Nou je hebt ook een fransebullendeugclub, je wilt niet weten wat je dan over je heen krijgt als je het ook maar oppert
Natuurlijke Bobtail
- Célie
- Posts in topic: 14
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Re: Natuurlijke Bobtail
- Célie
- Contacteer:
https://www.facebook.com/groups/1683796 ... 621719252/
Ik zag toevallig deze langskomen op een FB groep dat gaat volgens mij over hetzelfde @Tamara
Ik zag toevallig deze langskomen op een FB groep dat gaat volgens mij over hetzelfde @Tamara
Die vertalingCélie schreef: ↑07 feb 2022, 12:43 https://www.facebook.com/groups/1683796 ... 621719252/
“ op de foto staat een homoseksuele Corgi die leeft om te bevallen”
- Célie
- Contacteer:
Nanna schreef: ↑07 feb 2022, 13:02Die vertalingCélie schreef: ↑07 feb 2022, 12:43 https://www.facebook.com/groups/1683796 ... 621719252/
Google vertalen doet het beter
De letaliteit van dit gen komt tot uiting in het feit dat TT-homozygoten meestal ernstige kraakbeenaandoeningen hebben en sterven in de embryonale periode. Alle levensvatbare kortstaartige honden zijn heterozygoot voor dit gen - ze zijn Tt. Afgebeeld is een homozygote Welsh Corgi-puppy die het overleefde om te bevallen.
Ja. Ik vind mijn vertaling leukerCélie schreef: ↑07 feb 2022, 13:05Nanna schreef: ↑07 feb 2022, 13:02Die vertalingCélie schreef: ↑07 feb 2022, 12:43 https://www.facebook.com/groups/1683796 ... 621719252/
Google vertalen doet het beter
De letaliteit van dit gen komt tot uiting in het feit dat TT-homozygoten meestal ernstige kraakbeenaandoeningen hebben en sterven in de embryonale periode. Alle levensvatbare kortstaartige honden zijn heterozygoot voor dit gen - ze zijn Tt. Afgebeeld is een homozygote Welsh Corgi-puppy die het overleefde om te bevallen.
Och, ik zie het. Eigenlijk gewoon altijd dna testen dus, die bobtails.Célie schreef: ↑07 feb 2022, 12:43 https://www.facebook.com/groups/1683796 ... 621719252/
- Célie
- Contacteer:
Maar die TT zijn toch sowieso niet levensvatbaar ze sterven kort na of tijdens de dracht, dus dan heeft dna testen toch geen zin. Je hebt nl altijd kans op TT, Tt en tt als je met een kortstaart fokt. Je moet volgens mij die langstaarten juist testenTamara schreef: ↑07 feb 2022, 17:10Och, ik zie het. Eigenlijk gewoon altijd dna testen dus, die bobtails.Célie schreef: ↑07 feb 2022, 12:43 https://www.facebook.com/groups/1683796 ... 621719252/
Maar volgens mij is dat bij de chinese nakerds toch ook dat als ze 2x dat naaktgen hebben dat ze dan al tijdens de dracht sterven. (Dacht ik)
O ja, natuurlijk, er kan dan altijd TT uitkomen. Hmm, nee, dan heeft testen geen zin op dit vlak. De langstaarten testen zou wel een goed plan zijn.
Waarop zou je de langstaarten testen dan?
- Célie
- Contacteer:
Huh, nee die kan toch ook Tt hebben of tt
- Doyaquba
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Nee want een Tt heeft altijd een kortstaart. De enige combi die je mag maken zou dan kortstaart*langstaart zijn als je geen pups wil verliezen
Als je bij Chinese Naakthondjes twee naakte ouders verpaard dan gaat statistisch gezien 25% dood in de baarmoeder. Dat wil je niet want dat kan ook gevaar opleveren voor de andere pups (lijkvergiftiging).
Je moet dus altijd naakt x powder puff doen.
Dan heb je dit
Je mag natuurlijk ook powder puff x powder puff doen maar dan krijg je dus ook alleen maar puffjes.
Dan heb je dit
Je mag natuurlijk ook powder puff x powder puff doen maar dan krijg je dus ook alleen maar puffjes.
- Célie
- Contacteer:
Nee joh! Je kan prima naakt x naakt doen. Dat resorberen gebeurd in zo'n vroeg stadium dat je het niet eens merkt. Dus al ver voor de echo. Ws al in de eerste week. Het is heel normaal, bij iedere dracht, dat er pups geresorbeerd worden. Dat gebeurd dus bij iedere teef, bij iedere dracht.Nanna schreef: ↑09 feb 2022, 13:44 Als je bij Chinese Naakthondjes twee naakte ouders verpaard dan gaat statistisch gezien 25% dood in de baarmoeder. Dat wil je niet want dat kan ook gevaar opleveren voor de andere pups (lijkvergiftiging).
Dan heb je dit
- Célie
- Contacteer:
Ik zie toch best wel vaak naakt X naakt bij die chinezen ook in die database van hunNanna schreef: ↑09 feb 2022, 13:44 Als je bij Chinese Naakthondjes twee naakte ouders verpaard dan gaat statistisch gezien 25% dood in de baarmoeder. Dat wil je niet want dat kan ook gevaar opleveren voor de andere pups (lijkvergiftiging).
Dan heb je dit
http://www.ccddb.com/en/database/dog.php?id=15126
- Célie
- Contacteer:
Dacht al dat ik weer gek was haha, m'n zusje heeft ook van die nakerds en zie er best veel van voorbij komen en heel vaak naakt x naakt.Sirene schreef: ↑09 feb 2022, 14:57Nee joh! Je kan prima naakt x naakt doen. Dat resorberen gebeurd in zo'n vroeg stadium dat je het niet eens merkt. Dus al ver voor de echo. Ws al in de eerste week. Het is heel normaal, bij iedere dracht, dat er pups geresorbeerd worden. Dat gebeurd dus bij iedere teef, bij iedere dracht.Nanna schreef: ↑09 feb 2022, 13:44 Als je bij Chinese Naakthondjes twee naakte ouders verpaard dan gaat statistisch gezien 25% dood in de baarmoeder. Dat wil je niet want dat kan ook gevaar opleveren voor de andere pups (lijkvergiftiging).
Dan heb je dit
Bij die kortstaarten zit het weer anders als ik het goed lees/begrijp daar sterven ze soms niet meteen in de eerste weken en worden ze ook weleens mismaakt geboren of sterven ze in de laatste 2 weken.