Kijktip: Met Bromet naar hondencursus
- Loraine
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Re: Kijktip: Met Bromet naar hondencursus
Ik heb vandaag toch echt wel ff de stofzuiger door de tent getrokken om iig de vlokken hondenhaar op te ruimen en wanneer mijn stiefmoeder vh weekend langskomt weer.
Maar normaal gaat de stofzuiger er 1x per week doorheen, pluk ik eens een losse dot haar op en dan vind ik het wel weer prima.
Maar met 2 ruiende honden moet het gewoon net ff vaker, tenzij je het haar in zo ongeveer elke lichaamsholte terug wil vinden.
Een simpele rubber trekker/raamwisser is een enorme uitkomst voor het tapijt en dekbed trouwens, die koperachtige 'harkjes' met spiraal die zo'n hype zijn/waren beschadigen het stof etc behoorlijk.
Maar normaal gaat de stofzuiger er 1x per week doorheen, pluk ik eens een losse dot haar op en dan vind ik het wel weer prima.
Maar met 2 ruiende honden moet het gewoon net ff vaker, tenzij je het haar in zo ongeveer elke lichaamsholte terug wil vinden.
Een simpele rubber trekker/raamwisser is een enorme uitkomst voor het tapijt en dekbed trouwens, die koperachtige 'harkjes' met spiraal die zo'n hype zijn/waren beschadigen het stof etc behoorlijk.
- *Esther
- Posts in topic: 12
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Neem dan een Poedel ipv een Drent. Sowieso duizenden keren beter
- Persistence
- Posts in topic: 10
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Voor alles een oplossing
- *Esther
Haha, voor sommigen wel he
- Johnny Jones
- Posts in topic: 3
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Kunnen jullie de hele aflevering met het geluid aan kijken?
Onze honden gaan al snel meedoen als ze blaffen op tv horen, dus ik heb hele stukken van het interview met de mevrouw in de tuin gemist.
Onze honden gaan al snel meedoen als ze blaffen op tv horen, dus ik heb hele stukken van het interview met de mevrouw in de tuin gemist.
- Gretha
- Posts in topic: 9
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Tegenwoordig wel gelukkig. Met Bronco kon dat niet.Johnny Jones schreef: ↑08 okt 2023, 20:40 Kunnen jullie de hele aflevering met het geluid aan kijken?
- Célie
- Posts in topic: 14
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ja hoor, Oes doet alleen dr kop scheef om te luisteren en kijkt nog geïnteresseerder dan als ze normaal TV kijkt.Johnny Jones schreef: ↑08 okt 2023, 20:40 Kunnen jullie de hele aflevering met het geluid aan kijken?
- CatnDog
- Posts in topic: 48
- Welke: Groenendaeler
Ik moest bij deze aflevering denken aan de uitspraak van Mark Rutte: 'Nederland is een gaaf land'.
Nou, als je dit ziet... de hond van een blinde mevrouw mishandelen. Het moet niet gekker worden...
Nou, als je dit ziet... de hond van een blinde mevrouw mishandelen. Het moet niet gekker worden...
- Mo-yi
- Posts in topic: 18
- Welke: Malamute-husky
Ik kan me wel storen aan mensen die steeds het gedrag van hun hond goed praten. "ja, hij blaft wel eens, hij gromt weleens..ja eigenlijk vindt ie niemand leuk, ja hij stoeit wel hard en lomp en gromt MAAR HIJ DOET NIKSSSSS"
Ik vraag me trouwens af hoe je "het licht"kunt zien als je gewoon wel bij kennis bent, best apart.
Ik vraag me trouwens af hoe je "het licht"kunt zien als je gewoon wel bij kennis bent, best apart.
We horen het allemaal maar van één kant he.
Waarschijnlijk zijn het ongeloveloze onopgevoede rotjoekels die urenlang in huis blaffen, brullend tegen mensen opspringen en uitvallen naar wat er maar langs loopt.
Nog nooit heeft één van mijn honden om toch een klap of trap gekregen van iemand. Waarom gebeurt het haar dan aan de lopende band wel?
Verder vond ik die dames eigenlijk voornamelijk zielig. Klappen gekregen van het leven en dan moet de meute het goedmaken.
Waarschijnlijk zijn het ongeloveloze onopgevoede rotjoekels die urenlang in huis blaffen, brullend tegen mensen opspringen en uitvallen naar wat er maar langs loopt.
Nog nooit heeft één van mijn honden om toch een klap of trap gekregen van iemand. Waarom gebeurt het haar dan aan de lopende band wel?
Verder vond ik die dames eigenlijk voornamelijk zielig. Klappen gekregen van het leven en dan moet de meute het goedmaken.
Dat vroeg ik me ook af eigenlijk. Ik heb 4 verschillende honden gehad en heb dat ook nog nooit meegemaakt. Die vrouw in de rolstoel werd ook nog uitgescholden tijdens het filmen en dat ze haar banden lek zou prikken.
Ik ben ook echt nog nooit uitgescholden ivm mijn hond.
Wel heel naar als je op die manier je honden moet uitlaten.
Hier weer opgenomen, dus gaan we vanavond kijken. Ben benieuwd.
- malinois
- Posts in topic: 7
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ja dit... ja ze rennen vaak blaffend op andere honden af maar ze doen niks..Mo-yi schreef:Ik kan me wel storen aan mensen die steeds het gedrag van hun hond goed praten. "ja, hij blaft wel eens, hij gromt weleens..ja eigenlijk vindt ie niemand leuk, ja hij stoeit wel hard en lomp en gromt MAAR HIJ DOET NIKSSSSS"
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Bromet op zijn best. Zijn interview-en cameratechniek is meesterlijk, om te smullen voor de kijker, maar killing voor de geïnterviewde. Het begint zo argeloos, hij wint het vertrouwen van zijn gesprekspartner. En dan vervolgens met zijn nasale stem vileine vragen gaan stellen......om de vinger op de zere plek te leggen.
Drie gevallen van hondenbezitters die last hebben van mensen die hun honden lastig vinden. Ze wezen naar de buitenwereld die hen het leed aandeden, terwijl hun verhaal en de beelden voor zichzelf spraken
Drie gevallen van hondenbezitters die last hebben van mensen die hun honden lastig vinden. Ze wezen naar de buitenwereld die hen het leed aandeden, terwijl hun verhaal en de beelden voor zichzelf spraken
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Oh hier wel hoor. Het meest memorabele was wel dat Bella uit de bosjes achterlangs een ouder stel naar mij rende en 1 keer blafte naar de mensen. Mevrouw zei ik krijg hier een hartaanval van en dan is het jouw schuld als ik hier dood neerval met je kuthonden…Sterre schreef: ↑12 okt 2023, 13:36Dat vroeg ik me ook af eigenlijk. Ik heb 4 verschillende honden gehad en heb dat ook nog nooit meegemaakt. Die vrouw in de rolstoel werd ook nog uitgescholden tijdens het filmen en dat ze haar banden lek zou prikken.
Ik ben ook echt nog nooit uitgescholden ivm mijn hond.
Wel heel naar als je op die manier je honden moet uitlaten.
In losloopgebied heeft Bella een keer een trap gekregen van een hardloper.
En laatst heb ik haar zelf mishandelt want ik hield haar met de zijkant van m’n voet even opzij toen mensen met honden passeerden. Kreeg ik commentaar omdat ik m’n hond schopte
Ik snap niet dat die mensen met die blaffende hond het zelf ook niet vervelend vinden voor de buren en niet controleren of hun hond echt de hele tijd blaft als ze weg zijn. Das toch voor de hond zelf ook niet fijn?
Er wordt wel veel gedrag goedgepraat en vermenselijkt.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 2
ik vond die vrouw met 9 honden best normaal eigenlijk. de mensen hadden een probleem omdat ze veel honden heeft. dat herken ik ook. mensen vinden het een probleem dat ik 5 honden heb. terwijl ik het geen probleem vind. ik vond haar honden ook heel relaxt in tegenstelling tot dat echtpaar met die blafferd. daar had ik zelf ingegrepen en verteld dat die hond zijn bek moet houden.Josefien schreef: ↑12 okt 2023, 23:29 Bromet op zijn best. Zijn interview-en cameratechniek is meesterlijk, om te smullen voor de kijker, maar killing voor de geïnterviewde. Het begint zo argeloos, hij wint het vertrouwen van zijn gesprekspartner. En dan vervolgens met zijn nasale stem vileine vragen gaan stellen......om de vinger op de zere plek te leggen.
Ik heb vier honden en niemand vindt het hier verder een probleem . Integendeel.
Maar ja, Brabant. Ik had de indruk dat die mevrouw daar niet woonde.
Ik Amersfoort had ik ook weleens gezeik over het aantal. Alsof het je ook maar een klap aangaat. Vaak mensen met drie, vier kinderen. Daar zeur ik toch ook niet over, dat je graag een zo groot mogelijke ecologische voetafdruk nalaat op deze planeet met je gefok van die koters.
Maar ja, Brabant. Ik had de indruk dat die mevrouw daar niet woonde.
Ik Amersfoort had ik ook weleens gezeik over het aantal. Alsof het je ook maar een klap aangaat. Vaak mensen met drie, vier kinderen. Daar zeur ik toch ook niet over, dat je graag een zo groot mogelijke ecologische voetafdruk nalaat op deze planeet met je gefok van die koters.
- Célie
- Contacteer:
Ik vond het heel erg vertederend hoe ze met dat keesje zat te knuffenellen en de birmanen schreef: ↑13 okt 2023, 09:25ik vond die vrouw met 9 honden best normaal eigenlijk. de mensen hadden een probleem omdat ze veel honden heeft. dat herken ik ook. mensen vinden het een probleem dat ik 5 honden heb. terwijl ik het geen probleem vind. ik vond haar honden ook heel relaxt in tegenstelling tot dat echtpaar met die blafferd. daar had ik zelf ingegrepen en verteld dat die hond zijn bek moet houden.Josefien schreef: ↑12 okt 2023, 23:29 Bromet op zijn best. Zijn interview-en cameratechniek is meesterlijk, om te smullen voor de kijker, maar killing voor de geïnterviewde. Het begint zo argeloos, hij wint het vertrouwen van zijn gesprekspartner. En dan vervolgens met zijn nasale stem vileine vragen gaan stellen......om de vinger op de zere plek te leggen.
- CatnDog
Het is eigenlijk best wel wreed. Ik vind dat hij soms te ver gaat.
- Mo-yi
- Célie
- Contacteer:
Ik vind ook dat hij het netjes doet.Mo-yi schreef: ↑13 okt 2023, 16:50Ik vind dat hij het juist netjes doet. Wreed is a la married at first site, sex met je ex, blind dates op tv etc..dat is smakeloos uitlachen van mensen die zich te kijk zetten.
- CatnDog
Ik vind dat hij de grenzen van mensen soms overgaat. Je kan het zien aan de mensen wanneer dit gebeurt. Ze hebben voor hun gevoel dan iets gezegd dat ze helemaal niet willen delen met heel Nederland. Dat vind ik wel een beetje misbruik maken van een bepaalde (directe) ondervragingstechniek. Leuk voor het programma. Leuk voor mensen die houden leedvermaak. Maar niet leuk voor die mensen zelf.
- Mo-yi
heb jij het nu over een andere docu van hem misschien?CatnDog schreef: ↑13 okt 2023, 17:03 Ik vind dat hij de grenzen van mensen soms overgaat. Je kan het zien aan de mensen wanneer dit gebeurt. Ze hebben voor hun gevoel dan iets gezegd dat ze helemaal niet willen delen met heel Nederland. Dat vind ik wel een beetje misbruik maken van een bepaalde (directe) ondervragingstechniek. Leuk voor het programma. Leuk voor mensen die houden leedvermaak. Maar niet leuk voor die mensen zelf.
Hij vertelde de mensen waarvan de buren klaagde, en waar de man juist zei; ja hij mag eigenlijk niemand, hij gromt en hij blaft en hij speelt ruw..maar hij diet niks.." daar zei Bromet juist dat zijn hond ook zo doet en dat mensen vaak snel vinden dat iets niet mag. Daar zat Bromet wat verkeerd en juist in hun hoek.
- CatnDog
Ja, hij treedt ze soms tegemoet. In deze aflevering werd een mevrouw herinnerd aan haar 'saaie bestaan'. Het beeld werd triester en triester. Ze werd weggezet in het hokje 'loser'.Mo-yi schreef: ↑13 okt 2023, 17:40heb jij het nu over een andere docu van hem misschien?CatnDog schreef: ↑13 okt 2023, 17:03 Ik vind dat hij de grenzen van mensen soms overgaat. Je kan het zien aan de mensen wanneer dit gebeurt. Ze hebben voor hun gevoel dan iets gezegd dat ze helemaal niet willen delen met heel Nederland. Dat vind ik wel een beetje misbruik maken van een bepaalde (directe) ondervragingstechniek. Leuk voor het programma. Leuk voor mensen die houden leedvermaak. Maar niet leuk voor die mensen zelf.
Hij vertelde de mensen waarvan de buren klaagde, en waar de man juist zei; ja hij mag eigenlijk niemand, hij gromt en hij blaft en hij speelt ruw..maar hij diet niks.." daar zei Bromet juist dat zijn hond ook zo doet en dat mensen vaak snel vinden dat iets niet mag. Daar zat Bromet wat verkeerd en juist in hun hoek.
In de vorige aflevering bleef hij maar aanhoudend doorvragen naar iemands ongetrouwde status en hoe lang dat al aan de gang was en dan ging hij ook nog naar haar leeftijd vragen. Je moet wel ergens stoppen. De kijker weet het allang. Dat hoef je er niet ook nog eens in te wrijven.
- *Esther
Die mevrouw met die blaffende buitenlander. Ja, hij merkt dat er wat anders is nu jullie er zijn. Ja, het is anders want we gaan op vakantie, dat heeft hij door. Mens, al die smoesjes. Ga gewoon eens opvoeden? Dat herinner ik me ook wel van alle hondencursussen. Al die invullingen waarom Fifi dat gedrag vertoonde. Ook daar zit een grens aan. En die verklaringen maken dan dat het allemaal maar mag gebeuren? Ik vond het ook niet zo'n prettig karaktertje nu zo.