ellen en de birmanen schreef: ↑01 mar 2022, 20:22
is het wat een bevalling in zo'n bad? ik hoor heel veel fokkers hier over. leg je ze daarna in een werpkist of blijven ze in dat bad liggen. ben je dan niet bang dat moeders op een pup gaat liggen?
Eerste keer voor mij een nest fokken dus geen idee nog of het handig is. Ik zag het ook voorbij komen bij andere fokkers en het leek mij prettiger dan traditionele werpkist.
Ik had wel 2 opties om een kist te lenen maar die waren beiden erg zwaar. Ik kan zelf niet goed tillen en woon erg klein ook. Dit bad is veel lichter natuurlijk dus kan ik zelf verschuiven en weer afbreken, opvouwen en opbergen. Er komt wel een bodemplaat in waar ik vetbed omheen kan vouwen. Flora graaft veel ter voorbereiding en om zo'n bad nou meteen kapot te laten graven vond ik ook zonde. Er komt ook nog wat isolatie eronder tegen optrekkend koude.
Mijn idee is het bad voor werpen en eerste 3 weken te gebruiken. Daarna ren opzetten met veilig ligplekken in bench/mand enzo maken. Eventueel kan je 1 kant frame weghalen zodat puppen eruit en in kunnen maar dat lijkt me gedoe.
Ze wilde wel eerste nestje persé op de bank werpen
Maar ze ligt nu al heel graag in het badje dus ik hoop dat ze mijn stoffen bank wil ontzien
Ik ben absoluut niet bang voor doodliggen. Fokker Flora heeft ook nooit stangen. Doesjes zijn ontzettend voorzichtig. Flora moest je met terug in kist komen helpen want ze durfde nauwelijks terug te gaan liggen/zitten uit zenuwen dat ze op een pup ging liggen. Haar ook wel raar zien liggen met een poot in onnatuurlijke hoek. Dan lag daar een pup te slapen die ze niet wilde storen. Ze keek dan altijd erg opgelucht als je pup weghaalde
Ik hoop dat ze met ruimer badje makkelijker een plekje kan vinden om te gaan liggen.