Stille liefdes
Re: Stille liefdes
Die is zeker ook leuk
Bijzondere kruising
- hakunamatata
- Posts in topic: 40
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Heel erg mooie hond.
Wel pas een jaar dus ben benieuwd of er nog wat genen tot uiting komen als hij volwassen wordt. Ik zou het niet gek als er flinke scheut husky in zit in elk geval, qua uiterlijk maar ook qua beschrijving.
Wel pas een jaar dus ben benieuwd of er nog wat genen tot uiting komen als hij volwassen wordt. Ik zou het niet gek als er flinke scheut husky in zit in elk geval, qua uiterlijk maar ook qua beschrijving.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- alinelaila
- Posts in topic: 24
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Oh wauwww
- Gretha
- Posts in topic: 14
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Qua uiterlijk misschien wel ja, maar ook in de beschrijving??hakunamatata schreef: ↑17 mar 2024, 21:42 Heel erg mooie hond.
Luistert goed, kan loslopen en is sociaal naar andere honden. Dat vind ik nou niet echt husky eigenschappen.
- hakunamatata
- Posts in topic: 40
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Behoefte aan echt veel beweging en verhaart als een malle. En ik heb wel meer xhusky gekend die jong zo beschreven werden en later er toch echt jachtinstinct in bleek te zitten, niet meer zomaar los kon en zelfstandiger werd. Vandaar dus.Gretha schreef: ↑18 mar 2024, 18:38Qua uiterlijk misschien wel ja, maar ook in de beschrijving??hakunamatata schreef: ↑17 mar 2024, 21:42 Heel erg mooie hond.
Luistert goed, kan loslopen en is sociaal naar andere honden. Dat vind ik nou niet echt husky eigenschappen.
Maar ik zie nu in de advertentie dat het een keeshond x stabij zou moeten zijn.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- Gretha
- Posts in topic: 14
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Het verharen van een Keeshond lijkt me ook geen pretjehakunamatata schreef: ↑18 mar 2024, 18:46Behoefte aan echt veel beweging en verhaart als een malle. En ik heb wel meer xhusky gekend die jong zo beschreven werden en later er toch echt jachtinstinct in bleek te zitten, niet meer zomaar los kon en zelfstandiger werd. Vandaar dus.Gretha schreef: ↑18 mar 2024, 18:38Qua uiterlijk misschien wel ja, maar ook in de beschrijving??hakunamatata schreef: ↑17 mar 2024, 21:42 Heel erg mooie hond.
Maar ik zie nu in de advertentie dat het een keeshond x stabij zou moeten zijn.
- Loraine
- Posts in topic: 9
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Is het ook niet.
Maar een husky is 100x erger geloof ik.
En het voordeel is dat het 2x per jaar een korte periode is dat er overal vlokken haar liggen, als je zelf een waterblazer hebt en goede shampoo & conditioner kom je al een heel eind, gewoon begin vd ruiperiode goed wassen, uitblazen en borstelen en 2-3 weken daarna herhalen, dan heb je de ergste ellende wel gehad.
Of 2x per jaar naar de trimsalon uitbesteden.
Maar een husky is 100x erger geloof ik.
En het voordeel is dat het 2x per jaar een korte periode is dat er overal vlokken haar liggen, als je zelf een waterblazer hebt en goede shampoo & conditioner kom je al een heel eind, gewoon begin vd ruiperiode goed wassen, uitblazen en borstelen en 2-3 weken daarna herhalen, dan heb je de ergste ellende wel gehad.
Of 2x per jaar naar de trimsalon uitbesteden.
- Lothian
- Posts in topic: 23
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
die is leuk.
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Pekingees
Ik heb ooit begin jaren 90 tijdens de brabo tentoonstelling in Belgie kennis gemaakt met een Kaukaas, een grijs zwart "gevlamde" vacht had hij. Wat een hond!! Toen ik aan de man die hem had vroeg hoe hij was zei hij: "Ik heb een bedrijf waar veel mensen over de vloer komen. Als ik er ben is hij er niet dwz dan mag je binnen komen en rondlopen, maar ben ik er niet en klim je over de hekken, tja dan ben je voor mijn hond.....
Die belgische kaukaas was met alle respect veel mooier dan de hond hier op de foto.
Die belgische kaukaas was met alle respect veel mooier dan de hond hier op de foto.
Volgens mij heb ik nog nooit zo’n lief hondenhoofd gezien. En het karakter is ook nog eens perfect voor hier. Maar 3 is echt teveel helaas…
https://flappus.nl/dieren/bella/
Ahhww♡ heidi hond en past er zo bij kodi. Maar meneer zegt neeHakkene schreef: ↑05 apr 2024, 19:58 Volgens mij heb ik nog nooit zo’n lief hondenhoofd gezien. En het karakter is ook nog eens perfect voor hier. Maar 3 is echt teveel helaas…
Ach dat beesie. Snap dan toch nooit op die leeftijd en vrijwel probleemloze hond dat er binnen de kennissenkring niet iemand is die de hond kan en wil overnemen.
En geld vragen zal om een reden zijn, maar een hond van elf jaar die persé moet verkassen zou zonder geld eigenlijk een mooi fijn plekje moeten krijgen om lekker van de oude dag en aandacht te mogen gaan genieten.
- CatnDog
- Posts in topic: 91
- Welke: Groenendaeler
Echt, hè. Zo'n leuke senior.
De vraagprijs is wel hoog. Ik vermoed dat ze geld vragen om te voorkomen dat hij 'in verkeerde handen' terecht komt. Bij oprecht geïnteresseerden laten ze de vraagprijs wellicht zakken.
Een hond van elf, welke verkeerde handen dan.. Ik gun zo'n hond een plekje bij een vitale pensionado, maar je moet dan ook wel weer rekening houden met wat da kosten, hij oogt als een hond met heupproblemen zeggen ze, maar geen pijn.
Nou op deze leeftijd kun je bij de meeste DH's wel gaan denken aan artrose o.i.d. dus is straks pijnstilling geen overbodige luxe bijvoorbeeld.
Hij heeft een ontzettend lief hoofd moet ik zeggen, hoop zo dat hij een fijn plekje nog krijgt de tijd die hij nog heeft.
- CatnDog
- Posts in topic: 91
- Welke: Groenendaeler
Die heupproblemen klinken best ernstig. Ik vind dat ze daar iets te luchtig over schrijven; alsof het niet zoveel voorstelt.blondie schreef: ↑06 apr 2024, 17:27 Een hond van elf, welke verkeerde handen dan.. Ik gun zo'n hond een plekje bij een vitale pensionado, maar je moet dan ook wel weer rekening houden met wat da kosten, hij oogt als een hond met heupproblemen zeggen ze, maar geen pijn.
Nou op deze leeftijd kun je bij de meeste DH's wel gaan denken aan artrose o.i.d. dus is straks pijnstilling geen overbodige luxe bijvoorbeeld.
Hij heeft een ontzettend lief hoofd moet ik zeggen, hoop zo dat hij een fijn plekje nog krijgt de tijd die hij nog heeft.
Ik denk dat hij wel een plekje vindt. Ik heb genoeg minder gezellige herders op Verhuisdieren zien langskomen.
- Diana
- Posts in topic: 20
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat een leuk koppie!
Wat flauw van m Jammer!Hewi schreef:Ahhww♡ heidi hond en past er zo bij kodi. Maar meneer zegt neeHakkene schreef: ↑05 apr 2024, 19:58 Volgens mij heb ik nog nooit zo’n lief hondenhoofd gezien. En het karakter is ook nog eens perfect voor hier. Maar 3 is echt teveel helaas…