Ja, ze vindt alles leuk en interessant en wil overal naartoe. We hebben een stuk door de urbanisatie gelopen en dan is dat niet altijd handig Daar komt ook nog wel eens een auto langs bijvoorbeeld. Maar ze kijkt echt nergens echt van op, ze loopt overal rond alsof ze er elke dag komt
Fayah: ze is er!
- Diana
- Posts in topic: 190
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Fayah: ze is er! *week 3*
GeweldigDiana schreef: ↑10 mei 2022, 14:56Ja, ze vindt alles leuk en interessant en wil overal naartoe. We hebben een stuk door de urbanisatie gelopen en dan is dat niet altijd handig Daar komt ook nog wel eens een auto langs bijvoorbeeld. Maar ze kijkt echt nergens echt van op, ze loopt overal rond alsof ze er elke dag komt
- Frootje
- Posts in topic: 12
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Wat een geweldig hondje is het! Ze doet het echt goed, zeg!
- Zamunda
- Posts in topic: 29
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een bravoure! En de filmpjes met Mila en Arlo, zo leuk!
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Diana
Het gaat nog steeds hartstikke goed met de inmiddels grote kleine meid. Ze is op alle vlakken een ontzettend makkelijk hondje. Ze is slim, stabiel, ondernemend, lief, wil het graag goed doen en ze is heel vrolijk. Ze kan zichzelf heel goed vermaken, maar het is wel leuker om iets met mij samen te doen en daar kun je haar nu al voor wakker maken. Tegelijkertijd is zelf haar rust nemen ook geen enkel probleem
Met de andere honden gaat het nog steeds allemaal heel gemoedelijk, ze past er uitstekend bij en kan zich prima staande houden tussen de groterds.
Ze is helemaal verzot op Amy, die twee spelen het meest samen en zijn als ze wakker zijn eigenlijk altijd wel samen in de weer. Maar ze speelt ook steeds meer met Arlo, die zijn noodrem ook wat beter lijkt te hebben gevonden Als hij als een wilde gek rondsjeest, komt ze even tussen mijn benen staan of gaat naar binnen als ik daar ben en wacht even rustig tot die gekte er weer uit is - ze weet inmiddels dat dat altijd maar een korte explosie is.
Met Mila gaat het ook goed. Vaak spelen ze 's ochtends even met z'n tweeën en ze weet prima hoe ze zich tegenover Mila moet gedragen, wat Mila ook meteen een stuk milder maakt.
Verschil moet er wel zijn natuurlijk Ze neemt Amy beduidend minder serieus, nu al. Ik had het er al over in het topic van @Frootje over Aloy: Amy waarschuwt wel met grommen of een (grom)blaf, en dat is ook heus wel duidelijk, maar ze pakt niet door, het blijft eigenlijk bij waarschuwen. Dat had Fayah ook al heel snel in de gaten. Hier kauwt Amy op een speeltje en Fayah wil dat ook wel. Amy wil het eigenlijk niet delen, maar na haar waarschuwingen probeert Fayah het even later gewoon weer:
Dat gaat met Mila beduidend anders. Die hoeft maar een blik te geven en Fayah taait af. Ze denkt er ook (nog) niet aan om bij Mila die grenzen op te zoeken
Hier heeft Fayah een stok en Mila wil die stok ook wel:
Met de andere honden gaat het nog steeds allemaal heel gemoedelijk, ze past er uitstekend bij en kan zich prima staande houden tussen de groterds.
Ze is helemaal verzot op Amy, die twee spelen het meest samen en zijn als ze wakker zijn eigenlijk altijd wel samen in de weer. Maar ze speelt ook steeds meer met Arlo, die zijn noodrem ook wat beter lijkt te hebben gevonden Als hij als een wilde gek rondsjeest, komt ze even tussen mijn benen staan of gaat naar binnen als ik daar ben en wacht even rustig tot die gekte er weer uit is - ze weet inmiddels dat dat altijd maar een korte explosie is.
Met Mila gaat het ook goed. Vaak spelen ze 's ochtends even met z'n tweeën en ze weet prima hoe ze zich tegenover Mila moet gedragen, wat Mila ook meteen een stuk milder maakt.
Verschil moet er wel zijn natuurlijk Ze neemt Amy beduidend minder serieus, nu al. Ik had het er al over in het topic van @Frootje over Aloy: Amy waarschuwt wel met grommen of een (grom)blaf, en dat is ook heus wel duidelijk, maar ze pakt niet door, het blijft eigenlijk bij waarschuwen. Dat had Fayah ook al heel snel in de gaten. Hier kauwt Amy op een speeltje en Fayah wil dat ook wel. Amy wil het eigenlijk niet delen, maar na haar waarschuwingen probeert Fayah het even later gewoon weer:
Dat gaat met Mila beduidend anders. Die hoeft maar een blik te geven en Fayah taait af. Ze denkt er ook (nog) niet aan om bij Mila die grenzen op te zoeken
Hier heeft Fayah een stok en Mila wil die stok ook wel:
- Inge O
- Posts in topic: 76
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Fayah: ze is er! *week 4*
Hahaha, dat krijg je er dus van als je inconsequent bent hè Amy .
- Frootje
- Contacteer:
Het is echt een prachtig hondje, je kunt echt zien dat ze slim is. Jouw honden zijn ook wel echt heel goede opvoeders.
Goed zo Mila. Dit zie ik Froo ook soms doen. Aloy wil soms best wel eens Froo’s waarschuwingen negeren en doen waar ze zelf zin in heeft (soms tot vervelends aan toe, zodat ik maar tussenbeide kom om Aloy weg te sturen bij Froo), maar laatst liep Froo naar haar toe en Aloy maakte zo ruimte zodat Froo weg kon lopen met haar koffieboomwortel. Dus op die momenten heeft ze blijkbaar wel heilig respect.
Wat een leuke filmpjes en wat leuk om de verschillen te zien
Wat een prachtig beeld bij Mila die de stok wil die Fayah heeft
Fayah maakt nog net geen hele diepe buiging maar het scheelt niet veel
Grooooooooooooooot respect voor Mila.
In ieder geval nu
Fayah maakt nog net geen hele diepe buiging maar het scheelt niet veel
Grooooooooooooooot respect voor Mila.
In ieder geval nu
- Diana
We zullen zien hoe het in de toekomst met dat grote respect voor Mila gaat. Amy en Arlo gedragen zich ook als volwassen honden zo ten opzichte van Mila, maar dat zijn ook allebei onderdanige honden. Dat is Fayah niet.
Maar Amoz was ook geen onderdanige hond en die behandelde Mila ook altijd met veel respect en ontzag.
Diana schreef: ↑14 mei 2022, 15:42We zullen zien hoe het in de toekomst met dat grote respect voor Mila gaat. Amy en Arlo gedragen zich ook als volwassen honden zo ten opzichte van Mila, maar dat zijn ook allebei onderdanige honden. Dat is Fayah niet.
Maar Amoz was ook geen onderdanige hond en die behandelde Mila ook altijd met veel respect en ontzag.
Amoz had als reu sowieso een andere verhouding met Mila.
Daarom ben ik heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Ik denk dat Mila de kwaliteiten van Fayah feilloos in de gaten heeft.
Vandaar misschien ook dit vertoon.
- Diana
Arlo en Fayah spelen inmiddels ook heel wat af nu Arlo ontdekt heeft hoe hij wel met haar kan spelen (niet te wild)
Als hij buiten hard gaat rennen, zoekt ze nog steeds dekking
Als hij buiten hard gaat rennen, zoekt ze nog steeds dekking
Re: Fayah: ze is er! *week 5*
Ik kan me goed voorstellen dat ze buiten nog dekking zoekt
Geleidelijk aan zal ze daar ook beter mee om kunnen gaan (en Arlo ook).
- Alfilillo
- Posts in topic: 18
- Welke: Podenco en kruising
Heerlijk om te zien. Ik vind het zo grappig dat jouw honden altijd opgepropt op die kleine bank spelen .
- Diana
Ja, ik zie van beide kanten wel progressie hoor. Arlo heeft haar niet meer omver gerend. Als ze nog nét wat groter is, gaat ze het denk ik alleen maar prachtig vinden.
- Inge O
Niks leuker voor een pup dan op te groeien in een roedel vol tante's en ooms . En bij de doorsnee herder zal je dan meestal ook niet eens het probleem hebben dat de aandacht voor jou erbij inschiet - dat heb ik dan bij wartjes dan weer wel.
- Diana
Ja, maf hè? De vloer is natuurlijk wat glad, op de bank en in de mand hebben ze meer grip. En Arlo en Amy spelen veel liggend met Fayah, maar ze liggen niet graag op de grond.
- Diana
Nee, dat verwacht ik bij Fayah ook echt niet, ze vindt mij toch net wat leuker en belangrijker dan de andere honden. Maar ze hebben inderdaad heel veel lol samen (het is niet alleen leuk voor Fayah, maar gelukkig voor de andere honden ook) en ze leert er ook veel van natuurlijk.
- Diana
Vaste prik hier, zeker nu het flink warm aan het worden is: 's ochtends lekker spelen om de dag goed te beginnen
- Diana
Vandaag weer naar de dierenarts voor de rabiësvaccinatie (is hier verplicht) en ze weegt alweer 11,1 kilo! Ze wordt echt een reuzin, nog even en ze heeft Mila (bijna 18 kilo) ingehaald!
Ze was hartstikke braaf en vindt het wel leuk bij de dierenarts, want daar zijn allemaal lieve mensen die haar aandacht en lekkers geven. Ze wilde ook wel even met een balletje spelen. Als we over straat wandelen, wil ze nog steeds heel graag naar iedereen toe, alle mensen zijn leuk (had Mila ook nog op die leeftijd). Verder heeft ze weer van alles gezien: een stoet motorrijders, veel werkverkeer omdat ze aan de weg aan het werken zijn, andere honden, maar ze vindt alles best, ze is geïnteresseerd en niet snel onder de indruk, ik kan ook steeds haar aandacht weer makkelijk bij mij krijgen.
Na een wandelingetje in het dorp heeft ze bij thuiskomst lekker in het zwembadje geplast
Ze was hartstikke braaf en vindt het wel leuk bij de dierenarts, want daar zijn allemaal lieve mensen die haar aandacht en lekkers geven. Ze wilde ook wel even met een balletje spelen. Als we over straat wandelen, wil ze nog steeds heel graag naar iedereen toe, alle mensen zijn leuk (had Mila ook nog op die leeftijd). Verder heeft ze weer van alles gezien: een stoet motorrijders, veel werkverkeer omdat ze aan de weg aan het werken zijn, andere honden, maar ze vindt alles best, ze is geïnteresseerd en niet snel onder de indruk, ik kan ook steeds haar aandacht weer makkelijk bij mij krijgen.
Na een wandelingetje in het dorp heeft ze bij thuiskomst lekker in het zwembadje geplast
- Frootje
- Contacteer:
Zo, die is alweer zwaar zeg! Ze wordt ook wel een echte hond al. Dat echte puppykopje begint ze al kwijt te raken.
- Inge O
Hahaha, Mila !
En Fayah is qua model en karakter vast een wartjescollie .
En Fayah is qua model en karakter vast een wartjescollie .
Wat is ze al groot geworden! Haar poten zijn zo leuk qua kleurverloop!
Handig dat ze meteen vanalles gezien heeft onderweg, en fijn dat je haar aandacht kunt blijven vragen tijdens al die nieuwe indrukken.
Handig dat ze meteen vanalles gezien heeft onderweg, en fijn dat je haar aandacht kunt blijven vragen tijdens al die nieuwe indrukken.
- Célie
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Wat een portret bij die boom
Wat een mooi hoofd heeft ze zeg.
Wat een mooi hoofd heeft ze zeg.