Update: een tweede buitenrit (filmpje)
- Lothian
- Posts in topic: 21
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Een eerste buitenrit
Dank jullie wel Taro was er mentaal ook lekker moe van.
- kloesje
- Posts in topic: 1
- Welke: Australian kelpies
Ohw dit lijkt me zo heerlijk. Fijn dat het ook zo goed ging
Wat leuk Dat muziekje erbij, haha, past goed
Lief hoe Taro zo omhoog kijkt naar jou!
Lief hoe Taro zo omhoog kijkt naar jou!
- Omega
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Heerlijk dat je zo samen naar het bos kan, het was er ook heerlijk weer voor.
Onze vorige hond Max nam ik ook mee op buitenrit, Luna & Balu heb ik een keer mee gehad, maar die zijn niet gebouwd voor het relatief snelle lopen en rennen. En met mijn huidige paard durf ik nog niet alleen het bos in, moet ik toch eens gaan durven.
Onze vorige hond Max nam ik ook mee op buitenrit, Luna & Balu heb ik een keer mee gehad, maar die zijn niet gebouwd voor het relatief snelle lopen en rennen. En met mijn huidige paard durf ik nog niet alleen het bos in, moet ik toch eens gaan durven.
- Sanne
- Posts in topic: 1
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Jeetje dit is zo extreem jaloersmakend om te zien.
Ik dacht al, volgens mij is dit een bekende ijslander. Ging bijna aan mezelf twijfelen
Super tof filmpje om te zien! Mag je vaker plaatsen
Groetjes Erwina & Ollie
- Lothian
- Contacteer:
Wat voor paard heb je?
Ik ben helemaal niet zo'n dappere ruiter, gelukkig is Gula behoorlijk bomproof want met bijvoorbeeld een schrikachtig paard zou ik met geknepen billen zitten ze is wel een hittepetit die altijd harder wil maar zal nooit op hol slaan.
- Omega
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Ik heb een belg x kwpn, heel lief maar met koudbloedgrappen.
Zo kan hij ineens omdraaien of bokkend wegstuiven, dat doen andere paarden ook. Maar hij is sterk en weet dat en maakt daar dan gebruik van, met dank aan de vorige eigenaar. En ik laat me dan imponeren door de kracht die ik onder me voel..
- Johnny Jones
- Posts in topic: 6
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Als je bedenkt dat het gisteren een mooie zondag was, valt dat echt heel erg mee!Lothian schreef: ↑24 okt 2021, 20:10Het is hier best rustig. De wei ligt aan een ruiterpad op dik 100 meter van het bos. De eerste paar honderd meter in het bos zijn er wel wat meer wandelaars, sporters, honden en spelende kinderen en daarna kom je eigenlijk alleen nog sporadisch een ruiter of wandelaar tegen want dan verdeelt alles zich over de hele Zuid-Veluwe.Johnny Jones schreef: ↑24 okt 2021, 19:43 Gaaf hoor, je honden mee als je gaat rijden. Lijkt me spannend, zo'n eerste keer. Is het rustig bij jou in het bos?
Ben je ook gaan volgen.. en gelijk ook die andere forummers uit je lijstje!
Ik ben nu bijvoorbeeld 2 honden en een ruiter met een handpaard gepasseerd en verder alleen een paar wandelaars en een hardloper, allemaal in het eerste deel.
Fijn dat het bij jou zo rustig is, het is hier de laatste jaren steeds drukker geworden in het bos. Mijn dochter heeft ooit Foxy meegenomen met rijden, maar die schrok ergens zo van een andere hond dat ze haar gelijk kwijt was!
Maar.. als het meezit hebben we er over een paar weken weer eentje aangespannen lopen en kan er een hond mee op de wagen, ook leuk!
- Lothian
- Contacteer:
Wat een plaatje omdraaien of bokkend wegstuiven zou ik best spannend vinden, als een paard wil krijgt ie me er wel af en sterk ben ik ook niet Gula is één keer geschrokken toen ik te dicht op de spoorwegovergang wachtte en er een intercity voorbij raasde. Toen keerde ze zich met een ruk om, draafde drie meter en besloot toen dat het zo wel weer voldoende reactie was. Dat past meer bij mijn beperkte skills Ik kan met haar zadelloos in rengalop want ze heeft nooit plannetjes waarbij ze me wil lozen gelukkig.Omega schreef: ↑25 okt 2021, 15:49 Ik heb een belg x kwpn, heel lief maar met koudbloedgrappen.
Zo kan hij ineens omdraaien of bokkend wegstuiven, dat doen andere paarden ook. Maar hij is sterk en weet dat en maakt daar dan gebruik van, met dank aan de vorige eigenaar. En ik laat me dan imponeren door de kracht die ik onder me voel..
Het eerste stuk bos is mooi, mag niet klagen, maar niet zo bijzonder zeg maar en er ligt een prima (klein) losloopgebied naast. Er komen dus alleen mensen die vanuit het dorp en de aangrenzende wijken komen wandelen of fietsen. Wie de auto pakt gaat niet speciaal naar dit stukJohnny Jones schreef: ↑25 okt 2021, 18:47 Als je bedenkt dat het gisteren een mooie zondag was, valt dat echt heel erg mee!
Fijn dat het bij jou zo rustig is, het is hier de laatste jaren steeds drukker geworden in het bos.
Verderop wordt het mooier maar zijn eigenlijk best weinig parkeerplekken. En verderop ligt ook een echt mooi groot losloopgebied dus loslopende honden kom ik niet heel veel tegen. Die zijn allemaal in dat gebied.
Thuis daarentegen... foei wat was het druk. Ik woon in een gebied waar mensen wél speciaal de auto voor pakken en dat kon ik zondag merken, ze stonden tot ver voorbij de parkeerplaats in de berm en het gebied in, ik kon bijna niet thuiskomen
Dat lijkt me ook zó heerlijk! Ook dat je hond dan misschien afwisselend mee kan rennen en op de wagen kan. Ben je een van je paarden aan het beleren of komt er eentje bij?Maar.. als het meezit hebben we er over een paar weken weer eentje aangespannen lopen en kan er een hond mee op de wagen, ook leuk!
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik ben nu echt heel erg ongelooflijk jaloers!
Wat heerlijk!
Ik wou dat ik ook terug kon . Wegens zwaar allergisch astma ruim 10 jaar geleden mijn paardjes weg moeten doen en nooit meer gereden. Ik mis het nog steeds.
Wat heerlijk!
Ik wou dat ik ook terug kon . Wegens zwaar allergisch astma ruim 10 jaar geleden mijn paardjes weg moeten doen en nooit meer gereden. Ik mis het nog steeds.
- Kruimel
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Ik vanwege brakke gewrichten en fibromyalgie. Valt nog steeds niet mee.
Het duo Olie en Bol
- Lothian
- Contacteer:
Wat fijn! Buitenritten vond ik ook altijd het leukste van het paardrijden, heerlijk erop uit, en jij dan met eigen paard en hond, geweldig!
En wat een heerlijke foto van je IJslander, staat er echt zo op van "wat ben ik knap hé?" en dat is ook zo.
En wat een heerlijke foto van je IJslander, staat er echt zo op van "wat ben ik knap hé?" en dat is ook zo.
Laatst gewijzigd door Anne op 26 okt 2021, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kruimel
- Posts in topic: 4
- Welke: IJslandse honden
Precies dat. Zelfs als ik nog wel af en toe zou kunnen rijden zou ik niet in een manege willen rijden. Zo'n sneu huurpaard is niks voor mij. Een paard in pension vind ik ook niet fijn, zelfs als ze weidegang hebben en niet alleen op stal staan. Het zelf verzorgen is de helft van de lol van het paard, voor mij dan. In een vaste kudde in een wei, met alle onderhoud en gedoe die daarbij komen kijken.Lothian schreef: ↑26 okt 2021, 11:28
Er komt ook nogal wat bij kijken, qua werk, energie, kracht. Paarden zijn niet een hobby erbij maar veel meer een levensstijl. En daarmee dus extra verdrietig als het niet meer gaat
Het duo Olie en Bol
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Juist!Kruimel schreef: ↑26 okt 2021, 11:46Precies dat. Zelfs als ik nog wel af en toe zou kunnen rijden zou ik niet in een manege willen rijden. Zo'n sneu huurpaard is niks voor mij. Een paard in pension vind ik ook niet fijn, zelfs als ze weidegang hebben en niet alleen op stal staan. Het zelf verzorgen is de helft van de lol van het paard, voor mij dan. In een vaste kudde in een wei, met alle onderhoud en gedoe die daarbij komen kijken.
Ik had 2 arabiertjes en 4 mini-shets en een Welsh pony aan huis. Heel veel werk maar ook heel veel plezier. Ook fibromyalgie, "gelukkig" pas nadien echt veel last van dus dat heeft me alvast met de paarden nooit echt heel erg belemmerd. Mits doseren (stal uitmesten en nu ook nog tuinieren met de wekker er bij) lukte het allemaal nog wel toen.
Die Welsh pony heb ik trouwens wel nog, vond ik te oud en versleten (artrose rechts achter) om weg te doen/geven... die is nu 30 en staat op de weide tussen de schapen (die nadien kwamen) de baas te wezen. En de vrienden die mee de schapen hebben helpen hem verzorgen. Ideaal zo.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Heerlijk zeg en wat een prachtig paardje!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Lothian
- Contacteer:
Gula vindt zichzelf inderdaad best geslaagd ik vind haar ook een schoonheid, zelfs met haar pleeborstelmanen.
Hij is bijna 12 kilo en vooral poot. Net wat te groot en zwaar denk ik. Maar fysiek kan hij zo'n rit ook prima bijhouden hoor, hij was vooral moe van de ervaring en het opletten
Dank je wel!
-
- Posts in topic: 8
- Welke: Whippet en Lurcher
Wat geweldig dat het zo goed lukt.
Ik reed met Eva ook buitenritten. Een van de leukste dingen die ik ooit met dieren gedaan heb.
Ik reed met Eva ook buitenritten. Een van de leukste dingen die ik ooit met dieren gedaan heb.
- Johnny Jones
Twee jaar geleden hebben we onze grote menwagen ingeruild voor iets kleiners zodat we (Johnny) Jones konden beleren, maar het kwam er maar niet van. Nu is mijn man echt aan de slag met hem gegaan, ik heb alle hoop dat Jones over een paar weken voor de wagen staat. Tot nu toe pakt hij het hartstikke braaf op. En als hij dan voldoende kilometers in de benen heeft is het de bedoeling om ooit Pepita ernaast te zetten.
Ons vorige span met mijn zoontje die inmiddels 24 jaar oud is. De haflinger hebben we vorig jaar in laten slapen, de bruine hebben we nog en is met pensioen.
En dit moet dus uiteindelijk ons volgende span worden, allebei nakomelingen van de haflinger
Jones
en Pepita
- Lothian
- Contacteer:
Volgens mij kan je met deze hondjes zo ongeveer alles, hij is overal wel voor te porren.
Alleen zwemmen moet ik hem nog altijd leren
Wauw, wat een glanzend, gespierd stel dan is Gula maar een kleine haarbalJohnny Jones schreef: ↑26 okt 2021, 19:50 En dit moet dus uiteindelijk ons volgende span worden, allebei nakomelingen van de haflinger
- Johnny Jones
Die foto's zijn in de zomer genomen! In de winter maak ik beter geen foto's van ze.
-
- Posts in topic: 8
- Welke: Whippet en Lurcher
Juist wel. Ik hou van paarden met een goede wintervacht.
Fit for function! Van die kwijnende ballerina's die niks kunnen hebben zeggen me juist weer niets.
Fit for function! Van die kwijnende ballerina's die niks kunnen hebben zeggen me juist weer niets.