Tineke schreef: ↑28 okt 2024, 03:35
Abra heeft ooit eens met haar hoofd onder de terrasdeuren vast gezeten, was toen ook grote paniek.
Maar Abra was ook wel een hond die daar snel overheen stapte.
Roland is niet enorm schrikkerig, noch blijft hij er lang in hangen voor zover we gezien hebben.
December met de knallen straks zal de vuurdoop worden.
Met onze verhuizing zagen we wel wat stress bij hem en was hij de eerste dagen wat nerveuzer maar dat is nu weer helemaal over.
Rio was in dat opzicht de meest ideale hond die je je kon voorstellen.
Die schrok echt nooit ergens van , kon hooguit zich ergens aan irriteren.
Daar had je bij wijze op 31 december om 24
00 uur mee naar buiten gekund zonder problemen.
Angstige honden die in opvang waren trokken altijd naar hem toe vanwege de rust die hij uitstraalde.
Sientje was ook zo dol op hem , hij heeft echt haar leven enorm positief beïnvloed enkel door zijn aanwezigheid.
Guus lijkt op Rio. Als om twaalf uur het vuurwerk losbarst gaat hij hooguit wat mopperen. En als de buren gekke fluitende pijlen of bommen afschieten rent hij naar het hek en bromt hij zijn onvrede. Als er een grote vreemde hond het huis in stapt staat hij er direct bij. Hallo. Mijn huis. Gedraag je. Ik steek mijn handen voor hem in het vuur kwa balans. Hij heeft maar 1 makke. Kom niet aan mij of Hans want dan valt hij uit. Slaan of schreeuwen. Dat pikt hij niet. En bedreig hem niet. Dan bijt ie. Dus een hollewipper met een schoen is hap. En een dreigende handbeweging is ook meteen hap. Toch betekent dat niks want ik vertrouw hem met elk dier en elk mens. Niemand doet alsof ze hem slaan of gaan hollewippen met hun schoen dus dan is hij megastabiel. Dierenarts en iedereen mag alles bij hem doen. Alleen dus niet dreigen. Spaans erfenisje?