Nanna schreef: ↑14 aug 2022, 18:16
*jammermodus aan*
“Ja maar hij mag van de rasvereniging maar vijf keer dekken”
Nou, vijf keer duizend euro, ik zie niet hoe je dat allemaal uit kunt geven aan een eenmalig heuponderzoek. Laten we er voor de lol nog een paar showtjes en een oogonderzoek bij optellen. Dan nog zie ik die 5000 euro nog bij lange na niet op de teller verschijnen hoor.
Ik zat in de teckels.
Daar was het dekgeld 200 euro
Met Sjaak ook zoiets. Die zit rond de 2000 euro aan kosten voor alleen aanschaf en onderzoeken.
Maar ik haat mensen en was het alweer spuugbeu. Mwepwepwep. Dat hondje dekt geen procent van de tijd die je kwijt bent aan debielen netjes te woord staan, ongevraagde meningen, of op de gekste tijden lastiggevallen worden. Daar is geen compensatie voor.
Voor ie het gat kon vinden had ik er wat gematst. Leek me niet meer dan redelijk, hij had zich niet bewezen en zij nemen daar ook een risico mee. Ze kunnen op dat moment ook bij Don Juan met z'n 35e dekking staan.
Ik peins er niet over voor mensen die ik ondertussen zo goed ken de prijs omhoog te gooien. Dus de "volle mep" heb ik ook nog eens nooit gehad
Weet je wat ik het waardevolst vond? Een groot snackpakket en lieve woorden voor de ondersteuning. Mee mogen kijken met de fokker, de spanning tot de dracht bevestigd is en voor de bevalling, de vreugde wanneer ze allemaal gezond geboren worden, het meeleven wanneer dat niet zo is.
De kinderen in die gezinnen die met zoveel plezier zoiets prachtigs mee hebben mogen maken.
Hondjes die alles mee hebben om een mooi leven tegemoet gaan en baasjes die er verguld mee zijn.
Maakt het me dan uit dat zij er goed op verdiend hebben en ik er tot nu toe op toeleg? Geen hol. Ik moet het ook weer hebben van ander fokkers die mij wat gunnen.
Nieuw leven is vet. Jouw speciale hond die voorleeft in volgende generaties ook.