How to: Eeveelutions! ~ p9 buitenpret
-
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Re: How to: Eeveelutions! ~ p4 loops-dekking-drachtig?
Jaaa! Eindelijk zijn de Eevee babes dan onderweg!!
Gefeliciteerd!
Duimen dat alles verder voorspoedig verloopt....
Gefeliciteerd!
Duimen dat alles verder voorspoedig verloopt....
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- hakunamatata
- Posts in topic: 22
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Er wordt hier toch nog iets meer meegeleefd dan ik had verwacht Ik zal wat vaker proberen updates te plaatsen als ze er straks zijn. En niet pas als ze al bijna uitvliegen. Ik ga proberen elke week portretfoto's te maken. Maar of dat ook lukt is een tweede
Nee hoor, ik lag hier achter met updates en tot zover was ik met foto's. Dus ik vond het wel goed zo. Maar ze staat intussen op knappen hoor. Zaterdag is ze uitgerekend. Het kan dus in principe elk moment gebeuren en ik zit de hele dag bij haar thuis
Top secret!
Nee hoor, ik lag hier achter met updates en tot zover was ik met foto's. Dus ik vond het wel goed zo. Maar ze staat intussen op knappen hoor. Zaterdag is ze uitgerekend. Het kan dus in principe elk moment gebeuren en ik zit de hele dag bij haar thuis
Misschien wel, waarschijnlijk niet. Tenminste, ik weet niet hoeveel het er precies gaan zijn. Ik heb waarschijnlijk voor vier pups een fijne plek. Daarvan verwacht ik van drie niet dat ze nog afhaken, maar dat kan/ mag natuurlijk altijd nog. De vierde is nog niet helemaal zeker. Ik heb er nog totaal geen moeite voor gedaan om het nest aan te kondigen of iets. Als ze er zijn en ik weet dat er nog pups beschikbaar zijn, dan kan dat altijd nog. Of er moeten zich nog geweldige mensen melden, dan hoef ik helemaal geen moeite te doen, dat bevalt tot nu toe prima
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 12 jun 2024, 20:41, 2 keer totaal gewijzigd.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- hakunamatata
- Contacteer:
Tot eind vorige week was ze nog volop actief. Haar buik groeide, maar verder merkte je nog weinig aan haar. Dus haar grote favoriet, zwemmen en graven, bleven we mooi doen
Afgelopen weekend nog voor de laatste keer bij mijn familie in Brabant geweest. Uiteraard met haar bal die ook geapporteerd moest worden
Sinds gisteren is er veel veranderd. Ze begon al meer last van haar buik te krijgen. De pups dansen wat af en ik voel ze ook steeds bewegen. Maar nu hoeft wandelen ineens niet meer echt, heeft ze moeite met lekker liggen en is het graven in kleedjes begonnen. Ik hoop voor haar dat de pups snel komen. 13 juni is wel een mooie datum, precies een maand voor haar eigen verjaardag. Maar het kan ook nog een week duren. Vanmiddag wilde ze ineens wel weer apporteren Afwachten dus
Het tutje staat nu wel echt op knappen
Lizzy is trouwens uit logeren. Voor haar veel beter. Dat is maar een gevoelig typje en de onrust rond de bevalling bij Eevee had ze denk ik erg lastig gevonden. De logeerpartij bevalt haar in elk geval wel
Afgelopen weekend nog voor de laatste keer bij mijn familie in Brabant geweest. Uiteraard met haar bal die ook geapporteerd moest worden
Sinds gisteren is er veel veranderd. Ze begon al meer last van haar buik te krijgen. De pups dansen wat af en ik voel ze ook steeds bewegen. Maar nu hoeft wandelen ineens niet meer echt, heeft ze moeite met lekker liggen en is het graven in kleedjes begonnen. Ik hoop voor haar dat de pups snel komen. 13 juni is wel een mooie datum, precies een maand voor haar eigen verjaardag. Maar het kan ook nog een week duren. Vanmiddag wilde ze ineens wel weer apporteren Afwachten dus
Het tutje staat nu wel echt op knappen
Lizzy is trouwens uit logeren. Voor haar veel beter. Dat is maar een gevoelig typje en de onrust rond de bevalling bij Eevee had ze denk ik erg lastig gevonden. De logeerpartij bevalt haar in elk geval wel
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: How to: Eeveelutions! ~ p6 laatste loodjes
Heel veel succes! Volgens mij worden ze prachtig.
Wat zit ze trouwens mooi in de vacht.
Wat zit ze trouwens mooi in de vacht.
Jee, ze staat zeker op knappen.
Spannend hoor, hopelijk een goede snelle bevalling!
Heel veel succes
Spannend hoor, hopelijk een goede snelle bevalling!
Heel veel succes
Ooooh, kijk Eevee nou, wat een mooie buik Spannende tijd nu, met de aanstaande geboorte.
Wel blijven updaten hoor. Het is zo leuk om een nestje te zien opgroeien
Wel blijven updaten hoor. Het is zo leuk om een nestje te zien opgroeien
Spannend. Heel veel succes .
Spannend. Heel veel succes .
Oh wat een heerlijk bol buikje. Het mag van haar wel snel gebeuren zo te zien. Succes met de bevalling en ik kan niet wachten op puppyfoto's volgens mij gaan het prachtige hondjes worden. Iets te actief voor mij, want anders kwam ik echt serieus in de verleiding.
Wat een buik zeg!
Wordt wel lastig bewegen zo
Wordt wel lastig bewegen zo
- CatnDog
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Dat puppybuikje!
Spannend hoor.
Spannend hoor.
-
- Posts in topic: 4
Geweldig leuke combinatie!
Succes met de bevalling!
Succes met de bevalling!
- Persistence
- Posts in topic: 12
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ben benieuwd hoe het nu gaat, houdt ze je nog steeds in spanning?
wat een heerlijk puppybuikje. Nog even genieten van de rust en dan hopen dat alles goed gaat.
- hakunamatata
- Contacteer:
Dit typte ik 12 juni om 20.15u. Toen hield ik er rekening mee dat het misschien die nacht ging beginnen. Maar Eevee dacht er anders overhakunamatata schreef: ↑12 jun 2024, 20:15 Sinds gisteren is er veel veranderd. Ze begon al meer last van haar buik te krijgen. De pups dansen wat af en ik voel ze ook steeds bewegen. Maar nu hoeft wandelen ineens niet meer echt, heeft ze moeite met lekker liggen en is het graven in kleedjes begonnen. Ik hoop voor haar dat de pups snel komen. 13 juni is wel een mooie datum, precies een maand voor haar eigen verjaardag. Maar het kan ook nog een week duren. Vanmiddag wilde ze ineens wel weer apporteren Afwachten dus
Nog geen tien minuten later ging ze ineens flink graven op de kraamplek. Maar ja, dat is heel normaal een paar dagen van tevoren. Dat is trouwens geen kist maar een heel erg grote caviakooi, nog even zonder traliedeel. Eenmaal bevallen en alles goed zou het traliedeel er dan op zodat Eevee een mooi beschut plekje heeft waar de katten niet zomaar bij kunnen.
Daarna kwam ze weer bij mij op de bank liggen. Dus ik zat rustig op de bank toen ik om 22.15u opzij keek en ineens zag dat Eevee weeën had. Zag ik dat goed? Nu ineens weeën?
Het bleken inderdaad echt weeën. Op de bank bevallen leek me alleen niet heel handig. Dus ik ben met haar op de kraamplek gaan zitten. Toen ze even pauze nam snel muziek aangezet, telefoon erbij, spul voor bevalling erbij. En toen veel sneller dan verwacht zag ik dat de eerste pup eraan kwam! Véél sneller dan verwacht want om 22.30u werd de eerste al geboren.
En ik ben helemaal verliefd op deze foto. Die pootjes, dat staartje, de vaatjes in het vlies
Puppy 1, een mooi zwart bont teefje
Dan kan het even duren tot de volgende komt. Dus ik zei net tegen een pupkoper dat alles goed was met Eevee en pup en het nu wel even kon duren. Nog geen minuut later zag ik Eevee weer weeën hebben. Jemig! Al snel kwam daar om 23.02u de tweede pup.
Puppy 2, een onwijs mooi getekend zwart-wit teefje
Eevee hield de vaart erin want ook daarna ging ze meteen weer door. Om 23.20u werd de derde alweer geboren. Intussen moest ik wel echt helpen met pup uit vlies halen. Want met deze snelheid was het hard werken voor Eevee waardoor ze even moest uitpuffen als de pup eruit was. Maar eenmaal uit het vlies ging ze meteen wassen.
Puppy 3, zwart bont reutje
En ja hoor, ook daarna meteen door. Zou dit de laatste zijn en zou ze het nog halen voor middernacht? Eevee wel, om 23.51u werd de vierde geboren. Het werd wel een bloedbad want bij puppy drie beet ze de navelstreng te kort af waardoor het bleef bloeden en ik deze met een touwtje moest afbinden. Maar bij deze was het nog erger en het bloed gutste eruit. Dus snel handelen en ook afbinden. Gelukkig ging dat goed en kon de pup snel weer bij Eevee.
Puppy 4, zwart bont reutje met zwart neusje
Nu dacht ik al dat ik nog een pup voelde hoog in de buik toen puppy vier eraan kwam. En dat klopte ook. Pup had een langere weg te gaan naar de uitgang maar kwam ook vlot ter wereld. Wel met een eigen geboortedatum, 13 juni. Om weer een bloedbad te voorkomen mocht Eevee van mij niet teveel aan de navelstreng komen. Gelukkig accepteerde ze dat.
Puppy 5, zwart-wit teefje met weinig wit
En toen was Eevee gelukkig klaar. Ze heeft het echt geweldig gedaan! Puppies ook meteen richting tepels. Zo trots op Eevee het duurde daarna nog wel even tot Eevee echt op adem was gekomen, wilde drinken, wat eten en een plas doen. Maar het vijftal en Eevee deden het perfect. Rond 5u ging ik slapen.
En nog steeds doen ze het perfect. Waar het heel normaal is als de pups op dag 1 ietsje afgevallen zijn of gelijk gebleven in gewicht, zijn deze vijf allemaal rond de 25g aangekomen. En ze hadden al flinke gewichten bij de geboorte. Heerlijk gezonde pups dus. Nu lekker groeien!
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: How to: Eeveelutions! ~ p6 ze zijn er!
Helemaal perfect allemaal! Gefeliciteerd!
Prachtige pups.
Prachtige pups.
- Omega
- Posts in topic: 2
- Welke: Nu een echte toller
Gefeliciteerd met de 5-ling!
Ze heeft mooie pups gebakken, ben benieuwd hoe ze uitgroeien.
Ze heeft mooie pups gebakken, ben benieuwd hoe ze uitgroeien.
Geweldig gedaan! Proficiat!
-
- Posts in topic: 1
Gefeliciteerd met de vijfling
En fijn dat alles zo goed is gegaan
En fijn dat alles zo goed is gegaan
gefeliciteerd. Wat een mooi nestje. Nu genieten.
- Gretha
- Posts in topic: 3
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Wat een mooi nest, van harte gefeliciteerd
Ik ben zo benieuwd hoe ze uitgroeien.
Ik ben zo benieuwd hoe ze uitgroeien.
- Smoothie
- Posts in topic: 3
- Welke: Smooth collie
Ze zijn zooooo leuk en wat doet Eevee het goed
Één van deze puppies komt bij mij wonen
Één van deze puppies komt bij mij wonen
- Persistence
- Posts in topic: 12
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Superleuk Sabine!
Het zijn echt mooie pups geworden, goed gedaan Eevee, gefeliciteerd