Kleur hond
Re: Kleur hond
Zwart, brindle of gevlekt(?). Mooi donkerrood vind ik ook mooi.
- Diana
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik houd over het algemeen het meest van warme aardetinten, zachtere kleuren en een subtiel kleurverloop: beige, sable, bruin, rood en wolfsgrauw. Harde contrasten, zoals zwart-wit, vind ik meestal niet zo mooi.
Bij husky's vind ik bijvoorbeeld grijs en bruin mooi, maar zwart niet, dat wordt meteen zo hard. Bij border collies vind ik de sables het mooist. En als het om merle gaat, vind ik het ook veel mooier als het een grijzige merle is dan wanneer de hond veel pikzwarte vlekken heeft.
Bij windhonden vind ik een pikzwarte hond juist wel weer mooi, dat ziet er zo gestroomlijnd en glad uit.
Driekleur vind ik meestal ook niet zo mooi, dat vind ik ook harde contrasten, maar zo belangrijk vind ik het dus (aangezien ik nu zelf een driekleur heb)
Bij husky's vind ik bijvoorbeeld grijs en bruin mooi, maar zwart niet, dat wordt meteen zo hard. Bij border collies vind ik de sables het mooist. En als het om merle gaat, vind ik het ook veel mooier als het een grijzige merle is dan wanneer de hond veel pikzwarte vlekken heeft.
Bij windhonden vind ik een pikzwarte hond juist wel weer mooi, dat ziet er zo gestroomlijnd en glad uit.
Driekleur vind ik meestal ook niet zo mooi, dat vind ik ook harde contrasten, maar zo belangrijk vind ik het dus (aangezien ik nu zelf een driekleur heb)
- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Ik vind de kleur van weimaraners prachtig. Geen idee hoe dat heet.
Muisgrijs.Teckeltoos schreef: ↑15 feb 2023, 11:44 Ik vind de kleur van weimaraners prachtig. Geen idee hoe dat heet.
-
- Posts in topic: 3
Weimaraners komen in zilver-, ree- of muisgrijs alsmede overgangen tussen deze tinten.
- Sanne
- Honden: 3
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
-
- Honden: 2
Voor mij is dat heel rasafhankelijk. Ik vind brindle en alle kleuren bont het minste en toch vind ik mijn honden prachtig.
De rode Podenco Ibicenco met dat wit vind ik dan wel weer heel mooi in bont.
Whippet in licht brindle met bont
Grote, pikzwarte windhonden
Agouti husky’s:
Tricolor bij kleine terriërs
Is dit sable? Bij Duitse herders en Eurasiërs vind ik dit zo’n prachtige kleur:
Spaanse waterhonden, doodles, alles middenslag met krullen in chocoladebruin. Effen of met een beetje wit:
Abrikoos poedels of harlekijn Rufus op het forum is echt de mooiste poedel die ik ooit heb gezien. Jammer dat die rode poedels zo lelijk worden na een paar jaar
De rode Podenco Ibicenco met dat wit vind ik dan wel weer heel mooi in bont.
Whippet in licht brindle met bont
Grote, pikzwarte windhonden
Agouti husky’s:
Tricolor bij kleine terriërs
Is dit sable? Bij Duitse herders en Eurasiërs vind ik dit zo’n prachtige kleur:
Spaanse waterhonden, doodles, alles middenslag met krullen in chocoladebruin. Effen of met een beetje wit:
Abrikoos poedels of harlekijn Rufus op het forum is echt de mooiste poedel die ik ooit heb gezien. Jammer dat die rode poedels zo lelijk worden na een paar jaar
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Blue merle mét wit vind ik erg mooi, zonder wit niet.
A-symmetrisch koppatroon
Donker masker en donkerdere poten dan de rest van het lichaam.
Streepjes en brindle
Slanke honden helemaal in het zwart, of met wat wit.
Bij Salukis vind ik het natuurlijke kleurverloop in de vacht sowieso mooi.
Dat oranje zoals bij een viszla en tollers en bruine neus vind ik helemaal niet mooi. Jammer want ik vind de rassen wel erg leuk.
A-symmetrisch koppatroon
Donker masker en donkerdere poten dan de rest van het lichaam.
Streepjes en brindle
Slanke honden helemaal in het zwart, of met wat wit.
Bij Salukis vind ik het natuurlijke kleurverloop in de vacht sowieso mooi.
Dat oranje zoals bij een viszla en tollers en bruine neus vind ik helemaal niet mooi. Jammer want ik vind de rassen wel erg leuk.
- Gretha
- Posts in topic: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
100% Black & Tan
Warme kleuren en vlekjes:)
Abra haar kleur vind ik wel heel mooi en het ligt voor mij ook aan de hond zelf.
Ik houd helemaal niet van wit in een hond maar dit vind ik dan wel weer prachtig, maar dat ras vind ik dan ook heel mooi.
En wolfsgrauw vind ik ook mooi.
Ik houd helemaal niet van wit in een hond maar dit vind ik dan wel weer prachtig, maar dat ras vind ik dan ook heel mooi.
En wolfsgrauw vind ik ook mooi.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- kloesje
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Ik doe met je mee
Ook bij de Duitse herder vind ik het een prachtige kleur.
- Eefsel
- Honden: 1
- Welke: Golden retriever
- Contacteer:
Heel verrassend maar bij de golden vind ik een donker gekleurde golden echt prachtig
En verder inderdaad rasafhankelijk
En verder inderdaad rasafhankelijk
Evelien en Maggie
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Black and tan.
Die tint/kleuren heb ik een zwak voor.
Voor de Duitse herder zie ik dit graag.
Maar bij mij zit ik aan de rassen die ik in mijn hoofd heb vast als het om kleuren gaat.
Een golden graag wat goudgeel en donkerder, tegenwoordig lijken ze steeds lichter gefokt te worden..
Zoiets graag bij de golden retriever
Een ierse setter, rood oranje met een mooie glanzende vacht, niet te donker en niet te licht..
Collie zie ik graag tri color, of een Glenn
De mechelse herder, toch zwart masker en typische vaste kleur
Die tint/kleuren heb ik een zwak voor.
Voor de Duitse herder zie ik dit graag.
Maar bij mij zit ik aan de rassen die ik in mijn hoofd heb vast als het om kleuren gaat.
Een golden graag wat goudgeel en donkerder, tegenwoordig lijken ze steeds lichter gefokt te worden..
Zoiets graag bij de golden retriever
Een ierse setter, rood oranje met een mooie glanzende vacht, niet te donker en niet te licht..
Collie zie ik graag tri color, of een Glenn
De mechelse herder, toch zwart masker en typische vaste kleur
Nu verloochen ik bijna de grauwe Duitse herder
Een mooie diep grauwe vind ik ook mooi. En mijn Finn neigde naar bruin geel, maar was in nest grauw.
Hier was hij gewassen en getrimd door Rosita Campagner, Bluf staat op de achtergrond maar voor een grauwe ook mooi vond ik qua diepte van kleur.
Ik vind dan nog steeds de diepe zwarte snoet/donkere kop, het aanwezige "zadel" prachtig om te zien.
Idem bij Aki, die is ook wolfgrauw, ik kan gaan zoeken naar foto's die ik mooi vind bij een andere hond maar ik heb wat "smaakjes" al bij elkaar.
Al blijft het bij die grauwen afhankelijk van de seizoenen wat voor kleur ze hebben eerlijk gezegd, dan weer licht grauw, dan weer donker.. toverballen blijven het.
Een mooie diep grauwe vind ik ook mooi. En mijn Finn neigde naar bruin geel, maar was in nest grauw.
Hier was hij gewassen en getrimd door Rosita Campagner, Bluf staat op de achtergrond maar voor een grauwe ook mooi vond ik qua diepte van kleur.
Ik vind dan nog steeds de diepe zwarte snoet/donkere kop, het aanwezige "zadel" prachtig om te zien.
Idem bij Aki, die is ook wolfgrauw, ik kan gaan zoeken naar foto's die ik mooi vind bij een andere hond maar ik heb wat "smaakjes" al bij elkaar.
Al blijft het bij die grauwen afhankelijk van de seizoenen wat voor kleur ze hebben eerlijk gezegd, dan weer licht grauw, dan weer donker.. toverballen blijven het.