bloed bij braaksel
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: bloed bij braaksel
Ik vind het helemaal niet normaal of wel meevallen.
In 30 jaar meerdere honden nog nooit gezien.
Niet dat het daarom meteen vreselijk is maar dat soort dingen zou ik dan wel weer tot de bodem uitzoeken.
Hoezo "bloedvaatje geraakt". Geraakt door wat?
In het maagslijmvlies zitten helemaal geen bloedvaatjes.
En een kuch na drinken is ook niet normaal.
In 30 jaar meerdere honden nog nooit gezien.
Niet dat het daarom meteen vreselijk is maar dat soort dingen zou ik dan wel weer tot de bodem uitzoeken.
Hoezo "bloedvaatje geraakt". Geraakt door wat?
In het maagslijmvlies zitten helemaal geen bloedvaatjes.
En een kuch na drinken is ook niet normaal.
-
Dus je gaat stikzenuwachtig naar de dierenarts omdat er bloed opgegeven wordt.
Dierenarts zegt niet wat het is of hoe het komt maar dat is dan voldoende geruststellend om het gewoon maar zo te laten?
Ik vind het prima hoor maar logisch is het niet.
Dierenarts zegt niet wat het is of hoe het komt maar dat is dan voldoende geruststellend om het gewoon maar zo te laten?
Ik vind het prima hoor maar logisch is het niet.
- Mo-yi
- Posts in topic: 18
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Waar denk jij aan dan?
D.a dacht zelf ook dat het verhaal van het gras en eventueel bloedvat goed mogelijk was
als jij zegt dat dat onzin is dan weet ik het nu ook ff niet meer nee
Ze heeft alles bevoeld en kon niks vreemds vinden, en ze reageerde ook niet bij drukken/voelen bij de maag/organen/buik
temp. was goed
hart is goed
Dan zou je intern nog moeten gaan zoeken, met roesje/narcose?
Of toch voor nu goed verder in de gaten houden
Ik was gerustgesteld genoeg ja, weten we zeker wat het nu was? nee, weten we niet
maar de signalen geven niet aan dat er nu wat speelt
tenzij jij andere ideeen nog hebt, gooi maar op hoor
- annnie
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Laat je nou maar niet gek maken hoor. Als het vaker gaat voorkomen kun je je zorgen gaan maken. Als er iets ernstigs aan de hand was zou je meer merken. Lees Ranetjes bericht nog maar eens.
Signalen naast braken waar je op kan letten zijn (meer dan normaal) smakken, boeren, hoorbare darmgeluiden, veel gras willen eten en slecht eten en algehele malaise.
Signalen naast braken waar je op kan letten zijn (meer dan normaal) smakken, boeren, hoorbare darmgeluiden, veel gras willen eten en slecht eten en algehele malaise.
Als er verder totaal geen verschijnselen zijn die wijzen op ziek zijn zou ik er wat die maag betreft ook wel gerust op zijn denk ik
Dat vacht verliezen is wat anders.
Als er na een goede wasbeurt (is daar niet een speciale shampoo voor?) niks verandert, is misschien een huid afkrabsel een optie om te kijken of daar iets speelt aan bacterie of schimmel?
Daar hoeven ze niet altijd jeuk van te hebben.
Komt er niets uit dan zou je naar de schildklier kunnen laten kijken.
Je raakt dan kennelijk ook eerder in paniek.
Voor nu lijkt me er geen reden meer om in de stress te schieten
Als er na een goede wasbeurt (is daar niet een speciale shampoo voor?) niks verandert, is misschien een huid afkrabsel een optie om te kijken of daar iets speelt aan bacterie of schimmel?
Het is duidelijk braken op het verkeerde moment als ik je berichten zo lees
Je raakt dan kennelijk ook eerder in paniek.
Voor nu lijkt me er geen reden meer om in de stress te schieten
-
Ik denk nergens aan. Ik weet ook niet of je je zorgen moet maken.
Maar grassprietjes die bloedvaten stuk prikken vind ik alles behalve aannemelijk.
Behalve natuurlijk als de maag niet intact is en het slijmvlies verstoort is.
Ik zeg niet dat ik denk dat dat het geval is maar een ontsteking, maagzweer of een tumor is logischer dan...Meh..zal wel door dat gras komen.
Dat gras wordt gegeten omdat je hond al misselijk is. De signalen waren er dus al. Hoe kan het dan door het gras komen?
Aankijken is prima. Sommige dingen gaan inderdaad vanzelf over.
Maar dan zou ik een week later kijken hoe het dan gaat met drinken en een keer een maaltijdje overslaan om te kijken of er dan weer bloed bij zit als hij spuugt.
Waarschijnlijk niet, hoor. Maar dan heb je dát in ieder geval bekeken.
Opgelucht kijkend doen of je het vergeten bent en dan drie maanden later ineens wel een jankend probleem hebben vind ik weinig zinnig.
Prima dat het vanzelf over kan gaan. Dan gaan we dus bekijken hoe dat aan het gebeuren is.
- Mo-yi
Zoiets dacht ik ook, eerst eens even goed wassenranetje schreef: ↑14 jun 2022, 15:51 Als er verder totaal geen verschijnselen zijn die wijzen op ziek zijn zou ik er wat die maag betreft ook wel gerust op zijn denk ik
Ha, ja, prima droog gehouden vanmorgen
- Mo-yi
Ah ja nee snap ik ookEchoMira schreef: ↑14 jun 2022, 16:05 Ik denk nergens aan. Ik weet ook niet of je je zorgen moet maken.
Maar grassprietjes die bloedvaten stuk prikken vind ik alles behalve aannemelijk.
Behalve natuurlijk als de maag niet intact is en het slijmvlies verstoort is.
Ik zeg niet dat ik denk dat dat het geval is maar een ontsteking, maagzweer of een tumor is logischer dan...Meh..zal wel door dat gras komen.
Dat gras wordt gegeten omdat je hond al misselijk is. De signalen waren er dus al. Hoe kan het dan door het gras komen?
Aankijken is prima. Sommige dingen gaan inderdaad vanzelf over.
Maar dan zou ik een week later kijken hoe het dan gaat met drinken en een keer een maaltijdje overslaan om te kijken of er dan weer bloed bij zit als hij spuugt.
Waarschijnlijk niet, hoor. Maar dan heb je dát in ieder geval bekeken.
Opgelucht kijkend doen of je het vergeten bent en dan drie maanden later ineens wel een jankend probleem hebben vind ik weinig zinnig.
Prima dat het vanzelf over kan gaan. Dan gaan we dus bekijken hoe dat aan het gebeuren is.
Als dat bloeden nu doorgaat dan zou ze inmiddels wel misselijk zijn..ik zie geen tekenen van iets van dat.
Dus het lijkt me vrij geruststellend als er met de controle verder niks uitkomt en ze ook niet aangeeft dat de maag of ander orgaan pijnlijk is. Plus; geen koorts/verhoging, dat zegt ook al wat volgens mij.
en als ik over drie maanden sta te janken dan is dat gewoon zo
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Mee eens. Ze heeft gras gegeten, geen glas.
Ook druk door het braken vind ik niet logisch want dan zie je meestal gewoon een spoortje bloed tussen het slijm, immers, dat bloeden gebeurt in dat geval tegelijkertijd met het braken en dat braken duurt amper een paar seconden dus daar krijg je niet deze hoeveelheid bloed door. Dat bloed was er naar mijn idee al, en goed mogelijk dat het de oorzaak van de misselijkheid was.
Maar het is eenmalig dus geen reden tot paniek, wel tot oplettendheid - maar dat doe je sowieso al.
Zorgen maken om torsie naar aanleiding hiervan hoef je zeer zeker niet, torsie en bloedingen hebben niks met elkaar te maken, in geen van beide richtingen.
- Mo-yi
Inge O schreef: ↑14 jun 2022, 17:42Mee eens. Ze heeft gras gegeten, geen glas.
Ook druk door het braken vind ik niet logisch want dan zie je meestal gewoon een spoortje bloed tussen het slijm, immers, dat bloeden gebeurt in dat geval tegelijkertijd met het braken en dat braken duurt amper een paar seconden dus daar krijg je niet deze hoeveelheid bloed door. Dat bloed was er naar mijn idee al, en goed mogelijk dat het de oorzaak van de misselijkheid was.
Maar het is eenmalig dus geen reden tot paniek, wel tot oplettendheid - maar dat doe je sowieso al.
Zorgen maken om torsie naar aanleiding hiervan hoef je zeer zeker niet, torsie en bloedingen hebben niks met elkaar te maken, in geen van beide richtingen.
Goed punt.
Ze eet in het voorjaar vaker gras, meestal geeft ze dan niet over en soms wel een beetje gal. Ik ken veel honden die dat het hele jaar door doen.
Als er een puntje of een sliertje bloed bij zou zitten zou ik even goed kijken en het verder aanzien, wel vreemd maar niet heel raar.
Dit wat er nu zat vond ik wel teveel om er niks mee te doen.
Dat ik nu niet exact weet wat het geweest is is nu zo, dan had ik door moeten pushen om haar van binnen na te laten kijken, of eerst bloed prikken.
Feit dat ze geen ziek-symptomen of misselijkheid laat zien stelt me wel wat gerust.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Nee, om op basis van dit ene incident al scopieën te doen zou wel erg onder 'medische overconsumptie' vallen.
Zou het op korte termijn weer gebeuren, dan wel natuurlijk.
- Mo-yi
Jip had dat ook op zijn oude dag. Ook dat kuchje. Af en toe ook misselijk en soms ging hij zitten en gooide zijn kop in zijn nek. Bleek last van maagzuur te hebben
- Mo-yi
Dat is ook iets om in de gaten te houden inderdaad. Gaf jij daar medicatie of een ondersteuning voor?