een record tijd
Re: een record tijd
Ohh wat sneu voor moeder en pups. Met couveuse naar huis. Hopelijk gaat het snel goed met hen.
- HillieS
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Hoe gaat het nu?
- CatnDog
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Wat een nare wending. Hopelijk gaat het goed met moeder en pups.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 13
het lijkt er op dat de melk gaat toeschieten bij Roos, maar het gaat nog niet van harte. om de 2 uur krijgen de pups sondevoeding maar vallen nog steeds een beetje af. nu verhogen we de sondevoeding maar mag ook weer niet te veel want anders drinken ze niet meer bij Roos en die maakt dan weer geen melk aan.
vannacht zeker 10x eruit geweest omdat Roos moest plassen en poepen, ze is aan de diarree maar geeft het keurig aan. dus nacht 3 van niet slapen kan ik aan het lijstje toevoegen. Arie heeft deze week gelukkig vrij kunnen krijgen van zijn werk en neemt de dagelijkse dingen over zoals de honden uitlaten, kattenbakken en het konijn. dan kan ik mij concentreren op de pups en Roos.
kortom dit heb ik nog nooit meegemaakt in de 10 jaar dat ik fok. zo blijf je leren.
vannacht zeker 10x eruit geweest omdat Roos moest plassen en poepen, ze is aan de diarree maar geeft het keurig aan. dus nacht 3 van niet slapen kan ik aan het lijstje toevoegen. Arie heeft deze week gelukkig vrij kunnen krijgen van zijn werk en neemt de dagelijkse dingen over zoals de honden uitlaten, kattenbakken en het konijn. dan kan ik mij concentreren op de pups en Roos.
kortom dit heb ik nog nooit meegemaakt in de 10 jaar dat ik fok. zo blijf je leren.
Nog steeds zorgelijk dus. Succes.
Is er geen mogelijkheid om te kolven bij Roos?
Dan schiet de melk wat gemakkelijker toe en kan je de pups in ieder geval genoeg geven (inclusief wat je van Roos kolft).
Of is dat een gekke gedachte?
Dan schiet de melk wat gemakkelijker toe en kan je de pups in ieder geval genoeg geven (inclusief wat je van Roos kolft).
Of is dat een gekke gedachte?
Nog meer werk, maar misschien kun je de pups eerst aanleggen en daarna pas de sondevoeding geven. Als je de pups voor en na het aanleggen weegt, weet je of ze iets van Roos hebben gekregen en of je wellicht wat minder sondevoeding kunt geven.
Zo vaak mogelijk aanleggen geeft de beste kans op productie bij Roos.
Succes en sterkte, hopelijk kun je af en toe een uurtje slaap pakken
- ellen en de birmanen
de puppen liggen heel vaak te drinken bij Roos en de melk die eruit komt bij Roos gaat steeds sneller toeschieten. Ik heb ze net ff snel gewogen en ze waren allemaal aangekomen, niet veel maar toch enkele grammen. om 24 uur nog een voeding, om 3 en 6 uur, dan ga ik weer wegen en kijken of ze goed zijn aangekomen. als dat zo is kan ik morgen misschien 1 sondevoeding laten vallen.Kipo schreef: ↑23 okt 2023, 22:35 Nog meer werk, maar misschien kun je de pups eerst aanleggen en daarna pas de sondevoeding geven. Als je de pups voor en na het aanleggen weegt, weet je of ze iets van Roos hebben gekregen en of je wellicht wat minder sondevoeding kunt geven.
vannacht slaapt Arie in de huiskamer en ik zet mijn wekker om 3 uur, ff voeden en weer terug naar bed en slapen tot 6 uur.
Super.ellen en de birmanen schreef: de puppen liggen heel vaak te drinken bij Roos en de melk die eruit komt bij Roos gaat steeds sneller toeschieten. Ik heb ze net ff snel gewogen en ze waren allemaal aangekomen, niet veel maar toch enkele grammen. om 24 uur nog een voeding, om 3 en 6 uur, dan ga ik weer wegen en kijken of ze goed zijn aangekomen. als dat zo is kan ik morgen misschien 1 sondevoeding laten vallen.
vannacht slaapt Arie in de huiskamer en ik zet mijn wekker om 3 uur, ff voeden en weer terug naar bed en slapen tot 6 uur.
Dat klinkt hoopvol ,hopelijk zet die positieve trend doorellen en de birmanen schreef: ↑23 okt 2023, 22:53
de puppen liggen heel vaak te drinken bij Roos en de melk die eruit komt bij Roos gaat steeds sneller toeschieten. Ik heb ze net ff snel gewogen en ze waren allemaal aangekomen, niet veel maar toch enkele grammen. om 24 uur nog een voeding, om 3 en 6 uur, dan ga ik weer wegen en kijken of ze goed zijn aangekomen. als dat zo is kan ik morgen misschien 1 sondevoeding laten vallen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Oh, dat klinkt al een stuk beter
Hopelijk kan je binnenkort stoppen met de sondevoeding.
Hopelijk kan je binnenkort stoppen met de sondevoeding.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Wat zwaar voor jou/jullie dit.
Hoop dat ze gauw veel melk gaat geven.
Hoop dat ze gauw veel melk gaat geven.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- ellen en de birmanen
helaas gisteravond een teefje in laten slapen. deze was uitgedroogd en viel steeds af ondanks de sondevoedingen om de 2 uur. ook ben ik overgegaan op andere puppymelk omdat ze aan de diarree raken van farmfood, kijken hoe het nu gaat lopen.
- Omega
- Posts in topic: 3
- Welke: Nu een echte toller
Wat een zorgen en wat een werk. Hopelijk komt het helemaal goed met de andere pups.
Wat een zorgen en wat een verdriet
Ik hoop dat het snel de goede kant opgaat en dat je kunt gaan genieten van je pupjes.
Ik hoop dat het snel de goede kant opgaat en dat je kunt gaan genieten van je pupjes.
- Kells
- Posts in topic: 7
- Welke: Ierse Setters
Ach jakkes, wat een zorgen. Hopelijk komt het met de andere pups goed.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- ellen en de birmanen
weer even een update want er is gister zoveel gebeurd hier in huis.
een pupkoper van mij, Linda, is osteopaat en heeft gistermiddag de pups en Roos behandelt. Bij Roos was ze op een gegeven moment met de buik en tepels bezig toen ze merkte dat er geen melk uitkwam maar pus. de pus is een tint donkerder dan de melk dus ook niet gezien. Roos blijkt dus mastitis te hebben maar heeft niet de geijkte symptomen ervan zoals warme/hete tepels, koorts, niet willen eten, pijn, harde schijven rond de tepels.
de pups hebben dus waarschijnlijk vanaf het begin pus gedronken ipv melk. geen wonder dat ze afvielen en niet bijkwamen. ook de gifstoffen van de pus hebben ze binnen gekregen met als gevolg diarree. dus geen voeding en diarree meer heb je niet nodig bij pups om ze af te laten vallen.
Gelijk ab gehaald bij de dierenarts en daar was Laura 1 van de assistentes die haar hulp aanbood.
in de avond zag ik dat 2 pups ook slechter werden dus de praktijk gebeld en iov met de Sandra de dierenarts, Laura ook gebeld omdat Arie en ik er doorheen zaten.
we zijn met de pups naar de kliniek gegaan en daar heeft Sandra alle pups onderhuids vocht toe gediend, ik heb Laura laten zien hoe ze een sonde in moest brengen en de pups zijn allemaal met Laura mee gegaan. Roos is bij ons gebleven.
Arie en ik hebben eindelijk weer eens een volle nacht achter elkaar door geslapen. Roos was eerst onrustig en op zoek naar de puppen maar is nu ook rustiger. Ik leg warme kompressen op het melkpakket zodat de pus wat dunner wordt en masseer het eruit.
Vanmorgen kreeg ik bericht van Laura dat de puppen allemaal waren aangekomen en nu heerlijk in de couveuse lagen met hun buikje vol.
vanavond gaan ze weer mee met Laura zodat we nog even rust hebben en dan morgen bekijken we het verder.
een pupkoper van mij, Linda, is osteopaat en heeft gistermiddag de pups en Roos behandelt. Bij Roos was ze op een gegeven moment met de buik en tepels bezig toen ze merkte dat er geen melk uitkwam maar pus. de pus is een tint donkerder dan de melk dus ook niet gezien. Roos blijkt dus mastitis te hebben maar heeft niet de geijkte symptomen ervan zoals warme/hete tepels, koorts, niet willen eten, pijn, harde schijven rond de tepels.
de pups hebben dus waarschijnlijk vanaf het begin pus gedronken ipv melk. geen wonder dat ze afvielen en niet bijkwamen. ook de gifstoffen van de pus hebben ze binnen gekregen met als gevolg diarree. dus geen voeding en diarree meer heb je niet nodig bij pups om ze af te laten vallen.
Gelijk ab gehaald bij de dierenarts en daar was Laura 1 van de assistentes die haar hulp aanbood.
in de avond zag ik dat 2 pups ook slechter werden dus de praktijk gebeld en iov met de Sandra de dierenarts, Laura ook gebeld omdat Arie en ik er doorheen zaten.
we zijn met de pups naar de kliniek gegaan en daar heeft Sandra alle pups onderhuids vocht toe gediend, ik heb Laura laten zien hoe ze een sonde in moest brengen en de pups zijn allemaal met Laura mee gegaan. Roos is bij ons gebleven.
Arie en ik hebben eindelijk weer eens een volle nacht achter elkaar door geslapen. Roos was eerst onrustig en op zoek naar de puppen maar is nu ook rustiger. Ik leg warme kompressen op het melkpakket zodat de pus wat dunner wordt en masseer het eruit.
Vanmorgen kreeg ik bericht van Laura dat de puppen allemaal waren aangekomen en nu heerlijk in de couveuse lagen met hun buikje vol.
vanavond gaan ze weer mee met Laura zodat we nog even rust hebben en dan morgen bekijken we het verder.
- Kells
- Posts in topic: 7
- Welke: Ierse Setters
Wat een geluk dat jullie daar achter kwamen! Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon goed en kunnen jullie genieten van het nestje.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Jeetje wat een zorgen. Wel fijn dat jullie nu een nacht hebben kunnen slapen. Hopelijk gaat het nu bergopwaarts, sterkte met alles.
Mens wat een narigheid en zorgen!
Hopelijk gaat het nu met medicatie een stuk beter bij Roos en komt het binnenkort helemaal goed met de pups.
Wat fijn en lief dat je zo goed wordt geholpen
Hopelijk gaat het nu met medicatie een stuk beter bij Roos en komt het binnenkort helemaal goed met de pups.
Wat fijn en lief dat je zo goed wordt geholpen
- Célie
- Posts in topic: 4
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Wat een gedoe en zorgen toch, wel heel fijn dat jullie zo'n goede hulp hebben aan Laura.
- HillieS
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat een zorgen zeg! Nu snel opknappen allemaal!
- Omega
- Posts in topic: 3
- Welke: Nu een echte toller
Wat een pech kun je hebben. Gelukkig heb je het ontdekt en kun je het behandelen.
Fijn dat je even wat hulp hebt met het voeden van de puppen zodat jullie even bij kunnen komen.
Nu is het echt tijd dat jullie allemaal opknappen en kunnen genieten van de pups.
Fijn dat je even wat hulp hebt met het voeden van de puppen zodat jullie even bij kunnen komen.
Nu is het echt tijd dat jullie allemaal opknappen en kunnen genieten van de pups.