Puppy Vie - 1,5 jaar update

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Hondenpoot
Posts in topic: 141

Re: Puppy Vie - thuis!

Bericht door Hondenpoot »

Zamunda schreef:Wat een plaatje zeg en wat leuk dat zij en Vik al een beetje gespeeld hebben :I: !
Dat is echt zo leuk, maar dat herken jij denk ik wel. Laatst hadden we de pup can een vriendin te logeren en Vik gaan daar heerlijk mee spelen en toen bedacht ik me weer hoe leuk dat is als je twee honden hebt die lekker samen spelen :I:

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Quoten gaat niet zo makkelijk op tapa dus maar even zo :)
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Inge O
Posts in topic: 9
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Leuk, weer een puppie-in-da-house, en wat is ze om op te vreten :I: !

Wat ik me afvraag : Jouw drie hondennamen klinken mij ontzetten gelijk in de oren, kunnen de honden daar makkelijk chocola van maken?
Zamunda
Posts in topic: 35
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Hondenpoot schreef: 17 okt 2021, 09:06
Zamunda schreef:Wat een plaatje zeg en wat leuk dat zij en Vik al een beetje gespeeld hebben :I: !
Dat is echt zo leuk, maar dat herken jij denk ik wel. Laatst hadden we de pup can een vriendin te logeren en Vik gaan daar heerlijk mee spelen en toen bedacht ik me weer hoe leuk dat is als je twee honden hebt die lekker samen spelen :I:
Ja dat is zo heerlijk :I: . Lais is echt een stuk minder speels geworden de afgelopen twee jaar ofzo, ze doet het nog wel hoor, maar in vlagen. Dus ik miste het wel en nu is het weer zó genieten! Ik kijk uit naar je verhalen, foto's en fimpjes van Vie en Vik :hartjes: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Vicky
Posts in topic: 14
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Fijn dat het zo soepel gaat! Mijn borders doen wel aan mandjes hoor!
Afbeelding
Bo en de honden
Hondenpoot

Inge O schreef:Leuk, weer een puppie-in-da-house, en wat is ze om op te vreten :I: !

Wat ik me afvraag : Jouw drie hondennamen klinken mij ontzetten gelijk in de oren, kunnen de honden daar makkelijk chocola van maken?
Leuk hè :D ben helemaal verliefd.

Ik heb bij Jip en Vik nooit gemerkt dat het voor verwarring zorgt.
En tot nu toe merken we het ook niet tussen Vie en Vik. Wel de reden dat we niet voor Viv hebben gekozen, zodat het ene eindigt met een harde klank en de ander wat zachter.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

Hondenpoot

Vicky schreef:Fijn dat het zo soepel gaat! Mijn borders doen wel aan mandjes hoor!
Ik wil ook een mandjesborder! Vind dat altijd zo gezellig eruit zien. Jip heeft echt een princessenmand met een dekbed erin en dat ziet er altijd zo heerlijk uit. Vik ligt hooguit op een wat harder kussen maar meestal op de grond. Ziva had echt een bloedhekel aan kleedjes, schoof ze meteen opzij.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

Heleboelie
Posts in topic: 1

Bericht door Heleboelie »

Ze is prachtig! Snap helemaal dat jij loopt te pronken!
Wat heerlijk dat het al zo goed klikt tussen die twee...
Hondenpoot

Vandaag een enerverende dag. Eerst met de kinderen in de bakfiets naar het tuincentrum om een tuigje te kopen. Ze bleek toch te klein voor het kleinste tuigje wat ik hier heb liggen.

Afbeelding

Lekker op mijn arm rondgekeken om daarna als een blok in slaap te vallen.

Afbeelding

Vraagje hoe jullie hier tegenaan kijken.
Vanmiddag ging ze nog even mee en daar was ook een vriendin met haar 5 maanden oude chosky pes (schijf ik dat goed?) pup. En daar kwam een kant naar voren die ik niet goed kan plaatsen.

Ze begon mega te grommen en daarna werd ze helemaal lijp en vloog die hond gewoon aan. We hebben het maar even laten gaan en uiteindelijk dimde ze wel in.

Mijn man is toen op afstand gaan zitten en ze mocht tussen zijn benen steun zoeken. Maar zodra ze ging grommen is hij weggestapt. Toen ze rustig keek beloond. Toen ging het wel een stuk beter uiteindelijk.
Toen ik haar de eerste keer uit de situatie haalde zat ze wel te shaken. Maar daarna ging ze vol de aanval in. De andere hond was toen op afstand.

Er was daar nog een grote, volwassen hond en daar gedroeg ze zich prima naar. Ook vanavond met wandelen kwamen we een hond tegen en deed ze ook netjes. Onderdanig, beetje onzeker maar als ze de tijd krijgt komt ze wel los.

Vriendin dacht dat het misschien kwam omdat ze denkt de pup aan te kunnen? Ik heb hier zelf mijn twijfels bij omdat ik dat dan ook bij Jip zou verwachten (die is nog kleiner en ook wel oud) en ik me ook afvraag in hoeverre een pup van 8 weken daar mee bezig is?

Ik wil hier wel wat mee maar vind het lastig omdat ik de beweegreden niet goed snap.

Afbeelding

Verder is ze echt een schatje hoor :)
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

Zamunda

Re: Puppy Vie - tweede dag + vraag

Bericht door Zamunda »

Ik zou eerder denken dat ze behoorlijk angstig was op dat moment. Ik denk dat ze ook niet de kans had om genoeg afstand te nemen (met steun van jullie)?
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Smoushond
Posts in topic: 13

Bericht door Smoushond »

Angst en of overprikkeld. Bertus begroette Heavy ook zo 😉
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Kika deed het ook op die leeftijd.
Bij haar een combinatie van reactiviteit, denken van aanval is de beste verdediging en nog een gebrek aan vertrouwen dat ik alles wel voor haar oplos en het dus niet hoeft.

Ze is dus een pittige dame... maar gisteren kon ik voor het eerst ontspannen langs 2 uitvallende honden (achter een hek, maar waar ze vroeger vol in de draad beet) met haar lopen.

Contact met een volwassen hond is anders dan met een pup. Kika heeft nooit met andere pups gespeeld, wel met volwassen honden. Pas nu begint ze pups ook leuk te vinden.

Ik zou signalen in de gaten houden, afstand en veiligheid bieden en kijken hoe ze daar op reageert. Kan ook zijn dat die andere pup "foute" signalen af gaf in haar ogen waar ze op reageerde. Staart te hoog of te recht aankijken of.... Niet te veel zorgen in maken, komt wel goed.
Mellow

Bericht door Mellow »

Klinkt mij meer als overprikkeld, emmertje zat vol.
Ik zou ook niet weg stappen als de pup bij je zit en begint te grommen in bepaalde situaties.
In mijn ogen zoekt ze steun, weet het even niet meer (gromt dus) en de baas is ineens weg.
Jetski
Posts in topic: 3
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Echt een heel leuk hondje!
Denk wel dat het een werkertje is kwa ras en door die alerte blik in de oogjes :hartjes:
Veel geluk en plezier met haar!
Afbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Ik zou Vie eerder sussend toespreken als ze tussen mn benen zat te grommen en iets zeggen als in 'nee hoor je hoeft niet te grommen ik los het wel op, ga maar gewoon kijken'. En dan mijn hand geruststellend tegen de borstkas houden.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Hondenpoot schreef: 17 okt 2021, 22:31 Vriendin dacht dat het misschien kwam omdat ze denkt de pup aan te kunnen? Ik heb hier zelf mijn twijfels bij omdat ik dat dan ook bij Jip zou verwachten (die is nog kleiner en ook wel oud) en ik me ook afvraag in hoeverre een pup van 8 weken daar mee bezig is?
Dat is een erg rare, gespannen en ouderwetse kijk op een heel klein bang pupje.
Zou me niets verbazen dat Vie dat meteen heeft aangevoeld en dat dat de druppel is geweest na alle nieuwe invloeden.
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 5

Bericht door Tamara »

Het kleine pupje was gewoon angstig, en dit is niet zo gek natuurlijk.

Ontzettend leuke foto's heb je geplaatst. En wat leuk, dat logboekje van de fokker. Veel plezier met Vie! :cheer:
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

BieneMaya schreef: 18 okt 2021, 10:53 Ik zou Vie eerder sussend toespreken als ze tussen mn benen zat te grommen en iets zeggen als in 'nee hoor je hoeft niet te grommen ik los het wel op, ga maar gewoon kijken'. En dan mijn hand geruststellend tegen de borstkas houden.
Yep.
Afstand en veiligheid bieden naast kans op initiatief.
En baas lost het op en als die zegt dan het goed is, dan is het ook goed.
Hondenpoot

Bedankt voor jullie reacties. Het voelde voor mij ook meer als angst maar ik kon het “aanvallen” niet plaatsen. Maar er vallen inderdaad wat puzzelstukjes op zijn plek. Dat helpt weer, bedankt!

Vandaag geen prikkelrijke dingen, op mee bij een grote wandeling na. Veel bij mij in mijn armen gezeten maar ook wat stukjes los gelopen. Ze is heel alert en let goed op dus dat is fijn.

Afbeelding

Afbeelding
Dappere dodo

Afbeelding

Met zijn drietjes (niet echt een geweldige foto maar je kunt niet alles hebben natuurlijk)

Afbeelding
Herfstpuppy :I:

Afbeelding

Thuis vergaderen is ineens een stuk leuker :-D
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

Hondenpoot

BieneMaya schreef:Ik zou Vie eerder sussend toespreken als ze tussen mn benen zat te grommen en iets zeggen als in 'nee hoor je hoeft niet te grommen ik los het wel op, ga maar gewoon kijken'. En dan mijn hand geruststellend tegen de borstkas houden.
Zo had ik het inderdaad ook eerst gedaan. Maar ik realiseer me nu dat het al te ver had laten komen.

We proberen het wel op nieuw als ze wat groter is en we in het bos zijn ofzo. Andere honden gaat tot nu toe gelukkig allemaal prima en netjes.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

Hondenpoot

Jetski schreef:Echt een heel leuk hondje!
Denk wel dat het een werkertje is kwa ras en door die alerte blik in de oogjes :hartjes:
Veel geluk en plezier met haar!
Dat is wel de opzet :-D ik hoop straks agility met haar te kunnen doen en van wat ik nu zo zie denk ik dat ze dat heel leuk gaat vinden. Ze is heel alert en ondernemend. Bij de fokker was al in de vensterbank geklommen Afbeelding
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

Coraline
Posts in topic: 1

Bericht door Coraline »

Ik was de foto’s aan het bekijken en ineens zie je hoe klein ze is 🥰
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hondenpoot schreef: 18 okt 2021, 17:15Thuis vergaderen is ineens een stuk leuker :-D
Dat snap ik! Wat gaat het lekker joh, leuke foto's.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Hondenpoot schreef: 18 okt 2021, 17:15 Vandaag geen prikkelrijke dingen, op mee bij een grote wandeling na. Veel bij mij in mijn armen gezeten maar ook wat stukjes los gelopen. Ze is heel alert en let goed op dus dat is fijn.
Ja precies, het is even zoeken naar balans.

Ze is echt om op te vreten!
Afbeelding
Hondenpoot

Coraline schreef:Ik was de foto’s aan het bekijken en ineens zie je hoe klein ze is Afbeelding
Afbeelding
Ze is echt nog een frummeltje. Heb gepoogd haar te wegen op de keukenweegschaal en kwam rond de drie kilo uit. Zelfs Jip lijkt groot naast haar.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

Hondenpoot

Ze doet het inderdaad heel goed. Draait mee of ze hier al weken is. Nachten gaan ook steeds beter, de eerste keer eruit wordt al later dus dat is ook prettig.

Maar het allerleukste van vandaag is dat Vie en Vik echt gespeeld hebben! Vie kwam helemaal los en Vik ging voor haar liggen en toen hebben ze heerlijk gespeeld. Na een tijdje ging Vie zelfs over Vik heen. Dit vond hij wel wat overdreven, maar hij voedt haar keurig op.

Vanavond was ik trainen met Vik en toen ik thuis kwam was Vie zo blij dat hij er weer was. Super schattig :I:

Afbeelding

Afbeelding

Beetje gare foto’s. De filmpjes zijn leuker, even kijken of ik die hier kan krijgen.

Afbeelding

Tijdens het vergaderen was ik wel wat afgeleid vandaag :)
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

Plaats reactie