Canadese husky?

Subforum voor alle fototopics!
blondie
Posts in topic: 1

Re: Canadese husky?

Bericht door blondie »

Manu vind ik prachtig, maar ook hoe hij is uitgegroeid bij jou en zijn stabiele karakter naar andere honden toe is natuurlijk geweldig om te hebben mogen lezen en om te zien.

Sultan vond ik trouwens ook mooi, weet niet of die nog leeft?

@Marc er is trouwens een witte herder fokker die bewust outcross doet, volg ik op FB misschien is dat iets voor je om naar te kijken?

Kennis van mij heeft Wolfdogs, oud klasgenootje ook prachtige honden.
malinois
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Hier schijnt een fokker in de buurt te zitten die mechel x husky fokt met enige regelmaat. Pas geleden een jonge hond van 9 maanden daaruit gezien, wauw prachtig en vorige week een reu van 4 jaar daarvan. Wat een imposante grote hond. Voor t goede voor mij veel te groot maar wel prachtig om te zien. Die oudere reu heeft trouwens enorme verlatingsangst.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nanna
Posts in topic: 9

Bericht door Nanna »

malinois schreef: 07 jun 2024, 20:44 oudere reu heeft trouwens enorme verlatingsangst.
Ook iets van Husky’s. Zijn enorme roedeldieren. Hou je ze alleen dan krijg je dat.
Eigenlijk zijn ze alleen leuk als je er mee aan sledehondensport doet en er een aantal hebt.
Afbeelding
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef: 07 jun 2024, 20:44 oudere reu heeft trouwens enorme verlatingsangst.
Ook iets van Husky’s. Zijn enorme roedeldieren. Hou je ze alleen dan krijg je dat.
Eigenlijk zijn ze alleen leuk als je er mee aan sledehondensport doet en er een aantal hebt.
Inderdaad, dat zou ik best een dingetje vinden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Rennendehond
Posts in topic: 2
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

Ook in een roedel hebben ze vaak nog verlatingsangst. Ik weet niet of het echt een husky-ding is. Ze maken gewoon heel veel teringherrie :LOL: Er zijn heel veel honden met verlatingsangst maar die zetten niet zo’n keel op als husky’s kunnen.

Ik weet niet of het echt zo is, maar ik heb het idee dat ze vaak bij niet al te intelligente mensen zitten. Het is best wel een geliefd tokkie-ras. Dat baseer ik op de Facebook-groep en op wat ik normaal op straat tegenkom dus heel betrouwbaar is die conclusie niet hoor. Wordt de bench uit elkaar getrokken doordat ze niks trainen en wordt er vervolgens nog een husky van marktplaats getrokken. Want dat helpt bij verlatingsangst, een roedel. Vaak obese kettingrokers, niet echt het sportieve type dus, die met flexi achter die honden voortgesleurd worden en nul kaas hebben gegeten van wat die hond nou nodig heeft of naar andere honden aan het doen is. Die honden zijn zelf ook vaak te dik trouwens. Knap, want mijne at nooit en dat hoor ik vaak :lol1: Maarja, castreren hè, worden ze rustig van. En die vacht hoef je ook niks aan te doen, doet de natuur want ze zijn net wolven. Castratenvacht.

Heb je wel een leuk plaatje aan de riem. Aandacht op straat krijg je alvast heel veel. Van mensen positief en van honden vaak negatief. Heel veel honden hebben een schijthekel aan die stijve, hoge houding van husky’s. Manu is heel vaak uitgescholden of in elkaar gebeukt. Hij heeft zelf trouwens ook vaak een hekel aan husky’s :mrgreen: Te vaak van die opgewonden standjes in z’n nek gehad. Ik vind ze vaak ook heel brutaal en opgewonden, leggen de kop in de nek, staren, poten erop en die hoge houding. Maarja, als je altijd aan de lijn zit en die energie en dat sterke lijf niet uit kunt putten begrijp ik dat wel. Als je hond niet los kan en hij heeft zo’n energielevel zul je kilometers moeten maken. Hersenspellen alleen heb ik nooit voldoende gevonden. Husky’s zijn sporters, die moeten af en toe tot het gaatje gaan. Gewoon echt rennen, die tong tot op de grond. Of dat nou met kar is of naast de fiets of je rent er zelf achteraan. Zelfs luie Manu had dat nodig.

Hij ligt trouwens het liefst buiten en het maakt hem niet uit of wij daar ook zijn of niet. Hij is supermakkelijk met in z’n eentje thuis blijven.

Dit was mijn spreekbeurt.
Marc
Posts in topic: 9

Bericht door Marc »

Haha. Ik ken de nadelen maar ik denk dat dat hier allemaal wel mee zal vallen. Misschien ook hoogmoed. En ik ken het gezegde....
Ik ken @malinois ook de mechel x huskies en die vind ik ook prachtig. Lopen op een soort veringen zo makkelijk en zijn meestal dingo achtig kwa verschijning. Mijn voorkeur gaat uit naar witte herder x husky en dan in zo donker mogelijk.

Natuurlijk ga ik dat niet zomaar doen. Want ik ben nu veel teveel bezig. Toch denk ik dat er ooit een kruising op mijn pad gaat komen waarmee het prima zal gaan. En ik eindelijk de hond heb die ik eigenlijk het allerliefste zou willen hebben. Ik heb nu al 15 jaar geen honden waar ik zelf naar kijken kan en dan denk wauw....dat is gewoon ook weer een keer leuk. Bij Wuilus had ik dat wel. Dacht ik altijd als ik ergens liep kijk eens wat een brute hond ik heb. Of met Dapper en Cleo. Gewoon twee prachtige honden. Eva was helemaal om door een ringetje te halen zo mooi.

Bas is niet zo mooi maar wel een echte zielenhond. Die kruipt in je hart en gaat daar stevig zitten. Guus is een hondje dat bij mij ook veel van de juiste snaren raakt. Kwa kleur, vacht, koppie en gedrag ben ik helemaal fan van hem. Daarom krijgt hij bij mij zoveel ruimte om zichzelf te zijn.

En toch wil ik weer een keer een echte hond. Dus een waar ik naar kijken kan en dan gewoon visueel die volledige bevredigend is en die ik wil schilderen etc. En ik val nu eenmaal op poolhonden en pitbulls en dus kies ik de poolhond. Op zich heb ik kwa honden best een tokkensmaak. Want denk dat je gelijk hebt @Rennendehond Het klopt absoluut dat tokkies op huskies en pitbulls vallen. Er staat daarvan nu ook een kruising op marktplaats en die pups zijn dus ook nog eens helemaal het einde. Ik heb gewoon tokkensmaak ook 😇😆

Tokkensmaak of niet maar deze pup.....potverdorie wat zal dat een prachthond worden.

Afbeelding
Anneke
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Oh, wauw. Wat een mooie hond. Prachtig qua kleur en dan die blauwe ogen....
Totaal geen verstand van husky's en totaal niet sportief genoeg voor dit type hond, maar wat een plaatje.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Marc de 2 die ik ken zijn echt heel toevallig beide donkergrijs. Echt heel donker maar net geen zwart. Geen blauwe ogen wel heel licht, beetje wolfachtig
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik lees hier veel over husky's met verlatingsangst. Weten jullie hoe dat zit met de pomsky (populaire kruising met husky erin)?
Hewi

Bericht door Hewi »

CatnDog schreef: 08 jun 2024, 18:03 Ik lees hier veel over husky's met verlatingsangst. Weten jullie hoe dat zit met de pomsky (populaire kruising met husky erin)?
Ons ko ( kruising husky) vind er ook wat van. Kan alleen zijn mits hij bij de laatste deur mag liggen. De eerste van mijn 4 honden en 16 opvangers die er moeite mee had. Toevallig had ik laatst een hele kleine kruising husky te logeren...zelfde laken en pak, huilen huilen
Groetjes Heidi

Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Hewi schreef: 08 jun 2024, 18:22
CatnDog schreef: 08 jun 2024, 18:03 Ik lees hier veel over husky's met verlatingsangst. Weten jullie hoe dat zit met de pomsky (populaire kruising met husky erin)?
Ons ko ( kruising husky) vind er ook wat van. Kan alleen zijn mits hij bij de laatste deur mag liggen. De eerste van mijn 4 honden en 16 opvangers die er moeite mee had. Toevallig had ik laatst een hele kleine kruising husky te logeren...zelfde laken en pak, huilen huilen
Ik zie regelmatig pomsky's langs komen bij Verhuisdieren die herplaatst worden, maar er wordt vaker gezegd dat er tijd tekort is dan dat ze last van verlatingsangst hebben. Misschien schrikt het af.
Ik neem aan dat dwergkezen ook al vrij vocaal zijn, dus de kans op huilen wordt daar ook niet kleiner door.
Plaats reactie