de avonturen van Waro - 1 jaar!

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Pallas
Posts in topic: 44

Re: de avonturen van Waro - 3e week (11 weken oud)

Bericht door Pallas »

Frootje schreef: 29 mei 2022, 16:11 Het is ook gewoon anders op puppytraining dan thuis, vind ik. Aloy is ook meer afgeleid op training, maar er is dan ook gewoon wel meer te zien natuurlijk. En die andere hondjes blijven toch wel erg leuk. :F: Ik snap Waro wel! Maar dat komt vast wel goed, ze zijn inderdaad nog maar jong. Moet ik mezelf ook wel eens voorhouden dus ik snap jou ook wel. :engel:
Jouw schuld hoor, met die filmpjes van Aloy waar ze zo goed luistert :boos: :Q:
Mo-yi
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Pallas schreef: 29 mei 2022, 19:47 Jah, een kruising waarbij @pioenroos de hippe marketingnaam is vergeten 😖

Peruaanse Kelpendoes? Naakt Schaapie?

Waro is broertje van Danu en Aloy hier op het forum (en Bram en Peteris die hier niet actief zijn): kruising schapendoes (Flora) en Kelpiemix (Dakar)
ahhh oke, thanx!
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Inge O schreef: 29 mei 2022, 19:35
Mo-yi schreef: 29 mei 2022, 16:34 Wat een leukerd!
Ik heb vast en zeker een topic ergens gemist, maar wat is het voor hondje, of wat zit er in?

Waro is een Pioenroospup :I: .
ja zover was ik al, en toen raakte ik het kwijt :lol1:
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Mo-yi schreef: 29 mei 2022, 19:57 ja zover was ik al, en toen raakte ik het kwijt :lol1:
viewtopic.php?t=380 :engel:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 13
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Mo-yi schreef: 29 mei 2022, 19:57
Mo-yi schreef: 29 mei 2022, 16:34 Wat een leukerd!
Ik heb vast en zeker een topic ergens gemist, maar wat is het voor hondje, of wat zit er in?

Heb je dat hele nest gemist dan :80: ?
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Inge O schreef: 29 mei 2022, 20:01
Mo-yi schreef: 29 mei 2022, 19:57

Heb je dat hele nest gemist dan :80: ?
ja, stom..ik zie het nu terug in het "fokhok "
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 14
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Pallas schreef: 29 mei 2022, 19:53 Jouw schuld hoor, met die filmpjes van Aloy waar ze zo goed luistert :boos: :Q:
Ik vergeet altijd te filmen als het in het honderd loopt natuurlijk. :engel: :engel:
Pallas

Bericht door Pallas »

Jeetje, die kleine draak is hier alweer vier weken! Hij draait ondertussen lekker mee in het gezin, met thuiswerken kunnen we ervoor zorgen dat er altijd iemand bij hem is gelukkig.
Sinds vorig weekend kunnen we beiden ook weer boven slapen en meldt meneer zich tegen een uur of zes, half zeven via de babyfoon. Bijkomend voordeel is dat we eindelijk eens bijtijds opstaan en niet meer hoeven te haasten om de kinderen op tijd op school te krijgen :goeie:

Door pech heb ik nu al twee weken geen auto tot mijn beschikking dus de uitstapjes blijven nog wat beperkt. Halen we vanzelf weer in binnenkort!
Ik hoop dat dan ook de FOMO van meneer iets afneemt en hij eindelijk een keer de rust pakt om buiten te plassen en poepen. Want dat doet hij eigenlijk alleen nog maar in de tuin of op de 'katten'bak.
Hoewel het een herderkruising is en zijn zusje een voorbeeldpup, is Waro buiten best lastig te bereiken. Binnen wil hij niets liever dan dingen leren, maar buiten moet ik echt afwisselen tussen voer, spel en aandacht om af en toe zijn aandacht te kunnen krijgen. Komt vast goed op termijn!

Vorige keer dat ik hier zaken opschreef waar ik tegenaan liep waren exact die punten ook binnen een week opgelost dus ik heb goede hoop :bloos:

En tussen al dat zorgen voor en meedraaien in, is meneer inmiddels gegroeid tot een lang eind van 7,2 kg, maak ik chronisch te weinig foto's en genieten we nog altijd als een malle van die gekke clown!

Afbeelding
3 weken geleden toen hij hier net was, hij kon net door het kiertje spieken

Afbeelding
Gisteren, ontspannen met zijn bakkes op de stang rustend. Gegroeid!!

Afbeelding
Met zijn favoriete speelgoed: een kartonnen doos
Frootje
Contacteer:

Re: de avonturen van Waro - 4e week (12 weken oud)

Bericht door Frootje »

Ik vind hem zo knap, en super fijn hoe hij al zo snel lekker meedraait in jullie gezin. :hartjes: De rest komt vast snel. :D

Mijn enige klacht is dat er te weinig foto’s zijn (van zijn knappe kop) in deze update. :lees: :engel:
Pallas

Bericht door Pallas »

Frootje schreef: 03 jun 2022, 17:42 Ik vind hem zo knap, en super fijn hoe hij al zo snel lekker meedraait in jullie gezin. :hartjes: De rest komt vast snel. :D

Mijn enige klacht is dat er te weinig foto’s zijn (van zijn knappe kop) in deze update. :lees: :engel:
Ik merk dat ik vooral mijn draai nog moet zoeken met alle ballen in de lucht houden: de kindjes, werk, huishouden en Waro. Training schiet er dan soms bij in op de momenten dat het wel handig zou (bijvoorbeeld als hij zich voorbeeldig gedraafd maar we echt de oudste van school moeten halen). Voor mijn gevoel veel gemiste kansen, dat moet ik nog even aan wennen want het komt echt wel goed alleen niet zoals ik vooraf bedacht had.

Qua foto's idem: mijn vriend (onze huisfotograaf) was ziek afgelopen week dus dan heb ik even wat meer zorgtaken en dus vergeet ik de foto's. Maar ik vind het ook jammer dus ik zal de opdracht doorgeven!
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Pallas schreef: 03 jun 2022, 18:30Ik merk dat ik vooral mijn draai nog moet zoeken met alle ballen in de lucht houden: de kindjes, werk, huishouden en Waro. Training schiet er dan soms bij in op de momenten dat het wel handig zou (bijvoorbeeld als hij zich voorbeeldig gedraafd maar we echt de oudste van school moeten halen). Voor mijn gevoel veel gemiste kansen, dat moet ik nog even aan wennen want het komt echt wel goed alleen niet zoals ik vooraf bedacht had.

Qua foto's idem: mijn vriend (onze huisfotograaf) was ziek afgelopen week dus dan heb ik even wat meer zorgtaken en dus vergeet ik de foto's. Maar ik vind het ook jammer dus ik zal de opdracht doorgeven!
Ik kan me dat goed voorstellen. Het lijkt me heel wat om al die dingen te moeten combineren, ik heb alleen de honden en alles draait ook om de honden, dan is het natuurlijk een stuk makkelijker dan wanneer je ook nog een heel gezin draaiende moet zien te houden. Ik zou het niet kunnen, ik ben ook veel te gevoelig voor stress. :engel: Dus ik kijk juist met bewondering naar de updates van hoe Waro het bij jullie doet. :F:

Ik ken het gevoel wel. Bij Froo had ik destijds een heel plan over hoe ik haar ging trainen. :lees: En hoe ze de braafste hond van de wereld zou worden. Alleen toen het puntje bij het paaltje kwam stonden onze beide hoofden er niet naar en zijn we maar andere leuke dingen gaan doen. Dat verliep totaal niet volgens plan, Froo kan voornamelijk trucjes die leuk zijn op verjaardagen, zitten, hierkomen en wachten. :LOL: Maar daar heb ik wel van geleerd dat ook als je al die dingen niet doet, of pas later, het wel goedkomt. Froo is echt een heel braaf hondje geworden, ze weet precies wat ik van haar wil en draait bijna altijd moeiteloos mee. Praktijkervaring, noem ik het altijd maar. Niet bewust aangeleerd, maar gewoon gewoontes die erin zijn geslopen en wijsheid die met de jaren kwam. Ik kan haar ondertussen sturen met een vingerknip, geen commando’s nodig. :D Het komt met Waro linksom of rechtsom ook zeker goed. :I:

Beterschap voor je vriend! Dat gaat inderdaad wel voor foto’s, natuurlijk.
Zamunda
Posts in topic: 17
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Pallas schreef: 03 jun 2022, 16:56Door pech heb ik nu al twee weken geen auto tot mijn beschikking dus de uitstapjes blijven nog wat beperkt. Halen we vanzelf weer in binnenkort!
Ik hoop dat dan ook de FOMO van meneer iets afneemt en hij eindelijk een keer de rust pakt om buiten te plassen en poepen. Want dat doet hij eigenlijk alleen nog maar in de tuin of op de 'katten'bak.
Hoewel het een herderkruising is en zijn zusje een voorbeeldpup, is Waro buiten best lastig te bereiken. Binnen wil hij niets liever dan dingen leren, maar buiten moet ik echt afwisselen tussen voer, spel en aandacht om af en toe zijn aandacht te kunnen krijgen. Komt vast goed op termijn!
Echt wel! Hij wil in de minder moeilijke situaties al heel graag leren dus in stapjes en met tijd gaat hij dat ook in moeilijker situaties doen :ok: . Ondertussen draait hij toch maar mooi mee!

Wat is hij mooi hoog op de pootjes :I: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Pallas

Bericht door Pallas »

Dank jullie wel! Wat ik al dacht, gebeurde ook: na het typen hier ging het spontaan een stuk beter. Knapperd deed het supergoed op puppycursus vanochtend!
Pallas

Bericht door Pallas »

Frootje schreef: 03 jun 2022, 18:56 Dus ik kijk juist met bewondering naar de updates van hoe Waro het bij jullie doet. :F:
Het gras bij de buren... :LOL:
Alfilillo
Posts in topic: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Pallas schreef: 03 jun 2022, 18:30
Frootje schreef: 03 jun 2022, 17:42 Ik vind hem zo knap, en super fijn hoe hij al zo snel lekker meedraait in jullie gezin. :hartjes: De rest komt vast snel. :D

Ik merk dat ik vooral mijn draai nog moet zoeken met alle ballen in de lucht houden: de kindjes, werk, huishouden en Waro. Training schiet er dan soms bij in op de momenten dat het wel handig zou (bijvoorbeeld als hij zich voorbeeldig gedraafd maar we echt de oudste van school moeten halen). Voor mijn gevoel veel gemiste kansen, dat moet ik nog even aan wennen want het komt echt wel goed alleen niet zoals ik vooraf bedacht had.

Ik snap dat het soms veel is, maar het is tegelijkertijd ook een goede leerschool voor Waro. Flexibiliteit.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Alfilillo schreef: 04 jun 2022, 16:09
Pallas schreef: 03 jun 2022, 18:30

Ik snap dat het soms veel is, maar het is tegelijkertijd ook een goede leerschool voor Waro. Flexibiliteit.
Ja, dat denk ik ook. Ook als je niets doet, is je pup constant aan het leren. Ik zou niet denken in gemiste kansen: het kan ook allemaal volgende week of volgende maand of wanneer het dan ook uitkomt. Gewoon mee leren draaien in de routine en met dagelijkse dingen is al zo leerzaam voor pups.
Maar je vriend mag je inderdaad wel wat meer achter de vodden zitten voor die foto's :lol1: :mrgreen:

Ik heb met Fayah ook weinig getraind de eerste weken, ook omdat het gewoon (nog) niet nodig was en veel vanzelf wel goed ging. Eerst maar lekker leren meedraaien in de routines en aan de dagelijkse gang van zaken wennen. Natuurlijk ben ik wel spelenderwijs wat gaan doen: zitten kon ze al heel snel en een beetje wachten en verder heb ik alleen het reageren op haar naam, hierkomen en de 'nee' geoefend en een het lopen aan de riem, dat was iets wat niet vanzelf meteen goed ging. En niet de bezem/stofzuiger/tuinslang aanvallen, ook zoiets dat niet vanzelf goed ging :F: We hebben wel veel gespeeld samen en vooral samen de wereld ontdekt en dat was voor haar de eerste weken ook wel genoeg qua belevenissen en stimulans. Ze hebben nog zo veel tijd om brave, opgevoede en getrainde hondjes te worden ;-) Maar ik snap dat het met een druk gezin lastig kan zijn die momentjes tussendoor te vinden dat je even iets kunt bekrachtigen of wat extra aandacht aan specifieke, dagelijkse dingen kunt geven.
Afbeelding
Pallas

Bericht door Pallas »

Vriend is weer beter, dus eerst maar wat foto's :Q:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen week hebben we jullie adviezen ter harte genomen en tegelijk geleerd dat ik wat minder in mijn hoofd en wat meer in mijn gevoel moet zitten. Mijn kennis hindert me, ik vind het spannend fouten te maken maar probeer daardoor te weinig.

Dat hebben we deze week uitgeprobeerd, met als resultaat: een heerlijk uitstapje naar een schaapscheerdersfestival (heel druk maar mega snel hersteld), een bezoekje bij een verjaardag van vrienden (protest in de bench, maar aan de lijn bij de voet: joehoe, slapende pup!), begonnen met alleen laten (kan ik toch gewoon al baas, ik stop gewoon na 12 seconden met piepen en ga dan liggen hoor) en langere ritjes in de auto.

Dus de eerste losloopwandelingen zitten er ook alweer op, ik was bijna vergeten hoe heerlijk het is als je met je hond door het bos kan struinen :hartjes:

En als klap op de vuurpijl hebben we allemaal genoeg vertrouwen in hem dat we de zomervakantie hebben geboekt, lekker naar de Ardennen!
Diana
Posts in topic: 7
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Pallas schreef: 10 jun 2022, 16:10 Vriend is weer beter, dus eerst maar wat foto's :Q:
Goed zo! :ok: :cheer:
Pallas schreef: 10 jun 2022, 16:10 Afbeelding
:I: :I: :I:

Wat fijn dat het zo goed gaat :smile:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 11
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: de avonturen van Waro - 5e week (13 weken oud)

Bericht door HillieS »

Wat een knapperd!
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 17
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Leuk, dan komt er weer ruimte voor genieten van de kleine grote vent.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
mijke
Posts in topic: 12

Bericht door mijke »

Wat een heerlijk scruffy kopje heeft ie gekregen zeg! Ik lees met belangstelling mee, ik heb het vermoeden dat jouw lessen ook voor mij van belang gaan zijn 😁 Wat fijn dat je het los hebt kunnen laten en dat dat ook gelijk zo goed uitpakt!
Persistence
Posts in topic: 1
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Hoe ouder hij wordt, hoe knapper ik hem vind worden! Lekker scruffy en hoog op de pootjes.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 13
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

War een heerlijke pupjes, het één al prachtiger dan het ander :I: .
Smoushond
Posts in topic: 6

Bericht door Smoushond »

Wat een lekker ding zeg 🥰
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 2
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Hij is echt beeldschoon. Wát een aantrekkelijk hondje zeg :I:
Afbeelding
Plaats reactie