Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
Re: Murphy-murmels ❤
Gisteravond heb ik wel drie keer de foto's bekeken van Murphy, zo schattig! Ook wel leuk dat er momenteel meerdere puppytopics lopen hier Lekker veel puppy spam!
- Frootje
- Posts in topic: 24
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik keek ook het filmpje even. Super schattig. Tot Froo luidkeels ging lopen zoeken waar de pup was die ze moest opvreten. Koest. Ik heb de rest maar met koptelefoon gekeken.
Re: Hoi lieve mooie Murphy ❤
Is het hetzelfde vest als destijds met de 3 kittens?
Maar wat een frummel Een heerlijke pupke!
Oh, je kan ook dicteren gebruiken ipv typen. Werkt soms goed, soms ook niet en krijg je woorden die nergens op slaan, maar oké, het is te proberen als typen niet lukt.
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Oh wat leuk dat het herinneringen naar boven haalt, leuk om te lezen ook! Haha, een volwassen hond is toch ook maar zozo .Mo-yi schreef: ↑13 okt 2021, 09:28 ahhh wat heerlijk he!
Haalt weer herinneringen naar boven...ohhh de eerste sneeuw..zoooo leuk..ohhh de wandelingen in de wind als er blaadjes op het pad voorbij waaien achterna jagen..alles is leuk en interessant..nu schop ik af en toe een eikel voor me uit en Mo kijkt ernaar; oh..oke..en waggelt lekker verder...en nu nog heb iok dan beelden hoe ze daar gek van werd en en per-se ging zoeken tot ze m had...manmanman wat een heerlijke tijd ja
Pffff, intensief! Gelukkig doet de smurf dat nog niet *klopt af*. Alhoewel, mos en stokjes stopt ie wel in z'n bekkie maar ik doe daar niks mee en hij eet het niet op. Ik heb hem gisteren nog een tamme kastanje in de ren gegeven die hij helemaal platgekauwd heeft. Maar ik wil sowieso niet alles steeds gaan afpakken dus ik denk dat als hij wel dingen gaat eten ik vooral heel erg m'n best ga doen om hem af te leiden, anders ben ik bang dat hij juist heel snel dingen naar binnen gaat werken omdat hij denkt/weet dat ik het afpak. Dus hopelijk gaat dat lukken, als niet met brokjes dan met worst.
Hahaha, die boze Vos en de kippen en oude mannetjes . Ja als hij moe is en niet iets té moe dan is het een heel gebeuren . De arme prul.
Ah wat leuk! Ja voor mijn gevoel is het echt een invasie van puppies waar gelukkig aardig over geschreven wordt! Uiteraard de vier van Spring maar ook Bertus en de komende weken nog een paar! Heel leuk want zo kan ik nog wat oppikken zo her en der .
Hahahaha, agressieveling .
Haha, het is echt genieten joh al die geluidjes. Hebben alle pups dat of verschilt het ook nog een beetje per ras/type? Wie weet het?
Haha, nee een ander (groter en warmer) vest dat ik van man ingepikt heb . Maar het voelt wel ongeveer hetzelfde, bracht die herinneringen ook terug!
Ik denk dat het nu zonder dicteren wel moet gaan lukken, hij ligt nog wel graag naast/tegen/op me maar meestal hoef ik mijn arm niet meer om hem heen te slaan .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat is in ieder geval exact mijn ervaring. Ik krijg vaak 'klachten' van puppenmensen dat hun pup erg bezig is met vanalles en nog wat proberen op te vreten, en de beste manier om dat tot een probleem te maken is er bovenop zitten (verbieden/afpakken). Niet alleen zouden ze het dan sneller doorslikken maar ze raken er dan ook vaak steeds méér op gefocust omdat je er 'een ding' van maakt.Zamunda schreef: ↑13 okt 2021, 16:40 Maar ik wil sowieso niet alles steeds gaan afpakken dus ik denk dat als hij wel dingen gaat eten ik vooral heel erg m'n best ga doen om hem af te leiden, anders ben ik bang dat hij juist heel snel dingen naar binnen gaat werken omdat hij denkt/weet dat ik het afpak.
Ik heb daar werkelijk nog nooit op gereageerd bij een pup en bij allemaal verdween het gedrag vanzelf, meer nog, mijn honden lopen zelfs soms lekkere hapjes voorbij, juist omdat het helemaal niet in hun hoofd zit dat er iets 'oppakbaars/eetbaars' langs de weg ligt.
- Frootje
- Contacteer:
Ja, echt niet doen inderdaad. Het heeft mij meer dan twee jaar gekost om Froo te overtuigen dingen toch af te geven in plaats van ze ter plekke door te slikken omdat ik er ook maar naar keek. Ik doe dat bij een volgende pup dus ook echt niet meer.Zamunda schreef: ↑13 okt 2021, 16:40Maar ik wil sowieso niet alles steeds gaan afpakken dus ik denk dat als hij wel dingen gaat eten ik vooral heel erg m'n best ga doen om hem af te leiden, anders ben ik bang dat hij juist heel snel dingen naar binnen gaat werken omdat hij denkt/weet dat ik het afpak.
Ik zou zeggen dat ze het goed bedoelt maar we weten allemaal dat dat niet zo is. Honden op de tv moeten eigenlijk ook nog altijd oprotten van haar. Ze is gewoon een beetje speciaal. Hoe kun je Murphy nou niet schattig vinden?
- Zamunda
Echt, ik heb zoveel geleerd in mijn jaren op het HF, mede van jou, heerlijk (ook buiten mijn ogen open gehouden natuurlijk, maar daar kom ik niet zoveel honden tegen). Ik heb dit soort dingen allemaal gelezen en in het koppie opgeslagen. Nou heb ik ook een of ander besjesding in de zijtuin staan en hou ik echt wel in de gaten of hij daarvan gaat eten en zo ja dan zal ik het afzetten want het is dan natuurlijk geen taxus (die zou ik meteen gerausd hebben) maar zal vast giftig zijn. Maar kauwen op een eikel vind ik niet zo'n probleem als hij dat zou gaan doen, lijkt me dat dat ook helemaal niet zo lekker is maar anders hou ik gewoon in de smiezen dat hij er niet ladingen vol van binnen kan werken (ofwel door afleiden ofwel door ergens anders te gaan lopen). Want ik wil dus echt voorkomen dat ik het af ga pakken.Inge O schreef: ↑13 okt 2021, 17:30Dat is in ieder geval exact mijn ervaring. Ik krijg vaak 'klachten' van puppenmensen dat hun pup erg bezig is met vanalles en nog wat proberen op te vreten, en de beste manier om dat tot een probleem te maken is er bovenop zitten (verbieden/afpakken). Niet alleen zouden ze het dan sneller doorslikken maar ze raken er dan ook vaak steeds méér op gefocust omdat je er 'een ding' van maakt.
Ik heb daar werkelijk nog nooit op gereageerd bij een pup en bij allemaal verdween het gedrag vanzelf, meer nog, mijn honden lopen zelfs soms lekkere hapjes voorbij, juist omdat het helemaal niet in hun hoofd zit dat er iets 'oppakbaars/eetbaars' langs de weg ligt.
En ik maak dankbaar gebruik van alle stokjes die in de tuin liggen, dat scheelt tenminste weer gaatjes .
Ja zonde hè. Ik zag het ook bij een hond op een gezamenlijke wandeling, die hond had een tasje gejat maar die was absoluut niet terug te krijgen. Tasje werd gesloopt en hond kwam echt niet naar de bazen. Als baas of iemand anders naar die hond kwam rende hij weer weg. Net zolang tot hij klaar was met slopen . Dat wil ik niet aanleren .
Nou, Froo heeft wel een medestander in Lais hoor . Niet dat ze zo erg is als Froo denk ik maar de smurf moet wel kortgehouden worden .
- Gudrun
- Posts in topic: 7
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik heb speciaal oortjes in gedaan om dat filmpje te kijken!
Met als resultaat ene Kika-neus in mijn oor.
Superschattig die geluidjes, kleine mopperpot
Met als resultaat ene Kika-neus in mijn oor.
Superschattig die geluidjes, kleine mopperpot
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Golden retriever
Ik ben wel een beetje jaloers op al die mensen wiens hond reageert op die schattige geluidjes hoor! Die van mij vond dat te veel moeite
(Hij lijkt heel goed te weten wanneer geluid uit de tv/laptop/telefoon komt, of dat het iets in het echt is. Oefenen met zo'n vuurwerkcd zette hier dus ook geen zoden aan de dijk (doden aan de zijk? ))
(Hij lijkt heel goed te weten wanneer geluid uit de tv/laptop/telefoon komt, of dat het iets in het echt is. Oefenen met zo'n vuurwerkcd zette hier dus ook geen zoden aan de dijk (doden aan de zijk? ))
- Frootje
- Contacteer:
Nee, dat snap ik inderdaad. Froo heeft gelukkig geen dingen gejat, maar ze at als pup buiten vaak besjes van de grond, er stond zo’n bessenstruik en ik vermoedde dat ze giftig waren. Ik heb ze dus telkens afgepakt. Ze liet dat ook gewoon toe trouwens, dus op dat moment zelf had ik niet in de gaten dat dat zo stom was. Maar na een tijdje begon ze ze met een noodvaart door te slikken als ik ook maar in de buurt kwam en uiteindelijk kon ik zelfs niet eens meer naar haar kijken als ze iets in haar smoel had of ze slikte het door. Ondertussen kent ze trouwens heel goed het commando ‘leave it’. Als ze iets niet mag hebben zeg ik het voordat ze het vast heeft, maar ook als ze het al heeft gepakt kan ik het haar op die manier los doen laten. Het was dus gelukkig heel goed te herstellen maar het heeft lang geduurd.Zamunda schreef: ↑13 okt 2021, 19:18Ja zonde hè. Ik zag het ook bij een hond op een gezamenlijke wandeling, die hond had een tasje gejat maar die was absoluut niet terug te krijgen. Tasje werd gesloopt en hond kwam echt niet naar de bazen. Als baas of iemand anders naar die hond kwam rende hij weer weg. Net zolang tot hij klaar was met slopen . Dat wil ik niet aanleren .
Ik denk dat jouw idee om Murphy af te leiden een veel beter idee is, ik ga dat onthouden voor de volgende pup, zodat ik niet weer zo’n bessenslikker krijg.
Froo snapt dat inderdaad, even goed laten weten wie er de koningin in huis is voordat je lief kunt gaan doen natuurlijk.
Oeps. Kwoot verkloot.
Pup Kenya liep steeds rond met afval (papiertjes, macdonaldstroep, platgetrapte blikjes etc) en dan zei ik: wat heb je nou weer voor moois? Dan liep ze blij met het ding rond te stuiteren en na een tijdje riep ik haar dan bij me en ruilde ik het voor een voertje. Ze had dus niet de neiging om het op te eten. Je zou denken dat ze dan bewust van alles zou gaan oprapen, maar met de tijd werd het alleen maar minder. Ze hield zo wel een tijdje de buurt schoon, want dat ging natuurlijk allemaal thuis in de afvalbakZamunda schreef: ↑13 okt 2021, 16:40 Maar ik wil sowieso niet alles steeds gaan afpakken dus ik denk dat als hij wel dingen gaat eten ik vooral heel erg m'n best ga doen om hem af te leiden, anders ben ik bang dat hij juist heel snel dingen naar binnen gaat werken omdat hij denkt/weet dat ik het afpak.
Alleen kleine stokken bleven leuk: tot op hoge leeftijd kwam ze je soms ineens blij voorbij galopperen met een stokje in haar bek, helemaal blij als je vertelde dat hem mooi vond
- Diana
- Posts in topic: 16
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Zo heb ik het met Mila ook gedaan en die is nog altijd blij als een kind als ze wat 'moois' vindt tijdens de wandeling Ze rent en speelt er wat mee en pleurt het dan voor mijn voeten. In huis heeft ze een tijdje ook alles wat ze vond, bijvoorbeeld iets wat de katten van het aanrecht of van tafel smeten, 's nachts in mijn bed gelegd. Werd ik wakker naast een appel en een notitieblok Mila is heel voorzichtig en zacht in de bek, dus er was meestal nauwelijks een hondentandje in te ontdekken.K@ren schreef: ↑13 okt 2021, 20:11Pup Kenya liep steeds rond met afval (papiertjes, macdonaldstroep, platgetrapte blikjes etc) en dan zei ik: wat heb je nou weer voor moois? Dan liep ze blij met het ding rond te stuiteren en na een tijdje riep ik haar dan bij me en ruilde ik het voor een voertje. Ze had dus niet de neiging om het op te eten. Je zou denken dat ze dan bewust van alles zou gaan oprapen, maar met de tijd werd het alleen maar minder. Ze hield zo wel een tijdje de buurt schoon, want dat ging natuurlijk allemaal thuis in de afvalbakZamunda schreef: ↑13 okt 2021, 16:40 Maar ik wil sowieso niet alles steeds gaan afpakken dus ik denk dat als hij wel dingen gaat eten ik vooral heel erg m'n best ga doen om hem af te leiden, anders ben ik bang dat hij juist heel snel dingen naar binnen gaat werken omdat hij denkt/weet dat ik het afpak.
Alleen kleine stokken bleven leuk: tot op hoge leeftijd kwam ze je soms ineens blij voorbij galopperen met een stokje in haar bek, helemaal blij als je vertelde dat hem mooi vond
Nu is dat ondenkbaar, want als iets enigszins eetbaars op de grond valt en ik lig in bed te slapen, vreten mijn andere honden het wel op.
Ohhh gelukkig. Dacht al dat Ik alleen zo’n ongeïnteresseerd typetje had. Hippie kijkt niet op of om. Dacht ze nog even wat harder af te spelen…. Maar nee hoor. Niks.GoldenGizmo schreef: ↑13 okt 2021, 19:53 Ik ben wel een beetje jaloers op al die mensen wiens hond reageert op die schattige geluidjes hoor! Die van mij vond dat te veel moeite
-
- Posts in topic: 9
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
wat heerlijk al die Murphy avonturen! Hij heeft het echt getroffen hoor
Geweldig, en dat ze het ook in je bed legdeDiana schreef: ↑13 okt 2021, 20:43Zo heb ik het met Mila ook gedaan en die is nog altijd blij als een kind als ze wat 'moois' vindt tijdens de wandeling Ze rent en speelt er wat mee en pleurt het dan voor mijn voeten. In huis heeft ze een tijdje ook alles wat ze vond, bijvoorbeeld iets wat de katten van het aanrecht of van tafel smeten, 's nachts in mijn bed gelegd. Werd ik wakker naast een appel en een notitieblok Mila is heel voorzichtig en zacht in de bek, dus er was meestal nauwelijks een hondentandje in te ontdekken.K@ren schreef: ↑13 okt 2021, 20:11 Pup Kenya liep steeds rond met afval (papiertjes, macdonaldstroep, platgetrapte blikjes etc) en dan zei ik: wat heb je nou weer voor moois? Dan liep ze blij met het ding rond te stuiteren en na een tijdje riep ik haar dan bij me en ruilde ik het voor een voertje. Ze had dus niet de neiging om het op te eten. Je zou denken dat ze dan bewust van alles zou gaan oprapen, maar met de tijd werd het alleen maar minder. Ze hield zo wel een tijdje de buurt schoon, want dat ging natuurlijk allemaal thuis in de afvalbak
Nu is dat ondenkbaar, want als iets enigszins eetbaars op de grond valt en ik lig in bed te slapen, vreten mijn andere honden het wel op.
Iets eetbaars had Kenya vrees ik wel naar binnen gewerkt
Bertus is gewend om veel buiten te zijn in de tuin bij de fokster en daar at hij stokjes ,blaadjes enz
Ik ga ook niet alles afpakken maar laatst had hij een naaktslak die heb ik wel afgepakt en een sigarettenpeuk
Eikels zijn niet giftig?
Ik hebben opgelost door hem op te tillen naar een stuk waar veel minder ligt
Het is inderdaad niet de bedoeling dat hij juist alles gaat opschrokken
Soms gaat hij liggen kauwen op straat en dan lok ik hem wel verder met een brokje
Ik ga ook niet alles afpakken maar laatst had hij een naaktslak die heb ik wel afgepakt en een sigarettenpeuk
Eikels zijn niet giftig?
Soms gaat hij liggen kauwen op straat en dan lok ik hem wel verder met een brokje
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Golden retriever
Jawel.Smoushond schreef: ↑14 okt 2021, 07:33 Bertus is gewend om veel buiten te zijn in de tuin bij de fokster en daar at hij stokjes ,blaadjes enz
Eikels zijn niet giftig?
https://www.dierenartsboschhoven.nl/nie ... oor-honden
- Zamunda
Het is zo zalig. Gisterochtend hebben de honden in de zijtuin gegeten en de murmel was er ook gezellig bij . Hij bleef wel heel lang bij ons zitten maar is toch een paar keer richting de honden gelopen en mee gaan zoeken, volleerd brokjes-uit-het-gras-visser .
Beetje interactie met Lais en Raaf ook, genieten.
Eerst ochtendrondje
Nog even in de ren
En weer slapen
Daarna lekker samen met de honden in de tuin eten. De streepjes
Hij komt los
Even snoeien
Raaf die hem uitdaagt
Sinds gister ook voor het eerst met brokjes bezig. Eerder wilde ik dat nog niet doen omdat ik eerst wilde kijken wat hij zelf aankon zonder hem over grenzen te trekken met brok maar nu vond ik hem er wel klaar voor. Hij vindt het in elk geval een grote plus dat ie ineens snoep krijgt .
Hier wat brokjes in een kongspeel
's Middags was hij ineens weer heel timide in de zijtuin en hij ontdooide ook niet, hij bleef de hele tijd aan me vastgeplakt. Ik heb het vermoeden dat het kwam door de kreten van de cirkelende roofvogel .
Eind van de middag kwam hij echter echt los hoor . Achter Lais en Ravi aanrennen en ook wel zodanig wild richting het hoofd springen dat Lais wel even diep moest grommen.
En Raaf en Murf hebben gespeeld . Zoooooo leuk. Gewoon nu al . Een soort renspelletje/pak me dan, maar echt heel duidelijk elkaar uitdagen. Wauw.
Zoek de smurf
En nog een keer zoek de smurf
De tuin leegeten met Raaf
En met Lais, maar die houdt ie goed in de gaten
En Lais mist haar hol dus is in deze tuin ook maar vast begonnen
Vannacht werd ik wakker van de smurf die op de rand van het bed zat, die moest op de bak maar was te moe om de 'trapjes' te nemen. Dus hup eruit en op de bak, daar draaide hij keurig een drol, knapperd. Maar, hij ging niet plassen . Dat klopt echt niet, zou hij dan al op bed geplast hebben voor ik wakker werd? Ik zoeken, maar nee, ik kon niks vinden. In zijn bench ook niet. Dus nog maar een paar keer met tussenpozen op de bak gezet maar uiteindelijk toch maar weer (samen) gaan slapen.
Pak ik net zijn aap... hé, nat. Snif, ja dat zal urine zijn. Dus ik probeer de plek waar de aap lag te bevoelen maar de smurf was juist in zijn zeer doortastende handenhapmoment van voor het slapen... echt, klojo, kappen nou . Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en bedacht dat als het al zo lang ergens in de dekens ingetrokken is het er straks ook nog wel zit .
Misschien moet ik de bak toch op een verhoging zetten zodat hij er vanaf bed makkelijk bij kan, kijken of ik daar vandaag wat mee kan.
Vanmorgen was hij weer heerlijk bij me gekropen. Op een gegeven moment kroop hij onder de deken, van boven naar mijn voeten en aan de andere kant weer omhoog . Nog even zo gelegen en toen was het wel een mooie tijd om op te staan.
Hem laten plassen en in de ren gezet, snel zijn eten gepakt en gegeven (in de open bench zodat hij en zijn eten wat veiliger staat voor de aaseters ) en toen de groterds mee naar buiten genomen. Hij deed het ondertussen keurig in de ren en toen ben ik maar meteen het voer voor de honden gaan pakken en in de tuin gaan strooien. Deze keer iets verder van huis af want gisteren had de smurf éérst een net iets te grote portie KVV op en ging zich toen nog even uitgebreid voleten door mee te zoeken met de groterds .
Na het strooien de smurf gehaald en die had wel weer even tien minuten nodig om te ontdooien, daarna een beetje spelen met mij, beetje apporteren en trekspelletje en uiteindelijk ging hij de honden weer opzoeken. Zoooooooo leuk . Hij heeft weer met Raaf gespeeld, man wat een ultiem genot.
En nu ligt hij weer heerlijk naast me te slapen
Beetje interactie met Lais en Raaf ook, genieten.
Eerst ochtendrondje
Nog even in de ren
En weer slapen
Daarna lekker samen met de honden in de tuin eten. De streepjes
Hij komt los
Even snoeien
Raaf die hem uitdaagt
Sinds gister ook voor het eerst met brokjes bezig. Eerder wilde ik dat nog niet doen omdat ik eerst wilde kijken wat hij zelf aankon zonder hem over grenzen te trekken met brok maar nu vond ik hem er wel klaar voor. Hij vindt het in elk geval een grote plus dat ie ineens snoep krijgt .
Hier wat brokjes in een kongspeel
's Middags was hij ineens weer heel timide in de zijtuin en hij ontdooide ook niet, hij bleef de hele tijd aan me vastgeplakt. Ik heb het vermoeden dat het kwam door de kreten van de cirkelende roofvogel .
Eind van de middag kwam hij echter echt los hoor . Achter Lais en Ravi aanrennen en ook wel zodanig wild richting het hoofd springen dat Lais wel even diep moest grommen.
En Raaf en Murf hebben gespeeld . Zoooooo leuk. Gewoon nu al . Een soort renspelletje/pak me dan, maar echt heel duidelijk elkaar uitdagen. Wauw.
Zoek de smurf
En nog een keer zoek de smurf
De tuin leegeten met Raaf
En met Lais, maar die houdt ie goed in de gaten
En Lais mist haar hol dus is in deze tuin ook maar vast begonnen
Vannacht werd ik wakker van de smurf die op de rand van het bed zat, die moest op de bak maar was te moe om de 'trapjes' te nemen. Dus hup eruit en op de bak, daar draaide hij keurig een drol, knapperd. Maar, hij ging niet plassen . Dat klopt echt niet, zou hij dan al op bed geplast hebben voor ik wakker werd? Ik zoeken, maar nee, ik kon niks vinden. In zijn bench ook niet. Dus nog maar een paar keer met tussenpozen op de bak gezet maar uiteindelijk toch maar weer (samen) gaan slapen.
Pak ik net zijn aap... hé, nat. Snif, ja dat zal urine zijn. Dus ik probeer de plek waar de aap lag te bevoelen maar de smurf was juist in zijn zeer doortastende handenhapmoment van voor het slapen... echt, klojo, kappen nou . Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en bedacht dat als het al zo lang ergens in de dekens ingetrokken is het er straks ook nog wel zit .
Misschien moet ik de bak toch op een verhoging zetten zodat hij er vanaf bed makkelijk bij kan, kijken of ik daar vandaag wat mee kan.
Vanmorgen was hij weer heerlijk bij me gekropen. Op een gegeven moment kroop hij onder de deken, van boven naar mijn voeten en aan de andere kant weer omhoog . Nog even zo gelegen en toen was het wel een mooie tijd om op te staan.
Hem laten plassen en in de ren gezet, snel zijn eten gepakt en gegeven (in de open bench zodat hij en zijn eten wat veiliger staat voor de aaseters ) en toen de groterds mee naar buiten genomen. Hij deed het ondertussen keurig in de ren en toen ben ik maar meteen het voer voor de honden gaan pakken en in de tuin gaan strooien. Deze keer iets verder van huis af want gisteren had de smurf éérst een net iets te grote portie KVV op en ging zich toen nog even uitgebreid voleten door mee te zoeken met de groterds .
Na het strooien de smurf gehaald en die had wel weer even tien minuten nodig om te ontdooien, daarna een beetje spelen met mij, beetje apporteren en trekspelletje en uiteindelijk ging hij de honden weer opzoeken. Zoooooooo leuk . Hij heeft weer met Raaf gespeeld, man wat een ultiem genot.
En nu ligt hij weer heerlijk naast me te slapen
- Zamunda
Haha, leuk! Ja hij kan zo lekker mopperen . Net ook weer, dan wordt ie wakker maar is nog lang niet klaar met slapen, dan is ie echt wel een kwartier aan het miemelen en al mopperend ergens op aan het knagen, of aan het draaien en dan met gekreun en gezucht weer gaan liggen.
Oh, hier moet ik altijd wel opletten met hondenfilmpjes. Als alles eindelijk in rust ligt zet ik echt het geluid niet aan .GoldenGizmo schreef: ↑13 okt 2021, 19:53 Ik ben wel een beetje jaloers op al die mensen wiens hond reageert op die schattige geluidjes hoor! Die van mij vond dat te veel moeite
Ik snap heel goed dat je dan denkt dat het gewoon goed gaat, ik zou het vrijwel zeker ook zo gedaan hebben als ik al niet zoveel meegelezen had over dit soort dingen. Gelukkig heb je het goed kunnen herstellen!Frootje schreef: ↑13 okt 2021, 19:58Nee, dat snap ik inderdaad. Froo heeft gelukkig geen dingen gejat, maar ze at als pup buiten vaak besjes van de grond, er stond zo’n bessenstruik en ik vermoedde dat ze giftig waren. Ik heb ze dus telkens afgepakt. Ze liet dat ook gewoon toe trouwens, dus op dat moment zelf had ik niet in de gaten dat dat zo stom was. Maar na een tijdje begon ze ze met een noodvaart door te slikken als ik ook maar in de buurt kwam en uiteindelijk kon ik zelfs niet eens meer naar haar kijken als ze iets in haar smoel had of ze slikte het door. Ondertussen kent ze trouwens heel goed het commando ‘leave it’. Als ze iets niet mag hebben zeg ik het voordat ze het vast heeft, maar ook als ze het al heeft gepakt kan ik het haar op die manier los doen laten. Het was dus gelukkig heel goed te herstellen maar het heeft lang geduurd.
Echt hè . Maar Lais heeft vast helemaal gelijk, dat kon ik gisteren al een beetje zien dat als die smurf loskomt hij heel snel heel wild wordt en Lais laat hem dan meteen even weten dat zij daar NIET van gediend is. Natuurlijk zie ik ze liever meteen heerlijk spelen maar ik denk dat ik hier op de lange termijn veel meer aan heb.
- Zamunda
Oh ja, fijn dat je het zegt! Die was ik vergeten. Ik pas dat wel al toe met 'leuke' dingen, dan komt ie met een speeltje en zeg ik dat het zo'n mooie is. Goeie om die ook paraat te houden bij gevaarlijker dingen.K@ren schreef: ↑13 okt 2021, 20:11Pup Kenya liep steeds rond met afval (papiertjes, macdonaldstroep, platgetrapte blikjes etc) en dan zei ik: wat heb je nou weer voor moois? Dan liep ze blij met het ding rond te stuiteren en na een tijdje riep ik haar dan bij me en ruilde ik het voor een voertje. Ze had dus niet de neiging om het op te eten. Je zou denken dat ze dan bewust van alles zou gaan oprapen, maar met de tijd werd het alleen maar minder. Ze hield zo wel een tijdje de buurt schoon, want dat ging natuurlijk allemaal thuis in de afvalbak
Haha, geweldig !Diana schreef: ↑13 okt 2021, 20:43Zo heb ik het met Mila ook gedaan en die is nog altijd blij als een kind als ze wat 'moois' vindt tijdens de wandeling Ze rent en speelt er wat mee en pleurt het dan voor mijn voeten. In huis heeft ze een tijdje ook alles wat ze vond, bijvoorbeeld iets wat de katten van het aanrecht of van tafel smeten, 's nachts in mijn bed gelegd. Werd ik wakker naast een appel en een notitieblok Mila is heel voorzichtig en zacht in de bek, dus er was meestal nauwelijks een hondentandje in te ontdekken.
Ja, zeker wel. Maar waar ik bij taxus direct in de kramp zou schieten heb ik dat bij eikels niet. Ja als hij echt steeds weer van alles opeet weet ik ook niet zeker wat ik zou doen hoor, de smurf doet dat gelukkig niet. Maar ik denk dat ik toch voor afleiden zou gaan met worst of lekker brokjes in het gras strooien?
Zou ik ook doen. Het is wel een lastig seizoen met een pup die van alles eet ! En afleiden met een brokje (of worst) zou ook mijn tactiek zijn.
Nou, als ik hier niks afgepakt had, hadden ze (en dan vooral Tanja) al een nicotinevergiftiging gehad. Er liggen hier zoveel peuken naast de portiekdeuren en op de galerijen en in de portieken, dat was dan vast niet goed gegaan.Inge O schreef: ↑13 okt 2021, 17:30Dat is in ieder geval exact mijn ervaring. Ik krijg vaak 'klachten' van puppenmensen dat hun pup erg bezig is met vanalles en nog wat proberen op te vreten, en de beste manier om dat tot een probleem te maken is er bovenop zitten (verbieden/afpakken). Niet alleen zouden ze het dan sneller doorslikken maar ze raken er dan ook vaak steeds méér op gefocust omdat je er 'een ding' van maakt.Zamunda schreef: ↑13 okt 2021, 16:40 Maar ik wil sowieso niet alles steeds gaan afpakken dus ik denk dat als hij wel dingen gaat eten ik vooral heel erg m'n best ga doen om hem af te leiden, anders ben ik bang dat hij juist heel snel dingen naar binnen gaat werken omdat hij denkt/weet dat ik het afpak.
En tegenwoordig laat ze het toch wel snel los als ze iets van straat pakt.
Hier is het een walhalla aan afval voor honden rond en in het flat.
Ze probeert lege verpakkingen wel weer te pakken met haar poten. Haha.
Murphy is echt leuk, en wat fijn dat het al zo goed gaat.
Tanja en Anne
- Inge O
Lijkt me logisch dat ik het niet had over giftige dingen.
"Ahhh, mijn pup zit op taxusbessen te kauwen"........!!
"Nee hoor, principe is principe, niet afpakken, is een zichzelf oplossend probleem."
O, sorry verkeerd begrepen. Maar eikels zijn ook giftig. Nou heeft Tanja die heus weleens op. Bij de fokker van Anne lagen er in september zoveel op de paden dat het wel moeilijk was om te zorgen dat ze er niet eentje opat. En in centerparcs lagen er ook erg veel dan kan je het ook moeilijk voor zijn, vond ik best irritant.
Tanja en Anne
- Inge O
Ja, eikels zijn lastige dingen, toch als ze die echt op gaan eten. Om die te pakken te krijgen zou ik ruilen voor iets lekkers en ze verder zoveel mogelijk vermijden/opruimen.Gonnie schreef: ↑14 okt 2021, 11:17
O, sorry verkeerd begrepen. Maar eikels zijn ook giftig. Nou heeft Tanja die heus weleens op. Bij de fokker van Anne lagen er in september zoveel op de paden dat het wel moeilijk was om te zorgen dat ze er niet eentje opat. En in centerparcs lagen er ook erg veel dan kan je het ook moeilijk voor zijn, vond ik best irritant.
Gelukkig liggen er hier niet echt veel. En hebben ze nu iets andere interesses.Inge O schreef: ↑14 okt 2021, 11:27Ja, eikels zijn lastige dingen, toch als ze die echt op gaan eten. Om die te pakken te krijgen zou ik ruilen voor iets lekkers en ze verder zoveel mogelijk vermijden/opruimen.Gonnie schreef: ↑14 okt 2021, 11:17
Tanja en Anne