3 jaar Saba!
Re: 3 jaar Saba!
Wat een prachtig verhaal. Wat zie je haar veranderen en genieten !
- runninggirl
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
Fijn zo. Zo moest dat gaan. Ik vind haar trouwens helemaal prachtig en geweldig om te zien. Dus ik zou haar ook gekozen hebben. Ze lijkt erg op een Spaanse hond. Van dit type zitten er daar veel. Dat is ze vast niet maar toch.
Prachthond leuk verhaal en goed gedaan dus.
Prachthond leuk verhaal en goed gedaan dus.
Gefeliciteerd!
Is ook leuk voor jullie om dit proces zo terug te zien van hoe zij toen was en nu.
Lieve Saba
Is ook leuk voor jullie om dit proces zo terug te zien van hoe zij toen was en nu.
Lieve Saba
- Boccoco
- Honden: 2
Wat leuk om die verandering te zien/lezen!
Ik heb in een ver verleden als tiener vrijwilligerswerk gedaan in de Wissel, ik wilde toen gelijk alle honden adopteren! Helaas waren mijn ouders het er niet mee eens Was toen inderdaad ook een erg leuk asiel met fijne mensen.
Ik heb in een ver verleden als tiener vrijwilligerswerk gedaan in de Wissel, ik wilde toen gelijk alle honden adopteren! Helaas waren mijn ouders het er niet mee eens Was toen inderdaad ook een erg leuk asiel met fijne mensen.
- Heleboelie
Van harte met knappe Saab!
Wat heerlijk dat jullie verhuizing voor haar zo goed uitpakt.
Vind het altijd zo fijn als een hond met verleden op een plek terecht komt waar ze zichzelf mogen zijn en zonder al te veel verwachtingen kunnen groeien, want dat doet ze dan toch maar mooi!
En waar ze gezien worden, en dat laatste, dat hebben jullie dan weer heel knap gedaan
Wat heerlijk dat jullie verhuizing voor haar zo goed uitpakt.
Vind het altijd zo fijn als een hond met verleden op een plek terecht komt waar ze zichzelf mogen zijn en zonder al te veel verwachtingen kunnen groeien, want dat doet ze dan toch maar mooi!
En waar ze gezien worden, en dat laatste, dat hebben jullie dan weer heel knap gedaan
Haha, nou ik ben inderdaad wel benieuwd! Ik vind dat ze een heel bijzondere hoofdvorm heeft (ik ben nooit zo goed in aanwijzen waarom precies ), niet dat ik zo 123 zeg van, ik zie dit ras er in. Ja behalve de Duitse Herder dus. Zul je zien dat dat er helemaal niet in zitAlex schreef: ↑08 dec 2021, 12:01 DNA test is er nooit van gekomen maar ze is heel gek gebouwd dus kweenie wat er allemaal in zit Heel zware diepe borst met veel huidkwabben en ook een zwaar hoofd vol kwabben, op sommige foto's zie je het ook wel over dat tuig heenpuilen, das gewoon losse huid. Ze kijkt daarom ook een beetje zielig omdat ze ook veel gezichtshuid heeft haha. Ook een heel steile achterhand en vooral zwaar in de voorhand. Ze weegt 35 kilo en is ook wel fors groter/lomper dan Thorran. Van die dikke boerentrien poten. Ze loopt sowieso slecht/zwabberend maar goed, als 't een volle Duitser was was dat vast niet beter geweest. Met pijnstilling doet ze alles nog wel.
Als ik haar op sommige foto's zie staan doet het me sterk denken aan een Kangal of Anatool. Denk dat er wel iets berghonderigs doorheen zit. Ook gezien haar karakter trouwens Ik weet niet hoeveel daarvan door haar opvoeding (of gebrek er aan) komt natuurlijk, maar ze is vrij gesloten, erg zelfstandig. Ze wil ondertussen wel iets voor ons doen en is dan ook heel blij als ze stembeloning krijgt maar daar hebben we echt keihard voor moeten werken. Ze kan extreem koppig zijn als ze haar zin niet krijgt. Waar Thorran het toch wel enorm graag goed wilde doen zie je haar soms denken of ze er onderuit kan komen. Uiteindelijk doet ze het dan wel maar ik kan niet geheel gedachtenloos buiten rondstruinen (nu vraag ik me af of je dat sowieso moet doen met een hond die niet bijster sociaal is, maar bij haar is het vooral omdat ze echt vanalles verzint en dan ook doodleuk uitvoert.)
edit: Aan de andere kant zie je vooral op recente foto's wel dat ze altijd om staat te kijken waar we blijven met wandelen, dat doet ze graag samen. samenwerking is ondertussen heel goed maar echt bloed, zweet, tranen
Ze komt van oorsprong uit Polen kennelijk dus het zal wel kruising op kruising zijn. Misschien doe ik mezelf volgend jaar zo'n DNA test cadeau. Zal je zien dat er poedel in zit of zo.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Wat een ontwikkeling heeft ze doorgemaakt. Zie je heel duidelijk op de foto’s.
Prachtig om een hond die geen glans meer in haar ogen had weer zo stralend te zien. Ontroerend.
Prachtig om een hond die geen glans meer in haar ogen had weer zo stralend te zien. Ontroerend.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Och gos!!
- Alex
- Posts in topic: 5
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
Vrijdag gaan we altijd samen op pad, vandaag dan onder 't mom van haar 'gotcha day' (haha brrrr). Met nieuwe riem die nog irritanter aanwezig is op foto's maar goed, 't gaat om het idee. Had een hele mooie lange lijn in regenboogkleuren van Mellow overgenomen maar daar moeten we nog even mee oefenen want alles in de knup
Lilleke flex daargelaten, Saba na 3 jaar
"Hier"
Nou een bak vreten mét Olvarit
Lilleke flex daargelaten, Saba na 3 jaar
"Hier"
Nou een bak vreten mét Olvarit
Saba 23-05-24
- Alex
- Posts in topic: 5
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
Ja, na jouw tip. Vréten, dokter Ik sta het nog op te warmen en op te dienen ook.
Saba 23-05-24
Crisis wat is die opgeknapt bij jullie
Wat fijn dat jullie het zo getroffen hebben met elkaar.
- Elian
- Welke: Russische tzarin en een westjeutapets
Gut drie jaar alweer, de tijd vliegt! Knappe blije Saba, met haar neus in de boter.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Een verhaal om van te genieten. Qua uitstraling en uitdrukking is ze een totaal andere hond dan op de eerste foto's
Heerlijk dat ze zo van haar leven geniet nu en dat jullie een goede manier hebben gevonden om dat samen met haar voor elkaar te krijgen.
Heerlijk dat ze zo van haar leven geniet nu en dat jullie een goede manier hebben gevonden om dat samen met haar voor elkaar te krijgen.
zo op haar plek
- ellen en de birmanen
die laatste foto wat een blij hoofd heeft ze. zeis echt op haar plek bij jullie.