Dat vind ik het belangrijkste argument om zo’n apparaat niet te kopen. Samen spelen is veel leuker.
Zou jij dit kopen?
- Dirkje
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Re: Zou jij dit kopen?
- HillieS
- Posts in topic: 1
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Absoluut niet, dat hysterische geren achter een balletje aan kan Jamie tegenwoordig helemaal niet meer, al zou hij het in z'n kop wel willen hoor, maar na 1x zou hij al mank lopen.
Maar nee, echt niet.
En Yara boeit balletjes net niets. Die rende toen Jamie nog achter balletjes aan mocht achter Jamie aan. Maar zelf zo'n ding halen en vervolgens ook meenemen... nee, dat is voor anderen
Maar nee, echt niet.
En Yara boeit balletjes net niets. Die rende toen Jamie nog achter balletjes aan mocht achter Jamie aan. Maar zelf zo'n ding halen en vervolgens ook meenemen... nee, dat is voor anderen
Nee ik zou het niet kopen.
Luus en Abra geven er niets om en Jimi holt weg met een bal om hem niet meer terug te geven .
Luus en Abra geven er niets om en Jimi holt weg met een bal om hem niet meer terug te geven .
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 2
nooit zal ik dit apparaat kopen. krijg ik helemaal hoteldebotel tollers die hun rust niet meer kunnen vinden. constant aan staan en overlopen van de stress omdat ze de bal willen hebben.
-
Je kan ook SAMEN met je hond spelen en soms een filmpje maken.
Ik vind het heel leuk dat ik zoveel filmpjes van Uma heb. Het is toch niet “bah” om je hond te filmen? Dat betekent niet dat iemand niets samen met de hond doet. Ze heeft dat beest gewoon een spelletje geleerd.
Ach gaat toch heen zeg. Je weet maar al te goed dat ik dat niet bedoel. Ik heb ook zat foto's en filmpjes van mn hond. Dat heeft hier nix mee te maken. Zo'n ding en je hond helemaal over de zeik laten gaan er mee is gewoon pure desinteresse, niets meer, niets minderRennendehond schreef: ↑20 mar 2023, 09:19Je kan ook SAMEN met je hond spelen en soms een filmpje maken.
Ik vind het heel leuk dat ik zoveel filmpjes van Uma heb. Het is toch niet “bah” om je hond te filmen? Dat betekent niet dat iemand niets samen met de hond doet. Ze heeft dat beest gewoon een spelletje geleerd.
-
Nee ik zie dat echt anders. Zij ziet een heel blije hond en dat snap ik wel. Uit dit filmpje desinteresse concluderen begrijp ik niet.
- annnie
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Als de eigenaar hondlief dagelijks in de tuin dumpt met dit spel `ga jij maar 6 uur als een debiel achter de robotbal aanrennen tot je instort` en er verder niks mee doet snap ik jullie weerzin helemaal.
Maar ik vraag me ook af in hoeverre dit gedrag anders is dan de hyper huskey voor de slee, een border die een parcours mag lopen of een gewoon blij wacht op z´n brokken of voordat jij de bal gooit.
Er is natuurlijk een heel verschil tussen een hond ongelimiteerd zn gang te laten gaan of een spel te begeleiden en dan dat ding weer in de kast weg stoppen. We geven ze ook een kong of een voerbal als aanvulling
Ik neem ook aan dat de hond dit is aangeleerd is. Dit is een trucje wat hij niet zelf bedacht heeft, daarvoor moet die eigenaar wel actief met hond aan de slag.
Hoewel sommige dan wel weer van alles zelf verzinnen
Maar ik vraag me ook af in hoeverre dit gedrag anders is dan de hyper huskey voor de slee, een border die een parcours mag lopen of een gewoon blij wacht op z´n brokken of voordat jij de bal gooit.
Er is natuurlijk een heel verschil tussen een hond ongelimiteerd zn gang te laten gaan of een spel te begeleiden en dan dat ding weer in de kast weg stoppen. We geven ze ook een kong of een voerbal als aanvulling
Ik neem ook aan dat de hond dit is aangeleerd is. Dit is een trucje wat hij niet zelf bedacht heeft, daarvoor moet die eigenaar wel actief met hond aan de slag.
Hoewel sommige dan wel weer van alles zelf verzinnen
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Gatver, nee. Ik zou dat zielige obsessieve gedoe niet willen.
Nou zijn mijn honden sowieso geen ballengek, dus dan houdt het snel op.
Nou zijn mijn honden sowieso geen ballengek, dus dan houdt het snel op.
- ellen en de birmanen
sorry, maar ik zie geen blije hond. ik zie een hond die bol staat van de stress omdat die de bal wil hebben, steeds maar weer. ik zie een hond die geen rust in zijn lijf heeft.Rennendehond schreef: ↑20 mar 2023, 15:03 Nee ik zie dat echt anders. Zij ziet een heel blije hond en dat snap ik wel. Uit dit filmpje desinteresse concluderen begrijp ik niet.
Nee. Zoiets hoef ik niet.
-
Die eigenaar ziet een blije hond en dat snap ik wel. Er zijn nog steeds heel veel mensen die denken dat kwispelen altijd blijheid is.ellen en de birmanen schreef: ↑20 mar 2023, 18:31sorry, maar ik zie geen blije hond. ik zie een hond die bol staat van de stress omdat die de bal wil hebben, steeds maar weer. ik zie een hond die geen rust in zijn lijf heeft.Rennendehond schreef: ↑20 mar 2023, 15:03 Nee ik zie dat echt anders. Zij ziet een heel blije hond en dat snap ik wel. Uit dit filmpje desinteresse concluderen begrijp ik niet.
Ik zie een hond die zich helemaal opnaait ja, maar dan vind ik die hond niet meteen zielig. Die opwinding komt wel omdat ze het zo leuk vindt.
Mijn honden staan zich voor het hardlopen ook op te naaien, dat is altijd maar even kort. Voordat een behendigheidparcours gestart wordt staat hij ook even als een debiel. Ik moet daar ook om lachen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven om van een opgewonden maar enthousiaste hond te zeggen dat het bah of sneu is.
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik snap wel wat je bedoelt.Rennendehond schreef: ↑21 mar 2023, 12:16Die eigenaar ziet een blije hond en dat snap ik wel. Er zijn nog steeds heel veel mensen die denken dat kwispelen altijd blijheid is.ellen en de birmanen schreef: ↑20 mar 2023, 18:31sorry, maar ik zie geen blije hond. ik zie een hond die bol staat van de stress omdat die de bal wil hebben, steeds maar weer. ik zie een hond die geen rust in zijn lijf heeft.Rennendehond schreef: ↑20 mar 2023, 15:03 Nee ik zie dat echt anders. Zij ziet een heel blije hond en dat snap ik wel. Uit dit filmpje desinteresse concluderen begrijp ik niet.
Ik zie een hond die zich helemaal opnaait ja, maar dan vind ik die hond niet meteen zielig. Die opwinding komt wel omdat ze het zo leuk vindt.
Mijn honden staan zich voor het hardlopen ook op te naaien, dat is altijd maar even kort. Voordat een behendigheidparcours gestart wordt staat hij ook even als een debiel. Ik moet daar ook om lachen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje overdreven om van een opgewonden maar enthousiaste hond te zeggen dat het bah of sneu is.
Ik denk dat iedereen het gewoon sneu vindt omdat hij enthousiast is in totale afwezigheid van een ander levend organisme/interactie/liefde/iets samen doen.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Kira zou dit echt geweldig hebben gevonden.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024