al vind ik het jammer dat veel mensen die een stabij nemen bij voorbaat al roepen dat ze eigenwijs zijn en training of iets geen zin heeft. Dan schiet het ook niet op nee en dat zie je dan vaak weer wel terug. In Drachten zat in het voorjaar zo'n leuk teefje. Draaide daar dagje mee en heb met haar gewandeld. Had haar bijna meegenomen Alleen wist ik toen al dat Eevee haar moeder gedekt was dus braaf gewacht op het nestje. Anders had ik nu een stabijteefje bij Suze gehad
Natuurlijk zou ik dan een teefje nemen, ik ben niet van de reutjes. Dus dat zou gewoon een erg leuk lollig hondje worden Wat trainbaarheid en clowneske van de poedel, wat zelfstandigheid en eigenzinnigheid van de stabij, maar beide geven toch ook wat zachtheid mee. Dat is echt wel mijn type in elk geval zonder die vacht dan.
Qua reutjes ken ik ook niet veel gezellige stabijtjes eigenlijk. De meeste die ik tegenkom of ken(de) zijn teefjes en die vind ik vaak wel leuk en sociaal. Al vind ik het jammer dat veel mensen die een stabij nemen bij voorbaat al roepen dat ze eigenwijs zijn en training of iets geen zin heeft. Dan schiet het ook niet op nee en dat zie je dan vaak weer wel terug. In Drachten zat in het voorjaar zo'n leuk teefje. Draaide daar dagje mee en heb met haar gewandeld. Had haar bijna meegenomen Alleen wist ik toen al dat Eevee haar moeder gedekt was dus braaf gewacht op het nestje. Anders had ik nu een stabijteefje bij Suze gehad
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
onze Drent is er inmiddels 34 jaar niet meer maar wat was dat voor eigen mensen een heerlijke hond. Ik heb nog geen lievere meegemaakt. Maar mensen buiten het gezin en andere hondenFenneke schreef: ↑09 feb 2022, 20:13Dat zou ook nog kunnen.Johnny Jones schreef: ↑09 feb 2022, 19:24 Ik heb één Drenth reu gekend, van een tante. Was niks mis mee, gewoon een leuke, lieve hond. Het dier is wel al minstens vijftien jaar dood, misschien waren ze ooit wel socialer.
Mijn broertje was zijn grootste vriend en toen mijn opa mijn broertje eens wat te hardhandig bij de arm pakte schroomde hij ook niet om mijn opa duidelijk te maken dat dit niet gewenst was. En dat terwijl hij altijd een lekker schoteltje koffie van die man kreeg.
- Inge O
- Posts in topic: 58
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat vind ik ook altijd zo stom, dat een hond pas leuk zou zijn als iemand buíten het gezin hem als leuk zou kunnen ervaren. Een heleboel honden die hier als joekel en kuthond omschreven worden zijn voor hun eigen mensen vast een gouden hond.
Haha, ja, precies. Een allemansvriendje is leuk hoor, en heel makkelijk, maar soms heeft het ook zijn nadelen. Ik zag het gisteren met Lanai weer. Zij is op en top mensenvriend, ze vindt alles en iedereen leuk LEUK leuk. Als ze met mijn buurmeisje en haar moeder mee aan het wandelen is en ik kom haar toevallig tegen terwijl ik apart met Feta wandel, dan ziet Lanai me niet eens meer staan
Het nadeel dat ze zo goed van vertrouwen is, is dat mensen haar snel lokken en oppakken. I kid you not; ik heb het vaak meegemaakt dat wildvreemden haar onder de arm meenemen, Lanai vrolijk kwispelend ondertussen
Eén keer was ik in een binnentuin in Den Bosch, mijn baby nichtje de fles aan het geven terwijl Lanai aan het snuffelen was. Even later zag ik een man met Lanai onder de arm de tuin uit lopen. Ik al mijn spullen laten vallen en snel naar die man toe. Meneer dacht dat Lanai weg was gelopen en zoek was geraakt.
Gisteren was Lanaitje in het park aan het snuffelen, ze was best ver bij me vandaan maar ik hield haar in de gaten. Komt er een mevrouw aan die haar gaat aaien en even later op wil tillen. Ik snel roepen en zwaaien: Mijn hond! De vrouw bedoelde het vast goed hoor, als in geen baasje te zien, ze is vast zoek.
Maar dit allemaal terzijde want het is het stille liefdes topic en ik klets hier maar een eind off topic weg
Volgens mij vond niemand Charlie een kuthond.
Ik heb ze al een tijd niet gezien want ik kom niet meer in losloopbos, maar als ik een drentreu tegenkwam was het altijd alleen.
Of met een fluit ergens op de achtergrond en ook al tegengekomen met een TT. Hoorde de baas mot, dan werd er gedrukt
Ik denk dat er heel weinig leuke reuen zijn die leuk blijven zonder enige sturing.
Het interesseert me eerlijk gezegd geen fluit met wat voor agressieve rothonden mensen rond willen lopen. Als je daar wat aan ontleent moet je het vooral doen.
Zolang ik er maar geen last van heb. Zodra je schijtreu bij mijn hond grommend komt overhangen is het dus wel mijn probleem en heb ik het volste recht jouw joekel een lijer te vinden. Bij je houden.
- Inge O
Tuurlijk niet, ergo : het heeft niks te maken met die hond of dat ras, maar met niet passende bazen.
En onderschat de teven niet, ik snap ook weer niet hoe die dan bij al die 'kutrassen' wel als doetjes afgeschilderd worden, bij de Hovawart maakt dat in ieder geval weinig uit, reu of teef.
Ik heb vooral goedzakkerige reuen gehad en teven met haar op hun tanden. Dat laatste leidt alleen zelden tot problemen, terwijl je met een reu niet aan die paar losgeslagen mannetjesputters ontkomt. Die maken dan ook graag meteen gaten in plaats van wat tevengebitch en met genoeg nare ervaringen is het cirkeltje rond.
Ik denk dat je bij (volle) reuen wat meer op subtiele signalen moet ingrijpen. Het gros ziet helemaal niet dat hun casa corso spanning op staat te bouwen met wedstrijdjes verpissen. Of het is normaal en ze zoeken het maar uit.
- Inge O
Ze hoeven niet eens iets te zien : als ze weten dat hij het eerder deed gaat hij het geheid weer doen, dus bijhouden (aangelijnd of onder appèl).
- *Esther
Ik snap het maar op mijn werk is het nu eenmaal zo dat ik de honden heb zonder baas. Dus het gedrag wat ze dan laten zien, daar moet ik het mee doen. Daar baseer ik mijn mening dan ook op. Dan is er nog een verschil tussen eenmaal gewend en zich veilig voelen. Maar helaas blijven er dan toch nog persoonlijke meningen overeind
- alinelaila
- Posts in topic: 24
- Welke: Friese Stabij
Ja, qua karakter zijn ze echt heel erg leuk. Je kon onderling ook heel goed al verschillen merken. Zo had de een duidelijk wat meer stabij en de ander wat meer poedel in zich. Waar de ene pup dan gelijk aan kwam scheuren als je riep, moest de andere pup nog even afmaken waar ie mee bezig was. Heerlijkhakunamatata schreef: ↑09 feb 2022, 22:04
Ik vind het altijd meer een excuus van mensen om geen enkele moeite te doen. Ook stabij's kun je prima wat leren, verwacht alleen geen 'slaafse' herder. Sem doet prima wat ik wil, als hij het nut er maar van inziet en niet gewoon omdat ik het zeg. Eigenwijs vind ik ook altijd een dom woord. Kijk gewoon even hoe ze gefokt zijn, dan snap je dat zo'n hond een eigen idee heeft over wat er nuttig is. En dus moet je soms wat creatief zijn om ze dingen aan te leren, maar zo onmogelijk is het allemaal niet.hakunamatata schreef: ↑09 feb 2022, 22:04
Al vind ik het jammer dat veel mensen die een stabij nemen bij voorbaat al roepen dat ze eigenwijs zijn en training of iets geen zin heeft.
- Inge O
alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:00
Ik vind het altijd meer een excuus van mensen om geen enkele moeite te doen. Ook stabij's kun je prima wat leren, verwacht alleen geen 'slaafse' herder. Sem doet prima wat ik wil, als hij het nut er maar van inziet en niet gewoon omdat ik het zeg. Eigenwijs vind ik ook altijd een dom woord. Kijk gewoon even hoe ze gefokt zijn, dan snap je dat zo'n hond een eigen idee heeft over wat er nuttig is. En dus moet je soms wat creatief zijn om ze dingen aan te leren, maar zo onmogelijk is het allemaal niet.
- alinelaila
- Posts in topic: 24
- Welke: Friese Stabij
Ja sorry, kleine ergernis Ik ben lid van wat stabij-groepen op facebook en lees zo vaak dat je die eigenwijze mormels niks kunt leren en ze altijd weglopen en geen commando's opvolgen blablabla. Het is gewoon bullshit.Inge O schreef: ↑10 feb 2022, 13:04alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:00
Ik vind het altijd meer een excuus van mensen om geen enkele moeite te doen. Ook stabij's kun je prima wat leren, verwacht alleen geen 'slaafse' herder. Sem doet prima wat ik wil, als hij het nut er maar van inziet en niet gewoon omdat ik het zeg. Eigenwijs vind ik ook altijd een dom woord. Kijk gewoon even hoe ze gefokt zijn, dan snap je dat zo'n hond een eigen idee heeft over wat er nuttig is. En dus moet je soms wat creatief zijn om ze dingen aan te leren, maar zo onmogelijk is het allemaal niet.
- hakunamatata
- Posts in topic: 40
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Precies dat inderdaad!alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:07Ja sorry, kleine ergernis Ik ben lid van wat stabij-groepen op facebook en lees zo vaak dat je die eigenwijze mormels niks kunt leren en ze altijd weglopen en geen commando's opvolgen blablabla. Het is gewoon bullshit.Inge O schreef: ↑10 feb 2022, 13:04alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:00
Suze is trouwens net zo en ook bij Eevee begint het zelfstandige randje tevoorschijn te komen eigenzinnig noem ik het liever, waarbij samenwerken echt wel heel leuk kan.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Tijdens mij studie heb ik wel eens een stabijreu te logeren gehad. Kon prima los, maar ik moest wel een stuk creatiever zijn dan bij de herder en het markiesje dat ik van thuis gewend was. En nu heb ik Finn en was die stabij echt een makkie
- Inge O
Ik vind het dikke onzin, om de één of andere reden is het hier bon ton geworden om de Stabij een stomme hond te vinden maar daar is niks van aan.alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:07Ja sorry, kleine ergernis Ik ben lid van wat stabij-groepen op facebook en lees zo vaak dat je die eigenwijze mormels niks kunt leren en ze altijd weglopen en geen commando's opvolgen blablabla. Het is gewoon bullshit.Inge O schreef: ↑10 feb 2022, 13:04alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:00
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Haha, ik snap je ergernis, bij podenco's is dat net zo. Die zijn inderdaad ontzettend zelfstandig, maar als zelfs ouwe, dove Taartje nog allerlei commando's en kunstjes kon leren Als een hond (totaal) niet slaafs is en ook graag zelf wat in te brengen heeft, kost het misschien soms wat meer moeite (als je bijvoorbeeld een herder of retriever gewend bent, om maar wat voorbeelden te noemen), maar met inderdaad wat creativiteit, meedenken met de hond, lol en veel afwisseling kom je vaak toch een heel eind.alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:07Ja sorry, kleine ergernis Ik ben lid van wat stabij-groepen op facebook en lees zo vaak dat je die eigenwijze mormels niks kunt leren en ze altijd weglopen en geen commando's opvolgen blablabla. Het is gewoon bullshit.Inge O schreef: ↑10 feb 2022, 13:04alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:00
Ik ken best veel stabijs en die luisteren allemaal eigenlijk best goed. Kunnen ook allemaal gewoon los en zijn ook sociaal. Mila's beste vriendinnetje toen ze opgroeide was een stabij en sindsdien is Mila verzot op elke stabij die ze tegenkomt
- *Esther
Ach, alles wat Poedel is of een krulvacht heeft, ook niet. Ik lig er geen seconde van wakker.Inge O schreef: ↑10 feb 2022, 14:32Ik vind het dikke onzin, om de één of andere reden is het hier bon ton geworden om de Stabij een stomme hond te vinden maar daar is niks van aan.alinelaila schreef: ↑10 feb 2022, 13:07Ja sorry, kleine ergernis Ik ben lid van wat stabij-groepen op facebook en lees zo vaak dat je die eigenwijze mormels niks kunt leren en ze altijd weglopen en geen commando's opvolgen blablabla. Het is gewoon bullshit.