Pupprijs

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
EchoMira
Posts in topic: 55
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Pupprijs

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 14 aug 2022, 19:06 Merle
Color: White and grey
Eyes: Blue
Price: $12,000
Main trait: Speckled coat
😂😂😂😂😂

En dan zit je alsnog met een varkensachtig overprijsd monster die inmiddels kind aan huis is bij de dierenarts..

Afbeelding
Ja. Niet zo mauwen. Dat moet je de fokker gewoon gunnen want haar schoorsteen rookt ook niet voor niets.

En deze is dubbel merle dus geeft 100% merle pups met elke andere bull en niet van die onuitgezuiverde actionmeuk waar je nog van af moet wachten of ze wel blauwe vissenogen hebben.
Dagmar
Posts in topic: 34

Bericht door Dagmar »

Nanna schreef: 14 aug 2022, 18:16 *jammermodus aan*

“Ja maar hij mag van de rasvereniging maar vijf keer dekken”😤
Nou, vijf keer duizend euro, ik zie niet hoe je dat allemaal uit kunt geven aan een eenmalig heuponderzoek. Laten we er voor de lol nog een paar showtjes en een oogonderzoek bij optellen. Dan nog zie ik die 5000 euro nog bij lange na niet op de teller verschijnen hoor.
Ik zat in de teckels. Daar was het dekgeld 200 euro😂😂😂
Met Sjaak ook zoiets. Die zit rond de 2000 euro aan kosten voor alleen aanschaf en onderzoeken.
:LOL: Maar ik haat mensen en was het alweer spuugbeu. Mwepwepwep. Dat hondje dekt geen procent van de tijd die je kwijt bent aan debielen netjes te woord staan, ongevraagde meningen, of op de gekste tijden lastiggevallen worden. Daar is geen compensatie voor.
Voor ie het gat kon vinden had ik er wat gematst. Leek me niet meer dan redelijk, hij had zich niet bewezen en zij nemen daar ook een risico mee. Ze kunnen op dat moment ook bij Don Juan met z'n 35e dekking staan.
Ik peins er niet over voor mensen die ik ondertussen zo goed ken de prijs omhoog te gooien. Dus de "volle mep" heb ik ook nog eens nooit gehad :mrgreen:

Weet je wat ik het waardevolst vond? Een groot snackpakket en lieve woorden voor de ondersteuning. Mee mogen kijken met de fokker, de spanning tot de dracht bevestigd is en voor de bevalling, de vreugde wanneer ze allemaal gezond geboren worden, het meeleven wanneer dat niet zo is.
De kinderen in die gezinnen die met zoveel plezier zoiets prachtigs mee hebben mogen maken.
Hondjes die alles mee hebben om een mooi leven tegemoet gaan en baasjes die er verguld mee zijn.
Maakt het me dan uit dat zij er goed op verdiend hebben en ik er tot nu toe op toeleg? Geen hol. Ik moet het ook weer hebben van ander fokkers die mij wat gunnen.
Nieuw leven is vet. Jouw speciale hond die voorleeft in volgende generaties ook.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Dagmar schreef: 14 aug 2022, 19:13 :LOL: Maar ik haat mensen en was het alweer spuugbeu. Mwepwepwep. Dat hondje dekt geen procent van de tijd die je kwijt bent aan debielen netjes te woord staan, ongevraagde meningen, of op de gekste tijden lastiggevallen worden. Daar is geen compensatie voor.
Nou dat is het ook.
Het verdient gewoon te weinig voor wat je er voor moet doen.

Ik ben echt niets te mooi om mijn principes aan de kant te gooien voor geld. Maar dan wel meer geld dan die paar duizend piek extra per jaar waar je dan voor moet soebatten en sjaggeren tot de lol finaal van je hobby af is.
Nee hoor. Ik neem wel een krantenwijk.
pioenroos
Posts in topic: 8
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Zamunda schreef: 14 aug 2022, 18:07 Maar net wat Omega zegt: het is wat de gek ervoor geeft
Mooi is dat, mij voor gek uitmaken :hmmm:

Er zit nogal wat verschil tussen een reu die niet of minimaal getest is die zeer regelmatig mag dekken of een uitgebreid geteste reu waarvan de eigenaar zeer beperkt haar reu laat dekken :19:

Heb met liefde @jenn90 een mooie vergoeding gegeven. Ze was bereid tot 2 kennismakingswandelingen en is 2x naar godvergeten Zeeland gereden. Goed, 1x op eigen initiatief omdat ze nieuwsgierig was :mrgreen: Maar ook 1x op mijn verzoek samen met Dakar zodat de pupkopers kans hadden papa en eigenaar te ontmoeten.
En ook nu nog is ze betrokken bij het nest. We hebben al, en gaan hopelijk nog vaker samen wandelen en ze beantwoordt altijd vragen van pupkopers over Dakar en geeft tips in de appgroep.
Geen idee wat haar beweegredenen zijn om zo betrokken te blijven hoor het was geen contractuele verplichting in ieder geval :mrgreen: Maar ik vind het een super meerwaarde voor mij én de pupkopers. Goede investering, zou het zo weer doen :cheer:
Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 24
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Dagmar schreef: 14 aug 2022, 19:13

Weet je wat ik het waardevolst vond? Een groot snackpakket en lieve woorden voor de ondersteuning. Mee mogen kijken met de fokker, de spanning tot de dracht bevestigd is en voor de bevalling, de vreugde wanneer ze allemaal gezond geboren worden, het meeleven wanneer dat niet zo is.
De kinderen in die gezinnen die met zoveel plezier zoiets prachtigs mee hebben mogen maken.
Hondjes die alles mee hebben om een mooi leven tegemoet gaan en baasjes die er verguld mee zijn.
Maakt het me dan uit dat zij er goed op verdiend hebben en ik er tot nu toe op toeleg? Geen hol. Ik moet het ook weer hebben van ander fokkers die mij wat gunnen.
Nieuw leven is vet. Jouw speciale hond die voorleeft in volgende generaties ook.
:I: :I:
Ik vergeet nooit meer het gevoel van een kletsnatte pup in mijn handen. Dat pakt niemand me af.
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

mijke schreef: 14 aug 2022, 19:05
Diana schreef: 14 aug 2022, 15:11 Ik kijk ook niet echt naar prijs, maar naar de hond en naar de fokker of de stichting/herplaatser. Verschil is wel dat ik bij een fokker waarbij ik geen goed gevoel heb (geen echte openheid, verkooppraatjes, te rooskleurige verhalen, manier van opgroeien van de pups en omgang met de honden, prijs is daarbij eigenlijk geen factor) al afhaak voordat ik de honden überhaupt heb gezien, en bij een herplaatser een hond dusdanig graag kan willen hebben, dat ik voor lief neem dat het asiel of de stichting eigenlijk niet aan mijn wensen en eisen voldoet.
Amoz kwam bijvoorbeeld ongetest op mediterrane ziektes (was niet mogelijk, want niet te benaderen) en bleek later Leishmania te hebben. Ik wist natuurlijk dat dat een mogelijkheid was, maar in andere omstandigheden zou ik altijd willen dat de hond vooraf getest was en de uitslagen willen kunnen inzien. Maar ja, het was Amoz, ik wilde hem gewoon en nam dus willens en wetens die gok. Terwijl ik bij een fokker die niet test op genetische aandoeningen bij voorbaat al was afgehaakt, dan had ik nog geen hond of pup gezien.
Marc schreef: 14 aug 2022, 14:40 Dat heb ik met een stichting gehad dus. Oh....heeft hij hartwormen en babesia? Dan zal jij wel geen vlooienband hebben gekocht. En hij heeft aan een slak gelikt in Noord Holland. Je hebt niet goed voor hem gezorgd. Want wij gaven hem dan wel graatmager met de opmerking dat hij gezond was en goed eten en liefde nodig had maar hij was toen wel gezond. Toedels en je krijgt van onze stichting nooit meer een hond.

Dus ook bepaalde stichtingen kunnen er wat van.
Jazeker, helaas :cry: En naast jouw schrijnende verhaal over Tom ken ik nog wel meer van dergelijke voorbeelden. Ik vind die manier van handelen heel vergelijkbaar met broodfok: het gaat alleen maar om zo snel mogelijk de honden plaatsen en er zo min mogelijk moeite voor doen en zo min mogelijk geld aan kwijt zijn en daarna vooral niet thuis geven of je verantwoordelijkheid niet nemen als er iets mis blijkt. Doe je het als stichting wel volgens de regels, inclusief alle gezondheidstesten - en die stichtingen zijn er echt - dan kom je echt niet uit met die € 300 - € 350 aan adoptiegeld (in ieder geval vanuit Spanje, mogelijk wel vanuit bijvoorbeeld Roemenië waar de dierenartskosten volgens mij een stuk lager zijn). Maar als het om de prijs gaat, schijnt er nog één ding erger te zijn dan fokkers die aan een pup verdienen, namelijk stichtingen die meer dan € 300 vragen omdat ze alles volgens de geschreven en ongeschreven regels doen en het anders echt niet kunnen bekostigen :ugh:
Ik was net bij mijn achterbuurvrouw. Die heeft net een hond uit Griekenland geadopteerd, nouja 2 eigenlijk. Eentje had maar 3 poten, dat wist ze van tevoren. Verder volgens de dierenartsverklaring gezond. Nou hij oogde niet gezond, dus naar de dierenarts hier. Getest en wat blijkt? Leishmania, hartworm én ehrlichia. I kid you not. Een gigantisch grote, imposante berghond lag daar midden in de kamer en hij keek niet eens op toen ik bij hem kwam staan, wtf. Mevrouw wou hondjes redden maar dit wordt gewoon een enkeltje dierenarts van de week. En de stichting beweert met droge ogen dat hij echt gezond was op de dag van vertrek :kotz:
Wat erg :cry:
Vandaar dat ik dus altijd de testresultaten wil inzien. En bij een fatsoenlijke stichting is dat ook nooit een probleem.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Diana schreef: 14 aug 2022, 19:33 Vandaar dat ik dus altijd de testresultaten wil inzien. En bij een fatsoenlijke stichting is dat ook nooit een probleem.
En welke zijn dat?
pioenroos

Bericht door pioenroos »

_Tiny_ schreef: 14 aug 2022, 19:32 :I: :I:
Ik vergeet nooit meer het gevoel van een kletsnatte pup in mijn handen. Dat pakt niemand me af.
De geluidjes als ze gaan drinken. Eerst hard werken en dan hebberig opgewonden als de melk toeschiet :hartjes:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Het kán trouwens wel, rijk worden van honden fokken.
Maar ja, of je je daarvoor toe wilt leggen op de freaks uit het hondendom….
EchoMira

Bericht door EchoMira »

pioenroos schreef: 14 aug 2022, 19:29Ze was bereid tot 2 kennismakingswandelingen en is 2x naar godvergeten Zeeland gereden. Goed, 1x op eigen initiatief omdat ze nieuwsgierig was :mrgreen: Maar ook 1x op mijn verzoek samen met Dakar zodat de pupkopers kans hadden papa en eigenaar te ontmoeten.
En ook nu nog is ze betrokken bij het nest. We hebben al, en gaan hopelijk nog vaker samen wandelen en ze beantwoordt altijd vragen van pupkopers over Dakar en geeft tips in de appgroep.
Precies hetzelfde met Jolanda van Taxi.
Gewoon betrokken omdat het ook de pups van haar hond zijn.

Kwam ook uit groningen naar meerdere puppendagen.
Gewoon omdat ze dat zelf wilde, hoor. Maar het is inderdaad een enorme meerwaarde. Vooral voor de pupkopers. Dan zien ze toch hele nest met pa en moe erbij. Dat is leuk.
Smoushond
Posts in topic: 15

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 14 aug 2022, 18:53 Als die hond nou na 3 jaar een beetje tegenvalt en toch niet helemaal de bonuskwaliteit biedt die we bij het afrekenen voor ogen hadden, krijg je dan alsnog het actiontarief?

Of betaal je dan ineens niet meer voor wat je gekregen hebt?
In het geval van Heavy hadden we inderdaad een maand of 18 garantie . Sportgarantie . Ze was niet geschikt voor het pakwerk maar dat maakt haar alleen maar geschikter voor ons 😉 ze is haar geld dubbel en dwars waard geweest nu ze 11,5 is maar ik had ook niet anders voor haar gevoeld als ze de helft had gekost

Ik vond de fokster fijn de ouders fijn en de karaktertjes fijn en daar betaal ik dan graag voor
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Dekgeld bij de smouzen is 100 euro dus daar ga ik niet rijk van worden 😉
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 14 aug 2022, 19:48 Ik vond de fokster fijn de ouders fijn en de karaktertjes fijn en daar betaal ik dan graag voor
Want de karakters van goedkopere honden zijn natuurlijk ronduit kut.

Je doet steeds alsof er een logisch verband is maar dat is er gewoon niet.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 14 aug 2022, 19:44 Het kán trouwens wel, rijk worden van honden fokken.
Maar ja, of je je daarvoor toe wilt leggen op de freaks uit het hondendom….
Voor het verboden werd om met de meute te jagen kon je in schotland hele opgeleide meutes harriers kopen. Ik heb het niet scherp maar die gingen dan voor een paar ton.
Daarna begonnen ze weer met 4 teven waar ze twee nesten uit fokten en dan gingen ze weer.
Elke 3 jaar een half miljoen is niet verkeerd. En ik gok dat ze ook niet hetzelfde tarief voor de puppenprikjes betalen.

En toch vind ik dat minder gekunsteld dat dat handjeklap over losse pups.
Zamunda
Posts in topic: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 14 aug 2022, 19:29Er zit nogal wat verschil tussen een reu die niet of minimaal getest is die zeer regelmatig mag dekken of een uitgebreid geteste reu waarvan de eigenaar zeer beperkt haar reu laat dekken :19:
Uiteraard.

Heb met liefde @jenn90 een mooie vergoeding gegeven. Ze was bereid tot 2 kennismakingswandelingen en is 2x naar godvergeten Zeeland gereden. Goed, 1x op eigen initiatief omdat ze nieuwsgierig was :mrgreen: Maar ook 1x op mijn verzoek samen met Dakar zodat de pupkopers kans hadden papa en eigenaar te ontmoeten.
Geen idee wat haar beweegredenen zijn om zo betrokken te blijven hoor het was geen contractuele verplichting in ieder geval :mrgreen: Maar ik vind het een super meerwaarde voor mij én de pupkopers. Goede investering, zou het zo weer doen :cheer:
Hartstikke mooi, maar dat heeft natuurlijk niets met dekkosten te maken.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
malinois
Posts in topic: 7
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Xanu is de goedkoopste hond denk ik geweest die ik heb (gehad). Ik had t niet beter kunnen treffen, zo veelzijdig, prima krakter, uitstekende gezondheid. En dat voor een Actionhond dan... dekken nog niet gedaan maar wel veel interesse van buitenlandse stamboomhonden van andere rassen dan hijzelf overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Zamunda schreef: 14 aug 2022, 19:58 Hartstikke mooi, maar dat heeft natuurlijk niets met dekkosten te maken.
Voor mij wel :19:
Een reu eigenaar investeert ook in testen en benzine voor die bezoekjes kost ook geld en dat mag vergoed worden. En nee, dan heb ik het niet over bedragen die maar in de buurt komt van winst of een meetbaar uurloon. Het blijft een liefhebberij/hobby.
Maar geld toeleggen op de werkelijke kosten is niet nodig en wat rendement op het risico van je reu duur laten testen vind ik logisch. Een volgende reu die iemand laat testen blijkt wellicht niet geschikt of onvruchtbaar en dan kost het weer geld. Met volledig röntgen, DNA, ECVO en hartecho kom je al best in de buurt van die 1000 euro afhankelijk van hoe ver rijden naar een niet al te dure kliniek.
Ik hoop van harte dat meer mensen hun reuen volledig laten testen en in willen zetten als dekreu. Het vooruitzicht dat ze hun investering en misschien een beetje meer terugkrijgen als er meerdere nestjes komen zal vast helpen voor sommige mensen.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik ben overtuigd. Bij nader inzien is het geen actionmeuk gebleken en komt er een bijlage op de oorspronkelijke factuur.
Gezien de voor zichzelf sprekende vitaliteit, het feit dat ik een lurcher met herderkwaliteiten zie en ze stuk voor stuk een uitmuntend karakter en gezondheid hebben wordt het na twee jaar toch het volle pond.
Moeten ze maar gunnen.
malinois
Posts in topic: 7
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

pioenroos schreef:
Zamunda schreef: 14 aug 2022, 19:58 Hartstikke mooi, maar dat heeft natuurlijk niets met dekkosten te maken.
Voor mij wel :19:
Een reu eigenaar investeert ook in testen en benzine voor die bezoekjes kost ook geld en dat mag vergoed worden. En nee, dan heb ik het niet over bedragen die maar in de buurt komt van winst of een meetbaar uurloon. Het blijft een liefhebberij/hobby.
Maar geld toeleggen op de werkelijke kosten is niet nodig en wat rendement op het risico van je reu duur laten testen vind ik logisch. Een volgende reu die iemand laat testen blijkt wellicht niet geschikt of onvruchtbaar en dan kost het weer geld. Met volledig röntgen, DNA, ECVO en hartecho kom je al best in de buurt van die 1000 euro afhankelijk van hoe ver rijden naar een niet al te dure kliniek.
Ik hoop van harte dat meer mensen hun reuen volledig laten testen en in willen zetten als dekreu. Het vooruitzicht dat ze hun investering en misschien een beetje meer terugkrijgen als er meerdere nestjes komen zal vast helpen voor sommige mensen.
Inderdaad ik heb er bij lange na niet uit wat de testen gekost hebben maar als ik t daarvoor moet doen dan stop ik er mee. Ik heb geweldige honden (vind ik zelf Afbeelding) en als er iemand komt voor een dekking prima. Zo niet ook prima. Ze worden er niet minder om.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Smoushond

Bericht door Smoushond »

EchoMira schreef: 14 aug 2022, 19:50
Smoushond schreef: 14 aug 2022, 19:48 Ik vond de fokster fijn de ouders fijn en de karaktertjes fijn en daar betaal ik dan graag voor

Ja die karakters zijn kut daarom heb ik nu een goedkope hond :19:
Ik vind het bij bepaalde rassen zoals een Duitse herder fijn dat er zorgvuldig gefokt wordt en naar karakters wordt gekeken en natuurlijk zeggen alle Duitse herder fokkers dat ze dat doen maar van deze wist ik het zeker 😉
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Smoushond schreef: 14 aug 2022, 20:38
EchoMira schreef: 14 aug 2022, 19:50

Ja die karakters zijn kut daarom heb ik nu een goedkope hond :19:
Ik vind het bij bepaalde rassen zoals een Duitse herder fijn dat er zorgvuldig gefokt wordt en naar karakters wordt gekeken en natuurlijk zeggen alle Duitse herder fokkers dat ze dat doen maar van deze wist ik het zeker 😉
Het is van enorm belang dat een fokker kijkt naar de karakters van de ouderdieren. Het gaat meteen fout als je de verkeerde combinaties maakt met alle gevolgen van dien.
Maar met de pupprijs heeft dat helemaal niets te maken.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Smoushond schreef: 14 aug 2022, 19:49 Dekgeld bij de smouzen is 100 euro dus daar ga ik niet rijk van worden 😉
Ja, zou ook wat gek zijn met een pupprijs van maximaal 400 euro.
Daar staat dan wel tegenover dat ik met geld toe nog geen hond wil, waarbij een of andere stichting de voortplanting van mijn hond volledig beheerst en op de eerste dag van de loopsheid eens even gaat kijken welke reu ze voor me uit de hoge hoed toveren. Verplicht.
Of op een wachtlijst staan en een fokker toegewezen krijgen. Wat zijn dat voor praktijken? En dat wordt al jaren als schoolvoorbeeld van hoe het ook kan aangehaald. Nee.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Dagmar schreef: 14 aug 2022, 20:41
Smoushond schreef: 14 aug 2022, 19:49 Dekgeld bij de smouzen is 100 euro dus daar ga ik niet rijk van worden 😉
Ja, zou ook wat gek zijn met een pupprijs van maximaal 400 euro.
Daar staat dan wel tegenover dat ik met geld toe nog geen hond wil, waarbij een of andere stichting de voortplanting van mijn hond volledig beheerst en op de eerste dag van de loopsheid eens even gaat kijken welke reu ze voor me uit de hoge hoed toveren. Verplicht.
Of op een wachtlijst staan en een fokker toegewezen krijgen. Wat zijn dat voor praktijken? En dat wordt al jaren als schoolvoorbeeld van hoe het ook kan aangehaald. Nee.
Je overdrijft zoals altijd . Een teefeigenaar kan kiezen en zelfs weigeren hoor en dat geldt ook voor een pupkoper
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nou, dan wil ik wel een dekking voor echo. Lijkt me enig.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

_Tiny_ schreef: 14 aug 2022, 19:32 Ik vergeet nooit meer het gevoel van een kletsnatte pup in mijn handen. Dat pakt niemand me af.
:mann: Ik kan er nog om brullen.
Afbeelding
Plaats reactie