Klopt helemaal. Maar iets van interesse in iets wat te apporteren valt vind ik wel fijn (of vast pakken zoals @ranetje schrijft). Maar inderdaad wat jij schrijft in minstens net zo belangrijk of misschien nog wel belangrijker. Ik ben heel benieuwd hoe de mannen het er vanaf gaan brengen
Pup uitzoeken
-
- Posts in topic: 10
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Re: Pup uitzoeken
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Mira heb ik uitgezocht op de wederzijdse klik. Die zat al meteen te kijken of ik naar haar keek terwijl de rest aan het rondspelen was.
Niet dat ze zelf niet speels was maar ze had ook veel interesse in mij.
Dat vind ik leuk en het was de mooiste qua kleurtjes maar een whippet is in alle kleuren een mooie hond.
De fokker kan misschien ook helpen. Mijn pups lieten op die leeftijd op grote lijnen wel al zien hoe ze ook zijn gebleven. Maar ja, waarom zou de fokker jou dat aan je neus hangen? Niemand wil een schijtluisje maar daarom ga ik hem nog niet zelf houden en een hond die zich iets sneller geïntimideerd toont is daarom nog niet meteen geen leuke of minder makkelijke hond.
Ik bedoel maar te zeggen dat de fokker zijn eigen belnagen ook meeweegt in die keuze dus daarom zou ik, als het mag, altijd zelf kiezen op basis van wat ik zelf zie. Als het ter zake doende gedragingen zijn hebben we het allebei gezien dus daar hoeven we dan geen doekjes om te winden.
Niet dat ze zelf niet speels was maar ze had ook veel interesse in mij.
Dat vind ik leuk en het was de mooiste qua kleurtjes maar een whippet is in alle kleuren een mooie hond.
De fokker kan misschien ook helpen. Mijn pups lieten op die leeftijd op grote lijnen wel al zien hoe ze ook zijn gebleven. Maar ja, waarom zou de fokker jou dat aan je neus hangen? Niemand wil een schijtluisje maar daarom ga ik hem nog niet zelf houden en een hond die zich iets sneller geïntimideerd toont is daarom nog niet meteen geen leuke of minder makkelijke hond.
Ik bedoel maar te zeggen dat de fokker zijn eigen belnagen ook meeweegt in die keuze dus daarom zou ik, als het mag, altijd zelf kiezen op basis van wat ik zelf zie. Als het ter zake doende gedragingen zijn hebben we het allebei gezien dus daar hoeven we dan geen doekjes om te winden.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Dit vind ik achterhaald. Herstelvermogen is geen op zichzelf staand gegeven maar hangt samen met de context.
Een hond die niet herstelt, heeft waarschijnlijk gewoon niet door hoe de situatie werkt. Gebrek aan kennis dus. Dat moet je niet verwarren met mentale zwakte. Dat bestaat ook maar het is iets anders.
- Zamunda
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Voor mij was karakter zo belangrijk dat ik totaal niet naar uiterlijk gekeken heb. Er was er wel eentje bij die ik qua kleur liever niet zou kiezen maar als dat de beste match geweest was dan had ik zonder twijfel die (aan)genomen.
Qua klik had ik helemaal geen voorkeur (maar ik denk dat ik me daar ook voor afgesloten heb omdat ik bepaalde karaktereigenschappen heel veel belangrijker vond), ik vond ze allemaal leuk, maar de teefjes waren al vergeven en drie reutjes waren duracelletjes (wat niet bij mij past) dus ondanks dat ik die ook hartstikke leuk vond vielen die wel af.
Zodra de fokker aangaf welk pupje ze bij ons goed vond passen en waarom kwam ook meteen de verliefdheid. Wat ik belangrijk vond was dat het geen duracelletje was, geen haantje de voorste en geen haaibaai. En mijn Murf was juist een pupje dat zich niet op liet naaien door de rest en gewoon lekker een plekje om te slapen zocht als hij moe was. Die rust zit er nog steeds in en het conflictvermijdende ook.
Veel plezier met kiezen!
Qua klik had ik helemaal geen voorkeur (maar ik denk dat ik me daar ook voor afgesloten heb omdat ik bepaalde karaktereigenschappen heel veel belangrijker vond), ik vond ze allemaal leuk, maar de teefjes waren al vergeven en drie reutjes waren duracelletjes (wat niet bij mij past) dus ondanks dat ik die ook hartstikke leuk vond vielen die wel af.
Zodra de fokker aangaf welk pupje ze bij ons goed vond passen en waarom kwam ook meteen de verliefdheid. Wat ik belangrijk vond was dat het geen duracelletje was, geen haantje de voorste en geen haaibaai. En mijn Murf was juist een pupje dat zich niet op liet naaien door de rest en gewoon lekker een plekje om te slapen zocht als hij moe was. Die rust zit er nog steeds in en het conflictvermijdende ook.
Veel plezier met kiezen!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Mijn tips zijn:
1. Laat je informeren door de fokker. Die kan misschien al veel vertellen over de onderlinge verschillen die al zijn opgemerkt en de fokker heeft mogelijk al een beeld bij wat voor baasje de hondjes het best zullen passen.
2. Gevoel. Ga voor het hondje waar je meteen een goed gevoel bij hebt, die je het meest aanspreekt. De 'klik' zeg maar.
Ad 1. Ik ging er dus echt als leek in. Ik had gehoopt op meer steun en informatie van de fokker, maar voor mijn gevoel werd ik volledig in het diepe gegooid. Als leek kon ik de hondjes helemaal niet uit elkaar houden. Niet alleen qua uiterlijk (allemaal zwart), maar ook niet qua gedrag. Ze waren allemaal druk met elkaar aan het spelen. Het advies dat ik kreeg was 'ga niet voor de drukste en niet voor de rustigste' en wat overbleef was 'vrij homogeen.' Dat was de enige informatie die ik had. Ik was echt totaal clueless. Omdat dit mijn eerste hondje was, overwoog ik serieus om voor het rustigste hondje te gaan, maar dat werd me ten sterkste door de fokker ontraden.
Ad 2. Ik had een enorme klik met de moeder van de pups, dus ik ging er vanuit dat het wel goed zou komen. Ik had dus geen klik met het pupje zelf waar ik voor was gegaan. Maar ik had ook niet verwacht dat ik een puppenmens zou zijn, dus ik dacht: we zien wel waar het schip strandt. Natuurlijk hebben we met de tijd een sterke band opgebouwd, maar het is nooit de klik geweest waar ik op had gehoopt. In de praktijk blijkt dat we echt TOTAAL tegenovergestelde karakters hebben.
1. Laat je informeren door de fokker. Die kan misschien al veel vertellen over de onderlinge verschillen die al zijn opgemerkt en de fokker heeft mogelijk al een beeld bij wat voor baasje de hondjes het best zullen passen.
2. Gevoel. Ga voor het hondje waar je meteen een goed gevoel bij hebt, die je het meest aanspreekt. De 'klik' zeg maar.
Ad 1. Ik ging er dus echt als leek in. Ik had gehoopt op meer steun en informatie van de fokker, maar voor mijn gevoel werd ik volledig in het diepe gegooid. Als leek kon ik de hondjes helemaal niet uit elkaar houden. Niet alleen qua uiterlijk (allemaal zwart), maar ook niet qua gedrag. Ze waren allemaal druk met elkaar aan het spelen. Het advies dat ik kreeg was 'ga niet voor de drukste en niet voor de rustigste' en wat overbleef was 'vrij homogeen.' Dat was de enige informatie die ik had. Ik was echt totaal clueless. Omdat dit mijn eerste hondje was, overwoog ik serieus om voor het rustigste hondje te gaan, maar dat werd me ten sterkste door de fokker ontraden.
Ad 2. Ik had een enorme klik met de moeder van de pups, dus ik ging er vanuit dat het wel goed zou komen. Ik had dus geen klik met het pupje zelf waar ik voor was gegaan. Maar ik had ook niet verwacht dat ik een puppenmens zou zijn, dus ik dacht: we zien wel waar het schip strandt. Natuurlijk hebben we met de tijd een sterke band opgebouwd, maar het is nooit de klik geweest waar ik op had gehoopt. In de praktijk blijkt dat we echt TOTAAL tegenovergestelde karakters hebben.
-
Gister hebben de pups de test gehad en heb ik mijn keuze gemaakt. Alle opties heb ik open gehouden maar mijn voorkeurs pupje gaat ook het pupje worden die hier komt wonen. De echte Floris is nu dus bekend! Het is een heel lief en fijn mannetje, geen bulldozer zoals 1 van zijn broers maar een hondje wat met hier en daar wat hulp in sommige situaties vreselijk vrolijk in het leven staat. Ik heb ook zeker heel erg laten meewegen hoe Lola is en wat er ook bij haar past en volgens mij zit ik met dit mannetje helemaal goed. Vanaf aanstaande woensdag komt hij ons huis op stelten zetten!
-
Nu nog leren foto's plaatsen....dat ziet dan toch allemaal even wat leuker
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Wat fijn! Heel veel geluk met Floris!
Dat klinkt als een heel fijn hondje voor jou/jullieFabienne schreef: ↑11 nov 2022, 14:40 Gister hebben de pups de test gehad en heb ik mijn keuze gemaakt. Alle opties heb ik open gehouden maar mijn voorkeurs pupje gaat ook het pupje worden die hier komt wonen. De echte Floris is nu dus bekend! Het is een heel lief en fijn mannetje, geen bulldozer zoals 1 van zijn broers maar een hondje wat met hier en daar wat hulp in sommige situaties vreselijk vrolijk in het leven staat. Ik heb ook zeker heel erg laten meewegen hoe Lola is en wat er ook bij haar past en volgens mij zit ik met dit mannetje helemaal goed. Vanaf aanstaande woensdag komt hij ons huis op stelten zetten!
En wat kan je Floris al snel halen!
Alvast gefeliciteerd!
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Ohh nog een paar nachtjes afstrepen..
Wat een mooie pup, fijn dat het zo heeft uitgepakt. En wat een leuke naam!
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ooh
Waren er in het nest alleen maar zwartjes?
Waren er in het nest alleen maar zwartjes?
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Wat een knapperd
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Gefeliciteerd met Floris, wat leuk dat het voorkeurspupje ook de goede keuze bleek na de test.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ahhh
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Gefeliciteerd, wat een schatje
Wat een droppie
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Wij hebben 2 x een pup gehad. De fokker van Nora wilde voordat hij ons een pup verkocht eerst kennis maken met ons.
Zijn teckels leefden er in roedelvorm in de keuken en bijkeuken. Het nestje in de kamer in een met gaas bespannen kinderbox.
Wij waren op zoek naar een teefje. Na twee weken kregen we bericht dat we de pup konden ophalen. Men had een voor ons uitgezocht en alvast de naam geleerd en krantzindelijk gemaakt. Ik heb het over 30 jaar geleden.
Sarah was de laatste in het nestje en ik ben er niet geheel van overtuigd dat ze geen handelaars pup was. De vrouw van de verkoper was wel heel toevallig net de moederhond aan het uitlaten toen wij er waren. Uiteindelijk heeft Sarah haar naam eer aangedaan en is behoorlijk oud geworden.
Zijn teckels leefden er in roedelvorm in de keuken en bijkeuken. Het nestje in de kamer in een met gaas bespannen kinderbox.
Wij waren op zoek naar een teefje. Na twee weken kregen we bericht dat we de pup konden ophalen. Men had een voor ons uitgezocht en alvast de naam geleerd en krantzindelijk gemaakt. Ik heb het over 30 jaar geleden.
Sarah was de laatste in het nestje en ik ben er niet geheel van overtuigd dat ze geen handelaars pup was. De vrouw van de verkoper was wel heel toevallig net de moederhond aan het uitlaten toen wij er waren. Uiteindelijk heeft Sarah haar naam eer aangedaan en is behoorlijk oud geworden.
Gefeliciteerd met Floris het is een knapperd