Die ervaring deel ik niet, bij het nestje van Chinook waren er al meer dan genoeg geschikte (!) nieuwe baasjes voor een groot nest, nog voor conceptie, en de pups die Nanna pas gekiekt heeft hadden ook wel dertig keer verkocht kunnen worden. De rasvereniging wordt naar het schijnt platgebeld voor pups. Er wordt in Nederland vooralsnog (gelukkig) te weinig gefokt om aan de vraag te voldoen. Dan heb ik het wel over stamboomfok, hoe dat zit bij whippets zonder kan anders zijn omdat het aanbod daarvan wellicht veel groter is. Een jaar of tien geleden zag je soms wel dat een fokker een paar weken een of twee overblijvertjes had tot een geschikte baas zich aandiende maar dat is nu echt anders. Van mij hoeven ze liever niet populair te worden, dat is funest voor een ras.
Best extreem, de wijsneus, de dopneus en de puntneus.
Re: Best extreem
- Desiree
- Posts in topic: 68
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Ik denk dat het vooral komt omdat ze geen stamboom hebben, misschien dat de kleur ook wel een rol speelt (en dus waarschijnlijk niet raszuiver zijn), en zo vlak voor de winter verkopen ze misschien ook minder snel. Dat die prijs daardoor omlaag gaat verbaasd me niks dat zie ik vaker bij nestjes op marktplaats als ze niet snel genoeg verkopen. Het was overigens een nest van 9 pups, 6 teefjes en 3 reutjes.Sandra&co schreef: ↑12 mei 2022, 12:42Bennekelstraat is 1 van de slechtste straten van Eindhoven. Waarschijnlijk dus weinig bij nagedacht, de ene reu van buuf op d'r teef gezet en gedacht lekker wat bij te beunen bovenop de uitkering. Dat niet alle pups rap verkopen hadden ze ws. echt niet bedacht. Maar goed, misschien is het een vooroordeel.
Of ze het heeft gedaan om wat winst te maken weet ik nog zo niet. Ik heb geen idee wat de vraagprijs was en wat een nestje pups kost maar ze klonk wel erg begaan. De dame zelf is al in de 70 en leeft volgens mij echt wel voor haar hondjes. Ze heeft hoofdzakelijk chihuahua's maar ook de honden van haar kinderen komen geregeld als ze eens oppas nodig hebben vertelde ze.
- galga's
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Wat een leukerd! Op de renbaan hebben we een raszuivere whippet reu met stamboom lopen van 21,3 kilo. Dus ach...
Ik heb niet alles gelezen, maar wat mij opviel in je eerste filmpje is dat ze een hupsje heeft als ze draaft en stapt. Was dat alleen in het filmpje of doet ze dat vaker? Als ze dat vaker doet, misschien even naar laten kijken door een goede fysio?
Ik heb niet alles gelezen, maar wat mij opviel in je eerste filmpje is dat ze een hupsje heeft als ze draaft en stapt. Was dat alleen in het filmpje of doet ze dat vaker? Als ze dat vaker doet, misschien even naar laten kijken door een goede fysio?
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Nee joh maakt ook niet uit dat vader groter is (lijkt me alleen maar handig met een lompe Oldie erbij) viel me gewoon op. Je hebt er een mooi hondje aan toch.
Ja dat hupje viel mij ook al op.
- Desiree
Ik zie niet direct wat je bedoeld met hupsje. Ook in het dagelijks leven zie ik haar niet vreemd lopen, ongeacht het tempo. Ze liep wel onwijs gek te doen nadat ze uit het water kwam en had er toen al even wat opzitten, eerst flink gespeeld bij het ophalen tijdens de kennismaking, toen een uur in de auto en toen weer op voor Droef en Izzy bekend terrein spelen.galga's schreef: ↑13 mei 2022, 12:01 Wat een leukerd! Op de renbaan hebben we een raszuivere whippet reu met stamboom lopen van 21,3 kilo. Dus ach...
- Inge O
- Posts in topic: 24
- Welke: Hovawart
Ik heb nog even gekeken naar het eerste filmpje en vanaf 20'' zie je haar inderdaad rechts behoorlijk ontlasten, en dat doet ze verderop in het filmpje nog een aantal keer .Desiree schreef: ↑13 mei 2022, 20:18Ik zie niet direct wat je bedoeld met hupsje. Ook in het dagelijks leven zie ik haar niet vreemd lopen, ongeacht het tempo. Ze liep wel onwijs gek te doen nadat ze uit het water kwam en had er toen al even wat opzitten, eerst flink gespeeld bij het ophalen tijdens de kennismaking, toen een uur in de auto en toen weer op voor Droef en Izzy bekend terrein spelen.galga's schreef: ↑13 mei 2022, 12:01 Wat een leukerd! Op de renbaan hebben we een raszuivere whippet reu met stamboom lopen van 21,3 kilo. Dus ach...
- Desiree
Nu is het me duidelijk, dankjewel. Ik zag het zelf echt niet. Ga er eens op letten tijdens wandelen of ik het weer zie. Tot nu toe is me nog niks opgevallen behalve dat als ze echt moe is haar remmen niet zo goed meer werken.Inge O schreef: ↑13 mei 2022, 20:27Ik heb nog even gekeken naar het eerste filmpje en vanaf 20'' zie je haar inderdaad rechts behoorlijk ontlasten, en dat doet ze verderop in het filmpje nog een aantal keer .Desiree schreef: ↑13 mei 2022, 20:18Ik zie niet direct wat je bedoeld met hupsje. Ook in het dagelijks leven zie ik haar niet vreemd lopen, ongeacht het tempo. Ze liep wel onwijs gek te doen nadat ze uit het water kwam en had er toen al even wat opzitten, eerst flink gespeeld bij het ophalen tijdens de kennismaking, toen een uur in de auto en toen weer op voor Droef en Izzy bekend terrein spelen.galga's schreef: ↑13 mei 2022, 12:01 Wat een leukerd! Op de renbaan hebben we een raszuivere whippet reu met stamboom lopen van 21,3 kilo. Dus ach...
- Inge O
Wat je als vergelijkbaar afwijkend mag beschouwen (en ook af en toe te zien is in het filmpje) is dat ze tijdens de galop haar achterhand af en toe niet correct gebruikt, ze zet zich dan met beide achterpoten tegelijk af, Dat is niet normaal, doet ze ook om één kant te sparen (ik neem aan diezelfde kant) .
- galga's
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ze hupst met haar achterpoten. Ze hoort ze onafhankelijk te bewegen, maar houdt ze bij elkaar. Net alsof ze maar 1 achterpoot heeft.
Dat tegelijk afzetten met de achterpoten zag ik ook, maar is dat niet "gewoon" pure joligheid van dat moment?
- Inge O
Daarvoor duurt het naar mijn idee te lang, gebeurt het te vaak en is het ook wel net toevallig dat ze op 20'' duidelijk ontlast rechtsachter.
Je hebt het toch over het eerste filmpje op de eerste pagina, waar ze zwemt?
Even ter controle of we het over het zelfde filmpje hebben
Ik heb nou al 20 keer teruggedraaid zodat ik die 20"kon bekijken.
Ik zie het echt niet
- Inge O
Ja, dat filmpje .ranetje schreef: ↑14 mei 2022, 15:22Je hebt het toch over het eerste filmpje op de eerste pagina, waar ze zwemt?
Even ter controle of we het over het zelfde filmpje hebben
Ik heb nou al 20 keer teruggedraaid zodat ik die 20"kon bekijken.
Ik zie het echt niet
Ik heb het even vertraagd bekeken (instellingen ( = tandwieltje) --> afspeelsnelheid) en dan ziet het er minder zorgwekkend, maar wel nog steeds abnormaal uit (twee achterpoten tegelijkertijd onderzetten en daarbij rechtsachter soms minder belasten).
Als mijn hond dat zou doe zou ik denken dat ze iets probeert te ontlasten, maar als dat is wat whippets doen dan zeg ik niks .
Ik heb geen idee of Whippets dan doen of niet
Ik zie het ontlasten van een poot hier gewoon niet
Ik zie het ontlasten van een poot hier gewoon niet
- Desiree
Ik zie het nu wel, in het dagelijks leven komt het niet voor en nu ik zit terug te denken vermoed ik dat ze in een brandnetel is gaan staan want ze had 's avonds ook jeuk aan die poot als in achteruitschoppen en schuren ermee, ook wanneer ze (bijna) sliep begon ze weer te schoppen van de jeuk aan exact die poot.
- Inge O
Ja, dat zou misschien kunnen.Desiree schreef: ↑14 mei 2022, 19:09 Ik zie het nu wel, in het dagelijks leven komt het niet voor en nu ik zit terug te denken vermoed ik dat ze in een brandnetel is gaan staan want ze had 's avonds ook jeuk aan die poot als in achteruitschoppen en schuren ermee, ook wanneer ze (bijna) sliep begon ze weer te schoppen van de jeuk aan exact die poot.
Oh ja, Zus heeft van die gevoelige (roze) voeten, gebeurde haar toen ze jong was ook vaker. Even wat weegbree in de magnetron doen of kneuzen helpt goed.Desiree schreef: ↑14 mei 2022, 19:09 Ik zie het nu wel, in het dagelijks leven komt het niet voor en nu ik zit terug te denken vermoed ik dat ze in een brandnetel is gaan staan want ze had 's avonds ook jeuk aan die poot als in achteruitschoppen en schuren ermee, ook wanneer ze (bijna) sliep begon ze weer te schoppen van de jeuk aan exact die poot.
- Desiree
Zooltjes zelf zijn zwart maar wel zacht en daar tussen roze. Droef heeft wel echt eelt poten maar ook die heeft er last van als het net tussen de zooltjes komt. Ik pak eigenlijk gewoon altijd een washand met wat washbar zeep om de pootjes dan even goed te soppen en daarna weer het zeep er af te halen. Meestal haalt dat voor Droef wel het scherpe randje er vanaf waardoor hij daarna gewoon lekker kan slapen.Dagmar schreef: ↑14 mei 2022, 21:18Oh ja, Zus heeft van die gevoelige (roze) voeten, gebeurde haar toen ze jong was ook vaker. Even wat weegbree in de magnetron doen of kneuzen helpt goed.Desiree schreef: ↑14 mei 2022, 19:09 Ik zie het nu wel, in het dagelijks leven komt het niet voor en nu ik zit terug te denken vermoed ik dat ze in een brandnetel is gaan staan want ze had 's avonds ook jeuk aan die poot als in achteruitschoppen en schuren ermee, ook wanneer ze (bijna) sliep begon ze weer te schoppen van de jeuk aan exact die poot.
Vandaag is Raya voor het eerst naar de hondenschool geweest. Nou ja, niet echt op school want gewoon in een openbaar park maar wel op een rustig stukje. Haar aandacht tijdens de gehoorzaamheidsoefeningen was ver te zoeken, maar eenmaal de balans oefeningen bleek ze super makkelijk te leren en was ze overal erg snel mee, vooral over dingen heen lopen vindt ze erg leuk. Daarna nog even door het park een rondje gedaan, die slaan we de volgende keer maar over. Wat een drukte en onopgevoede huftertjes, patsende doodle reuen en een x mechelaar teef die vol boven op haar wilde klappen terwijl ze die hele hond niet gezien had want kwam van achter om een hoekje.
Gisteravond heeft ze nog heerlijk kunnen spelen met een mevrouw greyhound en een meneer galgo, al vond ze meneer galgo wat spannend en groot in het begin en moest ze echt even wennen dat er ook honden zijn die sneller zijn dan haar.
Naast de hondenschool was het vandaag even een rustig aan dagje. Even geen actie maar gewoon rust leek me geen kwaad te kunnen en ze kalm en relaxed als ze vandaag is is ze nog niet geweest, als ik thuis ben ligt ze wel languit maar altijd met 1 oog open en vandaag was ze echt een paar keer goed in diepe slaap en achtervolgende me ook niet de hele tijd.
Vanmiddag nog een poging gedaan om een fatsoenlijke foto te maken van het trio maar dat is wel een uitdaging, zeker omdat Droef en Raya niet echt voor koekjes leven dus aandacht vragen is dan lastig.
Daarna nog ff met z'n alle in het gras gezeten.
Droef die ondertussen aandachtig naar het eclectische hek kijkt van het bedrijf wat er naast zit. Hij heeft het gelukkig nog maar 25000000 keer gezien en hij blijft verbaasd over dat hek.
En na het eten ging bij Raya ook het lichtje weer compleet uit.
- Floortje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
En nu ben ik benieuwd naar dat eclectische hek natuurlijk
Hoeveel stijlen door elkaar? Of verschillende materialen?
Hout met staal, strak met frivole krullen?
Het is niet voor niets dat Droef zo geïntrigeerd blijft kijken natuurlijk
Hoeveel stijlen door elkaar? Of verschillende materialen?
Hout met staal, strak met frivole krullen?
Het is niet voor niets dat Droef zo geïntrigeerd blijft kijken natuurlijk
- Desiree
Haha nee Droef is een beetje simpel, heerlijk zo'n sukkel.
Electrische hek had dat moeten zijn.
Raya was net super zielig. Ze stond in het gras en sprong met een piep weg en ging steeds plat liggen en piepen. Ik kan maar niks aan haar poten vinden maar ze leek ergens in te staan of gestoken te zijn. Even in de gaten houden, ondertussen hebben mijn partner en ik haar al 3 x binnenste buiten gekeerd maar ze gaf nergens duidelijk pijn of irritatie aan. Daarna heeft ze zich tussen Droef en Izzy gepropt want zo zielig was ze. Dat overdreven mieperige moet ik wel ff aan wennen, ik schrik me elke keer de tandjes als ze weer piept, van Droef ben ik gewend dat als hij piept dat hij dan echt wat serieus onder de leden heeft en Izzy piept niet maar wordt gewoon boos.
Dit is trouwens een typische Droef blik, hij heeft heus geen zwaar leven.
Charlie heeft dat rond de acht maanden ook een paar keer gehad, ineens opspringen, zowel vanaf de bank als buiten bij het wandelen, het zou ook groeipijn kunnen zijn, ik vermoed dat het dat was bij hem, want het ging na een paar keer weer weg.
Die blik van Droef, haha!
Wat. Heb. Je. Me. Aangedaan...?
- Desiree
Re: Best extreem, de wijsneus, de dopneus en de puntneus.
Geen idee wat het nou geweest is maar het is niet meer voorgekomen. Denk dus toch ergens aan geprikt of zo.Marlett schreef: ↑15 mei 2022, 14:19 Charlie heeft dat rond de acht maanden ook een paar keer gehad, ineens opspringen, zowel vanaf de bank als buiten bij het wandelen, het zou ook groeipijn kunnen zijn, ik vermoed dat het dat was bij hem, want het ging na een paar keer weer weg.
Maandag en dinsdag is ze bij de hondenopvang geweest. Ze liep er maandag gelijk rond alsof ze niet beter weet. Beetje klooien met honden en joelen bij het krijgen van aandacht. Ze vinden haar daar ook enig! Dinsdag toen we heen gingen kon ze er niet snel genoeg zijn. Trekken als een idioot en joelen(uiteraard joelen, dat doet ze om alles) 'S avonds heb ik dan echt geen hond aan dr want ze ligt alleen maar te slapen.
Het alleen thuis blijven oefenen gaat naar mijn mening nog niet zo geweldig goed. Inmiddels is het geen paniek meer als ik weg ga zonder haar en mijn partner is nog thuis maar ze is zeker in het begin nog wel wat onrustig en mieperig. Wel kan ik gewoon gaan douchen en dergelijke terwijl mijn partner weg is, heel af en toe hoor ik haar dan wel maar ik reageer er gewoon simpel weg niet op en ga gewoon door met wat ik aan het doen ben, ze stopt dan wel snel en ze gilt ook niet zo dat je oren er van beginnen te bloeden, paar zeurderige piepjes zijn het.
Waar ik wel echt wat mee moet maar ik weet niet zo goed wat is dat ze durft te sneppen als ze ergens ligt. Niet naar ons maar wel naar Droef, Izzy en de kat als die toevallig voorbijlopen. Maakt niet uit of ze gewoon wat ligt te liggen maar wakker is of dat ze echt slaapt. Ook mag er dan niemand bij haar liggen want sneppen dus. Dat is ook gelijk de reden dat ze na de 2de nacht verhuisd is naar de bench in de slaapkamer omdat ze het dan dus ook deed naar iedereen met als gevolg dat ze breeduit op bed lag en de rest maar op de grond moest slapen of zo. Andersom is overigens geen probleem, ze kan gewoon bij Droef en Izzy gaan liggen(Izzy heeft wat langer geduurd voor ze bleef liggen en Droef gaat weg als hij het te warm krijgt maar dat doet ie bij iedereen)
Ik weet dus niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Vanmiddag snepte ze weer naar Izzy die bij ons op de bank wilde en Raya lag al achter ons. Ik heb Raya van de bank af gehaald en haar op haar eigen plek neergezet met de boodschap dat dit niet de bedoeling is.
Wat ben je aan het eten....
Dit is elke ochtend mijn uitzicht terwijl ik me sta aan te kleden.
Laatst gewijzigd door Desiree op 18 mei 2022, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge O
Van dat sneppen zou ik alleen iets zeggen in het laatste geval (dus jij zit op de bank of ligt op bed en er komt een andere hond bij jou liggen), maar ik zou me er niet mee bemoeien als het gaat om iets waar je niet bij betrokken bent. Waarom moet een andere hond persé bij haar komen liggen, ik neem aan dat er ligplekken genoeg zijn? Hier zouden ze daar ik bepaalde situaties zeker ook iets van zeggen, al helemaal naar de kat, en daar vind ik niks mis mee, het is sneppen hè, geen aanvallen.
De anderen zullen snel genoeg weten dat dat voor haar een grens is, dan zoeken ze maar elders een plek.
De anderen zullen snel genoeg weten dat dat voor haar een grens is, dan zoeken ze maar elders een plek.
- Desiree
Ik zie nu dat mijn tekst niet zo duidelijk is. Ik bedoel sneppen wanneer ze ergens ligt en de andere 2 of de kat lopen langs. Ze doet het zowel in de mand, op de bank of als ze in een dichte bench zit(wanneer wij naar bed gaan). Met als gevolg dat er dan ook echt niemand langs durft te lopen.Inge O schreef: ↑18 mei 2022, 15:39 Van dat sneppen zou ik alleen iets zeggen in het laatste geval (dus jij zit op de bank of ligt op bed en er komt een andere hond bij jou liggen), maar ik zou me er niet mee bemoeien als het gaat om iets waar je niet bij betrokken bent. Waarom moet een andere hond persé bij haar komen liggen, ik neem aan dat er ligplekken genoeg zijn? Hier zouden ze daar ik bepaalde situaties zeker ook iets van zeggen, al helemaal naar de kat, en daar vind ik niks mis mee, het is sneppen hè, geen aanvallen.
Wanneer ze bij ons op de bank zit tolereren we het inderdaad totaal niet, ik snap alleen niet waarom ze het doet op welke plek ze dan ook ligt. Meestal is het echt gewoon langs lopen. De kat wil bijvoorbeeld naar de bak of de krabpaal en in geval van Droef en Izzy willen ze gewoon een speeltje pakken of water pakken. Als Droef nu van bed wil dan moet hij ook langs de bench lopen en dan doet ze het vaak(niet eens altijd) ook. Gisteravond ging hij van ellende dan maar de slaapkamer uit de bench zat dicht overigens dus er kon niet eens wat gebeuren.
- Inge O
Ik vrees dat dat iets is wat er nooit echt zal uitgaan, wat je ook doet. Het is wel weer iets om aan te nemen dat er - naast de whippet - een nog heel wat pittiger karakter inzit, en dat zeg ik niet als kritiek maar meer als vaststelling, dat je dus ook pittiger karaktertrekken zal zien opduiken.
Bedoel je met dat sneppen gewoon even een snauw 'blijf uit mijn buurt', of schiet ze echt van haar plek om haar punt te maken?
Bedoel je met dat sneppen gewoon even een snauw 'blijf uit mijn buurt', of schiet ze echt van haar plek om haar punt te maken?