Even een update:
Ondertussen is het zo’n 8 weken geleden dat Jet haar behandeling gehad heeft. Er staat er binnenkort weer een in de agenda.
En het gaat eindelijk nog steeds wel lekker. Ze mankt nog wel, vooral bij het opstarten na lang liggen na een wat te lange wandeling. De eerste paar passen. Maar verder kunnen we relaxt rondjes van een kwartier lopen en is ze blij en relaxt. En ze herstelt sneller dan voorheen (zegt mn gevoel).
4 weken na de vorige behandeling ben ik met haar bij de osteopaat geweest. Die voelde verschil in haar voorpoot. Ze kon m beter en verder bewegen dan voorheen. Jet gaf geen pijn aan.
De combi bloedzuigers, osteopaat en Metacam bevallen me goed. Op alleen Metacam redt ze het niet. De bloedzuigers helpen haar voorpoot en de osteopaat werkt op haar hele gestel.
Topfit wordt ze niet meer, er is natuurlijk eea versleten. Maar goed, ze is bijna 12 (en was vroeger een onbenul)…. Dus ik knijp in mn handjes met hoe het nu gaat. We rommelen nog even heerlijk ontspannen door hier. Heb binnenkort dus weer bloedzuigers en de osteopaat staan: ben benieuwd:)
Detail: ik heb de bloedzuigers nog in de kelder staan, omdat ik die over een half jaar (ongeveer) weer kan gebruiken. Moet ze iedere week schoon water geven. Vaak worden ze vernietigd na een behandeling, omdat je ze niet op een andere patiënt kan gebruiken (ivm overbrengen ziektes) en een therapeut geen tijd en ruimte heeft om voor ieder patiënt een serie bloedzuigers te houden. En je kunt ze dus maar eens in de zoveel tijd gebruiken. Maar ik vond dat wat ondankbaar, dus hier staan ze in een pot water in de kelder te chillen tot ze weer mogen.
Jetje en de bloedzuigers
- Anneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Re: Jetje en de bloedzuigers
Vreemd idee, bloedzuigers in een potje. Net als in de middeleeuwen.
Maar ergens wel logisch dat ze 'herbruikbaar' zijn.
Maar ergens wel logisch dat ze 'herbruikbaar' zijn.
Anneke en Bobbie
Blijft interessant, maar waarom kan je ze niet eerder op je eigen hond gebruiken, dan maakt evt overdracht van ziektes toch niet uit?
En geef je ze nu ook bloed tussendoor? Iemand op bokt die heeft ze als huisdieren, best grappige beestjes, maar die geeft ze wel bloed als voeding...
En geef je ze nu ook bloed tussendoor? Iemand op bokt die heeft ze als huisdieren, best grappige beestjes, maar die geeft ze wel bloed als voeding...
Misschien kan het wel eerder hoor. Maar ze moeten wel de tijd krijgen om weer speeksel aan te maken. Volgens Wikipedia kan de (medische) bloedzuiger een jaar teren op een goede dosis bloed. En kunnen ze 30 jaar oud wordenKimmie schreef:Blijft interessant, maar waarom kan je ze niet eerder op je eigen hond gebruiken, dan maakt evt overdracht van ziektes toch niet uit?
Geen idee hoe vaak die persoon op bokt ze voert, maar het hoeft dus blijkbaar niet vaak. Zal het nog eens dubbelchecken de volgende keer.
Oh en ik lees ook dat je ze officieel (voor mensen in ieder geval) maar eenmalig mag gebruiken omdat een bloedzuiger een medisch product is. En in contact komt met (menselijk) bloed.
Hier is dat topic, ze werden ook best groot...
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.ph ... oedzuigers
Oh thanks, ga ik lezen. Ben benieuwd!Kimmie schreef:Hier is dat topic, ze werden ook best groot...
Zo. Ben ik weer. Gister weer een behandeling laten doen. Dit keer zat er 3 maanden tussen. En dat kon ik merken. Naast dat Jet de laatste weken net wat minder lekker liep, hadden de bloedzuigers een flinke “kluif” aan haar poot.
Ze zijn volgens mij een dik uur bezig geweest. Nog niet eerder zulke dikke bloedzuigers gehad. En er kwam naderhand nog een troep uit (bloed en ontstekingsmateriaal). Het was dus nodig:)
Jet viel na de behandeling als een blok in slaap. En loopt vandaag weer lekkerder en gedraagt zich als een jonge deerne. Vrolijker en energieker.
Zo leuk dat deze behandeling aanslaat! Blij mee.
Voor wie geen foto’s wil zien, nu wegklikken
Hieronder: de eerste bloedzuiger had al losgelaten, vandaar al het bloed (nabloeden). De tweede was nog aan het werk.
Nabloeden na de behandeling, kan een paar uur duren.
De dikste is de eerste bloedzuiger. Begon een centimeter dik, eindigde duimdik.
Als een blok….
Zo, daar is ze weer. “Gaan we al eens wandelen?”
Ze zijn volgens mij een dik uur bezig geweest. Nog niet eerder zulke dikke bloedzuigers gehad. En er kwam naderhand nog een troep uit (bloed en ontstekingsmateriaal). Het was dus nodig:)
Jet viel na de behandeling als een blok in slaap. En loopt vandaag weer lekkerder en gedraagt zich als een jonge deerne. Vrolijker en energieker.
Zo leuk dat deze behandeling aanslaat! Blij mee.
Voor wie geen foto’s wil zien, nu wegklikken
Hieronder: de eerste bloedzuiger had al losgelaten, vandaar al het bloed (nabloeden). De tweede was nog aan het werk.
Nabloeden na de behandeling, kan een paar uur duren.
De dikste is de eerste bloedzuiger. Begon een centimeter dik, eindigde duimdik.
Als een blok….
Zo, daar is ze weer. “Gaan we al eens wandelen?”
Ik blijf het zo bijzonder vinden dat dit zo goed helpt!
Wel hartstikke fijn natuurlijk
Wel hartstikke fijn natuurlijk