Moet zo lachen om Mila.
In het begin van het filmpje was de vraag "wie is hier de pup" wel van toepassing
Zo te zien begint Mila de lol van de pup nu zeer zeker in te zien
Moet zo lachen om Mila.
Voor Mila is dit heel normaal gedrag hoor
Ja, dat gaat hier bijna elke ochtend zo, dat is echt niets nieuws voor Fayah Soms lijkt het wel een wedstrijdje 'wie kan het beste rondjes rennen'
Ja, dat is inderdaad leuk om te zien, ze zijn allemaal zo verschillend! Ook heel leerzaam voor Fayah, ze leert natuurlijk veel van de heel verschillende karakters en ook de verschillende (deels rastypische) speel- en communicatiestijlen.Zamunda schreef: ↑21 mei 2022, 09:03 Die verschillen zijn zo mooi om te zien, je kent je honden natuurlijk al lang maar het blijft mooi om dan aan de hand van zo'n nieuweling weer heel duidelijk te zien hoe ze allemaal anders reageren en andere interactie met haar hebben. Dat filmpje met Arlo is zo zoet en wat leuk om te zien hoeveel lol Mila heeft om even met Fayah te spelen (zo leuk dat je je filmpjes nu steeds op YT zet!).
Zo mooi om die ontwikkeling te kunnen volgen! Ik ben wel benieuwd wanneer ze lichamelijk wat meer tegen hem opgewassen zal zijn want Arlo is natuurlijk een hoge en lange hond en één en al spier, die kan zo ongeveer alles wel omver beuken als hij enthousiaster speelt.Diana schreef: ↑21 mei 2022, 12:11Ja, dat is inderdaad leuk om te zien, ze zijn allemaal zo verschillend! Ook heel leerzaam voor Fayah, ze leert natuurlijk veel van de heel verschillende karakters en ook de verschillende (deels rastypische) speel- en communicatiestijlen.Zamunda schreef: ↑21 mei 2022, 09:03 Die verschillen zijn zo mooi om te zien, je kent je honden natuurlijk al lang maar het blijft mooi om dan aan de hand van zo'n nieuweling weer heel duidelijk te zien hoe ze allemaal anders reageren en andere interactie met haar hebben. Dat filmpje met Arlo is zo zoet en wat leuk om te zien hoeveel lol Mila heeft om even met Fayah te spelen (zo leuk dat je je filmpjes nu steeds op YT zet!).
Arlo vond in het begin haar gebijt echt helemaal niet leuk en liep dan steeds alleen maar heel ongemakkelijk weg. Fayah wilde hem dan natuurlijk steeds achterna om hem lekker nog wat meer te bijten, dus ik moest hem echt in bescherming nemen. Hartstikke lief dat hij zo conflictvermijdend is, maar met een bijtende pup had het een averechts effect. Pas toen hij in de plaats van weglopen zijn grenzen wat meer door een grom aan ging geven, gingen ze ook samen spelen. Ze vonden elkaar meteen heel leuk, maar dat samen spelen heeft best lang geduurd daardoor. Terwijl ik had verwacht dat Arlo als mijn jongste en meest speelse hond wel snel met haar zou willen spelen. Eigenlijk was dat ook wel zo, maar dan alleen door heel hard rennen, dan kon ze hem niet bijten, maar dat was voor Fayah weer geen leuk spel. Toch leuk om te zien dat zij nu ook hebben ontdekt hoe ze wel leuk en gelijkwaardig samen kunnen spelen. Soms moet ik Arlo nog wel wat afremmen als hij uit enthousiasme te lomp dreigt te worden, maar Fayah groeit zo hard, het duurt niet meer lang voordat ze lichamelijk ook wat meer tegen hem opgewassen is.
Dat hij dat kan, wil niet zeggen dat hij dat ook doet, bij Mila en Amy doet hij dat ook niet. Hij kan namelijk ook best beheerst spelen. Als Fayah wat groter, sneller en beter gecoördineerd is, gaat ze dat rennen waarschijnlijk wel leuk vinden, Mila vindt het namelijk ook leuk en laat het ook duidelijk weten als het even te lomp gaat (zie rond 50 sec.). Fayah heeft dat ook wel in zich, ze is niet een hond die over zich heen laat lopen.Zamunda schreef: ↑21 mei 2022, 14:00Zo mooi om die ontwikkeling te kunnen volgen! Ik ben wel benieuwd wanneer ze lichamelijk wat meer tegen hem opgewassen zal zijn want Arlo is natuurlijk een hoge en lange hond en één en al spier, die kan zo ongeveer alles wel omver beuken als hij enthousiaster speelt.Diana schreef: ↑21 mei 2022, 12:11Ja, dat is inderdaad leuk om te zien, ze zijn allemaal zo verschillend! Ook heel leerzaam voor Fayah, ze leert natuurlijk veel van de heel verschillende karakters en ook de verschillende (deels rastypische) speel- en communicatiestijlen.Zamunda schreef: ↑21 mei 2022, 09:03 Die verschillen zijn zo mooi om te zien, je kent je honden natuurlijk al lang maar het blijft mooi om dan aan de hand van zo'n nieuweling weer heel duidelijk te zien hoe ze allemaal anders reageren en andere interactie met haar hebben. Dat filmpje met Arlo is zo zoet en wat leuk om te zien hoeveel lol Mila heeft om even met Fayah te spelen (zo leuk dat je je filmpjes nu steeds op YT zet!).
Arlo vond in het begin haar gebijt echt helemaal niet leuk en liep dan steeds alleen maar heel ongemakkelijk weg. Fayah wilde hem dan natuurlijk steeds achterna om hem lekker nog wat meer te bijten, dus ik moest hem echt in bescherming nemen. Hartstikke lief dat hij zo conflictvermijdend is, maar met een bijtende pup had het een averechts effect. Pas toen hij in de plaats van weglopen zijn grenzen wat meer door een grom aan ging geven, gingen ze ook samen spelen. Ze vonden elkaar meteen heel leuk, maar dat samen spelen heeft best lang geduurd daardoor. Terwijl ik had verwacht dat Arlo als mijn jongste en meest speelse hond wel snel met haar zou willen spelen. Eigenlijk was dat ook wel zo, maar dan alleen door heel hard rennen, dan kon ze hem niet bijten, maar dat was voor Fayah weer geen leuk spel. Toch leuk om te zien dat zij nu ook hebben ontdekt hoe ze wel leuk en gelijkwaardig samen kunnen spelen. Soms moet ik Arlo nog wel wat afremmen als hij uit enthousiasme te lomp dreigt te worden, maar Fayah groeit zo hard, het duurt niet meer lang voordat ze lichamelijk ook wat meer tegen hem opgewassen is.
Hahaha, uitgekookt .Diana schreef: ↑21 mei 2022, 14:45Nu voelt ze zich nog een beetje geïntimideerd als Arlo zo hard gaat rennen, ook omdat ze fysiek nog totaal niet mee kan doen. Dat wordt wel snel minder hoor - ze zoekt een veilig plekje en als Arlo enigszins uitgeraasd is, rent ze snel naar hem toe om hem nog even snel in zijn billen te bijten Ik denk dat ze over een tijdje zelf ook prima aan zal kunnen geven wanneer het voor haar niet meer leuk is.
Ja, precies, ze weet wel beter
Wat leuk Ik vind Fayah ook wel echt een heel goed gelukt exemplaar In collieland (zeker bij de langharen) is het ook allemaal kommer en kwel qua gezondheid en karakter, dus ik heb een tijd getwijfeld of ik er nog wel aan moest beginnen. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.Persistence schreef: ↑23 mei 2022, 20:30 Door de filmpjes en beschrijving van Fayah groeit mijn collie liefde weer
Wat een ontzettend leuke pup zeg. En Mila is ook nog zo actief en speels zeg!
Ja, echt hoor, het neemt je best veel werk uit handen Ze houden elkaar heerlijk bezig en dan heeft Fayah geen tijd om dingen te verzinnen die wat minder gewenst zijn Er zijn heel veel dingen die ze snapt omdat ze bij de andere honden afkijkt wat de bedoeling is. Het grappige is dat zij hen andersom ook helpt. Arlo is een bangerik met veel vreemde mensen (vooral mannen) en mijn buurman aan de andere kant van het hek was voor hem altijd een reden om op een meter of vijf afstand te gaan blaffen. Fayah is nog zo dol op álle mensen, dus die ging meteen breed kwispelend met de oortjes naar achteren naar de buurman toe. En wat denk je: Arlo ging ook opeens met een voorzichtige kwispel naar de buurman toe
Wat bijzonder dat iets wat hij al zo lang op een bepaalde manier doet nog zo beïnvloed kan worden door zo'n vrije gup!Diana schreef: ↑25 mei 2022, 20:47Het grappige is dat zij hen andersom ook helpt. Arlo is een bangerik met veel vreemde mensen (vooral mannen) en mijn buurman aan de andere kant van het hek was voor hem altijd een reden om op een meter of vijf afstand te gaan blaffen. Fayah is nog zo dol op álle mensen, dus die ging meteen breed kwispelend met de oortjes naar achteren naar de buurman toe. En wat denk je: Arlo ging ook opeens met een voorzichtige kwispel naar de buurman toe
Ja, vond ik ook bijzonder. Mijn andere honden reageren compleet neutraal op de buurman, dat was voor Arlo blijkbaar geen geruststelling. Maar een pup die enthousiast reageert haalde hem blijkbaar wel over de streep om zijn angst even te laten varen en eens een kijkje te gaan nemen.Zamunda schreef: ↑26 mei 2022, 08:23Wat bijzonder dat iets wat hij al zo lang op een bepaalde manier doet nog zo beïnvloed kan worden door zo'n vrije gup!Diana schreef: ↑25 mei 2022, 20:47Het grappige is dat zij hen andersom ook helpt. Arlo is een bangerik met veel vreemde mensen (vooral mannen) en mijn buurman aan de andere kant van het hek was voor hem altijd een reden om op een meter of vijf afstand te gaan blaffen. Fayah is nog zo dol op álle mensen, dus die ging meteen breed kwispelend met de oortjes naar achteren naar de buurman toe. En wat denk je: Arlo ging ook opeens met een voorzichtige kwispel naar de buurman toe