Podenco

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna
Posts in topic: 6

Re: Podenco

Bericht door Nanna »

katerke schreef: 30 sep 2025, 09:50 Ik heb ooit aan mensen gezegd dat Slisse (engelse mastiff) een broodfok wawa was. Dat gezicht van die meneer geweldig gewoon. Die beweerde dat het een Kangal was.
😂
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Dirkje schreef: 30 sep 2025, 10:09 Dirkje is een kruising border collie omdat ze driekleur is. Ik heb me in de maling laten nemen toen ik haar kocht volgens de meneer. Echte border collies zijn namelijk altijd zwart wit.
Als je het maar weet. 😂
Be different schreef: 30 sep 2025, 10:06 [quote=Kells post_id=337990 time=<a href="tel:1759174849">1759174849</a> user_id=55]
Ach, ik vind het leuk dat ik soms mensen tegen kom die aan mij vragen of mijn honden Ierse setter zijn. Daar word ik dan weer vrolijk van want die drie van mij lijken niet echt op de gemiddelde Ier die je in NL tegen komt.
Ze vragen aan mij of Idrisz een zwarte Ierse setter is.....yeah right.
[/quote]

Met heel veel fantasie lijkt hij er een beetje op. :Q:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Nanna

Bericht door Nanna »

Een mevrouw wist zeer stellig dat Katus geen Puli was ‘want ze had geen vilten’. Ik van ze is pas zeven maanden dus dat komt nog. Nee hoor, ik had een kat in de zak gekocht. Wat jij wilt hoor.
Afbeelding
Maart
Posts in topic: 1
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik heb ooit een dame gehad die het uitgierde toen ik zei dat Ds een mechel was. Ze was veel, maar absoluut geen Mechelse hahaha.

Ik heb er nooit meer van kunnen maken dan een mechelse en zowel Ds als de dame zijn ondertussen dood dus het zal een eeuwig onopgelost mysterie blijven :lol1:
DexSaarSophie

Bericht door DexSaarSophie »

Zo kwam ik iemand tegen die van mening is dat Sophie een Podengo is.
Ik denk alleen maar "joh" als jij dat wil, prima.

O ja en Dex dat is een Papillon maar een chihuahua heeft niet dat haar bij de oren.
Om te gieren.
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Toch vind ik het raar. Bedoel dat iedereen hier ook echt in discussie komt over het ras. Bij mij raden ze wel eens wat maar nooit zeggen ze dan dat zij gelijk hebben en ik niet.

Wuilus werd het meest geraden. Van wolfhond tot groenendaeler en alles wat daar tussen zit. Ik vond dat wel leuk. Dan zien mensen iets in je hond en is het gesprekstof. Als ik zei dat ze een herder x Bouvier was dan was er nooit iemand die vervolgens ging zeggen nee nee. Dat is het niet. Dus dat jullie dat hebben vind ik wel raar eigenlijk.
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Marc schreef:Toch vind ik het raar. Bedoel dat iedereen hier ook echt in discussie komt over het ras. Bij mij raden ze wel eens wat maar nooit zeggen ze dan dat zij gelijk hebben en ik niet.

Wuilus werd het meest geraden. Van wolfhond tot groenendaeler en alles wat daar tussen zit. Ik vond dat wel leuk. Dan zien mensen iets in je hond en is het gesprekstof. Als ik zei dat ze een herder x Bouvier was dan was er nooit iemand die vervolgens ging zeggen nee nee. Dat is het niet. Dus dat jullie dat hebben vind ik wel raar eigenlijk.
Bij mij ook niet
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sabientje
Posts in topic: 9

Bericht door Sabientje »

Ik ga nooit in een soort discussie om als betweter over te komen.

Momenteel kan ik niet alles goed verwoorden.

Ik laat mensen altijd in hun waarde.

Kwam laatst een hele mooie hond tegen.

Vroeg of ik foto mocht maken.
Mocht helaas niet.
Dus dan doe ik dat ook niet.
Sabientje

Bericht door Sabientje »

En ik zeg dit nu niet omdat dit een discussie heeft uitgelokt.

Ik snap jullie reactie heel goed.

Heb het gewoon niet goed verwoord.

En wil het ook niet goed praten.

Wil alleen uitleggen hoe het nu zit bij mij met verwoorden van dingen.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Het is goed hoor, Sabine. Je mag gewoon schrijven wat je wil.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wat Dirkje zegt. :ok:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Nanna

Bericht door Nanna »

Raar trouwens dat je geen foto mocht maken van die hond. Is dat beest staatsgeheim? Of is dat typisch Grunningse chagrijnigheid
Afbeelding
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Het ging om wen andere hond.

Dat was toen eenmixvan een akita en chowchow.

Peachtig hond was dat.

Was een Duitser.

Moest communiceren via telefoon.
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Dat hondje van zaterdag niet erns gevraagd.

Wat druk met dit bestellen.

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

O ja zo’n bloedhoer van een mof. Nee dat gaat niet.
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

In de dierenwinkel dacht de verkoper dat Tanja een Teckel was, is op zich niet zo gek, want had haar op mijn arm (was toen nog een pup) en dan zie je haar poten niet zo goed. Ik kocht een flex voor een hond van 15 kilo, hij zei: je kan een kleinere kopen hoor, een Teckel wordt niet zo zwaar. Ik: Maar zij wel want het is een Pinscher.
Afbeelding

Tanja en Anne
Sabientje

Bericht door Sabientje »

Nanna schreef: 01 okt 2025, 12:43 O ja zo’n bloedhoer van een mof. Nee dat gaat niet.
Geweldig
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Marc schreef: 01 okt 2025, 07:23 Toch vind ik het raar. Bedoel dat iedereen hier ook echt in discussie komt over het ras. Bij mij raden ze wel eens wat maar nooit zeggen ze dan dat zij gelijk hebben en ik niet.
Het zal afhangen van wie je treft. Ik denk dat echt 9/10 mensen zoiets helemaal niet zouden doen. :F: Maar ik denk ook dat het locatiegebonden is. Waar ik eerst woonde kwam ik een stuk meer mensen tegen die in discussie gaan met een wildvreemde tot een kunst hadden verheven dan hier. Hier ben ik ook echt nog nooit iemand tegengekomen die dat zou doen, maar de mensen hier zijn sowieso heel anders. Minder bemoeizuchtig en wat vriendelijker. Ik ben hier in bijna een jaar tijd ook nog niemand tegengekomen die iets lomps op te merken had als ik ergens met Aloy ben. Ze doen dat gewoon niet echt. In onze vorige woonplaats was het bijna wekelijks raak. Er was zoveel te zeggen en de impulscontrole was blijkbaar onbestaand. Iets met Hollandse directheid of zo. :F:
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Hier vragen sommige mensen naar afkomst of ras van Chara en Glory. Maar goed, ik weet het zelf niet, dus doe maar een gok.

Zelf vraag ik het soms aan mensen als ik wel een ras denk te herkennen, maar al bedenk dat het geen vol ras is. Dan ben ik gewoon benieuwd of ze zelf weten wat de kruising is.
Laatst dus, een overduidelijke Ridgeback, maar de kleur klopte van geen kant :19:
Dat bleek dus Ridgeback x bepaald percentage labrador.

En bij mijn kruisingen kan iedereen bijna van alles roepen dus, soms ga ik bij rassen die ik niet ken zelfs even kijken of ik wat herken, dus ik vind het wel grappig.
Plaats reactie