Welke van je eigen honden vind je het mooist?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Dagmar
Posts in topic: 4

Re: Welke van je eigen honden vind je het mooist?

Bericht door Dagmar »

Manuma schreef: 23 sep 2021, 22:06 Hij is inmiddels weer 8,5 en nog steeds krijg ik per dag meerdere keren van vreemden te horen dat het zo’n prachtige hond is. Ik ben dus niet de enige 😅
"De mooiste husky die ik ooit heb gezien" :lol: Leuk he, zo'n kruising.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Posts in topic: 1
Contacteer:

Bericht door Fotogravinnetje »

Gait. Echte reu, waar Elco minder geslachtstype toont. Mooiere oren. Mooiere ogen. Straalt ook meer rust en stabiliteit uit. Betere hoekingen. Alleen de vacht van Elco vind ik net wat mooier en de lengte van z'n nek. Ik vind Gait ook qua uiterlijk beter in balans dan Elco, op de neklengte na die een fractie langer had gemogen. Elco's kop is eigenlijk wat groot in verhouding tot z'n lichaam
Afbeelding

Afbeelding
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Hij is, zij was, allebei mooi op hun eigen manier, ik kan niet kiezen in ieder geval.

Afbeelding
Afbeelding
Lieke
Honden: 2
Welke: Roemeense straatschoffies

Bericht door Lieke »

Nou, da's makkelijk: Pip is qua bouw het mooiste. Echt een mooi gebouwd functioneel hondje. Slank, gespierd, mooi hondenhoofd. Alles zonder overdrijving. En voor zo'n wegwerp-straathondje zit ze gewoon prachtig in elkaar.

Heel anders dan Kira. Da's echt een mislukt mormeltje met scheve poten, gedrongen worstachtige bouw, rare heupen en een nog raarder koppie met malle flaporen (waar ook nog allerlei happen uit zijn genomen), uitpuilende ogen en zo'n ruime huidplooi boven de ogen zodat ze permanent fronst.
Kortom, Kira is lelijk. Heul lelijk.
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 6

Bericht door Tamara »

Iirtu schreef: 23 sep 2021, 20:18 Afbeelding
Ooh, deze is mooi!

Wat leuk om al de mooie foto's te zien en jullie reacties te lezen.
Coraline schreef: 23 sep 2021, 20:20
Tamara schreef: 23 sep 2021, 14:02 Voor de mensen die meerdere honden hebben of verzorgen: welke hond vind je het mooist en waarom? Het draait bij deze vraag dus puur om uiterlijk :)
Welke hond vind jij het mooist?
Feta vind ik het mooist. Ze heeft een lang kronkellijfje en haar kop is soms zo stoer als een bullterrier als ze breeduit lacht. Ik hou van haar vlekjes en haar mooie oren.

Lanaitje heeft een ontzettend lief hoofd en mooie amandelvormige ogen, en ze is qua karakter goud waard :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gonnie
Posts in topic: 3

Bericht door Gonnie »

Ik vind Tanja het mooist.
Afbeelding
Afbeelding

Tanja en Anne
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Sandra&co schreef: 24 sep 2021, 13:59 Duque. Sofi is m'n lieffiepieffie maar Duque is m'n knapperd. Ik hou van dat atletische slanke en hij accelereert zo mooi als hij rent. Kan er uren naar kijken.
Ja, hij is zeker mooi. Ik hou er ook van.
Afbeelding

Tanja en Anne
Floortje
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Ysta is de knapperd. Herdershond, dus een lichaam in proportie zonder overdrijvingen. Hollander, dus dat prachtige streepjespatroon en dan ook nog in een hele donkere tint, prachtig!
Rakoes zit toch een beetje raar in elkaar met dat lange lijf en korte pootjes (waarvan de voorste ook nog krom zijn). Maar ze heeft wél een zeer appetijtelijk gezichtje, dus dat maakt alles goed ;)

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ingrid48
Welke: Grieks

Bericht door ingrid48 »

geen idee :|

Ze zijn alle 3 zo verschillend.... Al denk ik dat Pippy het mooist in verhouding is, Nina de liefste uitstraling heeft en Jane gewoon een mooi koppie heeft :D
Afbeelding
Johnny Jones
Posts in topic: 2
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Mag de hond van mijn dochter ook? Ze wonen immers allebei bij ons thuis!

Ik vind Happy een hele mooie, functionele, correcte hond. Alles goed in verhouding. Haar oren en tekening geven haar ook nog een beetje extra!
Het is jammer dat ze gecastreerd is, anders was er echt een nestje gekomen. Ze is goed gelukt voor een Roemeense straathond.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Random

Bericht door Random »

Jorla!
Ze is er niet meer, maar ze blijft voor altijd mijn mooiste.

Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Voor mij is dat Tess. Finn is ook mooi, maar minder mijn type. Hij is vooral uber schattig 😍
Afbeelding

Al is Finn wel stabiel in uiterlijk. Tess is met periodes best lelijk 😂

Afbeelding
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Tess 😂 haar rui is wel echt erg lelijk he. Gelukkig is ze daarbuiten zo beeldschoon.
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Lothian schreef: 24 sep 2021, 19:57 Tess 😂 haar rui is wel echt erg lelijk he. Gelukkig is ze daarbuiten zo beeldschoon.
Het is ontzettend lelijk ja 😂 Er blijft echt niks over. Je kijkt zo door de bovenvacht op de huid op het hoogtepunt van de rui. Gelukkig groeit het ook weer snel aan 😅
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Dagmar schreef: 24 sep 2021, 08:06
Manuma schreef: 23 sep 2021, 22:06 Hij is inmiddels weer 8,5 en nog steeds krijg ik per dag meerdere keren van vreemden te horen dat het zo’n prachtige hond is. Ik ben dus niet de enige 😅
Haha zo vaak ja. Vooral mannen vinden hem echt het einde. Hij is ook zo vaak gevraagd als dekreu, niet te tellen. Hij staat ook op heel veel selfies, hij gaat er gewoon voor staan. Hij is opgegroeid als mooie hond, hij weet het.
Elke week mag hij mee naar de markt, hij vindt dat fantastisch. De meeste bewonderaars op één dag. Soms vind ik het jammer dat ik nooit tijd heb gehad hem te casten, dat had hij ook geweldig gevonden. En hij is ook zo braaf, zo’n hond krijg ik nooit meer. Zelfs mensen die honden eng vinden zijn gek op Manu. Terwijl hij zo groot en indrukwekkend is. Ik vind dat wel heel mooi, die air, die uitstraling is wat hem zo vreselijk mooi maakt. Ik ben verliefd op mijn eigen hond 😆
Tamara

Bericht door Tamara »

Manuma schreef: 24 sep 2021, 23:13 Haha zo vaak ja. Vooral mannen vinden hem echt het einde. Hij is ook zo vaak gevraagd als dekreu, niet te tellen. Hij staat ook op heel veel selfies, hij gaat er gewoon voor staan. Hij is opgegroeid als mooie hond, hij weet het.
Elke week mag hij mee naar de markt, hij vindt dat fantastisch. De meeste bewonderaars op één dag. Soms vind ik het jammer dat ik nooit tijd heb gehad hem te casten, dat had hij ook geweldig gevonden. En hij is ook zo braaf, zo’n hond krijg ik nooit meer. Zelfs mensen die honden eng vinden zijn gek op Manu. Terwijl hij zo groot en indrukwekkend is. Ik vind dat wel heel mooi, die air, die uitstraling is wat hem zo vreselijk mooi maakt. Ik ben verliefd op mijn eigen hond 😆
Manu is bijzonder; als je hem ziet dan moet je wel kijken :) Wat grappig dat hij zelf weet dat hij knap is :lol:

Het lijkt me wel wat om een keer een hele mooie hond te bezitten; ooit loop ik nog rond met een schitterende Bodeguero (dit zijn momenteel echt mijn droomhonden en sommige zijn zó schoon).

Haha, Manu zou goed scoren in de reclame. Ik zie hem zo al met kop op de grond liggen naast een zak hondenbrokken op de cover van een glossy magazine.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Johnny Jones schreef: 24 sep 2021, 18:37
Afbeelding

Ze is mooi, vind ik ook; en ook een erg mooie foto van haar!
Afbeelding
Alfilillo
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Ik vind allebei mijn honden mooi, maar dat wordt vast beinvloed door het feit dat ik zo enorm gek op ze ben. Misschien is Lily het mooist. Ze is in ieder geval het best gebouwd. Ze heeft relatief een vrij lange rug, maar ze zit heel stevig in elkaar. Te bonkig voor een volle podenco, maar niks zit ´verkeerd´ en ze straalt zoveel kracht en gezondheid uit. Ondanks dat kan ze ook heel lichtvoetig zijn en springt ze moeiteloos op een hoge muur waar ze dan ook nog even overheen racet. Wat ik ook mooi vind, is dat ze zo perfect past in de natuur hier. Qua kleur, maar ook qua bouw. Als de begroeiing droog is, gaat haar kleur daarin op en ze beweegt zo makkelijk door stenig, onregelmatig terrein met stekelige struiken. Heel veel mensen vinden haar lichte ogen mooi. ¨Qué guapa!¨

Wat betreft ogen vind ik die van Alfil mooier, dat diepe bruin. Maar het is ook de manier waarop hij je aankijkt. Smelt. En ik vind zijn diepzwarte glanzende vacht mooi. Als hij op het strand kan rennen is hij in zijn element en op zijn mooist. Zo´n lange schaduw. Alfil is echter niet zo goed gebouwd. Hij heeft koehakken en ook zijn voorpoten staan wat raar. Plus een lichte onderbeet. Maar hij is me even lief.
Afbeelding
lucie
Honden: 5

Bericht door lucie »

Floortje schreef: 24 sep 2021, 15:49 Ysta is de knapperd. Herdershond, dus een lichaam in proportie zonder overdrijvingen. Hollander, dus dat prachtige streepjespatroon en dan ook nog in een hele donkere tint, prachtig!
Rakoes zit toch een beetje raar in elkaar met dat lange lijf en korte pootjes (waarvan de voorste ook nog krom zijn). Maar ze heeft wél een zeer appetijtelijk gezichtje, dus dat maakt alles goed ;)

Afbeelding

Afbeelding
ja Ysta is de mooiste, maar ik heb echt wel een enorm zwak gekregen voor het soort lieve smoeltjes als van Rakoes <3
lucie
Honden: 5

Bericht door lucie »

Gonnie schreef: 24 sep 2021, 13:28 Ik vind Tanja het mooist.
Afbeelding
prachtig is ze Gonnie!
Gonnie

Bericht door Gonnie »

lucie schreef: 25 sep 2021, 11:57
Gonnie schreef: 24 sep 2021, 13:28 Ik vind Tanja het mooist.
Afbeelding
prachtig is ze Gonnie!
Dank je.
Afbeelding

Tanja en Anne
Izzie_Lot

Bericht door Izzie_Lot »

Izzie! Ik vind haar zo prachtig!

Afbeelding

Lot is vooral schattig

Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Izzie is ook prachtig, zowel qua uiterlijk als uitstraling. En Lot is meer je schattige hondje, fluffy ding dat ze is.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Dagmar schreef: 24 sep 2021, 08:06
Manu vind ik ook prachtig, en destijds Sultan van Agnes vond ik ook een hele mooie verschijning.
Izzie_Lot

Bericht door Izzie_Lot »

Tamara schreef: 25 sep 2021, 13:41 Izzie is ook prachtig, zowel qua uiterlijk als uitstraling. En Lot is meer je schattige hondje, fluffy ding dat ze is.
Vind ik ook, Iz heeft iets heel zachts en iets melancholisch bijna. En fluffy is Lot ten voeten uit ja :mrgreen:
Plaats reactie