Hondenhuis of gescheiden inrichting?
Re: Hondenhuis of gescheiden inrichting?
Hier mogen ze gewoon overal komen..
Levi ligt op bed, Guusje in haar bench naast bed..
Ze mogen ook op de bank, dat vind ik juist gezellig
Levi ligt op bed, Guusje in haar bench naast bed..
Ze mogen ook op de bank, dat vind ik juist gezellig

Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
- Doyaquba
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Niet in de badkamer en niet in m'n slaapkamer. Verder mogen ze overal. Wel op de bank, niet op m'n stoel (al is die weleens warm als ik thuis kom).
Donner ligt overigens alleen op de bank als hij wil knuffelen of als ik er zelf niet op zit. Cato ligt standaard op de bank of in haar hok. Ja die hokken zijn wel een groot deel van mijn inrichting want klein huis, maar ze vinden het veilige en fijne ruimte. Bovendien heb ik nog wel eens bezoek van mensen en dan trekt Cato zich graag terug. Beetje aangepast op de honden is het dus wel.
Op bed zou ik nooit doen, dan slaap ik zelf echt niet meer met twee grote honden
Donner ligt overigens alleen op de bank als hij wil knuffelen of als ik er zelf niet op zit. Cato ligt standaard op de bank of in haar hok. Ja die hokken zijn wel een groot deel van mijn inrichting want klein huis, maar ze vinden het veilige en fijne ruimte. Bovendien heb ik nog wel eens bezoek van mensen en dan trekt Cato zich graag terug. Beetje aangepast op de honden is het dus wel.
Op bed zou ik nooit doen, dan slaap ik zelf echt niet meer met twee grote honden

Colin mag overal, maar ‘s avonds laat liever niet meer naar het achterste gedeelte van het huis want dat zit precies boven de slaapkamer van mijn beneden buurman en het is hier erg gehorig. En het balkon ook niet, hij kan zo over de railing heen springen.
-
Mizzsylver
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Als ik weg ben, werken of als ik slaap dan zit Dali in de serre. Als ik thuis ben mag ze overal, sinds de operatie ook op de bank en dat buit ze extreem uit
Ze gaat ook mee naar boven als de kinderen naar bed gaan of als ik ga douchen, dan ligt ze op de badmat.
Op bed slapen mag heel af en toe, als het bed toch verschoont moet worden en de kinderen bij papa zijn.
Ze gaat ook mee naar boven als de kinderen naar bed gaan of als ik ga douchen, dan ligt ze op de badmat.
Op bed slapen mag heel af en toe, als het bed toch verschoont moet worden en de kinderen bij papa zijn.

-
EchoMira
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Ik wil ze niet overal.
Ze mogen in de keuken, het washok en de slaapkamer. Dat laatste alleen als ze droog en schoon zijn.
90% is de keuken. Daar ben ik zelf ook verreweg het meest.
Ze mogen in de keuken, het washok en de slaapkamer. Dat laatste alleen als ze droog en schoon zijn.
90% is de keuken. Daar ben ik zelf ook verreweg het meest.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Er is nergens waar ze niet mogen komen maar er zijn vaak wel deuren dicht. Meer ook vanwege warmteverlies dan om de honden ergens weg te houden. 's Nachts slapen ze meestal in de woonkamer.
En als je hier onaangekondigd langskomt is het een bende van hondenspeeltjes en rondslingerende kleedjes maar op zich heb ik wel graag mooie spullen en daar moeten ze zich wel rondom gedragen.
Bij puppy Taro gebruikte ik puppypanelen om dingen af te zetten waar hij niet aan mocht komen (dus niet om hem in te sluiten maar om dingen uit te sluiten) en ik was blij toen die periode voorbij was want dat vond ik maar lelijk
We hebben wel nog een lelijke nylon bench zonder deur waar ze allemaal graag in liggen maar we gaan ooit nog zelf een meubel/tafel maken dat tegelijk een hol voor de honden is. Ik wil dat ze alle comfort van de wereld hebben maar liever dat het niet ontzettend lelijk is.
En als je hier onaangekondigd langskomt is het een bende van hondenspeeltjes en rondslingerende kleedjes maar op zich heb ik wel graag mooie spullen en daar moeten ze zich wel rondom gedragen.
Bij puppy Taro gebruikte ik puppypanelen om dingen af te zetten waar hij niet aan mocht komen (dus niet om hem in te sluiten maar om dingen uit te sluiten) en ik was blij toen die periode voorbij was want dat vond ik maar lelijk
We hebben wel nog een lelijke nylon bench zonder deur waar ze allemaal graag in liggen maar we gaan ooit nog zelf een meubel/tafel maken dat tegelijk een hol voor de honden is. Ik wil dat ze alle comfort van de wereld hebben maar liever dat het niet ontzettend lelijk is.

- Desiree
- Welke: Boomer+Whippets
Ze mogen overal, behalve Izzy, die mag niet in de schuur want daar staan kattenbakken.
Alleen Opoe slaapt beneden, die wilde niet meer naar boven getild worden en slaapt beneden ook prima.
Voor de rest slapen we met zijn 6en in 1 bed dus, al gaat Droef ook geregeld op zijn eigen bank liggen. We hebben zelfs een groter bed gekocht omdat het wat krap werd allemaal.
Alleen Opoe slaapt beneden, die wilde niet meer naar boven getild worden en slaapt beneden ook prima.
Voor de rest slapen we met zijn 6en in 1 bed dus, al gaat Droef ook geregeld op zijn eigen bank liggen. We hebben zelfs een groter bed gekocht omdat het wat krap werd allemaal.
- Vicky
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Wij wonen in een bungalow. Onze honden leven vooral in de woonkamer met open keuken. Ze mogen op de bank maar niet op bed. 's Nachts zijn ze ook in de woonkamer. De woonkamer is ruim en is aan de achterkant van het huis. Er is een patio en een achtertuin die als het lekker weer is ook vrij toegankelijk zijn voor de honden.

Bo en de honden
Die van mij heeft een jaar of acht binnen gewoond. Dat beest loopt tegen de muren op.Random schreef: 04 dec 2021, 12:08
Maar dan 4?
Ja die vergelijking, maar dan ga je minder met slechter vergelijken. als het aan de kat lag... die houden van een warme, zachte, droge plek en aandacht en aaitjes én naar believen naar buiten kunnen.
Bij mijn oudste zus verdwenen de katten ook naar de stal. Maar waren eerst gewend aan binnen zijn. Eentje heeft 16 jaar lang regelmatig op de vensterbank verlangend naar binnen zitten kijken. Je moet het kunnen denk ik dan.![]()
Hij woont in de schuur. Daar ligt ie warm en zacht en krijgt zoveel aandacht als hij kan verdragen zonder dat er hechtingen bij nodig zijn.
Als ie afwijkend van het dagritme iets wil hebben, laat ie Zus blaffen
Ik moet er niks mee, dat is nou net zijn insteek. Alleen goed voer en gehoor geven aan zijn eisen.
Een ander moet er al helemaal niets mee en het is mijn favoriete kat.

-
Marc
Bij ons mogen ze alleen in de keuken en woonkamer. Maar daar mogen ze overal op en in en onder. Het is met name voor hun eigen veiligheid. Open trap met stenen vloer en allebei mijn honden zijn orthopedisch nogal krakkemikkig. Bas heeft verbijzelde heupen en Guus heeft radius curvus waardoor een voetje omgedraaid staat als hij zit. Dat inclusief hun formaat maakt dat ik ze perse niet op de trap wil. Hans wil ze perse niet in bed dus de gang en trap naar boven is afgesloten voor ze. De hal ook tegen het waken en omdat daar de vuilnisbak staat 
Wij hebben met onze twee buren ook een buitenkat. Hij ligt hier veel op de tuinstoelen en op de auto als die warm is. Gun hem veel meer maar hij komt absoluut niet binnen. Nergens. Ook niet bij de buren zonder hond en ook niet voor een bakje sheba. Hij is als kitten aan komen lopen en heeft toen wel een jaar binnen gewoond bij de buren. Toen liep hij weg en sinds hij terug is nooit meer binnen geweest. Hij woont hier al zeker 5 jaar en we hebben hem netjes laten castreren en iedereen zet eten neer. Ik vind het heel leuk dat Al Qaida er is. Want zo heet hij. Hij is de buurt terrorist en iedereen inclusief mijn honden hebben al de nodige aanvallen moeten doorstaan. Hij lijkt lief. Geeft kopjes en doet dat zelfs bij Bas. En dan ineens....beng! Hangt hij in je

Wij hebben met onze twee buren ook een buitenkat. Hij ligt hier veel op de tuinstoelen en op de auto als die warm is. Gun hem veel meer maar hij komt absoluut niet binnen. Nergens. Ook niet bij de buren zonder hond en ook niet voor een bakje sheba. Hij is als kitten aan komen lopen en heeft toen wel een jaar binnen gewoond bij de buren. Toen liep hij weg en sinds hij terug is nooit meer binnen geweest. Hij woont hier al zeker 5 jaar en we hebben hem netjes laten castreren en iedereen zet eten neer. Ik vind het heel leuk dat Al Qaida er is. Want zo heet hij. Hij is de buurt terrorist en iedereen inclusief mijn honden hebben al de nodige aanvallen moeten doorstaan. Hij lijkt lief. Geeft kopjes en doet dat zelfs bij Bas. En dan ineens....beng! Hangt hij in je
-
Marc
En we wonen aan een doodlopende weg en moeten iedereen waarschuwen want Al Qaida is zo dominant dat hij blijft liggen voor auto's. Je zou denken als je er op in rijdt gaat jij hij wel weg maar hij blijft gewoon liggen en dan zie je hem in je achteruitkijkspiegel spiegel gewoon op dezelfde plek liggen. Doodeng!!! Dus je moet uitstappen en hem wegduwen. Anders rij je er zo overheen. Ook stapvoets als hij op de weg ligt. Die is niet goed en dat hij nog leeft is een wonder en te danken aan de doodlopende weg en onze oplettendheid en waarschuwingen aan bezoek.
Wat een etters kunnen het zijn hè?Marc schreef: 04 dec 2021, 20:33 En we wonen aan een doodlopende weg en moeten iedereen waarschuwen want Al Qaida is zo dominant dat hij blijft liggen voor auto's. Je zou denken als je er op in rijdt gaat jij hij wel weg maar hij blijft gewoon liggen en dan zie je hem in je achteruitkijkspiegel spiegel gewoon op dezelfde plek liggen. Doodeng!!! Dus je moet uitstappen en hem wegduwen. Anders rij je er zo overheen. Ook stapvoets als hij op de weg ligt. Die is niet goed en dat hij nog leeft is een wonder en te danken aan de doodlopende weg en onze oplettendheid en waarschuwingen aan bezoek.
Reden waarom Gaap nu bij mij woont. Zoon woonde deze zomer op een camping en ze was de schrik van de buurt. Viel honden aan, ging bij andere mensen hun caravans in, zwalkte over het parkeerterrein en sprong bij mensen in hun auto. Kampeerders boos, Zoon bijna van de camping gestuurd.
Allemaal om aandacht te genereren, hier gaat ze nauwelijks naar buiten. Lekker warm en zacht boven de kachel in Bailey's mandje:

Die dan maar vlucht naar mijn bed, ook warm en zacht.
Maar beide liggen het liefst bovenop mij, verheerlijkt te luisteren naar mijn praatjes hoe geweldig ze zijn.

Mijn Zoon zijn andere kat is nog op die camping. Hij is een jong van een wilde kat, heel moeilijk naar binnen te krijgen, maar uiteindelijk: lekker zacht en warm bovenop zijn mens.

- Frootje
- Posts in topic: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Mijn leefruimte is grotendeels gewoon één ruimte dus het wordt lastig om de hond eruit te weren. Maar Froo mag eigenlijk ook gewoon overal zijn. Ze slaapt op bed in haar eigen stoffen bench (of naast me onder de dekens) en ze mag zeker ook gewoon op de bank. Er staat zelfs een trapje bij de bank want het is eigenlijk een eenpersoons boxspring met een heleboel kussens (ik had na de verhuizing een bed over en geen bank meer en ik vond het eigenlijk ook wel praktisch met schoonmaken en zo. Last van hondenharen? Gewoon even het hoeslaken in de was en een nieuwe erom
), en hij is nogal hoog, dus als het even kan heb ik liever dat ze het trapje gebruikt. Dat weet ze ook en doet ze ook.
Als Mowin bij ons is gelden er voor hem wel regels. Ik wil hem niet op het bed. Op de bank mag hij wel. Hij mag niet op het bed omdat hij als een lompe idioot gaat lopen graven en springen en vervolgens mag ik elke vijf minuten het bed opnieuw opmaken.
Oh en als ik in de keuken ben mag Mowin er ook niet in. Hij heeft namelijk echt het in de weg lopen uitgevonden.
Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt maar hij is áltijd ergens waar hij in de weg loopt en ik zal maar eens met een pan kokend water lopen of zo. Dus hij wordt er uit gestuurd. Best lullig want Froo loopt ook altijd om me heen maar zij mag dat wel. Maar zij kijkt uit voor mij in plaats van dat het andersom moet. Ze draait continu met me mee en langs me op zo’n manier dat ze op twintig centimeter afstand kan staan en ik er gewoon absoluut niks van merk. Vaak zie ik haar niet eens. Dan ben ik haar twintig minuten uit het oog verloren om erachter te komen dat ze al die tijd achter me stond. 
Als Mowin bij ons is gelden er voor hem wel regels. Ik wil hem niet op het bed. Op de bank mag hij wel. Hij mag niet op het bed omdat hij als een lompe idioot gaat lopen graven en springen en vervolgens mag ik elke vijf minuten het bed opnieuw opmaken.
Oh en als ik in de keuken ben mag Mowin er ook niet in. Hij heeft namelijk echt het in de weg lopen uitgevonden.

- ellen en de birmanen
ze mogen niet overal. er staat een traphekje voor de kattenkamer, zodat de katten er wel in kunnen en de honden niet. anders hoef ik de kattenbakken niet meer te verschonen en geen hondenvoer meer te kopen.
ze mogen op de bank maar als er visite is moeten ze opzouten. soms mag er 1 mee naar bed maar vaak ook niet.
als wij weg zijn zitten er 2 in de bench en 3 lopen los of ik sluit de katten op en dan mogen ze alle 5 los.
ze mogen op de bank maar als er visite is moeten ze opzouten. soms mag er 1 mee naar bed maar vaak ook niet.
als wij weg zijn zitten er 2 in de bench en 3 lopen los of ik sluit de katten op en dan mogen ze alle 5 los.
-
Mellow
Hier mogen ze in de woonkamer, keuken, gang en bij'hok' maar maar de laatste 3 alleen als ik er ook ben.
Ik wil ze niet zomaar boven hebben.
Ze mogen niet op de bank want die is te klein en dan moet ik ze er steeds afsturen als ik erop wil.
Ze hebben kleedjes en kussens genoeg.
S'nachts slapen ze beneden, 2 in de bench (Nikki ivm slopen en Semmy ivm te onrustig worden) en en 2 los in de woonkamer.
Gang deur en slaapkamer deur staan altijd open zodat Daisy naar boven kan als er vuurwerk of onweer is.
Puck kan naar boven maar durft ie niet.
Als Daisy naar boven gaat slaapt ze onder mijn bed op een deken.
Ze mag niet in de andere slaapkamers en niet op zolder maar dat doet ze ook niet.
Ik wil ze niet zomaar boven hebben.
Ze mogen niet op de bank want die is te klein en dan moet ik ze er steeds afsturen als ik erop wil.
Ze hebben kleedjes en kussens genoeg.
S'nachts slapen ze beneden, 2 in de bench (Nikki ivm slopen en Semmy ivm te onrustig worden) en en 2 los in de woonkamer.
Gang deur en slaapkamer deur staan altijd open zodat Daisy naar boven kan als er vuurwerk of onweer is.
Puck kan naar boven maar durft ie niet.
Als Daisy naar boven gaat slaapt ze onder mijn bed op een deken.
Ze mag niet in de andere slaapkamers en niet op zolder maar dat doet ze ook niet.
- Jackira
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Ze kunnen door het hele huis en ook naar boven. Ze liggen op de bank en ook op bed, maar ook in manden. Of onder de tafel als ik daar zit.
We hebben drie herderkruisingen, allemaal teven en ook nog twee van dezelfde leeftijd.( 10 jaar en 2 keer ruim 6 jaar) Daarbij nog een reu. Het gaat heel goed onderling tussen de honden en daar ben ik blij om. Ik denk dat het meehelpt dat ze overal naar toe kunnen in huis en niet op elkaars lip zitten als ze dat niet willen.
Edit; ze mogen alleen niet in de logeerkamer bedenk ik me net omdat ik die graag zonder hondenhaar wil wanneer daar iemand slaapt.
We hebben drie herderkruisingen, allemaal teven en ook nog twee van dezelfde leeftijd.( 10 jaar en 2 keer ruim 6 jaar) Daarbij nog een reu. Het gaat heel goed onderling tussen de honden en daar ben ik blij om. Ik denk dat het meehelpt dat ze overal naar toe kunnen in huis en niet op elkaars lip zitten als ze dat niet willen.
Edit; ze mogen alleen niet in de logeerkamer bedenk ik me net omdat ik die graag zonder hondenhaar wil wanneer daar iemand slaapt.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Ze mag hier overal in huis. Ligt beneden wel vaak in haar mand, maar als wij op de bank zitten ligt ze erbij. Wel met plaids erop. Boven slaapt ze ook op bed.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
-
Fabiola17
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
De dames zijn hier meestal in de woonkamer/keuken. Ze mogen wel op de hele benedenverdieping, maar dat doen ze eigenlijk alleen als wij rondlopen.
's Avonds gaan ze mee naar de slaapkamer boven, dan slapen ze naast ons bed, Lente aan mans kant, Famke naast mij.
Ze mogen wel op de bank, maar liggen meestal in hun mand (best vaak samen de laatste tijd).
Naar de zolderverdieping gaat een open trap, daar komen ze niet.
Gelukkig zijn ze allebei geen slopers/vernielers.
Een beetje van beide dus!
's Avonds gaan ze mee naar de slaapkamer boven, dan slapen ze naast ons bed, Lente aan mans kant, Famke naast mij.
Ze mogen wel op de bank, maar liggen meestal in hun mand (best vaak samen de laatste tijd).
Naar de zolderverdieping gaat een open trap, daar komen ze niet.
Gelukkig zijn ze allebei geen slopers/vernielers.
Een beetje van beide dus!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- Soof
- Welke: Zwitserse herder
Hondenhuis hier. Ze komen overal, hoewel we wel een uitrolbaar traphekje hebben zodat ze niet naar boven gaan als ze al te vies zijn (de helft van hun leven...). Ze mogen op het kleed op de bank, ook al hebben we die net een week. Ik koop er ook geen andere bank om (deze nieuwe is lichtgrijs en was veel te duur), ik koop wat ik mooi vind. Zij wonen er ook, maar ik ook. Soms vind ik het irritant, ja, als ik net gedweild heb en het de hele week regent en je dus de hele dag opnieuw kan beginnen. Maar ach, als dat alles is.
- Soof
- Welke: Zwitserse herder
Verrek, dit is hier ook zo inderdaad. En ook niet in de tweede badkamer die voor logés is. Maar dat willen ze ook niet, want wij gebruiken die ruimtes ook nooit. Betwijfel zelfs of ze ooit in de logeerkamers geweest zijn.Jackira schreef: 05 dec 2021, 11:22 Edit; ze mogen alleen niet in de logeerkamer bedenk ik me net omdat ik die graag zonder hondenhaar wil wanneer daar iemand slaapt.
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
klein huis hier dus scheiden is niet te doen, zou ik ook niet willen.
wel had ik altijd een bench in de woonkamer waar ze als pup weleens inging, maar dat was om twee dingen; alleen als ze kapot moe was en dat niet inzag, hoppa even de bench in en ze lag knock out, of in het begin met aanleren met visite want rustig benaderen staat bij een pup nog niet in het woordenboekje, dus dan ging ze de bench in en als ze relaxed erbij lag ging t deurtje weer open. Dat duurde allemaal niet lang, was echt de puppentijd. Daarna heeft de bench er nog jaren wel gestaan en ging ze er soms zelf even in liggen.
wel had ik altijd een bench in de woonkamer waar ze als pup weleens inging, maar dat was om twee dingen; alleen als ze kapot moe was en dat niet inzag, hoppa even de bench in en ze lag knock out, of in het begin met aanleren met visite want rustig benaderen staat bij een pup nog niet in het woordenboekje, dus dan ging ze de bench in en als ze relaxed erbij lag ging t deurtje weer open. Dat duurde allemaal niet lang, was echt de puppentijd. Daarna heeft de bench er nog jaren wel gestaan en ging ze er soms zelf even in liggen.
2011-2025
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Hier kunnen ze normaal ook niet op de logeerkamer omdat die deur altijd dicht zit. Als ik de deur opendoe, willen Mila en Amoz er meteen in, hetzelfde geldt voor mijn rommelkamer waarvan de deur ook altijd dicht zit. Maar Amy zal er nooit een voet over de drempel zetten. Ze gaat ook nooit in de badkamer of in de keuken. Wat betreft de keuken is dat denk ik omdat ik de honden daar wegstuur als ik er bezig ben en ze ook voor de ingang moet wachten als ik in de keuken hun eten klaarmaak. Dus zij denkt blijkbaar dat ze er nooit mag komen. Maar waarom ze niet in de badkamer of de andere kamers gaat...?Soof schreef: 05 dec 2021, 17:36Verrek, dit is hier ook zo inderdaad. En ook niet in de tweede badkamer die voor logés is. Maar dat willen ze ook niet, want wij gebruiken die ruimtes ook nooit. Betwijfel zelfs of ze ooit in de logeerkamers geweest zijn.Jackira schreef: 05 dec 2021, 11:22 Edit; ze mogen alleen niet in de logeerkamer bedenk ik me net omdat ik die graag zonder hondenhaar wil wanneer daar iemand slaapt.

- Inge
- Welke: Mechelse herders
Hier is het echt wel veranderd sinds ik samenwoon.
In mijn oude huis interesseerde het me niks. De honden kwamen niet boven, maar dat was meer omdat ze daar zelf gewoon geen moeite voor deden. Verder interesseerde het me niks, ik hecht geen waarde aan spullen.
Nu woon ik samen. Vriendlief vindt het lastig als spullen beschadigd zouden raken door de honden, hij hecht wel waarde aan spullen. Zijn autisme zit hem daarmee in de weg.
En we hebben een dure vloer en wat nieuwe spullen in ons huis.
De honden hebben ruime kamerkennels waar ze veilig even weg gezet kunnen worden. Daarnaast hebben ze een tweepersoons bank waar ze mogen liggen, de driepersoons bank is voor ons. Onder toezicht mogen ze beide los, zonder toezicht alleen Kobe, Tika is nog steeds aardig lomp en onbesuisd, die gaat zoeken naar dingen als ze zich verveelt en dat betekent dat ze aan dingen gaat knagen, spullen jat en zaken kapot gaan
Buiten is het redelijk Tika-proof
Boven komen ze niet.
In mijn oude huis interesseerde het me niks. De honden kwamen niet boven, maar dat was meer omdat ze daar zelf gewoon geen moeite voor deden. Verder interesseerde het me niks, ik hecht geen waarde aan spullen.
Nu woon ik samen. Vriendlief vindt het lastig als spullen beschadigd zouden raken door de honden, hij hecht wel waarde aan spullen. Zijn autisme zit hem daarmee in de weg.
En we hebben een dure vloer en wat nieuwe spullen in ons huis.
De honden hebben ruime kamerkennels waar ze veilig even weg gezet kunnen worden. Daarnaast hebben ze een tweepersoons bank waar ze mogen liggen, de driepersoons bank is voor ons. Onder toezicht mogen ze beide los, zonder toezicht alleen Kobe, Tika is nog steeds aardig lomp en onbesuisd, die gaat zoeken naar dingen als ze zich verveelt en dat betekent dat ze aan dingen gaat knagen, spullen jat en zaken kapot gaan

Buiten is het redelijk Tika-proof

Boven komen ze niet.
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika

Poot van Kobe en Tika

-
EchoMira
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Ja. Nou.Inge schreef: 05 dec 2021, 21:21 Vriendlief vindt het lastig als spullen beschadigd zouden raken door de honden, hij hecht wel waarde aan spullen. Zijn autisme zit hem daarmee in de weg.
Misschien zegt zijn autisme hem wel gewoon wat het betekent als je steeds spullen moet vervangen.
Als een werktas 10 jaar mee kan dan vind ik het oprecht zonde als mijn hond er na 3 maanden de gesp vanaf knaagt.
De tas zegt me niets. Het gaat niet over die tas. Maar het is weer 70 piek. En dat vind ik wel zonde.
Dus ik probeer mijn honden toch echt de eerste paar jaar even te beheren.
Als ik niet niet zenuwachtig doe over deuren heb ik modder in bed. Dat wil ik gewoon niet.