Trucje 1, "kiekeboe"

Sirene
Posts in topic: 59

Re: Samen trucjes leren?

Bericht door Sirene »

Frootje schreef: 05 dec 2021, 01:26 Leuk! Ik vond het vorige topic ook leuk om te volgen. Toen niet meegedaan omdat de trucjes haar niet zo lagen. Die kiekeboe zou ze enig vinden maar helaas is ze hier te klein voor. Misschien volgende keer. Voorlopig houden wij ons nog bezig met leren speeltjes in een bak te gooien, daar zijn we nog lang niet dus we hebben toch nog wel even te gaan. :LOL:
Klets is ook te klein maar ik ga gewoon voor de bank zitten met Klets erop.

Tip: begin met speeltjes uit de bak halen, dat werkt makkelijk. En als je een handtouch hebt of een target kun je die gebruiken voor de bak.
Sirene

Bericht door Sirene »

:ok: doe je weer mee ?
Lothian schreef: 04 dec 2021, 22:54 Wat goed dat tellen! Ze kennen het hier andersom, als een hond niet naar bijvoorbeeld zit of hier luistert telt mijn man altijd af van drie, twee, EEN en als ze het dan nog niet gedaan hebben herhaalt hij het commando boos maar dat is vrijwel nooit nodig en gaan ze zitten op één, haha. Heeft hij zelf verzonnen. Ik vind jouw versie leuker Sirene 😜
Sirene

Bericht door Sirene »

Yvette schreef: 04 dec 2021, 22:25 Ja het werkt super!! Hij snapte het gelijk! Hij is ook wel echt superslim maar ik vind het zelf moeilijk om met dat drukke gedoe om te gaan, dit was echt een goeie tip! :E:

Barrie kan ook al bijna kiekeboe, een keer geprobeerd en hij deed het al best goed, kijken of ik morgen ook tijd heb om te oefenen. :cheer:
Ik heb alleen maar goede tips :cheer: ;)
Krijgen we een filmpje van Barrie?
Yvette
Posts in topic: 14
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Sirene schreef:
Klets is ook te klein maar ik ga gewoon voor de bank zitten met Klets erop.
Ja tuurlijk, zo kan ik dat met Freek ook doen, had ik ook al weer niet aan gedacht :x :idea:
Ga Arno wel vragen om te filmen als ik weer tijd heb. Vandaag Sinterklaas, weet niet of we tijd hebben.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Lothian
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Sirene schreef: 05 dec 2021, 07:00 :ok: doe je weer mee ?
Lothian schreef: 04 dec 2021, 22:54 Wat goed dat tellen! Ze kennen het hier andersom, als een hond niet naar bijvoorbeeld zit of hier luistert telt mijn man altijd af van drie, twee, EEN en als ze het dan nog niet gedaan hebben herhaalt hij het commando boos maar dat is vrijwel nooit nodig en gaan ze zitten op één, haha. Heeft hij zelf verzonnen. Ik vind jouw versie leuker Sirene 😜
Jazeker, had me op pagina 1 al aangemeld :D
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 12

Bericht door Tamara »

Vandaag ga ik dat langer vasthouden proberen met de hondjes. En dan op Flicker plaatsen :ok:

Wat doet Ren het toch charmant op dat filmpje, en schattig dat hij tussendoor tellens op zit, ik vreet m zo op! :I:
Afbeelding
GoldenGizmo
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Ik dacht, leuk, Kiekeboe, dat kent Gizmo ook! Blijkt het een hele andere Kiekeboe te zijn :Q: Dit trucje ga ik ivm rugproblemen bij Gizmo niet aanleren, maar heel leuk om te volgen hoe jullie het allemaal doen :ok:
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Sirene schreef: 05 dec 2021, 06:59 Klets is ook te klein maar ik ga gewoon voor de bank zitten met Klets erop.

Tip: begin met speeltjes uit de bak halen, dat werkt makkelijk. En als je een handtouch hebt of een target kun je die gebruiken voor de bak.
Dat zou inderdaad ook nog kunnen! Slim. :F:

Ik kwam er toevallig net gisteren achter dat eruit halen het handigst was om mee te beginnen inderdaad. Erin gooien snapt ze niet, maar met eruit halen tilde ze het automatisch over de rand. Dus dat doet ze al heel netjes. Nu erin nog inderdaad. Dat snapt ze nog niet zo goed maar ik denk dat het kwartje snel zal vallen. :D
Sirene

Bericht door Sirene »

Frootje schreef: 05 dec 2021, 10:42
Sirene schreef: 05 dec 2021, 06:59 Klets is ook te klein maar ik ga gewoon voor de bank zitten met Klets erop.

Ik kwam er toevallig net gisteren achter dat eruit halen het handigst was om mee te beginnen inderdaad. Erin gooien snapt ze niet, maar met eruit halen tilde ze het automatisch over de rand. Dus dat doet ze al heel netjes. Nu erin nog inderdaad. Dat snapt ze nog niet zo goed maar ik denk dat het kwartje snel zal vallen. :D
Kun je haar al naar de bak sturen om het speeltje te pakken. Het scheelt als ze al actief naar de bak moet zoeken
Sirene

Bericht door Sirene »

GoldenGizmo schreef: 05 dec 2021, 10:04 Ik dacht, leuk, Kiekeboe, dat kent Gizmo ook! Blijkt het een hele andere Kiekeboe te zijn :Q: Dit trucje ga ik ivm rugproblemen bij Gizmo niet aanleren, maar heel leuk om te volgen hoe jullie het allemaal doen :ok:
Met een golden kun je gewoon voor de hond zitten en alleen hoofd op schouder trainen. Dat ziet er ook super schattig uit.
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Eerste kiekeboesessie met Taro. Als ik "op" zeg gelooft hij pas dat hij echt op mijn schouder mag :lol1: ga ik later nog wel omzetten naar kiekeboe.

Ruk gefilmd weer dus ik heb maar even een kort stukje geknipt.
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Tamara schreef: 05 dec 2021, 09:16 Vandaag ga ik dat langer vasthouden proberen met de hondjes. En dan op Flicker plaatsen :ok:

Wat doet Ren het toch charmant op dat filmpje, en schattig dat hij tussendoor tellens op zit, ik vreet m zo op! :I:
Leuk! Lekker oefenen! Dat tellen werkt perfect. En bij meer visuele honden gebruik je een beweging.

Ren is grappig hè, met zijn uitsloverij 😍
Sirene

Bericht door Sirene »

Lothian schreef: 05 dec 2021, 11:24

Eerste kiekeboesessie met Taro. Als ik "op" zeg gelooft hij pas dat hij echt op mijn schouder mag :lol1: ga ik later nog wel omzetten naar kiekeboe.

Ruk gefilmd weer dus ik heb maar even een kort stukje geknipt.
Leuk! Ik denk dat alle honden dit trucje snel doorhebben. Was een leuk idee van Persistence
GoldenGizmo
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Sirene schreef: 05 dec 2021, 11:24
GoldenGizmo schreef: 05 dec 2021, 10:04 Ik dacht, leuk, Kiekeboe, dat kent Gizmo ook! Blijkt het een hele andere Kiekeboe te zijn :Q: Dit trucje ga ik ivm rugproblemen bij Gizmo niet aanleren, maar heel leuk om te volgen hoe jullie het allemaal doen :ok:
Met een golden kun je gewoon voor de hond zitten en alleen hoofd op schouder trainen. Dat ziet er ook super schattig uit.
Dat is eigenlijk wel een goed idee, waarom heb ik daar zelf nou weer niet aan gedacht? :Q:

Edit: zou je dan aanraden om eerst te leren zijn hoofd op bijv. mijn hand te leggen?
Sirene

Bericht door Sirene »

GoldenGizmo schreef: 05 dec 2021, 11:42
Edit: zou je dan aanraden om eerst te leren zijn hoofd op bijv. mijn hand te leggen?
Nee hoor, gewoon voor het hoofd aan de goede kant. Als je je beloning laag houdt raakt hij vanzelf je schouder. En dan snel alleen maar belonen bij aanraking èn de goede kant.
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Sirene schreef: 05 dec 2021, 11:23
Frootje schreef: 05 dec 2021, 10:42

Kun je haar al naar de bak sturen om het speeltje te pakken. Het scheelt als ze al actief naar de bak moet zoeken
Goed idee, daar gaan we vanmiddag dan mee verder. :ok:
Zamunda
Posts in topic: 20
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 04 dec 2021, 09:36 https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... n#p8529800

Hier staat het andere topic meteen in gelinkt. Het armen springen vind ik zelf ook heel leuk. Wel pas doen als je rug weer goed is.
Dank je! Ik heb het gisteren allemaal zitten lezen en kijken (en opgeslagen), wat ontzettend leuk en leerzaam :cheer: . Ik kan er niet echt mee aan de slag maar heb gisteren toch al wat geoefend met de smurf, ik heb een lage bank waar ik lekker onderuitgezakt kan zitten en liet hem middels een speeltje steeds een beetje op me springen/lopen en dan klemmen. Verder dan dat zal ik voorlopig niet komen maar was toch leuk om te doen.

Ik ga eens kijken of ik de achteruit erop kan zetten bij Murphy.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Sirene

Bericht door Sirene »

Zamunda schreef: 05 dec 2021, 12:49
Sirene schreef: 04 dec 2021, 09:36 https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... n#p8529800

Hier staat het andere topic meteen in gelinkt. Het armen springen vind ik zelf ook heel leuk. Wel pas doen als je rug weer goed is.
Dank je! Ik heb het gisteren allemaal zitten lezen en kijken (en opgeslagen), wat ontzettend leuk en leerzaam :cheer: . Ik kan er niet echt mee aan de slag maar heb gisteren toch al wat geoefend met de smurf, ik heb een lage bank waar ik lekker onderuitgezakt kan zitten en liet hem middels een speeltje steeds een beetje op me springen/lopen en dan klemmen. Verder dan dat zal ik voorlopig niet komen maar was toch leuk om te doen.

Ik ga eens kijken of ik de achteruit erop kan zetten bij Murphy.
Ja superleuk! Stuur je een keer een filmpje?
Achteruit lopen vind ik sowieso een hele handige oefening voor lichaamsbewustzijn. En straks voor allerlei andere oefeningen. Ik leer al heel lang geen zit meer aan bij mijn pups tot ze een aantal oefeningen zoals achteruit lopen en rondjes draaien kunnen. Ik vind het zo irritant als de hond steeds denkt dat hij moet zitten 😉
Dat op je rug springen is ook leuk. Dat was een van de eerste trucjes van spring. Want die deed dat van nature.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Sirene schreef: 05 dec 2021, 12:55Ja superleuk! Stuur je een keer een filmpje?
Achteruit lopen vind ik sowieso een hele handige oefening voor lichaamsbewustzijn. En straks voor allerlei andere oefeningen. Ik leer al heel lang geen zit meer aan bij mijn pups tot ze een aantal oefeningen zoals achteruit lopen en rondjes draaien kunnen. Ik vind het zo irritant als de hond steeds denkt dat hij moet zitten 😉
Dat op je rug springen is ook leuk. Dat was een van de eerste trucjes van spring. Want die deed dat van nature.
Doe ik :ok: ! De zit heb ik ook bewust nog niet aangeleerd/op commando gezet. Ah leuk dat het Spring's eerste trucje zo'n beetje was. Hier was het ook een soort van uit 'nood' geboren :engel: , als ik de plasbak ging zeven ging ie steeds aan m'n mouwen sjorren dus toen ben ik een alternatief gaan vragen. Hij doet niet altijd mee maar dat geeft niet, soms wil hij ook echt erop en dan geef ik hem een kontje en maak ik mijn rug vlak en dan ligt ie dus op m'n rug terwijl ik aan het zeven ben, zo gezellig :liefde: . Dan beweeg ik ook een beetje, goed voor z'n balans.
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Daan
Posts in topic: 7
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Teddy gaat vaak blaffen. Hoe krijg ik er meer rust in? Ik breek het nu af als ze in standje blaf/frustratie gaat en probeer alleen te belonen als de uitvoering zonder gegil is.
Sirene

Bericht door Sirene »

Maart schreef: 05 dec 2021, 17:01 Een 1ste poging met Treskor. Het moeilijkste is het blijven zitten, hij schuift steevast op :lol1:

Hij schuift weg als je bij hem komt zitten? Dat komt straks wel goed. Het ziet er heel beheerst uit :ok:
Sirene

Bericht door Sirene »

Daan schreef: 05 dec 2021, 14:59 Teddy gaat vaak blaffen. Hoe krijg ik er meer rust in? Ik breek het nu af als ze in standje blaf/frustratie gaat en probeer alleen te belonen als de uitvoering zonder gegil is.
Ja, da's lastig. Ik weet van mezelf dat ik geen geduld/zin heb om er iets aan te doen. Klets blaft ook als ze wat meer opgewonden wordt of als ze het niet meteen begrijpt.
Stoppen kan, maar ik doe dat dus zelf niet. Als het frustratie is of niet begrijpen zorg dan je de stapjes kleiner maakt en dus veel sneller beloond. En gewoon lokken ipv laten nadenken kan ook al helpen.
Sirene

Bericht door Sirene »

Ik heb net een sessie "kiekeboe' met Klets gedaan. Dat is nogal een pijnlijke uitdaging :F:
Ze trekt aan mijn haar, gaat drummen op mijn schouders en krabt in mijn gezicht :mann: jammer dat ik niet gefilmd heb, hadden jullie kunnen lachen.
Het ging ook af en toe goed hoor.

Oh, en ik ben zo'n leuk groepskunstje aan het oefenen. Ren en Spring zitten tegenover elkaar met hun pootjes over elkaar heen in de lucht (soort omarmen) en Klets moet dan 8-tjes tussen en om hun door lopen :cheer: ik ben weer even van de straat zeg maar ;)
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

:LOL: Jammer dat daar geen beeld van is Sirene.

@Lothian en @Maart : dat ziet er al zo rustig uit, blijven jullie honden makkelijk achter je?

Hier vanmiddag met beide geprobeerd, met Vic zittend op een poef en bij Bella op de grond. Ik krijg ze lastig achter me, ze blijven vanaf de zijkant tegen me opspringen. Volgens mij denken ze nu dat ze een koekje krijgen voor in het gezicht meppen :LOL:
Het is trouwens best belastend voor ze denk ik, zo op de achterpoten staan.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ziet er leuk uit maart!

Sirene schreef: 05 dec 2021, 17:53 Ik heb net een sessie "kiekeboe' met Klets gedaan. Dat is nogal een pijnlijke uitdaging :F:
Ze trekt aan mijn haar, gaat drummen op mijn schouders en krabt in mijn gezicht :mann: jammer dat ik niet gefilmd heb, hadden jullie kunnen lachen.
Het ging ook af en toe goed hoor.

Oh, en ik ben zo'n leuk groepskunstje aan het oefenen. Ren en Spring zitten tegenover elkaar met hun pootjes over elkaar heen in de lucht (soort omarmen) en Klets moet dan 8-tjes tussen en om hun door lopen :cheer: ik ben weer even van de straat zeg maar ;)
Zó jammer dat je dat niet gefilmd hebt :LOL: .

Wat bedenk je toch altijd weer leuke (groeps)trucjes!
Afbeelding
Plaats reactie