senioren draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Smoushond
Posts in topic: 21

Re: senioren draadje

Bericht door Smoushond »

Ach Perry toch 🥰
Afbeelding
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Mo-yi schreef: 17 sep 2024, 22:18
Maart schreef: 16 sep 2024, 10:24 Wat heerlijk om te lezen, toch altijd leuker als er terug meer leven in komt, hopelijk blijft ze deze trend verder zetten!

Ik heb morgen weer een fotoshoot met Runar, is nu de 3de keer. Vorig jaar niet gedaan omdat hij toen een zwakke periode had en ik geen shoot wou boeken met kans om die te moeten afzeggen. :ugh:

Maar dit jaar is hij dik in orde dus de shoot staay al enkele maanden vast.
Ook duur geworden trouwens. Nu betaal ik meer voor maar 4 foto’s, daar waar het de 1ste maal voor minder geld 10 foto’s waren :schrik: :schrik:
hoe ging de fotoshoot?
Zoals gewoonlijk, je pleurt hem ergens neer en hij blijft netjes staan/zitten/liggen & kijkt wat rond :LOL: :I:

Heel erg benieuwd naar de resultaten weer!

Afbeelding
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Mo-yi
Posts in topic: 71
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Maart schreef: 18 sep 2024, 09:24
Mo-yi schreef: 17 sep 2024, 22:18
Maart schreef: 16 sep 2024, 10:24 Wat heerlijk om te lezen, toch altijd leuker als er terug meer leven in komt, hopelijk blijft ze deze trend verder zetten!

Ik heb morgen weer een fotoshoot met Runar, is nu de 3de keer. Vorig jaar niet gedaan omdat hij toen een zwakke periode had en ik geen shoot wou boeken met kans om die te moeten afzeggen. :ugh:

Maar dit jaar is hij dik in orde dus de shoot staay al enkele maanden vast.
Ook duur geworden trouwens. Nu betaal ik meer voor maar 4 foto’s, daar waar het de 1ste maal voor minder geld 10 foto’s waren :schrik: :schrik:
hoe ging de fotoshoot?
Zoals gewoonlijk, je pleurt hem ergens neer en hij blijft netjes staan/zitten/liggen & kijkt wat rond :LOL: :I:

Heel erg benieuwd naar de resultaten weer!

Afbeelding
ideaal model :hartjes:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1

Bericht door ellen en de birmanen »

in dit draadje mag natuurlijk mijn Twinkel ook niet ontbreken.
11 april 2013 geboren als enige teef tussen 6 reuen in. ons eerste nestje tollers.
veel met Twinkel gedaan zoals jachttraining en een blauwe maandag behendigheid.
ze heeft ons 19 mooie pups gegeven in 3 nestjes. zij is een enorme knuffel bij vreemde mensen. heel veel kinderen heeft ze over de angst voor honden heen geholpen door er alleen maar tegen aan te liggen.
zeer empathisch hondje. de avond voor mijn vader geëuthanaseerd zou worden heeft ze de hele nacht bij mij op bed gelegen dicht tegen mij aan, terwijl ze daarvoor en daarna nooit meer op bed is geweest.
ik hoop dat ze nog een paar jaar mee kan.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

ellen en de birmanen schreef: 18 sep 2024, 14:55 in dit draadje mag natuurlijk mijn Twinkel ook niet ontbreken.
11 april 2013 geboren als enige teef tussen 6 reuen in. ons eerste nestje tollers.
veel met Twinkel gedaan zoals jachttraining en een blauwe maandag behendigheid.
ze heeft ons 19 mooie pups gegeven in 3 nestjes. zij is een enorme knuffel bij vreemde mensen. heel veel kinderen heeft ze over de angst voor honden heen geholpen door er alleen maar tegen aan te liggen.
zeer empathisch hondje. de avond voor mijn vader geëuthanaseerd zou worden heeft ze de hele nacht bij mij op bed gelegen dicht tegen mij aan, terwijl ze daarvoor en daarna nooit meer op bed is geweest.
ik hoop dat ze nog een paar jaar mee kan.
Afbeelding
Wat een heerlijke snoet ook :hartjes:
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 4
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Cendy schreef:Gefeliciteerd Jetje :cheer:
Wat een lieve grijze snoet :I:
Dank. Steeds witter wordt ze:€
Nanna
Posts in topic: 7

Bericht door Nanna »

Afbeelding
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Vanavond kwamen we het nieuwe kleine buurhondje weer tegen. Even snuffelen, en Mo wilde uitdagen om te spelen en spelenderwijs willen wegrennen en half omdraaien dat kan ze gewoon niet meer, haar hoofd gaat sneller als haar lijf en ze viel gewoon weer op de grond en rolde half om. Ik vond het echt sneu om te zien. Heb haar aan het tuigje geholpen met weer opstaan en ze keek ook heel lullig. Ik schrik daar dan wel wat van. De buuf ook, arme mo..nou ja, ze schudde zich weer uit en tippelde verder, wilde dit het liefst maar vergeten denk ik.
Afbeelding
Jay
Posts in topic: 6

Bericht door Jay »

Mo-yi schreef: 20 sep 2024, 20:11 Vanavond kwamen we het nieuwe kleine buurhondje weer tegen. Even snuffelen, en Mo wilde uitdagen om te spelen en spelenderwijs willen wegrennen en half omdraaien dat kan ze gewoon niet meer, haar hoofd gaat sneller als haar lijf en ze viel gewoon weer op de grond en rolde half om. Ik vond het echt sneu om te zien. Heb haar aan het tuigje geholpen met weer opstaan en ze keek ook heel lullig. Ik schrik daar dan wel wat van. De buuf ook, arme mo..nou ja, ze schudde zich weer uit en tippelde verder, wilde dit het liefst maar vergeten denk ik.
Dat is rot. Zo’n moment laat je ineens weer zien dat je geliefde hond toch echt ouder wordt en kwetsbaarder.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Jay schreef: 20 sep 2024, 20:14
Mo-yi schreef: 20 sep 2024, 20:11 Vanavond kwamen we het nieuwe kleine buurhondje weer tegen. Even snuffelen, en Mo wilde uitdagen om te spelen en spelenderwijs willen wegrennen en half omdraaien dat kan ze gewoon niet meer, haar hoofd gaat sneller als haar lijf en ze viel gewoon weer op de grond en rolde half om. Ik vond het echt sneu om te zien. Heb haar aan het tuigje geholpen met weer opstaan en ze keek ook heel lullig. Ik schrik daar dan wel wat van. De buuf ook, arme mo..nou ja, ze schudde zich weer uit en tippelde verder, wilde dit het liefst maar vergeten denk ik.
Dat is rot. Zo’n moment laat je ineens weer zien dat je geliefde hond toch echt ouder wordt en kwetsbaarder.
Nou inderdaad, van een stevige enthousiaste dame naar een fragiele oma...gelukkig liep ze wel gelijk rustig verder en ligt ze nu rustig te tukken en te snurken
Afbeelding
dre
Posts in topic: 9

Bericht door dre »

De oudste sok in het ochtendzonnetje vanmorgen

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

dre schreef: 20 sep 2024, 20:49 De oudste sok in het ochtendzonnetje vanmorgen

Afbeelding

Afbeelding
:hartjes:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 33
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Mila is zo veel milder geworden op haar oude dag :F: :hartjes:
Ze was altijd echt een felle tante, ze kon heus heel lief zijn als ze er zin in had of als het haar iets opleverde, maar over het algemeen was 'lief' nooit het eerste wat in mij opkwam om Mila te beschrijven. Dus ik dacht dat ze echt zo'n chagrijnige oude pin zou worden :lol1: :schrik:
Maar niets is minder waar, ze is aanhankelijker geworden, verdraagzamer, schiet helemaal niet meer zo snel uit haar slof als vroeger en ze is zelfs iets toegankelijker geworden ten opzichte van vreemden en ontwijkt niet meer elke aanraking. De dierenarts mocht haar een paar jaar geleden echt niet aaien en vandaag liep ze zelf naar hem toe voor een aai. Ze is echt zo'n lief omaatje geworden.
Als het moet, staat ze echt nog wel haar mannetje; de andere honden en de katten hebben nog steeds net zo veel ontzag voor hare koninklijke hoogheid als toen ze nog jong en fit was. Maar ze vindt het totaal niet meer nodig om zich zo te laten gelden over álles.
Afbeelding
Babs
Posts in topic: 10
Welke: Babstaard kruising van een mix

Bericht door Babs »

Achos arme Mo-Yi, moeilijk he om ze zo kwetsbaar te zien? Ik heb het met Babs nu ook, ze is een poosje ziek geweest en is daardoor heel veel spiermassa kwijt waardoor ze ook niet meer zo stevig staat.
Het wil nu in huis nog wel eens gebeuren dat ze uitglijdt tijdens het uitschudden of als ze in haar enthousiasme iets te vlot door de bocht wil gaan.
We hebben wel op meerdere plekken anti slipmatten voor d'r neergelegd maar uiteraard presteert ze het om er precies naast te gaan staan.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik weet niet of ik Bas er al in gezet heb maar ze hoort er zeker thuis. Haar paspoort uit Spanje zegt 2010 maar ze is gevonden. Wij hebben haar bijna 11 jaar. Ze heeft daar anderhalf jaar in het asiel gezeten en is volwassen met haar pup dochter gevonden. Dus ze is minimaal rond de 14. Kan zomaar ouder zijn denken wij want ze was al zo wijs en volwassen toen ze kwam.

Ze staat stijf van de kwaaltjes. Beetje staar, beetje erg doof, beetje stijfjes door ouderdom en een leven lang raar lopen met een verbrijzelde heup. Beetje dement en best stevige hartklachten. Maar ze is nog helemaal zichzelf. Super lief. Super trouw. Super makkelijk in de omgang. Een heel bijzonder klein ruw straatschoffie. Morgen komen we weer thuis en zie ik haar weer. Mijn moeder waar ze dol op is heeft op haar gepast thuis dus ze is niet in de war geraakt en hoefde niet uit logeren. Dat had ik ook niet gedaan want denk dat dit haar laatste jaar is. Geen idee waarom maar dat voel ik. Ze valt elke week een keer om door dat hartje en de laatste keer kon ik voelen hoe hard het moest pompen om haar weer bij te krijgen. Dat gaat natuurlijk een keer mis.

Ik hoop dat de taaie dwerg die nog veel eetlust en vrolijkheid is nog even lekker bij ons mag blijven. En als ze gaat is het ook goed. Dan is het goed gelopen voor een beschadigd gedumpt teefje in een klein Spaans dorpje. Beter had ze het niet kunnen treffen al zeg ik het zelf. Mooie stevige wandelingen en een lief hondje als vriendje. Elke avond op de bank en nooit iets van haar geëist of gevraagd.

Afbeelding

Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Babs schreef: 08 okt 2024, 17:49
Achos arme Mo-Yi, moeilijk he om ze zo kwetsbaar te zien? Ik heb het met Babs nu ook, ze is een poosje ziek geweest en is daardoor heel veel spiermassa kwijt waardoor ze ook niet meer zo stevig staat.
Het wil nu in huis nog wel eens gebeuren dat ze uitglijdt tijdens het uitschudden of als ze in haar enthousiasme iets te vlot door de bocht wil gaan.
We hebben wel op meerdere plekken anti slipmatten voor d'r neergelegd maar uiteraard presteert ze het om er precies naast te gaan staan.
ja slipmatten of een rol tapijt dacht ik laatst ook nog aan idd
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 08 okt 2024, 18:06 Ik weet niet of ik Bas er al in gezet heb maar ze hoort er zeker thuis. Haar paspoort uit Spanje zegt 2010 maar ze is gevonden. Wij hebben haar bijna 11 jaar. Ze heeft daar anderhalf jaar in het asiel gezeten en is volwassen met haar pup dochter gevonden. Dus ze is minimaal rond de 14. Kan zomaar ouder zijn denken wij want ze was al zo wijs en volwassen toen ze kwam.

Ze staat stijf van de kwaaltjes. Beetje staar, beetje erg doof, beetje stijfjes door ouderdom en een leven lang raar lopen met een verbrijzelde heup. Beetje dement en best stevige hartklachten. Maar ze is nog helemaal zichzelf. Super lief. Super trouw. Super makkelijk in de omgang. Een heel bijzonder klein ruw straatschoffie. Morgen komen we weer thuis en zie ik haar weer. Mijn moeder waar ze dol op is heeft op haar gepast thuis dus ze is niet in de war geraakt en hoefde niet uit logeren. Dat had ik ook niet gedaan want denk dat dit haar laatste jaar is. Geen idee waarom maar dat voel ik. Ze valt elke week een keer om door dat hartje en de laatste keer kon ik voelen hoe hard het moest pompen om haar weer bij te krijgen. Dat gaat natuurlijk een keer mis.

Ik hoop dat de taaie dwerg die nog veel eetlust en vrolijkheid is nog even lekker bij ons mag blijven. En als ze gaat is het ook goed. Dan is het goed gelopen voor een beschadigd gedumpt teefje in een klein Spaans dorpje. Beter had ze het niet kunnen treffen al zeg ik het zelf. Mooie stevige wandelingen en een lief hondje als vriendje. Elke avond op de bank en nooit iets van haar geëist of gevraagd.

Afbeelding

Afbeelding
ahhh Bas :hartjes:
wat heeft die het getroffen!
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

2023 maar dit kan ze niet meer.

Afbeelding

2021 met haar grote vriend in de zon in de tuin.

Afbeelding

2019 gewoon de liefste uithangen.

Afbeelding

Buiten op avontuur was altijd haar grootste hobby. 2018

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Mo-yi schreef: 08 okt 2024, 18:13
Marc schreef: 08 okt 2024, 18:06 Ik weet niet of ik Bas er al in gezet heb maar ze hoort er zeker thuis. Haar paspoort uit Spanje zegt 2010 maar ze is gevonden. Wij hebben haar bijna 11 jaar. Ze heeft daar anderhalf jaar in het asiel gezeten en is volwassen met haar pup dochter gevonden. Dus ze is minimaal rond de 14. Kan zomaar ouder zijn denken wij want ze was al zo wijs en volwassen toen ze kwam.

Afbeelding

Afbeelding
ahhh Bas :hartjes:
wat heeft die het getroffen!
Dat verdient ze ook. Ze is echt een super lief en fijn hondje altijd geweest. Geen enkel iets vervelends gedaan ooit.
Marc

Bericht door Marc »

Mo-yi schreef: 08 okt 2024, 18:11
Ik had voor oude Wuilus ook stukken tapijt en kleden neergelegd. Die liep sowieso niet op gladde vloeren. Vertikte ze dus die kende wel haar beperking haha.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Marc schreef: 08 okt 2024, 18:21
Mo-yi schreef: 08 okt 2024, 18:11

Ik had voor oude Wuilus ook stukken tapijt en kleden neergelegd. Die liep sowieso niet op gladde vloeren. Vertikte ze dus die kende wel haar beperking haha.
Nou, vorige week kwamen we het leuke kleine buurhondje weer tegen, met kwispels werd er dit keer rustig hallo gezegd zonder speelbogen dus; fijoeww..eenmaal thuis het tuig uit, rende ze zo de kamer in, slipte ze alsnog om :80: ( natte poten nog en gladde vloer ), maar soit, daar dacht ik inderdaad om naar tapijt of matten uit te gaan kijken voor dr
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

feestjuhh :cheer: :balon:

Afbeelding
Afbeelding
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Hoera!
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Diana
Posts in topic: 33
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Gefeliciteerd met je lieve Mo-yi! :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
sonj@
Posts in topic: 2

Bericht door sonj@ »

:cheer: Gefeliciteerd met je 13,5de verjaardag.
Plaats reactie