Met pup Aak niet gedaan, dus zelf dingen geleerd.
Chara erbij eigenlijk ook niet bij stilgestaan, en toen kwam Glory erbij en omdat ik het idee was dat ze zich blind staarde op Chara en wij op ons kop konden staan besloot ik naar een hondenschool te gaan voor 1 op 1 training en dingen doen.
Ik zou eigenlijk gaan, maar mijn vriend ging na les 2 al mee en vond het ook leuk en dat ging ook leuk, we konden het samen doen.
Vervolgens ben ik me ook gaan inschrijven met Chara.
En later met Aki detectie gaan doen af en toe.
Reden was dus dat met name bij Glory ze dus teveel hing aan de andere honden als we met drie tegelijk weg gingen, ze was meer hond gericht dan dat ze iets aannam of leerde van ons.
Mijn vriend is nu met haar begonnen met training 3. Ik zou tegelijkertijd met Chara gaan, maar dat hebben we toch anders besloten ik ga over een maand beginnen.
Het is gemoedelijk allemaal, dus geen prestatiegerichte trainingen waar je officiële examens voor moet gaan lopen met een heel stramien aan regels waar ook niets mis aan is, dat heb ik voorheen ook met plezier gedaan, dat hele strakke. Maar voor nu is het prima met deze honden. Zij leren, wij leren ik leer nu ook werken met een klikker.. alleen doe ik dat dan weer alleen daar op school
Maar ik de honden vinden het leuk, en wij leren veel bij en dat is prima. En buiten merk je ook gewoon dat ze die extra dingen die je aanleert op "school" snel oppikken. En niet alles sta ik bij te juichen en volg ik mijn eigen inzicht of gaat er hier gewoon een halfcheck om, gruwel van de hondenschool. Op de hondenschool gewone band, en thuis voor het gemak de halfcheck