Nieuwe opvangert

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Mit
Posts in topic: 15

Re: Nieuwe opvangert

Bericht door Mit »

Johnny Jones
Posts in topic: 2
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Mit schreef: 12 jun 2022, 13:31
ingrid48 schreef:ik heb het vast gemist, maar bij welke stichting komt hij vandaan? Even nieuwsgierig Afbeelding
Help Een Hond! En hij komt dus bij Johnny Jones van het forum aan Afbeelding
Zo erg ben ik toch niet? :Q:
Afbeelding
Mit

Bericht door Mit »

Johnny Jones schreef:
Mit schreef: 12 jun 2022, 13:31
ingrid48 schreef:ik heb het vast gemist, maar bij welke stichting komt hij vandaan? Even nieuwsgierig Afbeelding
Help Een Hond! En hij komt dus bij Johnny Jones van het forum aan Afbeelding
Zo erg ben ik toch niet? :Q:
Haha, nee zeker niet. Ik vond het weer erg gezellig!

Update over de kleine vent: hij doet het echt geweldig goed. Maar we hebben toch besloten dat wij zijn opvanggezin zijn. Hoewel het met mijn dochter steeds beter gaat zitten er gewoon punten aan een klein kind (herrie) die hij niet zo leuk vindt. Wat wij heel belangrijk vinden is een hond die niet alleen een kind accepteert, maar er ook van geniet. Halloumi leefde echt op als ze kindjes om zich heen had en Arza trekt zich meer terug. Dat gaat al wel beter, maar ook wij merken dat het een ontzettend leuke hond is maar niet onze liefde. En dat gunnen we hem en onszelf wel.

We vinden het wel echt heerlijk om op te vangen voor nu, misschien gaan we dit nog wel weer vaker doen voor óns hondje op ons pad komt. Enfin; er zit dus een ontzettend leuke jongeman in de opvang die speels is, leergierig, zindelijk, niet sloopt, keurig aan de lijn loopt en van knuffelen houdt! Oh ja en hij blieft zijn brokjes graag vanaf de grond en niet uit het bakje Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Inge O
Posts in topic: 4
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Op zich begrijpelijk dat je dat wil, maar houd je het voor mogelijk dat een straathondje zonder enige ervaring in een gezin meteen 'geniet' van een heel klein kind (op de leeftijd waar heel veel honden er nog reserves bij hebben)?
Mit

Bericht door Mit »

Inge O schreef:Op zich begrijpelijk dat je dat wil, maar houd je het voor mogelijk dat een straathondje zonder enige ervaring in een gezin meteen 'geniet' van een heel klein kind (op de leeftijd waar heel veel honden er nog reserves bij hebben)?
Halloumi wel, die was direct wild van kindjes. En dat is dus denk ik meteen het probleem voor nu: het is Halloumi niet en dat komt zo hard binnen dat het gewoon oneerlijk is. Dat we daarom menen dat het op dit moment beter is opvanggezin te zijn en daarna wel even de confrontatie aan te gaan met het feit dat Halloumi er niet meer is. De beslissing heeft meerdere lagen.

Inge O

Bericht door Inge O »

Mit schreef: 15 jun 2022, 09:22
Inge O schreef:Op zich begrijpelijk dat je dat wil, maar houd je het voor mogelijk dat een straathondje zonder enige ervaring in een gezin meteen 'geniet' van een heel klein kind (op de leeftijd waar heel veel honden er nog reserves bij hebben)?
Halloumi wel, die was direct wild van kindjes. En dat is dus denk ik meteen het probleem voor nu: het is Halloumi niet en dat komt zo hard binnen dat het gewoon oneerlijk is. Dat we daarom menen dat het op dit moment beter is opvanggezin te zijn en daarna wel even de confrontatie aan te gaan met het feit dat Halloumi er niet meer is. De beslissing heeft meerdere lagen.

Ja, begrijp ik, ik bedoel ook niet dat deze persé zou moeten blijven, meer of het reëel is om dat bij een opvanger te vinden.
Had Halloumi ook nooit eerder bij mensen gewoond?
Mit

Bericht door Mit »

Inge O schreef:
Mit schreef: 15 jun 2022, 09:22

Ja, begrijp ik, ik bedoel ook niet dat deze persé zou moeten blijven, meer of het reëel is om dat bij een opvanger te vinden.
Onbekend. Ik denk dat Arza zeker wel eerder bij mensen heeft gewoond, hij heeft niet lang gezworven want had overgewicht en hij lijkt commando's te kennen. Halloumi had oude trauma's (kapot gebit en dat soort zaken) dus die had ook absoluut geen fijn verleden en heeft geloof ik wat langer gezworven.

Zij had ook haar eigenaardigheden hoor, maar het paste blijkbaar gewoon heel erg goed.

Dagmar
Posts in topic: 3

Bericht door Dagmar »

Inge O schreef: 15 jun 2022, 09:25 Ja, begrijp ik, ik bedoel ook niet dat deze persé zou moeten blijven, meer of het reëel is om dat bij een opvanger te vinden.
Hier is toevallig net een jong podenco mixje uit Spanje in het dorp komen wonen. Kinderen die de hond uitlaten zijn nog heel normaal, het is er rustig genoeg voor.
Dat ventje en z'n hondje zijn zó leuk. Contact met andere mensen en honden in z´n eentje vond ie nog een beetje spannend, nu staat ie vrolijk met hondenmensen te beppen. Gisteren liep ik langs school. "Hooooi Sjakieeee!" :LOL:

Ik weet niet of het realistisch is bij de eerst de beste opvanger, maar dat is het handige van opvangen.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Dagmar schreef: 15 jun 2022, 09:49 Dat ventje en z'n hondje zijn zó leuk.
Ik weet niet hoe oud Mit's kindje juist is, maar voortgaande op de vermelding 'herrie' schat ik het toch nog een heel stuk jonger in, en dat maakt voor de meeste honden toch een wereld van verschil. Peutertjes zijn vaak eng, en eens ze een leeftijd hebben dat het meer minimensjes zijn ipv. onbetrouwbare gekdoenertjes kijken honden er meestal meteen veel ontspannener tegenaan.
Mit

Bericht door Mit »

Klopt, ze is 1. Als dat het enige was geweest dan hadden we er misschien ook wel anders over gedacht, maar misschien ook niet. Juist de reden dat we niet hebben geadopteerd, maar eerst opvang wilden. Het is niet meer zo simpel als met z'n tweetjes. Maar ik denk dat ons gevoel het meest leidend is. Geen idee waar het precies in zit, want het is oprecht een leuke hond. Maar niet onze hond, waar ik dat bij Gijs en Hugo bij Halloumi wel direct had. Ik denk dat het voor ons een fijne tussenweg is, een hondje opvangen en meer tijd nemen om even te realiseren dat onze veel te jonge hond ineens dood is en niet meer terugkomt. En dat stukje, daar hebben we gewoon echt totaal niet bij stilgestaan. Dat een ander hondje in huis geen afleiding biedt maar juist confrontatie.

mijke

Bericht door mijke »

Mit schreef: 12 jun 2022, 21:38Afbeelding
omg dit is toch te zoet :I:
mijke

Bericht door mijke »

Mit schreef: 15 jun 2022, 10:07 Klopt, ze is 1. Als dat het enige was geweest dan hadden we er misschien ook wel anders over gedacht, maar misschien ook niet. Juist de reden dat we niet hebben geadopteerd, maar eerst opvang wilden. Het is niet meer zo simpel als met z'n tweetjes. Maar ik denk dat ons gevoel het meest leidend is. Geen idee waar het precies in zit, want het is oprecht een leuke hond. Maar niet onze hond, waar ik dat bij Gijs en Hugo bij Halloumi wel direct had. Ik denk dat het voor ons een fijne tussenweg is, een hondje opvangen en meer tijd nemen om even te realiseren dat onze veel te jonge hond ineens dood is en niet meer terugkomt. En dat stukje, daar hebben we gewoon echt totaal niet bij stilgestaan. Dat een ander hondje in huis geen afleiding biedt maar juist confrontatie.

Ah, dat kan ik me voorstellen. Zelfs ik had dat nog even, terwijl er 2,5 jaar tussen zat. Het ging ook snel genoeg weer weg hoor, maar bij jullie is het nog wel heel vers natuurlijk. Dan is opvangen inderdaad wel een mooie tussenstap.
Célie
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Inge O schreef: 15 jun 2022, 10:00
Dagmar schreef: 15 jun 2022, 09:49 Dat ventje en z'n hondje zijn zó leuk.
Ik weet niet hoe oud Mit's kindje juist is, maar voortgaande op de vermelding 'herrie' schat ik het toch nog een heel stuk jonger in, en dat maakt voor de meeste honden toch een wereld van verschil. Peutertjes zijn vaak eng, en eens ze een leeftijd hebben dat het meer minimensjes zijn ipv. onbetrouwbare gekdoenertjes kijken honden er meestal meteen veel ontspannener tegenaan.
Ja precies Ushi moest eerst ook niks van kleinzoon hebben (behalve als hij zat te eten) nu hij wat ouder is en rustiger doet zijn ze de dikste vrienden.
Plaats reactie