Koffiehout? Olijvenhout?

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Nicoline
Posts in topic: 8

Re: Koffiehout? Olijvenhout?

Bericht door Nicoline »

EchoMira schreef: 14 mar 2024, 22:30 Nee, maar als je je hond zijn tanden wil sparen is dat splinteren toch juist goed?
Zolang ze die splinters niet binnenkrijgen, dan heb ik liever een gebroken kies dan een darmperforatie.
Kells schreef: 14 mar 2024, 22:33 Koffiehout splintert inderdaad niet. Ik kreeg een zo'n stuk van een pupkoper. De pup waar het voor bedoeld was deed er niets mee. Clancy ligt er nu wel heel vaak op te knagen, maar als de kiezen nog wat langer mee moeten gaan, dan zou ik kiezen voor runderkophuid in lange stukken. Zooplus verkoopt dat.
Ja dat is hier ook wel een succes, maar hij heeft dat alsnog in een half uurtje op en gaat dan op zoek naar z'n vaste kluifding, wat er dus nu eventjes niet is.
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Ybbihs schreef: 14 mar 2024, 23:12
Nicoline schreef: 14 mar 2024, 21:58 Ik rakel even een oud topic op:
Hoe groot is de kans dat een (sterke) hond z'n tanden breekt op koffie of olijvenhout? Colin heeft jarenlang zonder problemen op nylabones gekluifd maar nu zijn er in korte tijd toch 2 kiezen gebroken, geen groot stuk gelukkig en dat wil ik graag zo houden. Dus nylabone weggedaan en xl kong (zwarte) gekocht, daar is hij dol op maar helaas is die alweer doormidden. Dus ik zoek nu iets wat zachter voor de tanden is dan een nylabone maar sterker dan een kong.
Heb je wel eens naar de goughnuts gekeken?
https://www.justjerchas.nl/hondenspeelg ... nspeelgoed
Oh dat ziet er wel fijn uit, bedankt voor de tip :)
EchoMira
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nicoline schreef: 14 mar 2024, 23:15
EchoMira schreef: 14 mar 2024, 22:30 Nee, maar als je je hond zijn tanden wil sparen is dat splinteren toch juist goed?
Zolang ze die splinters niet binnenkrijgen, dan heb ik liever een gebroken kies dan een darmperforatie.
Oh, we hebben een risicoanalyserende insteek, zie ik. Daar kan ik niet zoveel mee.
Mijn honden hoeven niet naar Utrecht als ze op een stok gekauwd hebben. Gek hoe dat eigenlijk gewoon altijd goed gaat,
Ineke A
Posts in topic: 3

Bericht door Ineke A »

Mijn honden doen kluifsgewijs niks met goughnuts. Dat is meer een speelding dan een kluif. Welk zwart bot van kong bedoelen jullie?
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Ineke A schreef: 15 mar 2024, 06:30 Mijn honden doen kluifsgewijs niks met goughnuts. Dat is meer een speelding dan een kluif. Welk zwart bot van kong bedoelen jullie?

Afbeelding

Deze heeft Snuck door z'n puppy/puber tijd geholpen. Spelen deed hij er niet veel mee, maar op kauwen des te meer :mrgreen:
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Dat kong been hebben ze hier snel kapotgebeten. Enkel die uiteindes zijn er nog. Erg flatterend beeld :mann: :LOL:
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
dre
Posts in topic: 1

Bericht door dre »

Ik heb het allebei liggen en Vida is de enige die ze wel eens gebruikt, ze heeft lichte voorkeur voor de olijfhout.

Daarentegen heeft ze de grootste voorkeur voor de aanmaakhoutjes van de kachel :LOL:
Afbeelding
Ineke A

Bericht door Ineke A »

Ok ga ik es naar op zoek eerdere zoektocht gaf zwartwitte. Thanks!
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Voor echt stevige kauwers zijn die zwarte Kongs inderdaad niet zo geschikt, Arlo en Amy bijten die redelijk makkelijk doormidden :F:
Koffiehout, olijfhout en nylabones gaan wel redelijk lang mee, ze hebben geen heel duidelijke voorkeur, maar pakken meestal gewoon wat het meest dichtbij ligt.
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 7
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Leuk, het topic van Bjarne. Hij heeft geleerd om gedroogde pensstaven precies zo te manoeuvreren tussen zijn ene bovenste kies in zijn rechterkant en de kiezen van zijn onderkaak en kauwt dat nu elke dag graag weg.
Afbeelding
Nicoline

Bericht door Nicoline »

*Esther schreef: 15 mar 2024, 10:31 Leuk, het topic van Bjarne. Hij heeft geleerd om gedroogde pensstaven precies zo te manoeuvreren tussen zijn ene bovenste kies in zijn rechterkant en de kiezen van zijn onderkaak en kauwt dat nu elke dag graag weg.
Ja ik dacht ik haak even aan ipv een nieuw topic te maken. Fijn dat hij zo z'n manier heeft gevonden :)
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Maart schreef: 15 mar 2024, 08:12 Dat kong been hebben ze hier snel kapotgebeten. Enkel die uiteindes zijn er nog. Erg flatterend beeld :mann: :LOL:
Ze zouden misschien bij Kong sowieso eens moeten nadenken over de vormgeving 🤣 Mijn vorige hond Tracy (ouwetje dus kreeg geen Kongs meer kapot) liep graag met d'r speelgoed te paraderen op straat, "heeft die hond nou gewoon een dildo vast???"
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Diana schreef: 15 mar 2024, 09:32 Voor echt stevige kauwers zijn die zwarte Kongs inderdaad niet zo geschikt, Arlo en Amy bijten die redelijk makkelijk doormidden :F:
Koffiehout, olijfhout en nylabones gaan wel redelijk lang mee, ze hebben geen heel duidelijke voorkeur, maar pakken meestal gewoon wat het meest dichtbij ligt.
Welke nylabones hebben jouw honden? En is koffiehout harder of zachter denk je? De nylabone waar Colin z'n tanden op gebroken heeft was de sterkste versie. Over nylabones heb ik achteraf wel gelezen dat honden hun tanden erop kunnen breken omdat het harder is dan de tand zelf, over koffiehout of olijvenhout kan ik zo gauw niks vinden over gebitsschade dus vandaar de vraag.
*Esther
Posts in topic: 7
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Koffiehout is echt wel zachter, daar kun je met je nagel een streepje in trekken. Nylabone heb je ook in gradaties. Maar als dat zachter wordt, heeft hij misschien zo een stuk in zijn bek. Lastig he.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Nicoline schreef: 16 mar 2024, 07:15
Diana schreef: 15 mar 2024, 09:32 Voor echt stevige kauwers zijn die zwarte Kongs inderdaad niet zo geschikt, Arlo en Amy bijten die redelijk makkelijk doormidden :F:
Welke nylabones hebben jouw honden? En is koffiehout harder of zachter denk je? De nylabone waar Colin z'n tanden op gebroken heeft was de sterkste versie. Over nylabones heb ik achteraf wel gelezen dat honden hun tanden erop kunnen breken omdat het harder is dan de tand zelf, over koffiehout of olijvenhout kan ik zo gauw niks vinden over gebitsschade dus vandaar de vraag.
Ik heb allerlei verschillende nylabones, van medium tot xxl-large. Ik heb eigenlijk niet het idee dat er verschil in hardheid is, alleen in afmeting? Ook al zijn Amy en Arlo echt flinke kauwerds, ze 'schrapen' vooral aan die nylabones, hopelijk is dat dus veilig genoeg voor kun kiezen. Het zijn allebei honden met een enorme kauwbehoefte, ze kluiven allebei zeker wel een halfuur per dag en een kauwsnack hebben ze binnen no time op, dus ik moet wel echt het een en ander hebben liggen waar ze naar believen op kunnen kluiven en dat wat langer meegaat. En waar onderling geen ruzie over gemaakt wordt - kauwmateriaal dat niet echt eetbaar is, is hier op dat gebied geen enkel probleem.
Koffiehout is zachter dan olijvenhout. Koffiehout gaat hier daardoor ook minder lang mee, maar ze kluiven er wel ontzettend graag op. Het is echt een stuk zachter dan nylabones, dus ik kan me niet voorstellen dat ze er makkelijk hun kiezen op breken, maar ik denk dat dat ook heel erg ligt aan hoe de hond erop kauwt.
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ik had/heb deze voor Oes, niet zo hard als een nylabone beetje rubberig is het maar wel heel stevig, maar ze heeft hem nog steeds niet stuk en ze heeft hem al 5 maanden nu.
Afbeelding
Tastybone Mighty Trio Bone Dog Toy, Large
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Diana schreef: 16 mar 2024, 08:32
Nicoline schreef: 16 mar 2024, 07:15
Ik heb allerlei verschillende nylabones, van medium tot xxl-large. Ik heb eigenlijk niet het idee dat er verschil in hardheid is, alleen in afmeting? Ook al zijn Amy en Arlo echt flinke kauwerds, ze 'schrapen' vooral aan die nylabones, hopelijk is dat dus veilig genoeg voor kun kiezen. Het zijn allebei honden met een enorme kauwbehoefte, ze kluiven allebei zeker wel een halfuur per dag en een kauwsnack hebben ze binnen no time op, dus ik moet wel echt het een en ander hebben liggen waar ze naar believen op kunnen kluiven en dat wat langer meegaat. En waar onderling geen ruzie over gemaakt wordt - kauwmateriaal dat niet echt eetbaar is, is hier op dat gebied geen enkel probleem.
Koffiehout is zachter dan olijvenhout. Koffiehout gaat hier daardoor ook minder lang mee, maar ze kluiven er wel ontzettend graag op. Het is echt een stuk zachter dan nylabones, dus ik kan me niet voorstellen dat ze er makkelijk hun kiezen op breken, maar ik denk dat dat ook heel erg ligt aan hoe de hond erop kauwt.

Dan ga ik dat koffiehout toch maar eens proberen :)
EchoMira
Posts in topic: 6
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Célie schreef: 16 mar 2024, 18:21 Ik had/heb deze voor Oes, niet zo hard als een nylabone beetje rubberig is het maar wel heel stevig, maar ze heeft hem nog steeds niet stuk en ze heeft hem al 5 maanden nu.
Afbeelding
Ik hoef hem niet. Alleen maar vanwege dat stompzinnige kinderversje op de verpakking. Hou je bek met je knobbly wobbly. Echt ga gewoon dood.
We hebben overbevolking. De mensen die in de marketing zitten mogen vast weg. Met je mascara het kanaal in met een fat bike om je nek. Het is ook een keer klaar.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik zie een uterus en twee eierstokken😇

Afbeelding
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

😂😂😂😂
Afbeelding
Hamilton

Bericht door Hamilton »

Bionic heeft ook stevig kauwspul, niet zo hard als nylabone maar wel erg sterk
Afbeelding
Hamilton

Bericht door Hamilton »

hier ook wel olijfhout, koffieboom hout , wordt zo nu en dan op
geknaagd, maar het meest favoriete is een stuk drijfhout uit Noorwegen :smile:
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik zou het zeker proberen, aangezien Bjarne zo'n sterke kauwbehoefte heeft. Een een rieten mand is ook niet voor softies, dus koffieboomhout is misschien wel zijn ding?
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Maart schreef: 15 mar 2024, 08:12 Dat kong been hebben ze hier snel kapotgebeten. Enkel die uiteindes zijn er nog. Erg flatterend beeld :mann: :LOL:
:LOL:
Célie
Posts in topic: 5
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 20 mar 2024, 23:03
Célie schreef: 16 mar 2024, 18:21 Ik had/heb deze voor Oes, niet zo hard als een nylabone beetje rubberig is het maar wel heel stevig, maar ze heeft hem nog steeds niet stuk en ze heeft hem al 5 maanden nu.
Afbeelding
Ik hoef hem niet. Alleen maar vanwege dat stompzinnige kinderversje op de verpakking. Hou je bek met je knobbly wobbly. Echt ga gewoon dood.
We hebben overbevolking. De mensen die in de marketing zitten mogen vast weg. Met je mascara het kanaal in met een fat bike om je nek. Het is ook een keer klaar.
Die verpakking flikker ik toch weg en lees ik ook niet eens haha, Oes is er blij mee. (met de bone, niet met oebloe woeblie)
Plaats reactie