Mening ergens over hebben

Dagmar
Posts in topic: 1

Re: Mening ergens over hebben

Bericht door Dagmar »

Marc schreef: 22 okt 2021, 20:35
Hij is gewoon een bouwvakker in de kroeg. Aso. Hardhandig en met een grote mond en altijd een mening. Zo ga ik ook met hem om. Ik noem hem aso, lul, eikel en toch houden we van elkaar.
:mrgreen: Ja, dat hoort bij Jaap en Zus, altijd wat te vertellen. Als ze het erg bont maken roep ik "pas op hoor, of ik trek je aan je oren!"
:LOL: Dan moeten ze nog even naar elkaar gillen wie er aan z'n oren getrokken mag worden en kap ik het spelletje af.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 22 okt 2021, 21:00Maar laatst hadden we een lab over de vloer die hetzelfde deed en dat was pas echt niet grappig. Even hoog als Nomi, maar 2 keer zo veel hond. Uit gewoonte sprong ik aan de kant en hij maakte een smakkerd op de gladde laminaat en toen voelde ik me nog lullig ook :schrik: :LOL: het is nooit goed haha.
:proest:

Eigen schuld, dikke bult hoor :pffff: . Dat gebeuk hou ik niet van :neenee: . Maar als de hond dat wat zou mankeren door de smak zou ik me ook wel heel lullig voelen! Zo niet, dan terug naar de eerste zin.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
sabine
Site Admin
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Zinodo schreef: 22 okt 2021, 21:00
Marc schreef: 22 okt 2021, 20:49
Zinodo schreef: 22 okt 2021, 20:42

Nomi deed dat ook, en die NAGELS! :schrik:
Wat ik dus deed is zorgen dat ik het aan zie komen en ontwijken :F: het is maar zo vaak leuk om mis te slaan met die poten. Corrigeren kan ze niet hebben, en ik was ook niet van plan om het gewoon toe te laten, dan maar een dansje :mrgreen: ze doet het bij mij nooit meer, hooguit demonstratief met een poot op de grond slaan haha. Bij mijn man doet ze het nog soms, maar hij wilde niet mee doen aan mijn dansidee, dus dan moppert ie maar lekker haha.
Nomi en Guus maakt wel veel verschil en bij Nomi ging ik ook dansen hahaha. Guus is gewoon een 6 kilo projectiel dat lullig tegen je op knalt. Leuk is anders want soms doet het best pijn aan je spier of waar hij je ook raakt. Maar het is te doen lol.
Jaa is natuurlijk ook zo :F:
Maar laatst hadden we een lab over de vloer die hetzelfde deed en dat was pas echt niet grappig. Even hoog als Nomi, maar 2 keer zo veel hond. Uit gewoonte sprong ik aan de kant en hij maakte een smakkerd op de gladde laminaat en toen voelde ik me nog lullig ook :schrik: :LOL: het is nooit goed haha.
Haha karel had daar toen ie jong was een handje van, gewoon recht omhoog springen ter begroeting, en dan echt zo hoog dat ie voor je gezicht langsvloog. Een vriend van me kwam hier eens en die schrok zo hard dat ie m echt keihard een beuk gaf en Karel knalde ook echt zo dom tegen de grond. Nooit meer gedaan :D
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

:lees:
Alfilillo schreef: 22 okt 2021, 13:29
Persistence schreef: 22 okt 2021, 13:22 En dat gaat meestal goed, en zo niet dan grijp ik in en stuur hem direct terug.
Waarom zou je Vic niet verbaal corrigeren op zo´n moment?
Wat extra info over shirt uittrekken: de vorige mensen gaven aan dat hij soms bang is van mannen. Nu heb ik daar niks van gemerkt maar wél als mannen hun handen boven hun hoofd heffen, dan dook hij in elkaar. In het begin ook bij mij, nu niet meer. Ik dacht dat shirt uittrekken, dus handen boven je hoofd doen daar weleens mee te maken kon hebben.
Afbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Kayltje schreef: 22 okt 2021, 16:49 Persoonlijk, als het zeker weten geen angst is maar regelarij, zou ik een keer ontzettend uit mijn slof schieten vrees ik. Of het nou goffer een keer afgelopen is met dat gezeik… EN. NOU. JE. BEK. DICHT!
Dit dus. Hysterische meningen mogen niet geuit worden hier. Doe normaal en ik luister wel naar je.
Alfilillo
Posts in topic: 4
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Persistence schreef: 23 okt 2021, 07:19 :lees:
Alfilillo schreef: 22 okt 2021, 13:29
Persistence schreef: 22 okt 2021, 13:22 En dat gaat meestal goed, en zo niet dan grijp ik in en stuur hem direct terug.
Waarom zou je Vic niet verbaal corrigeren op zo´n moment?
Wat extra info over shirt uittrekken: de vorige mensen gaven aan dat hij soms bang is van mannen. Nu heb ik daar niks van gemerkt maar wél als mannen hun handen boven hun hoofd heffen, dan dook hij in elkaar. In het begin ook bij mij, nu niet meer. Ik dacht dat shirt uittrekken, dus handen boven je hoofd doen daar weleens mee te maken kon hebben.
Ik snap het. Het is ook een gevoelig ras natuurlijk. Toch zou ik dan met hem gaan oefenen, zodat hij leert dat mannen die plotselinge grote bewegegingen maken geen bedreiging vormen en dat hij daar niks mee moet, in plaats van die, normale, situaties voorkomen. Ik begrijp je hoor, Alfil is precies zo, maar ik heb bij hem gemerkt dat als ik bepaald regelgedrag niet tolereer (en dat hoeft zeker geen harde correctie te zijn) hij een stuk rustiger wordt.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

BieneMaya schreef: 23 okt 2021, 13:42
Kayltje schreef: 22 okt 2021, 16:49 Persoonlijk, als het zeker weten geen angst is maar regelarij, zou ik een keer ontzettend uit mijn slof schieten vrees ik. Of het nou goffer een keer afgelopen is met dat gezeik… EN. NOU. JE. BEK. DICHT!
Dit dus. Hysterische meningen mogen niet geuit worden hier. Doe normaal en ik luister wel naar je.
Maar wat als je hond niet in staat is de zaken rustig aan te vliegen. Want ik lees hier wel vaker advies als ik maak er dan zelf op een grove manier een eind aan. Dus je laat je dan verleiden tot precies dat wat je van je hond niet pikt. Geschreeuw en gebrek aan controle. Ik geloof daar niet in bij drukke honden met gebrek aan zelfbeheersing. Beter gezegd ik weet dat het bij mijn honden nooit gewerkt heeft. Mijn partner heeft Guus tijdens een van zijn ongecontroleerde buien eens tot de orde willen roepen. Guus werd steeds gekker. Hoe harder en strenger hij toegesproken werd hoe harder hij zelf ging schreeuwen. Toen hij weigerde te komen liep mijn partner op hem af en wilde hem tot zit dwingen. Toen beet hij dus bijna. Puur uit gekte en totale chaos. Want Guus bijt nooit. Wij hebben op dat moment besloten dat alleen rust en een goed plan zinvol is als je hond doordraaft in gedrag. Blaffen tegen de baas. Gek regelgedrag. Al dat ongecontroleerd gedoe pakken we nooit meer aan met tot hier en niet verder want dan dwing je de hond soms om daden bij zijn gedoe te laten zien. Wil je niet. Ook de hond niet. Rustig ombuigen als je ergens echt mee zit. Een hond die opspringt en staat te gillen tegen zijn eigen baas is echt niet ontvankelijk voor teruggillen.
Marc

Bericht door Marc »

Hades schreef: 23 okt 2021, 16:22
Marc schreef: 23 okt 2021, 13:49

Maar wat als je hond niet in staat is de zaken rustig aan te vliegen. Want ik lees hier wel vaker advies als ik maak er dan zelf op een grove manier een eind aan. Dus je laat je dan verleiden tot precies dat wat je van je hond niet pikt. Geschreeuw en gebrek aan controle. Ik geloof daar niet in bij drukke honden met gebrek aan zelfbeheersing. Beter gezegd ik weet dat het bij mijn honden nooit gewerkt heeft. Mijn partner heeft Guus tijdens een van zijn ongecontroleerde buien eens tot de orde willen roepen. Guus werd steeds gekker. Hoe harder en strenger hij toegesproken werd hoe harder hij zelf ging schreeuwen. Toen hij weigerde te komen liep mijn partner op hem af en wilde hem tot zit dwingen. Toen beet hij dus bijna. Puur uit gekte en totale chaos. Want Guus bijt nooit. Wij hebben op dat moment besloten dat alleen rust en een goed plan zinvol is als je hond doordraaft in gedrag. Blaffen tegen de baas. Gek regelgedrag. Al dat ongecontroleerd gedoe pakken we nooit meer aan met tot hier en niet verder want dan dwing je de hond soms om daden bij zijn gedoe te laten zien. Wil je niet. Ook de hond niet. Rustig ombuigen als je ergens echt mee zit. Een hond die opspringt en staat te gillen tegen zijn eigen baas is echt niet ontvankelijk voor teruggillen.
Taxi zou zonder twijfelen dus vol in je hand of been hangen. Uit pure chaos.
Zodra ik zelf hoog in de frustratie zit dan moet ik stoppen met Taxi want hij komt dan nog hoger in die frustratie.
Als ik ook maar dreig met zo'n houding dan staat hij strak met z'n tanden zachtjes zichtbaar tegenover me.
Als ik iets van die hond heb geleerd dan is het wel rust in alles wat ik doe. Dan wil hij met me samen werken maar frustratie en dreigen met een fysieke benadering dan doet hij hetzelfde
Ik ben zo blij dat je dat zegt want hier is het dus precies zo. Dat heeft niks te maken met slecht gedrag maar puur met een hond die in hoge chaos niet met druk en meer chaos kan dealen. Guus is zo ontzettend betrouwbaar en lief. Wij laten hem met minimaal toezicht met kinderen, andere honden, op feestjes en God weet waar. Hij is mijn meest betrouwbare hond ooit maar toch is hij totaal niet gediend van fysieke of dreigen met fysieke straffen. Ik heb hem nog nooit fysiek gestraft. Ik denk dat hij in Spanje wel hard aangepakt is want hij weet precies wat bedreigend kan zijn. Als iemand een stok pakt gilt hij al alsof hij al geslagen wordt. Heel erg om te zien maar hij weet nu dat wij dat nooit doen. Totdat we dus boos en gefrustreerd raken. Op hem in lopen en onze stem verheffen. Afhankelijk van hoe druk en hoe gefrustreerd hij is reageert hij of super onderdanig (goddank want dan kan ik hem laten zien dat ik niks doe en ook nooit iets zal doen) of hij wordt reactief in de energie die ik geef en gaat dus mee naar standje 10. Dat heeft hij trouwens ook naar dieren en honden. Hij heeft nog nooit gevochten of ruzie uitgelokt maar hij vecht wel terug. Valt onze haan of een kat hem aan vecht hij ook terug. Meteen. Schapen die beuken meteen vecht hij terug. Is iets lief is hij nog liever. Hij zou ook niet bij een dominante reu moeten leven. Dan zou dat vechten worden. Bij een onderdanige reu zou het het leukste reuen koppel ter wereld zijn want hij tolereert alles en staat zelf nooit op zijn strepen. Zelfs als Bas hem corrigerend om eten weg jaagt vliegt hij haar aan. Zonder bijten maar ze kunnen wel eens per jaar even heel erg kibbelen. Verder is hij galant en erg vriendelijk.

Dus dit soort hondjes zijn geen hondjes om met zware stemmen en dreiging tot de orde te roepen. Maak je ze alleen maar gek mee. Als ik wat lekkers pak en hem taakjes geef is hij helemaal gelukkig en doet hij alles. Niks dwang. Lekker samen en leuk houden.

Als we met hem spelen gaat hij ook naar standje 10 maar dat accepteren we. Dat is een keuze. Want als je niet ingaat op zijn gedrag stopt hij met een zachte nu niet jongen. Nu even rustig. Ga je in op dat spel dan is de kans groot dat hij woest grauwend over je heen stuift, door het huis gaat racen en in je kleren gaat hangen. Het klinkt dan als een heus hondengevecht en hij is niet meer te houden. Springt in je gezicht, blaft, rukt aan je broek etc. Totaal dol. Maar van mij mag dat soms wel. Ook een ongemanierde wat eenvoudige bouwvakker moet lol kunnen maken dus dan mag hij even rellen en de hooligan uithangen. Het is geen hondje voor iedereen maar ik vind dat ik goud in handen heb. Ik denk dat ik hem mijn leukste hondje ooit vind juist omdat hij uitdagend en zo ontzettend lief is. Wij passen bij elkaar. Ik lijk ergens ook op hem.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Marc schreef: 23 okt 2021, 13:49
Ik schreeuw en gil niet. Dat werkt totaal averechts bij Maya. Zij is al een vrolijke, speelse stuiterbal zonder impulscontrole dus rust kan je redden :F:
Ik wil wel eens haar naam 'brullen' om haar ff eruit te krijgen en daarna is het de kunst zelf zo kalm mogelijk doch firm te zijn. Je moet wel een bubbel om jezelf hebben want anders kan madam nog wel eens respectloos tegen je aan springen of op je klimmen als je gaat zitten. Ze denkt nog steeds dat dat past :mrgreen:
Negeren van dat gedrag werkt ook maar dan moet je er wel heeeeeeeel goed in zijn. Dan bedoel ik echt volledig door haar heen kunnen kijken. Maar dat kunnen er maar weinig 😂
Marc

Bericht door Marc »

Gelukkig schreeuw en gil je niet haha. Ik zou bang worden. Ik kan Guus trouwens ook niet vastpakken als hij wild is. Stel hij gaat als een dolle tekeer tegen mijn haan omdat die tegen de draad springt om Guus op een spoor te spiezen. Als ik hem dan zou wegpakken hoe lief ook kan hij best wel happen of misschien bijten. Ik probeer dat niet meer. Ik ga er nu vaak tussen staan en zeg heel kalm hehee....hou eens op hiermee. En omdat ik dan kalm de plaats claim gaat hij achteruit en dan is het ook meteen over.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Marc schreef: 23 okt 2021, 17:42 Gelukkig schreeuw en gil je niet haha. Ik zou bang worden. Ik kan Guus trouwens ook niet vastpakken als hij wild is. Stel hij gaat als een dolle tekeer tegen mijn haan omdat die tegen de draad springt om Guus op een spoor te spiezen. Als ik hem dan zou wegpakken hoe lief ook kan hij best wel happen of misschien bijten. Ik probeer dat niet meer. Ik ga er nu vaak tussen staan en zeg heel kalm hehee....hou eens op hiermee. En omdat ik dan kalm de plaats claim gaat hij achteruit en dan is het ook meteen over.
Dat bedoel ik dus. Als je zo een eigen bubbel om jezelf claimt dan zal Maya niet tegen je aan beuken. Maar zij doet dat uit enthousiasme. Begin je Nee hou eens op, doe rustig! te roepen dan stuitert madam alleen nog maar meer en gaat er zelfs bij piepen/gillen.

En je hoeft niet bang te zijn hoor :J: :F:
Marc

Bericht door Marc »

Haha. Ben ik ook niet hoor. Claim je space 😇
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Be afraid.. be very afraid 😱😂

Afbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Sorry Hades voor het kapen van je topic 🙈🙈
Kayltje

Bericht door Kayltje »

Allerlei uit zijn verband getrokken aannames op mijn reactie, die, als ik ze zou quoten, in een gigantische chaos zouden eindigen…
:F: Nou.

Ik gil en schreeuw alvast vrijwel nooit. Net zo als dat ik wanneer ik een brul geef dat niet uit frustratie doe, maar overwogen.

Ik heb een herder, die kan prima dealen met een brul. En zoals ik zeg -persoonlijk- zou ik inderdaad een keer flink tegen hem uitvallen. Verbaal. Bewust. Niet om op grove wijze ergens een eind aan te maken.
Als jij een punt te maken hebt, beste hond, heb ik dat ook, dank je vriendelijk.
Maar goed.
Ik heb geen hond die te keer gaat als mijn man opstaat. En persoonlijk (ja, alweer) vind ik vrijheidsbeperking in mijn huis van hond naar mens, of trouwens hond naar hond een probleem, waar ik echt heel weinig dingen een probleem vind.

Vandaar de andere opties die ik aangaf ;)
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Marc schreef: 23 okt 2021, 17:42 Gelukkig schreeuw en gil je niet haha. Ik zou bang worden. Ik kan Guus trouwens ook niet vastpakken als hij wild is. Stel hij gaat als een dolle tekeer tegen mijn haan omdat die tegen de draad springt om Guus op een spoor te spiezen. Als ik hem dan zou wegpakken hoe lief ook kan hij best wel happen of misschien bijten. Ik probeer dat niet meer. Ik ga er nu vaak tussen staan en zeg heel kalm hehee....hou eens op hiermee. En omdat ik dan kalm de plaats claim gaat hij achteruit en dan is het ook meteen over.
Dat beschouw ik ook als correctie. Een correctie hoeft niet per sé schreeuwen uit boosheid of frustratie te zijn, of vastgrijpen. Liever niet. Het kan tussen de hond en iets anders in gaan staan zijn (blokken), een blik, een korte 'eh!'. Altijd vanuit rust. Op zich vind ik er niks mis mee om je hond op die manier te laten weten dat je bepaald gedrag niet wil zien.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Doet hij het ook als jij niet thuis bent of niet in de buurt bent?
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Alfilillo schreef: 23 okt 2021, 19:45
Dat beschouw ik ook als correctie. Een correctie hoeft niet per sé schreeuwen uit boosheid of frustratie te zijn, of vastgrijpen. Liever niet. Het kan tussen de hond en iets anders in gaan staan zijn (blokken), een blik, een korte 'eh!'. Altijd vanuit rust. Op zich vind ik er niks mis mee om je hond op die manier te laten weten dat je bepaald gedrag niet wil zien.
Oh ik beschouw dat zeker ook als correctie. Moet ook wel want hij trekt de haan door het gaas en die raakt daarbij nog een keer dermate gewond dat hij het loodje legt. Hier is het niet toegestaan dat de huisdieren elkaar verwonden. Ruzie mag. Maar geen getrek aan kipfilets van levende kippen. Dus als er tussen staan niet helpt dan op risico van een hap in mijn voet zo een been ertussen. Ik moet wel want Guus vermoord de haan. En de haan heeft bij ons sporen van niet gelogen zeker 10 cm lang. Dus met heel veel pech verliest Guus een oog. Of erger. Dus ingrijpen en corrigeren moet. Ertussen staan en mijn stem gebruiken is zeker ook corrigeren. Eens.
Nanna

Bericht door Nanna »

Je kunt ook die haan braaien. Dat is ook een correctie van jewelste.
Inge O
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Voor mij valt wat Taxi doet niet meer onder 'een mening hebben' maar onder 'je mening doorduwen' (die nuance past goed in de context van de laatste tijd hier en we ondervinden allemaal hoe belangrijk die is :F: ).

Aan meningen hebben wordt hier volop gedaan - graag zelfs - aan meningen doorduwen voor geen millimeter.
Ik vind het compleet rspectloos gedrag, en ergens heeft hij dus de idee dat hij daar volop de ruimte toe heeft.

Ik denk ook niet dat de oplossing in dat moment zelf zit maar in hem er beter van te overtuigen dat jij het laatste woord hebt in geval van 'verschillende meningen'.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Spijker op zn kop inge o
Alfilillo

Bericht door Alfilillo »

Inge O schreef: 24 okt 2021, 16:47 Voor mij valt wat Taxi doet niet meer onder 'een mening hebben' maar onder 'je mening doorduwen' (die nuance past goed in de context van de laatste tijd hier en we ondervinden allemaal hoe belangrijk die is :F: ).

Aan meningen hebben wordt hier volop gedaan - graag zelfs - aan meningen doorduwen voor geen millimeter.
Ik vind het compleet rspectloos gedrag, en ergens heeft hij dus de idee dat hij daar volop de ruimte toe heeft.

Ik denk ook niet dat de oplossing in dat moment zelf zit maar in hem er beter van te overtuigen dat jij het laatste woord hebt in geval van 'verschillende meningen'.
Ben ik het mee eens. Er hoeft toch geen afkeurend commentaar te komen over het feit dat iemand opstaat van de bank?
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Alfilillo schreef: 24 okt 2021, 18:59
Inge O schreef: 24 okt 2021, 16:47 Voor mij valt wat Taxi doet niet meer onder 'een mening hebben' maar onder 'je mening doorduwen' (die nuance past goed in de context van de laatste tijd hier en we ondervinden allemaal hoe belangrijk die is :F: ).

Ben ik het mee eens. Er hoeft toch geen afkeurend commentaar te komen over het feit dat iemand opstaat van de bank?
Zeer zeker niet, al helemaal niet als het om zijn eigen baasje gaat.
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Mij is de oorzaak niet duidelijk van het gedrag. Tutu is ook een hondje met een mening, maar daar zit altijd eigenbelang bij. Ik wil die kant oplopen want daar ruikt het lekker, het is te koud om naar buiten te gaan, nu wil ik door het hek naar het bos, schiet eens op met dat eten etc. Waarom zou Taxi niet willen dat je man opstaat?
Eerlijk gezegd denk ik als eerste dan aan angst. We hebben het hier veel gezien met opvangertjes, vooral met de Roemenen. Veel uitvallen naar mijn man die dan ook net niet die sensitiviteit heeft om daar op een juiste manier mee om te gaan.
Of zoals ook al eerder werd genoemd, hij koppelt het opstaan van je man met iets anders waarvan hij ooit is geschrokken. Zo had Bono bij ons de neiging om te gaan blaffen als we aan de eettafel gaan zitten. We zijn erachter gekomen dat hij het zitten aan tafel gekoppeld heeft aan de piepjes van een opstartende laptop, daar heeft hij een vreselijke hekel aan. We zitten dus regelmatig met een laptop aan tafel.

Je zou counterconditioning kunnen proberen, maar dat is wel lastig omdat de gemiddelde huiskamer te klein is om voldoende afstand te nemen.
Afbeelding
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Johnny Jones schreef: 24 okt 2021, 19:17 Mij is de oorzaak niet duidelijk van het gedrag. Tutu is ook een hondje met een mening, maar daar zit altijd eigenbelang bij. Ik wil die kant oplopen want daar ruikt het lekker, het is te koud om naar buiten te gaan, nu wil ik door het hek naar het bos, schiet eens op met dat eten etc. Waarom zou Taxi niet willen dat je man opstaat?
Eerlijk gezegd denk ik als eerste dan aan angst. We hebben het hier veel gezien met opvangertjes, vooral met de Roemenen. Veel uitvallen naar mijn man die dan ook net niet die sensitiviteit heeft om daar op een juiste manier mee om te gaan.
Of zoals ook al eerder werd genoemd, hij koppelt het opstaan van je man met iets anders waarvan hij ooit is geschrokken. Zo had Bono bij ons de neiging om te gaan blaffen als we aan de eettafel gaan zitten. We zijn erachter gekomen dat hij het zitten aan tafel gekoppeld heeft aan de piepjes van een opstartende laptop, daar heeft hij een vreselijke hekel aan. We zitten dus regelmatig met een laptop aan tafel.

Je zou counterconditioning kunnen proberen, maar dat is wel lastig omdat de gemiddelde huiskamer te klein is om voldoende afstand te nemen.
Dat denk ik toch ook. Ik zou proberen de associatie om te zetten, dus wat een paar al genoemd hebben: brokjes gooien voordat hij opstaat.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Plaats reactie