Flora & Dakar (1 jaar)

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Mizzsylver
Posts in topic: 18
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Flora & Dakar (1 week oud)

Bericht door Mizzsylver »

Zo wat een beren al :I:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 84
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 25 mar 2022, 15:36 Wauw, groter dan ik had verwacht, zo in je handen! Wat een beertjes :I:
Dit is wel de grootste van t stel. Maar inderdaad al echte beertjes ja :I:
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 22
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wat een knoert joh!
Inge O
Posts in topic: 82
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 24 mar 2022, 20:44 k zit van alles te bedenken wat een indicatie van temperament zou kunnen zijn
Ligt eraan wat je met temperament bedoelt : werktemperament, gewoon actief en haantje de voorste, rustig maar met veel zelfvertrouwen? Valt voor mij allemaal onder 'temperament', maar is toch wat anders.
Frootje
Posts in topic: 41
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Oooo wat schattig! Ik kan niet wachten op de portretjes. :I: :I:
HillieS

Bericht door HillieS »

Frootje schreef: 25 mar 2022, 19:05 Oooo wat schattig! Ik kan niet wachten op de portretjes. :I: :I:
Daar moet @pioenroos nog 'even' wat van selectiewerk op uitvoeren. Ik heb voor de zekerheid per pup best wat foto's gemaakt :engel:
Afbeelding
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Goed zo. Straks mislukken er 400. Je moet er minstens 401. :engel:
HillieS

Bericht door HillieS »

Frootje schreef: 25 mar 2022, 19:09 Goed zo. Straks mislukken er 400. Je moet er minstens 401. :engel:
Zo is het :mrgreen:
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 15
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Wat glanzen ze mooi! Bevalt het zwembadje goed?
HillieS

Bericht door HillieS »

EchoMira schreef: 25 mar 2022, 20:09 Wat glanzen ze mooi! Bevalt het zwembadje goed?
Ik ben pioenroos natuurlijk niet, maar ik vond 't er ideaal uitzien. Ook qua hoogte beter dan de werpkist zoals ik ze ken. En meer ruimte, dat ook
Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 10
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Sodeju, dat groeit tegen de klippen op!
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
HillieS

Bericht door HillieS »

Kruimel schreef: 25 mar 2022, 20:28 Sodeju, dat groeit tegen de klippen op!

Als je naar deze foto's kijkt, zie je waarom. Flora heeft 10 werkende tepels. Dat weten de pups ook goed :mrgreen: dus toen ze lag te voeden lagen ze (toevallig net nu) allemaal aan de bovenste rij, en bijna tegelijkertijd gingen ze allemaal naar de onderste rij. Was erg grappig om te zien.
Daarnaast vermoed ik dat ze slagroom geeft :mrgreen:
HillieS schreef: 25 mar 2022, 15:32 Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mijke
Posts in topic: 23

Bericht door mijke »

HillieS schreef: 25 mar 2022, 15:32 Afbeelding
Wat een dikzak, het lijkt wel een newfoundlander :lol:
pioenroos
Posts in topic: 156
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Zinodo schreef: 25 mar 2022, 15:36 Wauw, groter dan ik had verwacht, zo in je handen! Wat een beertjes :I:
Die foto vertekend wel een beetje hoor en ik heb kleine handen :engel:
Zelfde pup:
Afbeelding
Zinodo schreef: 25 mar 2022, 15:38 Wat wegen ze inmiddels? :D
Afbeelding
Célie schreef: 25 mar 2022, 16:51 Wat een knoert joh!
Ja, meneer rood houdt van eten en slapen en zich niet druk maken :cool2: Vaak als laatste wakker en eerste klaar met drinken en toch het hardst groeien :lol1: Geen gedoe met hysterisch de verkeerde kant oplopen als mama komt of driftig de laatste tepel met nog een druppel melk zoeken. Nee, aansluiten, voltappen en verder slapen :ok:
(En je kleinere broers of zussen wegduwen als ze in de weg liggen van de beste tepel, daar steekt hij wel energie in :mrgreen: )
Inge O schreef: 25 mar 2022, 17:05 Ligt eraan wat je met temperament bedoelt : werktemperament, gewoon actief en haantje de voorste, rustig maar met veel zelfvertrouwen? Valt voor mij allemaal onder 'temperament', maar is toch wat anders.
Ja, absoluut. En de interpretatie van het gedrag wat ze nu met 2 weken laten zien kan je, of dan ikzelf in ieder geval, toch ook niks van zeggen. Neem meneer Rood: is hij relatief de rustigste? Of juist doelgericht, slim een doorzetter? Een baasje of toch alleen vooral een vreetzak?
Ik ben zo benieuwd en ongeduldig hoe ze zich verder gaan ontwikkelen :wachten:
HillieS schreef: 25 mar 2022, 19:08
Frootje schreef: 25 mar 2022, 19:05 Oooo wat schattig! Ik kan niet wachten op de portretjes. :I: :I:
Daar moet @pioenroos nog 'even' wat van selectiewerk op uitvoeren. Ik heb voor de zekerheid per pup best wat foto's gemaakt :engel:
Jammer dat Hillie jullie lekker heeft gemaakt. Morgen pas hoor, misschien :engel:
EchoMira schreef: 25 mar 2022, 20:09 Wat glanzen ze mooi! Bevalt het zwembadje goed?
Ik heb geen vergelijk met een traditionele werpkist natuurlijk maar ik vind het tot nu toe fijn werken. Groot genoeg om er gezellig bij te zitten en Flora kan altijd een plek vinden om languit te liggen.
Makkelijk schoon te maken en het staat stevig maar ik kan het eenvoudig verplaatsen. Het grote vetbed om de bodemplaat vouwen kost wel een zweetdruppel maar dan kan het ook absoluut niet meer schuiven. Bodemplaat is nu in 2 delen. Ik overweeg het in 4 stukken te zagen voor een volgende keer zodat het wat makkelijker te hanteren is.
Afbeelding
Frootje
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik ben zo benieuwd naar de oogjes van de rest. :wachten:
HillieS

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 25 mar 2022, 20:37
Jammer dat Hillie jullie lekker heeft gemaakt. Morgen pas hoor, misschien :engel:
:engel:
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 7
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ze groeien echt hard zeg en wat glimmen ze mooi! :I:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Inge O

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 25 mar 2022, 20:37 En de interpretatie van het gedrag wat ze nu met 2 weken laten zien kan je, of dan ikzelf in ieder geval, toch ook niks van zeggen. Neem meneer Rood: is hij relatief de rustigste? Of juist doelgericht, slim een doorzetter? Een baasje of toch alleen vooral een vreetzak?
Mijn ervaring hier is dat als héél uitgesproken gedrag zich week na week verderzet (maar dat doet het zeker niet altijd) het wel degelijk wat zegt, alleen wát het exact zegt kan je nooit vooraf invullen.

Voorbeeld : Relax kreeg haar naam al als nestnaampje, op de 2e dag. Zij was er zo eentje die - had ze kunnen spreken - zou gezegd hebben 'willen jullie eens allemaal zwijgen en verderdrinken :roll: ' en haar zengehalte werd steeds duidelijker naarmate ze ouder werd. Oké, duidelijk zou je denken maar nee : ze was, vooral als jonge hond, ontzéttend aktief en ze is ook vrij pittig in haar waaakgedrag. Als je haar rustige puppengedrag dus zou geïnterpreteerd hebben als 'dat wordt een brave slomerd' dan zat je er he-le-maal naast, maar haar zengehalte blijft wel ontzettend groot : zeer zelfbewust maar zonder daar druk over te doen, nooit nerveus, zeer moeilijk van haar stuk te brengen, niet uit op ruzie, naar mij toe echt de meest rustgevende hond die ik al ooit had : alleen al in haar ogen kijken is meer waard dan een mindfulness-sessie.
Voorbeeldje dat haar typeert : ze was nog redelijk jong toen ze eens mee was naar een strandtent en ze lag - uiteraard relax - achter mijn stoel maar toch ook een stukje in het gangpad omdat we op een hoek zaten. Komen er mensen die hoek om, die hadden die hele hond helemaal niet gezien en struikelden over haar : ze heeft toen nog geen snorhaar bewogen.
K@ren
Posts in topic: 16
Honden: 1

Bericht door K@ren »

pioenroos schreef: 24 mar 2022, 20:44 Als er nog ervaringsdeskundige fokkers op bezoek willen komen ben je welkom :cool2:
Een fokker ben ik niet hoor. Ik ben wel zeer betrokken geweest bij de paar nesten die mijn moeder fokte.
Op stel en sprong van mijn werk weg toen Myrthe met weeën begon :LOL: En later een paar weken vrij om maar geen minuut te hoeven missen.
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Jaja, als ik morgen tijd heb doe ik echt de portretjes en zal ik langer reageren :mann:

Maar kijk dan! Het eerste potje worstelen!

Afbeelding
HillieS

Re: Flora & Dakar (2 weken oud)

Bericht door HillieS »

:I:
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 10
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat ontzettend schattig :hartjes:
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 33

Bericht door Tamara »

Och :I: :I:

Wat leuk, die mega knuffel als schuilhutje :lol1: :E:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Hahaha, dat eerste onbeholpene 'ik doe iets maar vraag me niet waarom' :LOL: .
pioenroos

Bericht door pioenroos »

:Q: Best lastig om iets anders te doen dan constant langs de pups te dribbelen om te zien hoe ze er nu bij liggen en of ze alweer gegroeid zijn :mann:

Ze doen het super goed. Groeien als kool en zijn tevreden. Vanavond hebben ze toch zeker 3 minuten gespeeld met elkaar tot ze gezamenlijk in blafgrommen uitbarsten omdat het etenstijd was :engel:

Mies doet het ook boven verwachting goed. Ze is nieuwsgierig en bemoeizuchtig maar ik zie steeds minder spanning bij haar. De eerste keer dat ze aan een pupje rook en een druppel plas proefde is ze meteen klappertandend weggelopen. Het was duidelijk een informatie overload :mrgreen: Nu snuft ze kontje en geeft likje over neusje :hartjes: Flora vertrouwt haar er helemaal bij, loopt zelfs gewoon weg uit de bak langs Mies terwijl Mies door het hekje naar ze aan het kijken is. Maar van mij mag ze alleen maar onder strikte begeleiding aan een opgepakte pup snuffelen, ik neem geen enkel risico voorlopig.
Ze heeft ook al een keer een 'Hé, doen jullie eens wat, ik verveel me' kef gegeven naar slapende pups dus dat wordt nog wat als de pups beter gaan horen :oeps:
Tamara schreef: 28 mar 2022, 11:55 Wat leuk, die mega knuffel als schuilhutje :lol1: :E:
Ikea :mann: Inmiddels heb ik Olifant er weer uitgehaald want ze probeerde allemaal als ze mama roken via olifant over de rand te klimmen. Lukte nog totaal niet maar toch. Vanmorgen kwam er eentje al bijna uit het boodschappenkrat tijdens verschonen bad. Hoge rand toch maar hij bleek op niet 1 maar 3 gestapelde nestgenoten te staan :80: :LOL:
K@ren schreef: 26 mar 2022, 17:18 Een fokker ben ik niet hoor. Ik ben wel zeer betrokken geweest bij de paar nesten die mijn moeder fokte.
Op stel en sprong van mijn werk weg toen Myrthe met weeën begon :LOL: En later een paar weken vrij om maar geen minuut te hoeven missen.
Heerlijk om mee te hebben gemaakt! Ik heb een paar bevallingen van Flora's fokker meegemaakt. En vaak op bezoek. Maar nu niet deur uit te hoeven en niks missen is wel heel bijzonder hoor.
Inge O schreef: 26 mar 2022, 08:42 Voorbeeld : Relax kreeg haar naam al als nestnaampje, op de 2e dag. Zij was er zo eentje die - had ze kunnen spreken - zou gezegd hebben 'willen jullie eens allemaal zwijgen en verderdrinken :roll:
Wat een héerlijk karakter :lol1: Rood heeft daar ook wel wat weg van. Zeer efficiënt kereltje, doelgericht en je liever niet druk maken. Ligt ook vaak onder mandje of knuffel of aan de rand van groepje om niet telkens een broer of zus tegen zich aan te hebben wriemelen.
Al zie ik nu ook wel dat hij nestgenoten gewoon van de beste tepel af klauwt :help1: En áls hij dan wel vindt dat mama toch nu echt moet komen brult hij opeens het hardst :80:
Yvette schreef: 25 mar 2022, 22:10 Ze groeien echt hard zeg en wat glimmen ze mooi! :I:
Glimmen nog wel maar inmiddels plassen ze tijdens het drinken wel over elkaar heen als mama sopt dus lekker ruiken doen ze niet meer :oeps:
Frootje schreef: 25 mar 2022, 20:46 Ik ben zo benieuwd naar de oogjes van de rest. :wachten:
Niet zeuren, je krijgt dagelijks veel filmpjes en foto's :hmmm:
Zinodo schreef: 25 mar 2022, 20:40 Ja, jemig, mijn Ziva was met 7 weken een keer pas 1 kilo :LOL: geen wonder dat ik hem groot vind haha, Flora geeft idd (dubbele) slagroom.
Das toch geen vergelijk :P Hoe zwaar is Ziva nu? Deze moeten toch wel rond de 20 kg uitkomen denk ik. Ik vind ze zelf niet moddervet. Lekker stevig wel maar ze komen al goed in de benen inmiddels.

En paar foto's van laatste dagen en de portretjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding