Hoeveel kost je hond maandelijks?

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc

Wat ben je gemiddeld per hond kwijt per maand?

Minder dan €50
12
14%
Tussen de €50-€100
27
32%
Tussen de €100-€150
18
21%
Tussen de €150-€200
8
9%
Meer dan €200
19
22%
Gaat je geen zak aan
1
1%

Totaal aantal stemmen: 85

Jeanine
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Cesky Fousek

Re: Hoeveel kost je hond maandelijks?

Bericht door Jeanine »

Ik gok met 2 Cesky Fousek reuen ongeveer 400 per maand
_Tiny_
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Oei, dat durf ik niet uit te rekenen want ik koop veel teveel zut voor ze. Wanneer ik alle onnodige dingen er af haal denk ik dat ik op zo'n 140 euro voor 4 honden uit kom.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Voor 5 honden:
50 euro voer.
50 euro aan snacks en beloning, de ene maand is het wat meer dan de andere maand.
Ongeveer 45 euro aan hondenbelasting.
Soms zijn de da kosten erg hoog, zoals met de hernia's van Joy en Abby, maar normaal gesproken kom ik er niet vaak.
Afbeelding
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Het verschilt nog al eens, maar net hoe gek we het die maand maken ;)
Maar meestal denk ik rond de 100 euro of er een paar tientjes onder.
Dat is dan inclusief met auto bonuswandelen of eens een treinkaartje en 3 euro voor de aansprakelijkheidsverzekering.

Zak goede brok en doos KVV, plus meneer lust alleen dure gedroogde kip als snack; daar gaat ook een XXLverpakking van doorheen.
Wat supplementen die het maandelijks duurder maken, want met Mozes was ik per maand absoluut goedkoper uit.
Al koste het om hem heel luxe te laten BARFen toen nog een stuk minder dan nu een goede KVV.
Maar de hondenbelasting (en wij waren de duurste gemeente in Nederland) is komen te vervallen sinds dit jaar, dat scheelt!

De eerste maanden waren wel erg prijzig, vaak op en neer naar de orthopeed 60 km verderop en alle extra's voor een hond in de revalidatie. Gelukkig hoefde ik het leeuwendeel niet zelf te betalen, maar uitrekenen wat hij per maand kostte ga ik toch maar niet aan beginnen. :schrik:

Helaas is hij dus niet te verzekeren, en wat de toekomst gaat doen qua kosten is moeilijk te voorspellen.
Op goed voer en wat extra's voor zijn bewegingsgestel ga ik zeker niet bezuinigen!
Dan zelf maar een weekje pindakaas op brood, al ben ik wel heel goed in aanbiedingen inslaan.
Random

Bericht door Random »

Geen idee eigenlijk. :19:
niet veel waarschijnlijk, klein hondje, bastaardje, nog niet echt oud. Eten, koekjes en knaagjes dat is alles.
Tamara/Bayko
Posts in topic: 11
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Petra schreef: 25 okt 2022, 15:11 Ongeveer 45 euro aan hondenbelasting.
O ja, de hondenbelasting was ik nog vergeten. Dat was voorheen iets van 92 euro maar sinds dit jaar gehalveerd naar ongeveer 46 euro voor de eerste hond.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
EchoMira
Posts in topic: 13
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Hondenbelasting betaal ik niet. Gewetensbezwaar. Arresteer me maar.
Geen cent krijg je.

Ik wil geld van mensen met mutsen op als het boven de 15 graden is. Krijg ik ook niet.
Uit mijn ogen.
Het interesseert me geen flapperende flikker waarom je denkt dat het toch moet. Het antwoord is nee. Let op, dalijk zit ik bij jinek en moet jij reorganiseren. Begin nou niet.
Loraine
Posts in topic: 16
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier is de hondenbelasting een paar jaar geleden afgeschaft maar voor die tijd betaalde ik ook niet.
Was zowiezo vrij onduidelijk, ieder jaar kwamen er nieuwsberichten dat het afgeschaft zou worden en dan vervolgens 'oh nee, grapje, toch niet'. :roll:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 13
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Loraine schreef: 25 okt 2022, 22:32 Hier is de hondenbelasting een paar jaar geleden afgeschaft maar voor die tijd betaalde ik ook niet.
Was zowiezo vrij onduidelijk, ieder jaar kwamen er nieuwsberichten dat het afgeschaft zou worden en dan vervolgens 'oh nee, grapje, toch niet'. :roll:
Loes van de tikafdeling had long covid en je bent een half jaar verder.

Ik heb er gewoon geen zin in.
De gemeente schubbenkutterkabouterveen kan dat helemaal niet.
Ik ga er niet mee samenwerken met allerlei tariefjes waar ik me zelf voor moet opgeven omdat het ze aan de mankracht ontbreekt ook maar het begin van hun eigen administratie te doen.
Kom me maar halen met je aanbellen en naar binnen loeren. Dat heb ik er nog een leuk verhaal aan.
Kells
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hondenbelasting betalen we hier niet en dat is al zolang als wij hier wonen. (28 jaar)
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik moest in mijn vorige gemeenten ook hondenbelasting betalen, maar ik heb het nooit gedaan. Ik heb er trouwens ook nooit iemand over gezien of gehoord. Ik ben normaal helemaal niet zo tegendraads, maar het idee dat ik zoveel geld moest betalen voor het houden van een hondje met het formaat van een cavia, terwijl het losloopgebied direct naast de snelweg lag en alle veldjes vol lagen met hondenpoep en (omdat?) alle speciaal daarvoor bestemde vuilnisbakken uitpuilden en zelden werden geleegd, etc… Ik snap wel dat belasting nooit leuk is en dat je het maar te betalen hebt en dat je dat geld verder niet terugziet, maar het stond me echt ontzettend tegen om te gaan betalen terwijl het heel duidelijk was dat de hondeneigenaar voor die gemeenten de meest onbelangrijke burger van de stad was. Ja doei.

In mijn huidige gemeente is de hondenbelasting echt al 20 jaar afgeschaft of zo. Ik ben hier opgegroeid en al zolang mijn ouders honden hebben, hebben zij het niet hoeven betalen geloof ik. :F:
Kells
Posts in topic: 6
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hondenbelasting is er alleen om de pot van de gemeente te spekken. Niet meer en niet minder dan dat. Ik vind daar ook iets van, maar dat zal de overheden een worst wezen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Inge O
Posts in topic: 4
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

EchoMira schreef: 25 okt 2022, 22:51 Kom me maar halen met je aanbellen en naar binnen loeren. Dat heb ik er nog een leuk verhaal aan.
Dat heb ik al. 500 euro hondenbelasting betaald en alsnog kwamen ze controleren 'omdat ik niet betaald had'.

Echt hoor, het is hier een administratieve ramp, ik word er soms echt niet goed van.
Mo-yi
Posts in topic: 3
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Nooit betaald en inmiddels hier afgeschaft.
Ik wist wel wanneer er gecontroleerd ging worden ( meestal februari ) stond dan in t dorpskrantje :LOL:
Ik heb er zowat een sport van gemaakt :lol1: Wat ik er tot dusver van had kunnen vinden is , dat mochten ze aan de deur komen en je aantreffen en zeker zijn dat je een hond hebt, dan kunnen die mannen alleen je vanaf daar inschrijven..ze kunnen al nooit bewijzen hoelang je de hond hebt dus soit, dan vanaf daar. Dat is wat ik ervan vond hoor, weet niet of het zo echt ook gaat want ik lees genoeg over boetes e.d, in hoeverre dat wettelijk door te voeren is en of ze dat kunnen maken vraag ik me af.
1 x is het voorgekomen dat ik ging wandelen en net zo'n pipo tegenkwam, tegen de tijd dat ik terug thuis kwam zweefde die hier nog rond en hij had me duidelijk ook mn huis in zien gaan..echter er lag al een briefje dat ze me niet thuis troffen en terugkomen deed ie niet, de sukkel want hij had een "heterdaadje", maar nooit meer gezien.
Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Ik betaal wel hondenbelasting want geen zin in gezeik. Ja, ik ben een lafbek. Boeie.
Hier controleren ze, niet dat ze de Brimi dan zien of horen want bij de bel doet de aap geen snavel open, maar gedoe.
Verder eet hij 400g kvv van diverse soorten per dag, plus schildklierpillen. Eens per paar maanden een echo dezer dagen en een kuur Ypozane en zijn lactulose en Isogel en daarmee is hij zo lang als het duurt een blij en tierig hondje.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Inge O
Posts in topic: 4
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Kruimel schreef: 26 okt 2022, 12:01 zo lang als het duurt
Hopelijk nog héél lang ;-) !
ConfuocoTollers
Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Bericht door ConfuocoTollers »

Oh pfoeh. Aan trainingen ongeveer 100 euro per maand, inclusief de reiskosten. Eventuele wedstrijden en dergelijke komen daar dan nog bij.
Voeding kost me nu denk ik rond de 150 per maand voor 3 honden. Extra supplementen zijn er nu niet, eerder wel voor Nilo's pijnstilling á 30 euro per maand.
En ik probeer altijd wel zo'n 50-100 euro opzij te zetten voor eventuele dierenartskosten.

De extra kosten nu met pups hebben we het even niet over :F:

Edit: nu ik zo lees zijn er meer kosten :mrgreen: Ok, op jaarbasis zo'n 150 euro aan Seresto banden en ongeveer datzelfde bedrag aan hondenbelasting. Maar eerlijk, heel veel kosten reken ik ook gewoon tot m'n normale kosten. Af en toe een zak eendennekken voor ze, nieuw speelgoed, een nieuwe mand..dat gaat gewoon van mijn "leefgeld" af en ga ik ook helemaal niet apart berekenen. Al zijn dat soort incidentele kosten er natuurlijk wel.
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

net even meer dan €50 voor KVV p/m en dan nog wat snoepgedoe dus als het 70 euro is dan hebben we het wel gehad.
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Voer: 40 euro
Trainen inclusief benzine: 120 euro (gok ik)
Wedstrijden inclusief benzine: 80 euro
Koekjes: 15 euro

Kortom ik gok meer dan 200 euro
Afbeelding
Fabiola17
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Echt geen idee.
Onze dames zijn klein en voor nu geen medicatie.
Ze krijgen brokken, en elke dag een "stokje" om te knagen.
Ik ben niet van telkens nieuwe dingen voor de honden, en ze spelen toch nergens mee.
Wel een paar van die donuts gekocht, maar ze vervreten ook niets, dus daar doe ik eeuwen mee.
Net als het kratje waarin ze achter op mijn fiets zitten.
Wel elk jaar de dure hondenbelasting (Groningen, tegen de 400 euro).
Voor da bezoeken hebben we een vrij ruime spaarpot, maar daar komen we dus niet vaak gelukkig.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Ongeveer €50 per maand, misschien net ietsje erboven. Dat is dan voer/snacks en ongevallenverzekering.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

De prijzen van hondenvoer schieten op het moment ook omhoog zeg. Een zak Wolf of wilderness 1 kg. kost tegenwoordig ook al meer dan €7,-- . :80:
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Abra is het duurst vanwege haar medicatie die zo rond de 125 euro is.
Luus en Jimi komen zelden bij de da enkel voor titeren tot nu toe.
Aan eten zijn we rond de 200 euro kwijt op maandbasis

Eenmaal per jaar een scalibor band en Jimi gaat viermaal per jaar nu naar de trimmer a 50 euro per keer.

Oppas gaan de meiden naar mijn dochter en schoonzoon, Jimi heeft een oppas die we betalen
Bij dochter ligt hij niet zo goed bij Woody en mijn zoon heeft een kat die naar vreemde honden niet vriendelijk is.
Dus vandaar de oppas voor Jimi waar hij het prima naar zijn zin heeft.
Komt niet heel veel voor maar we gaan weleens een weekendje weg en dan gaat hij daarheen en als we op vakantie zonder honden gaan wat volgend jaar zo is.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Barkley

Bericht door Barkley »

Fred is een hele dure hond :schrik:
alleen al het plukken. Onze vaste trimster moet stoppen waardoor de plukbeurt nu van 100 naar 200 is gestegen per half jaar. Dan de medicatie, oppas en voer en ik durf het niet neer te pennen :LOL:
Laatst gewijzigd door Barkley op 03 nov 2022, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Irma

Bericht door Irma »

Veel voor 3,5 kg ouwe hond, eet heel weinig (Orijen), medicatie en da kosten enz is de grootste hap. 135 ongeveer gemiddeld per maand.
Maar geen vergelijk met de leonbergers, honderden euros per maand aan da kosten en dure medicatie, kostbare liefde ;-)
Nieuwe spullen riemen ed doe ik nooit aan, hij heeft alles 2e hands van zijn voorgangster. Ontworming zelden net zo als vlooien bestrijding.
O ja, hij ligt in een kattenmandje 40 jaar geleden gekocht. Oud kussentje erin, een klein vetbedje van de pups ooit. Klaar is Kees.
Plaats reactie