Puppycursus

S.V.
Posts in topic: 1

Re: Puppycursus

Bericht door S.V. »

Een ik zou mijn verlies, nemen , 2 je kunt je hond prima laten wennen aan alles en nog wat zonder dat hij er iets mee hoeft, bijvoorbeeld, je hond went prima aan auto`s zonder dat hij er overheen hoeft te lopen zien horen ruiken is voldoende. vraag is wat je wilt. ik zou gewoon vertrekken - Heb ik ook eens gedaan met Van Gils toen de trainster bang was voor grote honden ( wat doe je dan als je cursus geeft? ) ik vond het welletjes.. hoe dan ook met de volgende pup ga ik wel prive lessen doen, gewoon omdat ik het prettiger vind, en dan neem ik en mijn CC mee en de pup. Boots mag onopgevoed blijven :Q:
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 2

Bericht door Smoushond »

Gretha schreef: 25 nov 2023, 21:11
ranetje schreef: 24 nov 2023, 12:14
Susam schreef: 24 nov 2023, 06:42 maar wat ik niet snap, heb je de rassen van je hond niet hoeven doorgeven bij het inschrijven van de cursus? Dan hadden ze kunnen weten wat ze aan boord hadden en dan al dat niet jullie kunnen accepteren. Bij mijn puppy cursussen mochten ze (bij concept trainen) sowieso niet los en bij een EG cursus mocht het ook niet, maar is het toch een keer gebeurd en dat liep gelijk uit de hand toen een Griffon een Golden pakte.
Ik vind het ook niet eerlijk dat je maar zo'n laag bedrag terug krijgt en ook niet dat je zo wordt buitengesloten zonder overleg.
Goeie vraag. :smile:
Bij ons gebeurde dat wel.
Ik had een cursist die op een andere school was weggestuurd (Stafford) omdat de andere cursisten het onveilig vonden met die hond er bij.
Ik heb die hond in de groep genomen en goed in het oog gehouden en alle cursisten uitgelegd wat wel en wat niet mocht op het veld.
Ging uitstekend :ok:
De baas was ook zeer verantwoord bezig en had goed inzicht in zijn hond en de risico's.
Zo hoort het ook en super dat jij de hond en baas wel geaccepteerd hebt!
Juist bij dit soort honden is de cursus extreem belangrijk in het kader van luisteren met andere honden in de buurt.

Ik was helemaal niet van plan om met Cash naar cursus te gaan. Toch zijn we dat 2 weken geleden gaan doen.
Gevorderde hond cursus.

Ik heb de hondenschool eerst een uitgebreide mail gestuurd om uit te leggen waar ik tegenaan liep, zodat ze konden bekijken welke cursus en groep het beste bij ons zou passen. Uiteraard ook het ras en leeftijd vermeld en welke commando's hij al beheerst.

Sinds dat hij 1 jaar oud is gromt hij tegen andere honden als ze in zijn bubbel komen. Zolang ze op zo'n 2 meter afstand blijven is er weinig aan de hand.
Het is geen woest uitvallende hond ofzo. Tijdens de clubmatch zaten en liepen we ook de hele dag probleemloos tussen de andere honden.
Maar loslopen met vreemde honden in de buurt kan nu even niet. Niemand zit te wachten op een mopperende, snauwende grote hond bij hun hond(je). Bovendien wil ik niet dat het een keer escaleert, dan ben ik verder van huis.
Het is voornamelijk onzekerheid, dat er 3x een andere hond op hem geklapt is is daar debet aan. En ook zijn hormonen zullen niet helpen.

Hij luistert perfect, maar op het moment niet als er afleiding is in de vorm van andere honden.

Dus ik liep vast. Dan toch maar naar cursus. Twee lessen gehad en het gaat nu al beter. Steun zoeken bij mij als het spannend wordt.
En hij vindt het leuk. Ik heb er 100% vertrouwen in dat het goed komt. Hij hoeft niet super hond sociaal te zijn, als hij maar terug te roepen is zodat ik hem aan kan lijnen als het nodig is.
Gaat het nu ook beter in eigen omgeving?
Afbeelding
Gretha
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

@Smoushond we hebben nog maar 2 lessen gehad, maar toch merk ik ook buiten de hondenschool al verbetering.
Sowieso zal ik dit de komende 2 jaar nog goed moeten blijven begeleiden totdat hij een stabiele volwassen reu is.
Ik verwacht niet dat het met 1 cursus opgelost is.
Dat gaat meer tijd kosten.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 9

Bericht door ranetje »

Gretha schreef: 26 nov 2023, 09:39 @Smoushond we hebben nog maar 2 lessen gehad, maar toch merk ik ook buiten de hondenschool al verbetering.
Sowieso zal ik dit de komende 2 jaar nog goed moeten blijven begeleiden totdat hij een stabiele volwassen reu is.
Goed om je te realiseren :ok:
Het is voor jou ook belangrijk om de juiste houding t.o.v. Cash te vinden en "routine" te laten worden.
Daar gaat tijd overheen.
Maar als je er plezier in hebt om te trainen en hij ook is dat helemaal niet erg :D
Afbeelding
Gretha
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

ranetje schreef: 26 nov 2023, 11:58
Gretha schreef: 26 nov 2023, 09:39 @Smoushond we hebben nog maar 2 lessen gehad, maar toch merk ik ook buiten de hondenschool al verbetering.
Het is voor jou ook belangrijk om de juiste houding t.o.v. Cash te vinden en "routine" te laten worden.
Daar gaat tijd overheen.
Maar als je er plezier in hebt om te trainen en hij ook is dat helemaal niet erg :D
Dat is inderdaad helemaal niet erg, zeker niet als je dat blije smoelwerk op je af ziet stormen :I:
Het is zeker even zoeken naar de juiste weg/manier omdat dat totaal anders is dan bij mijn vorige honden.

Bij Bronco was het "my way or the highway", geen discussie mogelijk. Een hele strakke hand was belangrijk. De Newfoundlanders en Duitse Dog luisterden als het hun uitkwam als rechtgeaarde dogachtigen.
Maar die haalden ook nooit rottigheid uit, dus dat was geen probleem. Je moest hooguit af en toe iets langer wachten omdat ze nog niet klaar waren met hun bezigheden.
Bij mijn Amerikaanse Akita was duidelijkheid en consequent zijn extreem belangrijk, maar wel met een wederzijds respect. En voor haar moest je het wel leuk maken. Simpelweg commando's uitvoeren was saai. Daar zag ze het nut niet van in en deed ze dan ook niet meer.
Daarom ook gestopt toentertijd bij de GG.
Dat vond ze gewoon echt complete onzin. :mrgreen:

Cash vindt alle opdrachten/kunstjes leuk, als we maar iets samen doen. Bij hem moet ik oppassen dat ik zelf heel rustig blijf en het leuk houdt voor hem. Hij is enorm gevoelig en geïrriteerd of boos worden komt bij hem keihard aan. Dan staat er een heel zielig onzeker hondje naast je.
En zachte hand en alleen boos worden als hij iets flikt wat echt niet door de beugel kan is belangrijk.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 9

Bericht door ranetje »

Gretha schreef: 26 nov 2023, 19:46
ranetje schreef: 26 nov 2023, 11:58
Daar gaat tijd overheen.
Dat is inderdaad helemaal niet erg, zeker niet als je dat blije smoelwerk op je af ziet stormen :I:
Het is zeker even zoeken naar de juiste weg/manier omdat dat totaal anders is dan bij mijn vorige honden.

Bij Bronco was het "my way or the highway", geen discussie mogelijk. Een hele strakke hand was belangrijk. De Newfoundlanders en Duitse Dog luisterden als het hun uitkwam als rechtgeaarde dogachtigen.
Maar die haalden ook nooit rottigheid uit, dus dat was geen probleem. Je moest hooguit af en toe iets langer wachten omdat ze nog niet klaar waren met hun bezigheden.
Bij mijn Amerikaanse Akita was duidelijkheid en consequent zijn extreem belangrijk, maar wel met een wederzijds respect. En voor haar moest je het wel leuk maken. Simpelweg commando's uitvoeren was saai. Daar zag ze het nut niet van in en deed ze dan ook niet meer.
Daarom ook gestopt toentertijd bij de GG.
Dat vond ze gewoon echt complete onzin. :mrgreen:

Cash vindt alle opdrachten/kunstjes leuk, als we maar iets samen doen. Bij hem moet ik oppassen dat ik zelf heel rustig blijf en het leuk houdt voor hem. Hij is enorm gevoelig en geïrriteerd of boos worden komt bij hem keihard aan. Dan staat er een heel zielig onzeker hondje naast je.
En zachte hand en alleen boos worden als hij iets flikt wat echt niet door de beugel kan is belangrijk.
Wat en mooie beschrijving van je honden en wat herkenbaar die verschillen :D

In ieder geval "heb" je Cash omdat hij het fijn vindt :I:
Nog best een klus om je irritatie heel grondig te verbergen :P
Dat vind ik zelf heel moeilijk (dat was bij Ita ook zo).
Bij Claire is dat gelukkig geen groot probleem.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 2

Bericht door Smoushond »

Ja uiteraard. Bertus heeft het niet zo op grote honden. Ook een keer erg geschrokken van een leonberger die ineens vanuit het niets achter hem stond. En een keer een dolle labrador die bovenop hem sprong . We blijven trainen 😉
Afbeelding
Plaats reactie